Kumpi on oikeassa? ;) *Älä avaa jos ärsyttää*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies oikeassa. Itsekään en olis suolatonta ruokaa syönyt, jos perheen ainoa työssä käyvä ei saa työpaikkaruokalassa 6ella syödä niin jo on kumma. Ja eikö teidän uunissa ole ritilää? Iso vuoka ritilälle kypsymään ja vauvalle pienempään vuokaan alatasolle... on se niin helv. vaikeeta.

Ei voi olla helvetin vaikeeta lukea koko ketjua, jos on noin hyviä vinkkejä!?

Uuniin ei mahdu. Jos on kapea ja korkea vuoka, niin tuohon uuniin ei kertakaikkiaan mahdu. Ei vaikka pitäisin luukkua auki tai seisoisin päälläni. Perheen ainoa työssäkäyvä??? Mä olen kanssa hoitovapaalla oleva työssäkäyvä, joka olen ollut raskaana ja synnyttänyt lapset ja hoidan niitä kotona, kunnes palaan takaisin työhön. Ei se työssäkäyminen mitään erityisen kunniamaininnan arvoista ole. Siitä saa vain pienen korvauksen menetetystä vapaa-ajasta...

jos sun mies käy töissä ja sä olet jollain 400e kuukausituloilla kotona niin mun mielestä on selvää että hän antaa sulle joka kk talousrahaa. Ja sama toisinpäin, jos olet töissä ja mies vaikka peruspvrahalla työttömänä, sä annat äijälle ruokarahaa että pääset valmiiseen ruokapöytään kun tuut töistä...keskustelkaa asioista älkääkä vain kettuilko toisillenne. Kerro miehellesi että tuntuu pahalta että hän saa syödä kallista ruokaa töissä joka pv ja sinä yrität pikku tilistäsi ostaa koko perheelle ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies oikeassa. Itsekään en olis suolatonta ruokaa syönyt, jos perheen ainoa työssä käyvä ei saa työpaikkaruokalassa 6ella syödä niin jo on kumma. Ja eikö teidän uunissa ole ritilää? Iso vuoka ritilälle kypsymään ja vauvalle pienempään vuokaan alatasolle... on se niin helv. vaikeeta.

Ei voi olla helvetin vaikeeta lukea koko ketjua, jos on noin hyviä vinkkejä!?

Uuniin ei mahdu. Jos on kapea ja korkea vuoka, niin tuohon uuniin ei kertakaikkiaan mahdu. Ei vaikka pitäisin luukkua auki tai seisoisin päälläni. Perheen ainoa työssäkäyvä??? Mä olen kanssa hoitovapaalla oleva työssäkäyvä, joka olen ollut raskaana ja synnyttänyt lapset ja hoidan niitä kotona, kunnes palaan takaisin työhön. Ei se työssäkäyminen mitään erityisen kunniamaininnan arvoista ole. Siitä saa vain pienen korvauksen menetetystä vapaa-ajasta...
Luin kyllä koko ketjun ja katsoin kuvankin, vaikeaa uskoa, ettei tonne kahta vuokaa mahdu päällekkäin. Pistähän uunista sisäkuva ;) Vai uskallatko..
Ja kyllähän sun miehesi tällä hetkellä on perheen ainoa työssä kävijä jos sä hoidat lapsia KOTONA.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja nih:
On se saatanan kumma, jos niitä TYÖSSÄKÄYVIÄ miehiä pitäisi aina muka hyysätä parhaimman päälle. Jos on niin perkeleen tumpelo, ettei nyt JOSKUS voisi suolata sen ruokansa ihan itse niin kyllä on perseestä koko ukko.

Ja melkoisen törkeetä tuon rahan kanssa, kyllä mäkin pulttaisin, jos ukko törsäis, ja mä kituuttelisin!

Jos suolattoman makaronilaatikon teko on "parhaimman päälle hyysäystä", niin millaistahan hyysäystä olisi sitten oikeasti maittavan ruoan tekeminen? Entäpä työssä käyminen ja päävastuu perhe-elämän rahoituksesta? Onko se hyysäystä vai itsestäänselvyys? Minun mielestäni molempia.

