kumppanin entisistä vielä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Se uusi nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Se uusi nainen

Vieras
Kumppanin entisistä on puhuttu täällä paljon. Monesti viitataan mustasukkaisuuteen tai epävarmuuteen, kun kumppanin entiset pyörivät mielessä. Mutta jos muistoja niistä entisistä on esillä, niin kuinka niitä voisi olla ajattelematta? Ymmärrän oikein hyvin Sinua, Pia ja monet muut.

Tavatessani nykyisen kumppanini, oli hän juuri eronnut lähes 10 vuoden avoliitosta. Mies asui heidän entisessä asunnossaan. Käydessäni siellä ensimmäisen kerran, oli kaikki exän tavarat tietysi korjattu pois enkä niitä edes etsinytkään. Tietysti pidin itsestään selvänä, ettei niitä olisi missään, kun mies kerran sanoi, että se oli niin ohi kuin vain voi olla ohi.

Muutamien kuukausien päästä satuin katsomaan sängyn vieressä olleeseen kaappiin, joka oli ihan avoimesti usein auki. Alahylly oli täynnä valokuvia entisestä, vaatteilla ja ilman. Eikä siinä vielä kaikki, siellä oli kaikki mahdolliset seksilelut ym. muut tarvikkeet, joita voi kuvitella. Siis heidän käyttämiään.

Tiesin, että se entinen suhde oli fyysisesti ohi mutta menin tuosta löydöstä kai jotenkin shokkiin. En sanonut mitään ja jatkoin ihan normaalisti. Myöhemmin löysin kaikki miehen exältä saamat kirjeet ja kortit. Joskus sain sanottua tuosta miehelleni ja hän korjasi ne pois, mutta syitä niiden säilyttämiseen löytyi vaikka kuinka: ""eivät ne olleet minun, odotin vain sopivaa hetkeä palauttaa niitä exälle, valokuvissa oli kavereideni kuvia ja halusin säilyttää ne jne.""

En luota vieläkään mieheeni enkä ole päässyt yli siitä, että mies säilytti jotakin tuollaista sen sängyn vieressä, jossa me olimme yhdessä. Mieheni ei ymmärrä minua, ja ihmettelee, miksi en voi unohtaa. Unohtaisitteko te?

ok, seksilelut ja alastonkuvat on vähän haljua mutta esimerkiksi mulla on albumissa edelleen kuvia existäni, en ole vaan saanut aikaiseksi ottaa niitä pois. en pidä niitä enää esillä mutta en halua heittää pois, sillä kiva joskus muistella vanhoja aikoja. ei isänikään ole heittänyt ensimmäisen vaimon / perheen kuvia pois eikä minun äitini ole vaatinut. ne kuuluvat elämään ja aivan takuulla on vanhana kiva muistella niitä.

voi olla että minulla jossain varastossa on vielä jäljellä alastonkuviakin exästä, en tiedä. mutta mitä ne siellä ketään haittaavat. eikä ole kyse siitä että haikailisin sitä ja totta, ei varmaan tulisi vahinkoa siitäkään, jos ne hävittäisin - paitsi se, ettei olisi niitä sitten joskus myöhemmin. teininä hävitin yhden poikaystävän kuvat ja rakkauskirjeet ja nyt 25 v:nä harmittaa samperisti, ne olisi ollut kiva säilyttää joka tapauksessa ja näyttää lapsenlapsille.

nykyiselläni on myös paljon muistoesineitä, joista osa exien antamia. ne eivät minua häiritse. hänkin tietää tavaroiden/valokuvien ja todellisen elämän eron. miksi hänen pitäisi hävittää kuvat ylioppilasjuhlista, matkoista tai muista merkittävistä tapahtumista vain siksi, että joku ihminen on silloin kuulunut hänen elämäänsä?

kaikkein typerintä on käyttöesineiden hävittäminen. itselläni on entisen avopuolison lahjoittamia koruja ja astioita, ja olisi yksinomaan typerää heittää ne pois vain siksi, että ne eivät ole nykyisen.

paras kaverini hävittää rituaalinomaisesti aina kaikkien exiensä antamat tavarat ja sitten myöhemmin harmittelee että ""se oli niin hyvä maljakko"" tai ""se oli niin kaunis patsas"" tai ""ne oli niin hyvät rintsikat ja niin kalliitkin""... järki hoi. hän on myös myöhemmin tullut pyytämään minulta kopioita kuvista, joissa on exiensä kanssa (tämä siis on tapahtunut toistuvasti teinivuosista saakka) sen jälkeen, kun on suutuksissaan hävittänyt kaiken.

