Kun avioliitto muuttuu vankilaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lannistettu vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lannistettu vaimo

Vieras
Viime aikoina ero on pyörinyt paljon mielessä monen asian summana. Aviossa ollaan oltu nyt viisi vuotta ja yhdessä vähän yli kymmenen vuotta. Meillä on myös yksi lapsi joka on nyt yhdeksän. Oikeastaan monta vuotta on mennyt sumussa ja meiningillä, että kyllä tämä ajanmyötä helpottaa. Kuusi vuotta ollaan nukuttu eri huoneissa miehen kuorsauksen takia jolle hän ei edes yritä tehdä mitään ja se on rasittanut koko sen ajan suhdetta. Läheisyyttä ei juurikaan enää ole vaikka itse yritän sitä antaa. Mies joko pakenee tai tylysti työntää minut pois. Seksiä harrastetaan vain kun hän haluaa tyydytyksen, eli humalassa pikaisesti.

Muutama vuosi takaperin hän oli ihastunut tai oikeasti omien puheidensa mukaan jopa rakastunut entiseen ystävääni ja ero oli todella lähellä. Hän kuitenkin katui sanomisiaan eikä halunnut luopua perheestä. Annoin anteeksi, koska pitkän välimatkan takia mitään fyysistä heidän välillään ei ollut. Elämä jatkui hetken aikaa hyvänä, kunnes se taas palasi tuossa alussa kuvaamaani, mutta ulospäin esitetään täydellistä perhettä ja parisuhdetta. Kulissit on siis kunnossa ja aika moni yllättyisi jos tietäisi todellisuuden. Kulissien takia olen asioiden kanssa yksin, koska en pysty avautumaan edes parhaalle ystävälleni tästä.

Mitään muuta yhteistä meillä ei ole kuin lapsi ja koti. Eli ero on vain ajan kysymys. Itse olen yrittänyt ja yrittänyt. Asioista on myös yritetty puhua, mutta ne päättyvät aina syyllistämiseeni. Minä olen miehen mielestä se joka tekee asiasta ongelman.

Tilanne masentaa suunnattomasti ja olen jatkuvasti lukossa. Toisaalta rakastan miestäni mutta toisaalta myös vihaan, koska tunnen etten ole millään tavalla arvostettu kumppani. Ja joku kuitenkin kommentoi, että olen päästänyt itseni rupsahtamaan tms josta miehen käytös johtuu, niin tilanne on täysin päinvastainen. Itse olen normaali painoinen ja pidän huolta itsestäni, mutta miehellä on 40 kg ylipainoa. Ja se jos mikä vaikuttaa esim. tuohon kuorsaukseen.

Kiitos jos jaksoit lukea sekavan vuodatukseni ja anteeksi.

Älä pyytele anteeksi sitä, ettet ole onnellinen. Pyri onnellisuuteen, lapsikin todennäköisesti kärsii tilanteestanne perheessä, jossa kumpikaan aikuinen ei ole tyytyväinen. Olette ilmeisen kauan yrittänyt parantaa tilannetta, tuloksetta. Mikäli ulkopuolinen ammattiapu ei tule kysymykseen, en ainakaan itse jäisi moiseen parisuhteeseen. Ottakaa vaikka "timeout", eli asumusero ja katsokaa, oletteko onnellisempia erillänne. Puolisoaan ei voi muuttaa, jos hän ei itse ole siihen valmis tai kykeneväinen. Mikäli tunnet, että itse olet yrittänyt jo kaikkesi, täytyy sinun ajatella itseäsi, sillä ilmeisesti kukaan muu ei ajattele tunteitasi tai kunnioita niitä. Itse olen tavallinen kolmen lapsen perheenisä, eikä meilläkään aina ole ollut auvoista. Vaikeita aikoja on ollut, mutta niistä on selvitty ja olen ymmärtänyt että vaimokin on tällä hetkellä tyytyväinen avioliittoomme. Ero oli lähellä 7-10 aviovuoden jälkeen, mutta toivottomampia hetkiä ei kestänyt montaa kuukautta yhtä soittoa. Nyt on miltei kokonainen vuosi edetty toisiamme kunnioittaen, lasten parasta ajatellen eteenpäin. Ja mikä yksi suuri tärkeä asia parisuhteessa on - intohimo on palannut. Sille vain täytyy järjestää entistä enemmän tilaa ja aikaa, sillä lapsiperheen arki on todella vauhdikasta. Omalla kohdallani en kestäisi ainakaan vuosia ilman läheisyyttä ja intohimoa, eli kyllä sitä mielestäni täytyy terveessä suhteessa olla. Tsemppiä elämään! Elät vain kerran.

Minä olen yrittänyt kertoa ja puhua, mutta miehen mielestä ei joko ongelmaa ole tai minä olen syyllinen milloin mihinkin epäkohtaan. Miehen silmissä olen kotityökone ja teen kotona kaiken lukuunottamatta ruohonleikkuuta. Lisäksi käyn töissä, kaupassa ja hoidan lapsen harrastuksen. En vain enää jaksa enkä ole onnellinen. Tiedän jo nyt, että jos päädyn avioeroon vika tulee olemaan kokonaan minun.

Mitä nopeammin saat eropäätöksen tehtyä ja sanottua niin sitä onnellisempi tulet olemaan. Rohkeutta!!! Monet päivittelee jälkeen päin sitä, että tuli liian monta vuotta hukattua!

Tässä oli aika monta asiaa, joiden takia mä en voi olla kysymättä, käyttääkö mies usein alkoholia?
Se selittäis syyttävyyden, kuorsauksen, seksuaalisen käytöksen, kulissit...
Kaikenkaikkiaan jopa sen, että et ole lähtenyt jo vuosia sitten!

Yhteistyössä