Kun hankitaan lapset alle kahden vuoden ikäerolla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
varpajaiset kuuluu pitää sillon kun vaimo on sairaalassa!!

Mieheni ja hänen kaverinsa ovat kaikki olleet itse sairaalassa sen ajan mukana kun äiti ja vauvakin joten kaikki ovat pitäneet varpajaiset vasta myöhemmin ja ehdottomasti muualla kuin kotosalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:
Taitaa ap vaan haluta miehensä menoja "kyttäilemään", kun kuskiksi pittää piässä.. ;)

Ei vaan haluan mieheni viereeni yöksi sekä haluan viettää yhdessä perheeni kanssa sunnuntaipäivän aamusta saakka. Viikonlopun kaksi päivää ovat niin kovasti lyhyt aika yhdessä, varsinkin kun niitä osuu kalenteriin vain kerran pari kuussa töiden takia.

Siis tässä ei alkuunkaan ollut kyse ikäeroista eikä varpajaisia juhlivan isän huonoudesta vaan siitä, että sINÄ haluat miehesi kotiin.

Kuka se pirttihirmu onkaan? :saint:

Myös minun mieheni haluaa tulla kotiin mun viereeni, mutta kun ne muut painostavat siihen että jäisivät jonnekin yöksi. No täytyy katsoa miten meinaavat itsensä sinne muutenkaan junailla, jos mä en lähde niin eihän heillä ole vaihtoehtona kuin melko surkeat linja-autoyhteydet.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:
Taitaa ap vaan haluta miehensä menoja "kyttäilemään", kun kuskiksi pittää piässä.. ;)

Ei vaan haluan mieheni viereeni yöksi sekä haluan viettää yhdessä perheeni kanssa sunnuntaipäivän aamusta saakka. Viikonlopun kaksi päivää ovat niin kovasti lyhyt aika yhdessä, varsinkin kun niitä osuu kalenteriin vain kerran pari kuussa töiden takia.

Siis tässä ei alkuunkaan ollut kyse ikäeroista eikä varpajaisia juhlivan isän huonoudesta vaan siitä, että sINÄ haluat miehesi kotiin.

Kuka se pirttihirmu onkaan? :saint:

Myös minun mieheni haluaa tulla kotiin mun viereeni, mutta kun ne muut painostavat siihen että jäisivät jonnekin yöksi. No täytyy katsoa miten meinaavat itsensä sinne muutenkaan junailla, jos mä en lähde niin eihän heillä ole vaihtoehtona kuin melko surkeat linja-autoyhteydet.

Niin tai sit se vaan sanoo haluavansa kotiin yöks ettet suuttuis ;)

itellä 4 lasta jotka syntyneet 03-97 ja ukko muuttunu ihan puupääksi =) meikä ei sais missää ikinä käyä,ei ... mut mä oon ottanu kannan että jos meen ni menen =)

No hei, se ei sitten ollut moitos, mäkin haluan pitää mieheni vieressäni.

Toivottavasti keksitte ratkaisun, tai voithan sä sen miehesi hakea vaikka sillä verukkeella että teillä on aamulla (muka) jotain menoa, tulkoot ne muut sitten miten taitavat.

mun mies ei oo ollu kiinnostunu koko varpajaisista sen jälkeen kun esikko synty, eli vaikka meillä on 1. ja 2. lapsen välissä 1v5kk niin ei muuttunu mies kutaleeksi :whistle: eikä muuten pitäny varpajaisia kolmannen tenavan synnyttyäkään tosin 2. ja 3. välissä on 2v3kk :)

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Sori nyt tai ei oikeastaan sorikaan ,mutta miten tää tarina nyt koskee pieniä ikäeroja? :snotty:

Siis tarinan pointti on ystäväni kommentti ettei kaipaa yhtään kotiin kun siellä on ne lapset vaan hän mieluummin lähtee juhlimaan ja palaa kotiin sitten ties koska, vasta joskus sunnuntai-iltana.. että sitä tässä ihmettelen miten väsynyt sitä mies voi tossa tilanteessa olla vai onko vaan niin perusjästipää että pitää aina tilaisuuden tullen karata pois kotoa 'rentoutumaan' ??? Ei tajuu ei, eikä tajua mun mieskään, mutta on minua paljon kiltimpi kun on kyse kavereista ja antaa aina periksi kaikkien mieliteoille.

Sori nyt tai ei oikeastaan sorikaan ,mutta miten tää tarina nyt koskee pieniä ikäeroja? :snotty:

Siis tarinan pointti on ystäväni kommentti ettei kaipaa yhtään kotiin kun siellä on ne lapset vaan hän mieluummin lähtee juhlimaan ja palaa kotiin sitten ties koska, vasta joskus sunnuntai-iltana.. että sitä tässä ihmettelen miten väsynyt sitä mies voi tossa tilanteessa olla vai onko vaan niin perusjästipää että pitää aina tilaisuuden tullen karata pois kotoa 'rentoutumaan' ??? Ei tajuu ei, eikä tajua mun mieskään, mutta on minua paljon kiltimpi kun on kyse kavereista ja antaa aina periksi kaikkien mieliteoille.

