Kumpi on oikeassa? ;) *Älä avaa jos ärsyttää*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
No, en minä ainakaan olisi hernettä nenuun vetänyt. Meillä mies toisinaan ottaa ruokaa evääksi kotoa, toisinaan syö työpaikkaruokalassa. Ymmärrän tavallaan miestäsi, että ei halua suolan kanssa siellä leikkiä, vaikkei sekään nyt kauhean hankalaa ole.

Mutta se, että antaa sulle rahaa yhteisestä kassasta, ei mee mun ymmärrykseen. Se on tosiaan sitten kaikilta pois. Tosin mä en olis edes kehdannut tuon 6 euron työpaikka ruuan takia pyytää mieheltä rahaa itselleni.

Se olikin vittuilua miehelle pyytää rahaa myös itselleni. Sanoin, että tiedät tilin mihin voit laittaa rahaa, niin mä menen huomenna kanssa johonkin muualle syömään. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Alkuperäinen kirjoittaja TULKINNANVARAINEN:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Mikset vain ottanut pienempää kippoa, johon olisit tehnyt vauvan ruoan ja ennen uuniin laittamista olisit lisännyt isoon kippoon suolaa?

Siksi, että mieheni osaa kyllä laittaa suolaa ruokaansa. On vaan niin saakelin ronkeli, että sen pitäisi olla heti hyvän makuista.

:laugh: oikeasti mun on nyt pakko nauraa. mä en ole ronkeli,vaikka vaadinkin ruoaltani makua heti alkuunsa. mauttomasta ruoasta tulee vain vihaiseksi. miksi muut joutuvat "kärsimään" vauvan tarpeitten takia?

nyt naurattaa minuakin :laugh: KÄRSIMÄÄN :laugh: jo vain se on suuri vaiva suolata ruokansa lautaselle :D

se missä vaiheessa suola ja mausteet lisätään vaikuttaa makuun paljon.samoin kuin se millaiseen maitoon ruoan on tehnyt.jos sapuska on tehty rasvattomaan maitoon ja ilman mausteita, menis se multa koiranruoaksi valitettavasti :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pööp:
Meilläkin ukko syö töissä maksullisen ruuan ja se ärsyttää köyhää vaimoa, mutta meillä ei myöskään ole varaa mihinkään "kesälomarahastoon", ei ole ikinä ollut eikä tule olemaankaan, että ette te nyt niin köyhiä taida oikeesti ollakkaan, mietippä uudestaan mistä olet tosiasiassa suuttunut. Taitaa olla tunnepuolen köyhyyttä.

Onhan se kamalaa säästää etukäteen myönnetylle tuetulle lomalle hieman käyttörahaa mukaan....

Miten voi saada tuettuja lomia jos on varaa säästää?? Kuinka monta vuotta etukäteen niitä myönnetään, että oikeen satasia saa sivuun?? Ainiin mutta jos syö vaan suolatonta makaroonia, sehän on lapsillekkin niin ravitsevaa...hehheh.

Mikset vain ottanut pienempää kippoa, johon olisit tehnyt vauvan ruoan ja ennen uuniin laittamista olisit lisännyt isoon kippoon suolaa?

Siksi, että mieheni osaa kyllä laittaa suolaa ruokaansa. On vaan niin saakelin ronkeli, että sen pitäisi olla heti hyvän makuista.

:laugh: oikeasti mun on nyt pakko nauraa. mä en ole ronkeli,vaikka vaadinkin ruoaltani makua heti alkuunsa. mauttomasta ruoasta tulee vain vihaiseksi. miksi muut joutuvat "kärsimään" vauvan tarpeitten takia?

Mä todella toivon,ettei sulla ole lapsia koska olet todella epäkypsä.Lapsen tarpeet menee aina edelle,jos muuta ajattelee niin kannattaa jättää ne lapset tekemättä.