On toki kohteliasta pistaa ex:n valokuvat laatikkoon piirongin paalta. Mutta etta kaikki pitaisi tuhota? Minusta se on ihmisen menneisyyden kieltamista. Mina uskon, etta vaimoni entiset suhteet ovat osaltaan muovanneet hanesta sellaisen, johon mina lopulta ihastuin.

Miksi ihmeessa kaikki hyvat muistot pitaisi kieltaa? Ainakin minulla on ollut kunnia seurustella monien hienojen naisten kanssa. Minulla on ollut heidan kanssaan monia hyvia hetkia, vaikka suhteet ovat johonkin kaatuneet. En mina silti haikaile menneita vaan elan tata paivaa vaimoni kanssa.

Miksi ihmeessa ne ex:t kummittelevat teidan suhteissanne niin voimakkaasti? Mita muuta se on kuin epavarmutta omasta viehattavyydestanne? Sitako pitaisi ymmartaa ja hyssytella, huonoa itsetuntoa?

Mulla on alkuajoista jäänyt soimaan miehen kommentti exästään ja se meni jotenkin näin; että hän voisi olla meillä hoitamassa taloutta ja mä hoitaisin ne tunneasiat. Mun on vaikea rakastaa kotitöitä ja haluan hoitaa ne omalla tavalla. Viime aikoina kun mies on kritisoinu, mua ei kiinnosta niiden kotitöiden tekeminen yhtään. Ja usein soi pääsä se mitä mies sanoi. Muuten ei haittaa exän kirjeet eikä valokuvat. Vaikea sanoa onko tuolla kommentilla ollut vaikutusta siihen, että musta on tullut katkera ja tunnetta on vähemmän puolin ja toisin. Yritän korjata tilannetta omalta puolin, mutta en usko että mieheni tajuaa että kyllä se on hänestäkin kiinni. Mun mielestä on turhaa olla kateellinen exän menneisyydelle, mutta kyllä pieni toisen tunteiden kuunteleminen olisi hyväksi. Pelottaa tämä katkeroituminen niin monista asioista ja miehen kanssa on turha puhua kun ei se tunnu välittävän.

Voi naiset teitä.Jokaisella meistä on joku menneisyys ja kun valitsette kumppanin teidän pitää hyväksyä se.
Minä en häpeä menneisyyttäni enkä todellakaan tuhoa kaikkia kuvia siitä...miksi pitäisi?
Jos uusi kumppani ei luota,se on suurempi ongelma.

Voihan olla että sinäkin olet joskus osa miehesi menneisyyttä tulevaisuudessa?
Sitten mies taas joutuu hävittämään kuvat sinusta yms.yhteisestä ajasta.
Eihän sille raukalle jää mitään muistoja koko elämästä jos tuolleen ajatellaan?Ne Dildot...heittäis pois kun sinä et suostu kummiskaan niitä käyttämään:)Se on vähän mautonta...

Mun ent. miesystävän kotona oli paljonkin jäljellä hänen exänsä kamoja. Mainitsin niistä useaan kertaan. Lopputulos on tosiaan se, että mies on ex ja siksi, kun hän palasi oman exänsä kanssa yhteen. Eli ei ap välttämättä suotta ole huolissaan.

Niin,kai on todettava omaltakin kohdalta että arvostan exääni suuresti muttei hinkua samaan sänkyyn enää ole.Yksi eli ensimmäinen on yli muiden pitkään.Se side katkeaa hitaasti mutta se on pakko katkaista.Ongelma lienee, liian nopeasti yritetään uuteen suhteeseen vaikkei henkisesti ole valmis.Silloin voi tulla yllätyksiä.

Pitääkö sitten mies pitää väkisin uudessa suhteessa vai onko parempi katkaista hetkeksi ja antaa aikaa valinnoille?
Miten on?

