Kun hankitaan lapset alle kahden vuoden ikäerolla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Oletko muuten kysynyt tältä vaimolta mitä mieltä hän on?
jos hän ei pistä miehen suunnitelmia pahakseen, niin tuskin silloin on sinunkaan aiheellista niin tehdä.

Vaimon äiti on ainakin ollut kovasti huolestunut tyttärensä väsymyksestä.

Sä vaan onnistuit (vaihteeksi) tekemään aloituksesi niin provosoivasti, että...

Meillä pienet eivät ole rasite, eikä Äijä käy ryyppämässä päivällä eikä yötämyöten, siksipä mäkin tähän soppaan itseni tungin.

Siis toi yleistys oli virhe.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Oikeesti luulis että olisitte tyytyväisiä että minusta pienten lasten isien kuuluis olla kotosalla ja pakollisten menojen sattuessa kotiutua melko pian takaisin perheen pariin viettämään aikaa lastensa ja lasten äidin kanssa, samoin äitien. Mutta eipä tunnu kiinnostavan ketään tuo asia silloin kun niitä pikkuisia on enempi kotosalla, se koetaan kauheaksi rasitukseksi. Ei ne lapsoset ole pikkuisia kuin ihan hetkisen.

Mitä iloa niille lapsille tai vaimolle on krapulaisesta isästä?
eikö ole parempi että isä on pois hieman pidempään, ja tulee sitten reippaana kotiin, kun ei siitä krapulaisena kuitenkaan lapsillekkaan iloa ole.
Varsinkin silloin kun vihteellä käydään harvemmin.Ja lapset tarvitsevat niitä vanhempia ihan yhtä paljon vielä murrosikäisinäkin, joten ihan muutamasta vuodesta tässä ei kuitenkaan puhuta.
Varmasti alle 3v kärsii vähemmän siitä että isä on silloin tällöin 1vrk pois, kuin murrosikäinen tai koululainen, joilla saattaa olla jo tarvetta keskusteluun yms

Ap:lle vielä..Mites te vietätte sunnuntain yhdessä koko perhe, jos miehesi on ollut juhlimassa varpajaisia --> on huonovointinen/väsynyt.. Eikö juo vai eikö tule krapulaa lain? :)

kaipaahan ne vanhemmatkin vanhempiaan kotiin :whistle: ei tosiaan oo mitään merkitystä iällä..ehdotappa tälle kaverillesi,että sitten seuraavana vkonloppuna vaimo voi lähteä vaihteeksi lataamaan akkujaan vaikka kylpylään tai jotain?

Oikeesti luulis että olisitte tyytyväisiä että minusta pienten lasten isien kuuluis olla kotosalla ja pakollisten menojen sattuessa kotiutua melko pian takaisin perheen pariin viettämään aikaa lastensa ja lasten äidin kanssa, samoin äitien. Mutta eipä tunnu kiinnostavan ketään tuo asia silloin kun niitä pikkuisia on enempi kotosalla, se koetaan kauheaksi rasitukseksi. Ei ne lapsoset ole pikkuisia kuin ihan hetkisen.

Hei, jos kyse on yhdestä viikonlopusta?? Se ei ole paljon pois pieniltä lapsilta :o Oikeesti, huh, mikä hirviö olet :D

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Sä vaan onnistuit (vaihteeksi) tekemään aloituksesi niin provosoivasti, että...

Meillä pienet eivät ole rasite, eikä Äijä käy ryyppämässä päivällä eikä yötämyöten, siksipä mäkin tähän soppaan itseni tungin.

Siis toi yleistys oli virhe.