Mä en ymmärrä tota omat rahat juttua. Jos olet kotona yhteisen lapsen takia, niin miksi sun täytyy elää niillä rahoilla? Mun mies ei söis työpaikkaruokalassa jos olisin tehnyt hälle eväät, eikä meillä ole omia rahoja, yhteisiä ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja Viisas nainen:

Mä todella toivon,ettei sulla ole lapsia koska olet todella epäkypsä.Lapsen tarpeet menee aina edelle,jos muuta ajattelee niin kannattaa jättää ne lapset tekemättä.

toiveesi...ei toteutunut!! Mutta mä osaan laittaa ruoan kahteen eri vuokaan jos tarve vaatii...ja osaan myös tehdä vaikka kuinka monta ERI ruokaa jos muu perhe haluaa syödä jotain mikä ei pienelle sovi. se on niin yksinkertaista...aivan kuten tunnut sinäkin olevan

Siis mä en nyt ymmärrä että minkä takia sä nyt olet räyhännyt.

Tee seuraavalla kerralla vauvan ruoka erikseen. Ei kukaan halua mautonta ruokaa syödä. En minäkään olisi miestä pakottanut ottamaan sitä laatikkoa evääksi. Ja miten on eri asia se että nyt kun mies on töissä ja sä kotona niin mies ei silloin tällöin voi käydä syömässä ruokalassa. Verrattuna siihen että sitten kun sä olet töissä niin sä voit käydä ruokalassa syömässä. Ei yhdestä ruokalasyömisestä konkurssiin mene. Muistat sitten seuraavalla kerralla tehdä lapsen ruoan erikseen.

JA sinä pyysit rahaa, mies antoi rahaa... Poishan se aina joltain on, jonkun palkasta, kesälomarahoista tms. Ei ilmaista rahaa olekaan. Mitä sen olisi siinä vaiheessa pitänyt tehdä. Taikoa rahaa. Vai sanoa että ei ole kun säästetään niitä kesälomarahoja. Siitä vasta olisit riemastunut. Tai jos olisi sulle antanut sen 6e minkä itse meinasi "tuhlata" siellä ruokalassa niin sen olisit ottanut kettuiluna. Miten tahansa mies olisi tehnyt niin mikään ei olisi ollut hyvä..

Sua nyt vaan harmitti se että mies ei "tykännyt" siitä suolattomasta laatikosta. Olisit vain sanonut että syö nyt tän kerran siellä ruokalassa ja sinä muistat tehdä seuraavalla kerralla vauvalle oman satsin ja muille oman. Sillä olisi päässyt siitä ilman turhaa tappelua. Ei kaikesta aina tarvi ottaa itteensä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen:
Kyllä jauheliha kuuluu maustaa jo pannulla. En ole lasteni tähden pakottanut ketään, edes itseäni, syömään mautonta ruokaa. Suola sitä paitsi tärkeääkin ihmiskeholle. Ei ole passaamista, että suoritetaan oma panos kodin eteen, jota toinen suorittaa muualla. Jos ei kelpaa kotityöt, voi mennä töihin.

Niin ja sitten on kotihommien lisäksi vielä työkin.Mä teen kaikki kotityöt lasteni takia (en mieheni) että lapset eivät joudu asumaan paskasessa kämpässä.Mitäs sitte kun meen töihin eikä aikaa oo enää niin paljon kotitöille?Oot tosi vanhanaikanen,pakko sanoa.Mä menisin töihin mielelläni jo nyt,mutta lapseni takia en vielä mene.Laitan hänen tarpeet omieni edelle.

Tee ensi kerralla ruoka suosiolla kahteen vuokaan, niin ei tule paha mieli kenellekään. Suolaton makaronilaatikko on ihan oikeasti kauheaa eikä se parane päälleripotellulla suolalla.