Pelkät kuvat ei suuri ongelma vaan se onko mies todella valmis uuteen suhteeseen.

Tässä ketjussa on nyt kovin unohduttu kokonaan siihen, että olisi tavallisia kuvia jossain albumin uumenissa tai exältä saatuja keittiövälineitä tms.

Eihän niistä tarvitsekaan hermostua, mutta jos vielä muutaman kk kestäneen suhteen jälkeen löytyy sängyn viereltä alastonkuvia exästä ja seksivälineistöä (jota ei siis ilmeisesti ole esitelty lainkaan uudelle kumppanille) niin herkästi tulee mietittyä onko kaikki todellakin läpikäyty siitä vanhasta suhteesta... (lisäksi likainen mielikuvitukseni miettii että kenestäköhän se mies tumputtaessaan unelmoi...)

Itse oltuani muutaman kk suhteessa, huomasin miehen jääkaapissa papereiden alla kuvan miehestä exänsä kanssa. Huomautin asiasta, jolloin mies otti samantein kuvan pois ja pyysi anteeksi. Yhtälailla minulla oli jäänyt exäni rakkauskirjeitä + kortteja näkyville (muutto oli saanut tavarat ""hiukan"" sekaisin), joista mieheni kommentoi, pyysin anteeksi ja tuuppasin paperit laatikkoon ja vintille.

Kyllä asiasta saa ja pitää huomauttaa.

Ei mies ex:n tavaroista mitään tunteita hae. Hän voi yksinkertaisesti olla laiska siivoamaan, mutta jos asia häiritsee, niin kai siitäkin jonkin johtopäätöksen voi vetää.

Minua muistuttaa joka ikinen päivä kumppanini entisestä suhteesta kaksi (tosin hurmaavaa) lasta. Vielä kuuden vuoden jälkeenkin ex-vaimon tekemiä piirroksia on seinillä, ja mies puolustaa aina entistä vaimoaan jos jostain hänen ärsyttävästä tavastaan huomautan. Olen yrittänyt oppia hyväksymään, että hänen elämässään ensisijalla ovat lapset (mikä on ihan oikein), toisella ex-vaimo uuden perheensä kanssa ja minä kolmantena. Joskus ottaa koville, mutta kai minun täytyy hyväksyä tämä kuvio jos haluan miestä rakastaa. Ei ne lapset, mutta se entinen vaimo..!
Niin, ja toki hänen kotinsa on sisustettu entisen vaimon kanssa yhdessä, eikä hän halua vielä ainakaan pariin vuoteen kanssani yhteen muuttakaan. (Olemme seurustelleet jo yli viisi vuotta.) Valokuva-albumeita, piirroksia, yhteinen sisustus, hierontaöljyjä yms, kirjeitä ja kortteja pyörii yhä edelleen joka puolella. Ei auta kuin sulkea silmänsä ja kärsiä hiljaisuudessa. Tai erota :).

Tuo tavaroiden pito ehkä osaltaan kertoo halusta vaalia vielä niitä ajan kultaamia hyviä muistoja siitä entisestä.Ainakin jos ne tavarat ovat noinkin henkilökohtaisia.Toisaalta mies ei vaan ole tiennyt mihin laittaa noita vehkeitä,joten ovat olleet siellä missä niitä on yleensä pidetty ja varmasti miehinen mieli on sen verran seksistinen että noista leluista vääjäämättä kiksejakin saa,joten sielläpä ovat pysyneet,kun ei se eksäkään niitä ole halunnut mukaansa ottaa.Nolo homma se on miehelle kun uusi kaveri on löytöjä tehnyt.Mutta ei sinun kovin kannata tuosta huolestua,entinen elämä kulkee aina mukana ,näkyvänä ja ajatuksissa.Muistoesineet ovat asia josta voi kerran mainita,esittää oman kantansa niiden näkyvillä oloon,mutta ei siitä kannata liikaa vaahdota.Eri asia on jos todella mies on kiinni niissä,silloin voi myös eroselvittely olla vielä pahasti kesken.10vuoden suhde ei lopu tuostanoin,vie oman aikansa selvitellä asiat.Tämä kyseinen asiakin voi olla yksi ilmentymä tätä prosessia.Oletteko keskustelleet kyseisestä asiasta?Toiminnan ihmisenä antaisin tämän neuvon:Heittäkää yhdessä hukkaan ne tavarat,ja käykää vaikka hommaamassa pari omaa lelua tai asustetta,siinä lääke siihen ongelmaan.Ihan oikeasti,ei ongelmaa aina ole,sen voi itsekkin luoda kun aikansa asiaa pyörittää.