Poliittiset aloitteetkin tehdään yleistäen tuolla Arkadianmäelläkin asti, se on yks vaikuttamisen keino. Minä tosin teen sen vahingossakin, mutta yks asia joka mua nyppii tosissaan nykyään on tuo iänikuinen voivottelu ja negatiivissävytteinen suhtautuminen omaan perhe-elämään johon on itsensä aivan itse junaillut! Kyllä, mekin olemme itsemme aivan itse junailleet tähän jamaan missä me olemme, vaikka eräät muuttuvay tekijät jota ehkä kohtaloksikin voi sanoa jos haluaa on silloin tällöin vaikuttanut lopputulokseen. Minusta suomalaisista miehistä on tullut rutisevia ja olemattomia! Samoin naisista ehkä nuivia ja puritaanisia nalkuttajia! Panostakaa hyvät ihmiset parisuhteeseen, mutta älkää niin, että haluatte radikaalisti omaa aikaa, sillä kohta voi olla että käsissänne on sitä omaa aikaa enempi kuin tilasitte. Viime viikonloppun vietimme aikaa toisen ystäväpariskunnan luona joilla on myös pikkuisia pienillä ikäeroille, mutta suhtautuminen on aivan erilaista, rakkaus pariskunnan välillä hehkuu, mutta siellä ei kumpikaan karkaakaan omiin menoihinsa pitkäksi aikaa. Minä panostan parisuhteeseeni nyt tarjoamalla sitä vaihtoehtoa että pidän miehestäni huolta sen verran että hoidan hänet kotiin sitten kun hän haluaa. Ikävä vaan kun en vielä ole keksinyt tapaa hoitaa ystävienkin parisuhdetta yhtä hyvin, mutta ehkä mä senkin vielä keksin..

Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:
Ap:lle vielä..Mites te vietätte sunnuntain yhdessä koko perhe, jos miehesi on ollut juhlimassa varpajaisia --> on huonovointinen/väsynyt.. Eikö juo vai eikö tule krapulaa lain? :)

Vietämme yhdessä krapulapäivän.. ne on tosi kivoja päiviä jos ne ottaa sillä asenteella, niihin kuuluu yhdessä oleilu, pizzaa ja leffoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:

Vietämme yhdessä krapulapäivän.. ne on tosi kivoja päiviä jos ne ottaa sillä asenteella, niihin kuuluu yhdessä oleilu, pizzaa ja leffoja.

Ison lapsen/lapsien kanssa tuo onkin helppoa, otappa pari alle 3v siihen jalkoihin pyörimään, niin varmaan ymmärrät miksi se ei olekkaan pienten lasten vanhemmille samanlainen "kiva päivä"

No katson oikeudekseni vastata, meillä oli reilu vuosi sitten 3 alle 3vuotiasta lasta ja lisäksi vielä yks kappale reilu 4vuotiasta :whistle: Mä ennemmin "laitan" miehen yökylään ryyppäysreissuina, että tulee kotiin sitten kun on suht hyvin selvinny. Ei tarvii mun odottaa murehtien yöllä koska mies kotiutuu ja herätä siihen, huonolla tuurilla kaikki 4 lasta herää siihen kolinaan ja se vasta onkin hienoa herätä aamulla pissalle jos mies makaa kankkusessa vessan lattialla. Tosi kaunis näky :saint: Että meillä kyse ei ole siitä etteikö mies kestäisi 4 pientä "rääkyvää" kersaa jaloissa kankkuspäivänä vaan siitä meillä tämä on ainakin kaikista toimivin ratkaisu eikä tuu itekkää niin nipotettua miehelle siitä että on hommannu ittensä tommoseen tilaan.

Fiksu mies ei varmaan kävis ryyppäämäs ollenkaan että vois nekin ajat viettää lasten ja vaimon virkistyksenä eli lue siivota kakkapyllyjä ja tiskata että rouva voi katsoa kauniita ja rohkeita rauhassa :saint:

En jaksa koko soutu/huopaus ketjua lukea, mutta sen verran kommentoin etta ei minustakaan tassa kylla ole siis lasten ikaerolla osaa eika arpaa koko hommeliin. Jos mina joisin itseni krapulaiseen kuntoon niin takuu varmasti en haluaisi olla kotona silloin lasten kanssa - ja meilla on lapsilla ikaeroa vahan enemman kuin alle pari vuotta nuppi. Ei minusta tuommoisesta kommentista voi menna vetamaan kaikenlaisia maatakaatavia johtopaatoksia ihmisen luonteesta, kyvysta olla isa, lapsien ikaeroista, lapsilukumaarasta, sun muusta,,, hopo hopo,,,,