Parisuhde on toisen tukemista ja auttamista ja yhteisen vastuun kantamista, mutta ihan naisena ja urallani kohtuullisen menestyneenä sanon, että en söisi suolatonta makaronilaatikkoa, vaikka ukko omin kätösin sitä tekisi. Mieluummin säästän ihan mistä vain muusta.

No eipä tunnu olevan kovin vastuullinen ukko, jos vaimo joutuu rääppimään ruoan kasaan...ja ullo tuhlaa työpaikkaruokalassa. Tän jutun pointti on se, että ukko nyt perkele vois sen kerran nöyrtyä syömään suolatonta ruokaa, johon saa lisättyä suolaa, vaikka se ei niin hyvältä maistuiskaan. Jos on tiukkaa rahassa, niin pitää myös sen herran ja hidalgon ottaa asia huomioon. Tai sitten anrtaa vaimolle rahaa käydä kaupassa, jotta voisi ostaa jotain, josta voisi tehdä muutakion kuin suolatonta makaroonilootaa....

En viitsi koko ketjua lukea. Mä tein myös aikoinaan niin että laitoin uuniin kaksi kippoa, toinen aikuisten mausteilla ja toinen lasten (suolaton). Helpompi niin.

Mutta ei se nyt aikuiselle miehelle pitäisi olla ylivoimaisen vaikeaa lisätä suolaa ruokaan. Jos ei halua töissä sitä tehdä niin mikä estää lisäämästä suolaa jo kotona kun laittaa ruuan eväskippoon. Ketsuppikin käy suolankorvikkeesta. Joten olisihan mies voinut ottaa sitä ruokaa evääksi eikä käyttäytyä kuin hemmoteltu lapsi. Eli siis ap:n "puolella" olen.

En jaksanu lukea koko ketjua läpi, mutta ap tee ens kerralla vauvalle oma satsi. Mutta mielestäni miehesi on lapsellinen ja itsekäs. Teillä on tiukkaa taloudellisesti ja mies syö 6e maksavan ruuan ruokalassa. Paljos se tekeekään viikossa..? ;) Niin ja miehesi lienee aikuinen mies kuitenkin? Onko nyt ihan kauheeta syödä vaikka pari päivää sitä makaronilaatikkoa ja maustaa vaikka yrttisuolalla? Elämästä vois löytää muitaki tyydyttäviä asioita kuin RUOKA! Sinä olet oikeassa. Sympatiat sinulle. Miehesi toimi typerästi, kun ottaa tilanteenne huomioon!

Miksei se mies voinut lisätä sitä helkkarin suolaa siihen eväsruokaan jo kotona? Ja ap olet oikeassa, miehesi ei käyttäydy raha-asioissanne oikekin! Tee miehelle kauppalappu ja hän töistä tullessan tuo ostokset kotiin, KUN kerran käy töissä!

Alkuperäinen kirjoittaja äh:
No eipä tunnu olevan kovin vastuullinen ukko, jos vaimo joutuu rääppimään ruoan kasaan...ja ullo tuhlaa työpaikkaruokalassa. Tän jutun pointti on se, että ukko nyt perkele vois sen kerran nöyrtyä syömään suolatonta ruokaa, johon saa lisättyä suolaa, vaikka se ei niin hyvältä maistuiskaan. Jos on tiukkaa rahassa, niin pitää myös sen herran ja hidalgon ottaa asia huomioon. Tai sitten anrtaa vaimolle rahaa käydä kaupassa, jotta voisi ostaa jotain, josta voisi tehdä muutakion kuin suolatonta makaroonilootaa....

Olen siinä suhteessa samaa mieltä, että pariskunnalla pitäisi olla sama elintaso. Mutta työpaikkaruokalassa syöminen ei todellakaan ole tuhlausta. Sieltä saa (yleensä) päivän pääaterian, johon kuuluu parin sortin salaattia jne. Useimmat työnantajat tukevat ruokailua rahallisesti. Ja yleensä se on myös sosiaalinen henkireikä työpäivän keskellä.