Sinähän harvinaisen täyspäinen nainen olet ;)

Mielenkiintoista tässä on se, että naiset nimenomaan ovat niitä, jotka merkkaavat reviiriään erilaisilla vaikkapa sisustusesineistöllä. Jos joku toinen on merkannut aikaisemmin reviiriään, niin niistä vanhoista reviirimerkeistä pitää päästä eroon. Ja mielellään vielä niin, että mies (joka ei ehkä lainkaan ole osallistunut reviirin merkintään) hoitaa ne rituaalinomaisesti pois osoittaakseen uudelle naiselle, että reviiri on nyt puhdas ja vapaa merkittäväksi.

En muista koskaan törmänneeni siihen, että miestä häiritsisivät samalla tavalla toisen miehen jäljiltä olevat tavarat. Miehelle riittää se, että ex on ex. Minun on vaikea kuvitella, että joku mies osaisi laittaa jotain salattua merkitystä vaikkapa johonkin vaasiin. Vaasi on vaasi, ihan yks hailee, kuka sen on ja millä varjolla kaupasta piirongin päälle tuonut.

Toki myönnän, että vaatii poikkeuksellista avarakatseisuutta hyväksyä exän seksilelut ja nakukuvat.

heh, totta. en minäkään ole tavannut yhtään miestä, jota naisen exät häiritsevät (elleivät sentään ihan silmille hypi). tämä ap:n kirjoitus ei sen sijaan tule yhtään yllätyksenä. kaikkein hulluinta on näiden uusperheisiin liittyvien naisten valitus siitä, että miehellä on entisestä suhteesta lapsia. ehkä asia tuli ilmi jo ensimmäisellä tapaamisella, jolloin olisi voinut suoraan etsiä miehen, jolla niitä lapsia ei ole..?

miehet ovat tässäkin asiassa (ainakin minun tuttavapiirissäni) suvaitsevaisempia. tunnen 2 hajonnutta perhettä, jossa lapset jäivät äidille. äitien uudet miehet ovat innoissaan lapsista ja ovat ottaneet ilomielin vastaan isänroolinsa, toinen jopa adoptoi yh-äidin lapset omikseen.

niin, olen siis itse nainen... ja toivoisin että voisimme kaikki naiseläjät parantaa asennettamme tässä asiassa.

Et kai tongi poikaystäväsi tavaroita hänen poissaollessaan? Ehkä se kaappi sattui sitten vain sopivasti olemaan auki, mutta miten voi 'löytää vahingossa' kirjeitä ja kortteja eksältä?

Ehkä tuo seksivälinevarasto ja alastonkuvat on liikaa, mutta on todella itsekästä ja pöyristyttävää ruveta vaatimaan, että toinen ihminen tuhoaa 10 vuoden eletyn elämän, heittää kaikki kuvat pois, tuhoaa kirjeet ja kortit.

Jos haluat kerran ukon, jolla ei ole menneisyttä, niin kannatttaisi katsella jotain neitsytmiestä, jolla tosiaan ei ole mitään elettyä elämää takanaan.

Itse olisin todella pöyristynyt, jos puolisoni vaatimisi minua tuhoamaan vanhat muistoni. Ne kuuluvat kuitenkin elämääni ja ovat tärkeitä, vaikka eksä onkin eksä.

Jos tai kun sitten käy niin, että ero tulee sen nykyisenkin kanssa, niin onpa tosi kiva, kun on joutunut hävittämään viimeisten kymmenien vuosien muistot jonkun mustasukkaisen hönön takia. Sitten ei ole jäänyt mitään tallelle.

Lopeta se äijäs tavaroiden tutkiminen ja kyttääminen tai lopeta sitten koko suhde, jos olet noin epävarma ukon tunteista. Eihän kukaan selväjärkinen äijä tuollaista kytistäjää kestä.