Ymmärrän kyllä harmistuksesi. Meillä mies ei ole koskaan ottanut eväitä töihin, vaan syö aina "ulkona". Totta kai siihen menee paljon rahaa, mutta suon sen hänelle, koska oikeasti meillä on siihen varaa. Periaatteessa meillä kun saa "omat" rahat käyttää miten lystää, kunhan yhteiset menot on hoidettu. Kun olit itse hoitovapaalla, miehelle jäi sitä omaa rahaa vähemmän, mutta silti siitä riitti lounaisiin. Hän jätti muita menoja vähemmälle, ei käynyt iltariennoissa tai ostellut esim. elektroniikkaa tai vaatteita. Itse taas laitan asiat toisenlaiseen järjestykseen, mikä taas saattaa mieheni mielestä olla jotenkin outoa tai väärin. Syön mielelläni meinaan vaikka kaurapuuroa, jos säästän sillä rahaa vaikka johonkin kivaan vaatteeseen ;)

Miehelle taas hyvä lounas hyvien työkavereiden kanssa kivassa paikassa on se päivän kohokohta.

ja sen jälkeen maustat muiden ruuan.Kuuteen euroon nyt kenenkään talous tuskin kaatuu ja ymmärrän kyllä ettei jälkikäteen lisätty suola kyllä ruuasta tee mitenkään maukasta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6331707.jpg

Tulkaas rouvat tekemään tuolla sähköhellalla erillisiä laatikoita vauvalle ja miehelle. Se ei ole voimavirtahella ja voin kertoa että kilo ranskalaisia ja nakkeja kestää tulla yli tunti!

Tulkaas rouvat tekemään tuolla sähköhellalla erillisiä laatikoita vauvalle ja miehelle. Se ei ole voimavirtahella ja voin kertoa että kilo ranskalaisia ja nakkeja kestää tulla yli tunti!

Ei voi olla muuta ku itsesäälin huipentuma! JÄTTÄKÄÄS ne lomareissut tekemättä ja ostakaa kunnon hella! Siinä se.

no,sitten olisin jättänyt pienelle ihan vaan makaronimössöä ja paistanut loput laatikkona. surkea hellahan tuo on,mutta uusia saa kaupasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Riksu:
Tee ensi kerralla ruoka suosiolla kahteen vuokaan, niin ei tule paha mieli kenellekään. Suolaton makaronilaatikko on ihan oikeasti kauheaa eikä se parane päälleripotellulla suolalla.

Ymmärrän kyllä harmistuksesi. Meillä mies ei ole koskaan ottanut eväitä töihin, vaan syö aina "ulkona". Totta kai siihen menee paljon rahaa, mutta suon sen hänelle, koska oikeasti meillä on siihen varaa. Periaatteessa meillä kun saa "omat" rahat käyttää miten lystää, kunhan yhteiset menot on hoidettu. Kun olit itse hoitovapaalla, miehelle jäi sitä omaa rahaa vähemmän, mutta silti siitä riitti lounaisiin. Hän jätti muita menoja vähemmälle, ei käynyt iltariennoissa tai ostellut esim. elektroniikkaa tai vaatteita. Itse taas laitan asiat toisenlaiseen järjestykseen, mikä taas saattaa mieheni mielestä olla jotenkin outoa tai väärin. Syön mielelläni meinaan vaikka kaurapuuroa, jos säästän sillä rahaa vaikka johonkin kivaan vaatteeseen ;)

Niin tai mitäs jos mies tekis oman suolallisen ruokansa ihan itse ens kerralla?

Miehelle taas hyvä lounas hyvien työkavereiden kanssa kivassa paikassa on se päivän kohokohta.

Minusta ap:n mies on lapsellinen ja oma mieheni olisi varmaan alkanut myöskin nyyhkiä suolan lisäämisestä. Olisivat prkle edes kiitollisia ruoasta!! Ap, alat pyytämään mieheltä nyt maksua laittamistasi aterioista jos kerran miehen rahat ovat vain hänen käytössään :).

Alkuperäinen kirjoittaja riksa:

Ei voi olla muuta ku itsesäälin huipentuma! JÄTTÄKÄÄS ne lomareissut tekemättä ja ostakaa kunnon hella! Siinä se.