En söisi itse lounaaksi suolatonta makaronilaatikkoa enkä pakottaisi ketään muutakaan "nöyrtymään" sellaista syömään. Jokin muu ratkaisu löytyy, jos pariskunta oikeasti puhaltaa yhteen hiileen eikä tee asiasta valtataistelua.

No. Minäkään en söisi makaronilaatikkoa, jossa ei ole mausteita, mulle ei riitä pelkkä suola mausteeksi. Mutta silti tuntuu, että ap:lla ja hänen miehellään on ongelmat jossain syvemmällä kuin suolattomassa makaronilaatikossa tai kuuden euron lounaassa.

Otsikkoon vastaisin, että kumpikaan ei mielestäni ole oikeassa, ja molempien käytös oli hiukan ajattelematonta ja lapsellista. Ylipääänsäkin on outoa parisuhteessa pohtia ja kilpailla siitä, että kumpin on oikeassa, kumpi väärässä. Eriäviä mielipiteitä voi olla ilman, että jommankumman on oltava väärässä.

Sen vain sanon että ei ruoan tarvitse olla mautonta vaikka se suolatonta olisikin. Jos on noin tarkkaa suolan kanssa niin kannattaisi opetella laittamaan ruoasta muuten maukasta. Kun ruoka on sekä SUOLATONTA että MAUTONTA niin ei sitä enää oikein pelkällä suolan lisäyksellä pelasta. Tuota voi vaikkapa testata ostamalla kaupan valmista makaroonilaatikkoa, siinä on jopa vähän suolaa muttei mitään makua.

ymmärrän sua tossa työruokala asiassa.
myönnän että itsekin muutamaan otteeseen hermostunut siitä, että pitää laittaa rahaa sinne jos mahdollisuus olisi myös kotoota ottaa eväät.
ei sen väliä jos sillointällöin käy. kerran pari kuussa.
jos käydään joka päivä 6e annos syömässä se tekee 120e kuussa
pari kertaa viikossa, niin sekin tekee jo helposti 50e kuussa
PLUS kahvtauot noin 60e kuussa!
eli pahimmillaan yli 180e/kk pelkästään töissä syömiseen ja juomiseen.
kyllä se meiän perheen budjettiin on jo aika h....etin iso reikä

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Sen vain sanon että ei ruoan tarvitse olla mautonta vaikka se suolatonta olisikin. Jos on noin tarkkaa suolan kanssa niin kannattaisi opetella laittamaan ruoasta muuten maukasta. Kun ruoka on sekä SUOLATONTA että MAUTONTA niin ei sitä enää oikein pelkällä suolan lisäyksellä pelasta. Tuota voi vaikkapa testata ostamalla kaupan valmista makaroonilaatikkoa, siinä on jopa vähän suolaa muttei mitään makua.

Paskaahan se oli, tuli se jo todettua ;)

Kyse oli siitä, että mies antoi mulle ruokarahaksi meidän yhteisiä lomarahoja, eikä koittanut säästää niitä työpaikkaruokalarahoja koko perheen ruokiin.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
myönnän että itsekin muutamaan otteeseen hermostunut siitä, että pitää laittaa rahaa sinne jos mahdollisuus olisi myös kotoota ottaa eväät.

Sitä mä sanoinkin eilen, että herran YKSIN syömät ruoat tekevät puolet mun kuukauden kht:stä. Mielelläni minäkin täällä omalla työpaikallani (kotona) söisin herkkuruokaa valmiiksi laitettuna. Ja olis montaa sorttia salaatteineen ja vauvalle omat suolattomat ruoat.

Lämmitin äsken sitä makaroonilaatikkoa mikrossa. Lisäsin juustoraastetta, fetajuustoa, vihreitä chilejä pienennettynä ja aromisuolaa. En mä tässä mitään vikaa huomaa...

Kyse oli siitä, että mies antoi mulle ruokarahaksi meidän yhteisiä lomarahoja, eikä koittanut säästää niitä työpaikkaruokalarahoja koko perheen ruokiin.

Kysehän oli aloituksessa vielä KUUDESTA EUROSTA. Jos perheen loma tai ruokailu on tuosta kiinni niin kannattaisi ehkä harkita jostain muustakin tinkimistä.