Hei haloo!! Miehön sanoi sulle kohteliaisuuden ja laittoin exänsä paljon alemmalle arvoasteikolle. Miksi ihmeess sua kummittelee tuollainen? Mieshän varmaan yritti ilmaista että sinua hän rakastaa (tunnepuoli) ja exä xoix hoitaa paskahommat, nin sun ei tarvis tehdä niitä likaisia juttuja ;) Käytönnössä se voi stoimiakin, te kaksi rakastelisitte kun ex putsaa viemäriä .

Enemmin tuo oli mieheltäsi sanottu rumsti exää, kuin sinua kohtaan. Ajatteles jos hän ois sanonnu että ex hoitaa tunnepuolen?

johan,olet oikeassa siinä että naiset ovat ""reviiritietoisia"",jossain vaiheessa alkaa se sisustaminen yms.Suokaa se meille,joilla usein toimii vahvasti tuo pesänrakennusvietti.Kyllä se laantuu iän myötä,kunhan on tarpeeksi monta pesää rakennellut --ja hajottanut.Viimeistään kun pesue on maailmalla.Siksipä naiset myös ""nuuskivat""toisten jättämiä merkkejä,ne eivät tunnu hyvältä katsella.Samoin kannattaa suhtautua varauksella mitä kertoo entisistä kumppaneista ,kaikkea ei tosiaankaan kannata paljastaa.Ei vaikka kuinka avointa suhdetta kannattaisi.Jotkut asiat voivat jäädä vaivaamaan,ja omistuksenhaluisilla ruokkii mustasukkaisuutta aina vaan.Hyviä ja huonoja puolia joka paketissa...:)

""Samoin kannattaa suhtautua varauksella mitä kertoo entisistä kumppaneista""

Jep, ensin kysytään tai oikeastaan houkutellaan kertomaan ja vielä kehutaan, ettei tietenkään harmistuta tai olla mustasukkaisia tms. Ja kuinka ollakaan, yllättäen paska osuu tuulettimeen.

Taas kaikenlaista paskapuhetta ääliöiltä ja ihan asian vierestä. Ei ap mistään helkutin kukkavaaseista närästystä saanyt vaan eksän alastonkuvista ja seksileluista miehen sängyn vieressä. Sanottakoon ensin että olen nainen ja että aviomiehelläni on ex ja kaksi lasta. Joten tiedän tasan tarkkaan mistä puhun.

Meillä on paljon huonekaluja, astioita, tekstiilejä yms muuta tavaraa jotka ovat jääneet miehen huusholliin eron jälkeen. Nukumme miehen ja eksän entisessä aviovuoteessa. Ei haittaa minua pätkääkään, sänky on sänky, ja muutkin tavarat ihan OK, vaikka olisivat eksän ostamia. Pidimme ne jos molemmat tykkäsimme niistä, ja muutaman päältä tuli jopa kinaa, kun minä pidin tavaroista ja mies taas halusi heittää menemään. Ei niihin mitään reviirimerkejä sisälly. Typerää lässytystä!

Miehen valokuvat eksästä ja perheestä ovat myös tallessa. MUTTA. Lasten potretit ovat olohuoneessa kunniapaikalla, muut kuvat sen sijaan hyvässä tallessa laatikoissa varastoituina. Mies itse halusi hävittää kuvat mutta sanoin että se ei ole hyvä idea. Jos ei muuten niin ainakin lapsilla tulee olla mahdollisuus katsella kuvia vanhemmiten. Mutta miehelläni ei totisesti ole entisen vaimon nakukuvia yöpöydän laatikossa!

Millainen mänttipää jättää toisen naisen nakukuvat ja seksilelut yöpöydän laatikkoon uuden suhteen aloittaessaan? Ilmeisesti sellainen joka ei ole kauhean kiinnostunut tekemään hyvää vaikutusta uuteen tyttöystävään. Eli se on miehelle ihan yksi hailee otatko vai jätätkö. Sano minun sanoneen, kun mies rakastuu tosissaan uuteen naiseen niin siivoaa kyllä ihan omasta aloitteestaan toisten nakukuvat hemmettiin, ettei vaan pilaisi uutta ihanaa suhdettaan heti alkuun.

Yhteistyössä