No hei, teillä ei ole kuin yksi lapsi, mä kyllä ymmärrän hyvin, jos joskus tahtoo pois kotoa rentoutumaan. Mä voisin ajatella samalla tavalla, jos olisi joku syy, miksi pitäisi lähteä Turkuun asti, niin mielellään yöpyisinkin sitten siellä, saisi samalla vähän omaa aikaa.

Jeesshh. Minä karkaan viikonlopuksi pois lasten luota (piiiuuufff, ihanaa välillä!!! Aivan ihanaa). Noh, nuorin on pakko ottaa mukaan tänä vuonna, mutta ensi vuonna sekin jää kotiin. Naistenviikonloppu suklaateemalla here I come! Jaksaa seuraavat 10 kk taas hymyillä kun pääsee edes välillä kotoa pois.

Ja jumankiuta. Tällainen ketku minusta on tullut, vaikka lapset on hankittu melko pitkillä tauoilla.

Kyllähän jotkut miehet haluavat muutenkin ja vaikka naisestaan eroon vähäksi aikaa...ei kai se ikäero siihen vaikuta?Kyllä ne lapset voivat olla vaativia ja hankalia isommallakin ikäerolla .

Joko mä en todellakaan ymmärtänyt vieläkään sun pointtia tai sitten siinä ei mun mielestä ole mitään järkeä.

Viethän sinä itsekkin (tai suunnittelet ) lapsen hoitoon ja teet jotain muuta kuin vietät sen lauantain kotona lapsen kanssa (joka kertomasi mukaan on vielä harvinaista herkkua) ja silti arvostelet jotain toista joka tekee samaa..

Kyllähän jotkut miehet haluavat muutenkin ja vaikka naisestaan eroon vähäksi aikaa...ei kai se ikäero siihen vaikuta?Kyllä ne lapset voivat olla vaativia ja hankalia isommallakin ikäerolla .

Joko mä en todellakaan ymmärtänyt vieläkään sun pointtia tai sitten siinä ei mun mielestä ole mitään järkeä.

Ei minunkaan mielestä aloituksessa eikä myöhemmissä selityksissä ole järven hiventäkään, logiikasta puhumattakaan.

öö.. en ihan ymmärtänyt, mut sen verran kuitenkin et minäkin poden krapulani rauhassa. minusta juhlimaan lähteminenkin on kivempaa kun tietää ettei aamula tarvitse kukonlaulun aikaan olla jo pystyssä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kipsutin:
Siis täh?

??? MIten tämä kaikki nyt liittyy 2 vuoden ikäeroon? Kai nyt jokainen haluaa joskus päästä kotoa pois, oli nyt sitten lapsia tai ei tai ikäero mikä tahansa? Ei ymmärrä ei.

Ihan samaa mietin.Miten tää liittyy alle 2v ikäeroon....heh.Olipas kummallinen aloitus...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Viethän sinä itsekkin (tai suunnittelet ) lapsen hoitoon ja teet jotain muuta kuin vietät sen lauantain kotona lapsen kanssa (joka kertomasi mukaan on vielä harvinaista herkkua) ja silti arvostelet jotain toista joka tekee samaa..

Meillä se asia kysytään jokaiselta yksilöltä miten ja mitä haluaa. Alle kolmivuotiailta sitä tuskin voi kysyä. Ja edelleenkin tällä vaihtoehdolla viikonlopussa on perjantai-ilta ja kokonainen sunnuntaipäivä perheen yhteistä aikaa. Eikä kenekään tarvitse tällä vaihtoehdolla jäädä kökkimään kotiin, tosin lapseni olisi halunnut tänä viikonloppuna Tampereelle, mutta tuo pikkuisen yllättäen ilmoitettu varpajaistenvietto torpedoi sen. Menemme Tampereelle sitten hiukan myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Näin just, mitäs seli seliä tulee tähän?

Oikeesti luulis että olisitte tyytyväisiä että minusta pienten lasten isien kuuluis olla kotosalla ja pakollisten menojen sattuessa kotiutua melko pian takaisin perheen pariin viettämään aikaa lastensa ja lasten äidin kanssa, samoin äitien. Mutta eipä tunnu kiinnostavan ketään tuo asia silloin kun niitä pikkuisia on enempi kotosalla, se koetaan kauheaksi rasitukseksi. Ei ne lapsoset ole pikkuisia kuin ihan hetkisen.

Yhteistyössä