Lämmitin äsken sitä makaroonilaatikkoa mikrossa. Lisäsin juustoraastetta, fetajuustoa, vihreitä chilejä pienennettynä ja aromisuolaa. En mä tässä mitään vikaa huomaa...

jos haluaa makaronlaatikkonsa noin sotkea niin mikäs siinä

Kysehän oli aloituksessa vielä KUUDESTA EUROSTA. Jos perheen loma tai ruokailu on tuosta kiinni niin kannattaisi ehkä harkita jostain muustakin tinkimistä.

Voisiko Timppakin joskus lukea alkuviestiä pitemmälle? On tullut selväksi että ruoka ei todellakaan ollut maustamatonta, se oli miehelle pakattu valmiiksi ja mies tosiaan syö ja kahvittelee työpaikkaruokalassa päivittäin. Eikä osta kotiin ruokaa, jota kaikki syövät. Eli miehen palkka on miehen rahaa, naisen kotihoidontuki on koko perheen rahaa. Ja mies ylhäisenä sitten antaa naiselle enemmän käyttörahaa, niin sekin annetaan sieltä yhteisestä kassasta. Tuollainen ukko saisi tunkea ne suolansa perseeseen ja lähteä vetämään.

Mä just meinasin vähän samaa kommentoida, että jos noin on tiukkaa, niin voisko vaikka lomareissun jättää väliin?

:laugh: Pitkä ketju.. Kai miehellä on ruokatunnilla aikaa ja tarvikkeet tehdä itselleen samanlainen annos?

Alkuperäinen kirjoittaja yök:

jos haluaa makaronlaatikkonsa noin sotkea niin mikäs siinä

Ja mistäs miehesi siihen lootaansa nuo lisukkeet löytäisi? Kantaa kotoaan pienissä purkeissa? Helpompaa jos tekis kerralla kunnollista ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Joten olisihan mies voinut ottaa sitä ruokaa evääksi eikä käyttäytyä kuin hemmoteltu lapsi.

Juu, miehen pitää käyttäytyä kuin kiltti lapsi. Lautanen tyhjäksi kun äippä niin sanoo.

Mies olisi voinut käyttäytyä kuin kypsä aikuinen ja osoittaa arvostusta toisen tekemällä ruoalle.

Alkuperäinen kirjoittaja m:

Sitä mä sanoinkin eilen, että herran YKSIN syömät ruoat tekevät puolet mun kuukauden kht:stä. Mielelläni minäkin täällä omalla työpaikallani (kotona) söisin herkkuruokaa valmiiksi laitettuna. Ja olis montaa sorttia salaatteineen ja vauvalle omat suolattomat ruoat.

mä en jaksanut lukea koko ketjua, tunnustan, mutta siis minusta tää on kyllä aika älytön aihe, miksi pitää kaikesta mahdollisesta vääntää?

Sä oot nyt viimeisistä rahoista tehny ruokaa, okei, ja ymmärrän että sua harmittaa kun se ei kelpaa, mutta en silti käsitä miksei mies sais syödä ruokalassa? Mies syö töissä, sä syöt kotona ja that´s it. Kauhea haloo, kun kyse on vaan hengissä pysymisestä.

mä ymmärrän sellasen asian että harmittaa kun mies käy vaikka kalliissa harrastuksessa koko ajan, ja kotona olevalla äidillä ei oo varaa käydä koskaan missään. Mutta että ruuastakin pitää tapella?

oisko sun aika lähteä tienaamaan itsellesi rahaa, niin saisit itsekin käydä ruokalassa? En yritä olla ilkea, muistuttaa vaan jonkin verran sitä aikaa kun itse olin kotona ja meillä alkoi tulla riitaa kaikesta rahaan liittyvästä.. ja sitä ei korjannut muu kuin se, että lähdin itsekin tienaamaan sitä rahaa.

:laugh: Ja miehelle se kuitenkin pitäisi kelvata pelkällä suolalla höystettynä? Oikeesti... tuolla maustamisella mistä tahansa ruoasta saa hyvää, pelkällä suolalla kuitenkaan ei jos siinä laatikossa ei muuten mitään makua ole.

Mutta se makaronilaatikko ei tosiaan taida olla ongelman ydin.

Yhteistyössä