Kyllä me vaan ilmaiselle lomalle mennään, kun semmoinen on meille myönnetty. Harmittaako sua, kun et itse pääse lomalle?
Ja ei, ei voida ostaa uutta hellaa, koska se tarvitsisi voimavirran vetämisen taloon ja se ei mene ihan uuden helan ostamisella.

no ok, minustakin ruuan ois voinu tehdä kahteen kippuun, mutta tyhjää se mieskin räyhäs! Arvokasta työtä se kotiäitikin tekee ja jos nyt on ruuasta jääny suola pois niin sehän on ihan kamalaa :o Tusin se mies olis siihen suolan lisäämiseen kuollu jos johonkin yhteiseen säästetään.
tee ap, ens kerralla se kaks satsia ;)

no,sitten olisin jättänyt pienelle ihan vaan makaronimössöä ja paistanut loput laatikkona. surkea hellahan tuo on,mutta uusia saa kaupasta.

Tuohon ei saa muunlaista hella ilman sähköremppaa.

Siis mies käy työpaikkaruokalassa syömässä noin 15 päivää kuussa. Joskus jopa joka päivä, jos ei "muista" ottaa eväitään mukaan. Joskus jopa itsetekemäänsä ruokaa.

Olen itse nainen ja äiti ja käyn töissä - mutta arvelisin että miehesi voisi muutoinkin joskus haluta 'luksusta' ja syödä työmaaruokalassa - vaikkapa vain sosiaalisen seurankin tai sitten hyvän ruoan vuoksi.
En olisi ihan varma oliko makaroonilaatikon suolattomuus tms seikka loppujenlopuksi se merkitsevä tekijä moiseen 'haluun'.
Juu - itse en ota eväitä, ja meillä on tosin lounasetu (lounassetelit).

Edellämainittu ei silti tee asioita tasapuolisiksi...

Meillä on vastaava, mut vanhempi malli mökillä :D
Hyvin sillä ruokaa laittaa kun osaa varautua ja laittaa ruuat hyvissä ajoin uuniin. Eikä yli tuntia ranskalaiset kans mene - tai sit on teillä uunissa enemmän vikaa kun nsiinä meidän mökin n. 35 vuotta vanhassa hellassa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja riksa:

Kyllä me vaan ilmaiselle lomalle mennään, kun semmoinen on meille myönnetty. Harmittaako sua, kun et itse pääse lomalle?
Ja ei, ei voida ostaa uutta hellaa, koska se tarvitsisi voimavirran vetämisen taloon ja se ei mene ihan uuden helan ostamisella.

Joo ei ne sähköt ihan ilmaseks tule, harkitkaas remonttiin säästämistä jos lapsianne niin paljon rakastatte. Onko teillä edes lämmintä vettä siellä murjussanne? Sossuko sen loman kustantaa? Kyllä ne antaa uuden hellankin ja ne tehokkaammat sähköt, kun oikeen itket kurjuuttas. Että makaroonilla elätte.

Alkuperäinen kirjoittaja ensikerralla ota vauvan ruoka erikseen:
ja sen jälkeen maustat muiden ruuan.Kuuteen euroon nyt kenenkään talous tuskin kaatuu ja ymmärrän kyllä ettei jälkikäteen lisätty suola kyllä ruuasta tee mitenkään maukasta.

Ruoka oli maustettua: Valkosipulia, sipulia, mustapippuria, yrttisekoitusta, valkopippuria, paprikaa, rosmariinia. Suola oli ainoa mikä puuttui.

Tuohon ei saa muunlaista hella ilman sähköremppaa.

ok. tämäkään asia ei ollut tiedossa kun talon olette ostaneet.kaipaa ilmeisesti enemmänkin remonttia. mutta kannattaa keskustella miehen kanssa onko kyseessä nyt tosiaan suolaongelma vai joku isompi juttu joka kaivelee hampaankolossa. tsemppiä jatkoon ja toivottavasti asiat menevät hyvin . joskus pienet asiat voivat ottaa aivoon todenteolla...

Yhteistyössä