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Siis tossa alkuperäisessä kirjoituksessa ei ollut päätä eikä häntää :D :D Eikä edes niitä parhaita selkäpaloja.

samaa mieltä...todella omituinen teksti
:o

Ja mulle jäi (taas kerran) sellainen olo että ei tolla ollutkaan mitään muuta tarkoitusta kuin ylistää ap:n ja hänen miehensä parisuhdetta :D :D Eikä muuten ole ensimmäinen kerta kun näin käy... :whistle:

Siis tossa alkuperäisessä kirjoituksessa ei ollut päätä eikä häntää :D :D Eikä edes niitä parhaita selkäpaloja.

Ja mulle jäi (taas kerran) sellainen olo että ei tolla ollutkaan mitään muuta tarkoitusta kuin ylistää ap:n ja hänen miehensä parisuhdetta :D :D Eikä muuten ole ensimmäinen kerta kun näin käy... :whistle:

mut eikös sunkin mielestä se ylistys tunnu toisinaan ikäänkuin tekohengitykseltä tai jotenkin siit vaan tulee sellanen veren maku kurkkuun..... se on ap:n ansioksi laskettava et hän kyl yrittää - voi saakeli miten pirusti hän yrittääkin - pitää miehen itsellään ja niin ollen perheen koossa.

Alkuperäinen kirjoittaja nami-mami:

mut eikös sunkin mielestä se ylistys tunnu toisinaan ikäänkuin tekohengitykseltä tai jotenkin siit vaan tulee sellanen veren maku kurkkuun..... se on ap:n ansioksi laskettava et hän kyl yrittää - voi saakeli miten pirusti hän yrittääkin - pitää miehen itsellään ja niin ollen perheen koossa.

Mulle tulee vaan vähän outo fiilis noista... Ensin ruvetaan kirjoittamaan jotain hieman päätöntä (siis juuri jotain tämänlaista, missä ei ole oikeasti mitään pointtia, tai jos onkin niin se on toisten mollaaminen) ja sitten menee muutama viesti ja päästään asiaan; puhumaan ap:stä ja hänen elostaan & perheestään :D

Vois sitten rehellisesti vaan kysyä että "puhutaanko mun parisuhteestani?" :D tai "puhutaanko meidän lapsesta kun se on niin viksu ja vilmaattinen?" yms. B)

Meillä lapsi valvotti yöllä vielä 1v8kk ikäisenä, olin myös itse pari kertaa hotellissa yksin yötä, että sain nukuttua koko yön läpi :D Tosin en siis juhlimassa vaan nukkkumassa :saint:

Mä en edes muista koska olisin kännit vetänyt, ja ihan siitä syystä etten kestäisi 4 vilkasta lastani krapulassa, enkä edes haluaisi lasteni edessä siinä tilassa näyttäytyä.

Olis hyvä míettiä myös sitä onko se krapulapäivä (vaikkakin leffoineen päivineen) myös lapsille mukava?? Ymmärtääkö lapset miksi isä oksentaa jne..

Sama havainto. Asiat vaan ei liittyny mitenkään toisiinsa. :/ Nooh, toki sitä voi tapella halutessa vaikka kärpäsenpaskasta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Sama havainto. Asiat vaan ei liittyny mitenkään toisiinsa. :/ Nooh, toki sitä voi tapella halutessa vaikka kärpäsenpaskasta. =)

No kun siis näissä ap:n aloituksissa on a-i-n-a sama kuvio, ensin puhutaan jotain ihan himmeää ja epäolennaista, ja sitten käännetään keskustelu häneen itseensä, hänen neropattilapseensa ja ihanaan elämäänsä, mitä ei saa kukaan kritisoida. Mä en vaan ymmärrä että miksi sitä pitää kerta toisensa jälkeen käydä samalla kaavalla läpi, luulis että ap:kin jo kyllästyisi :xmas:

No hupsista heijakkaa :O Musta ei kenenkään "kuulu" olla kotona jatkuvasti. Ja ainakaan meidän lasten kasvu ei ihan tohon tahtiin yllä, että ne viikonlopun aikana kasvaisi pienestä isoksi.
Lapset on pieniä hetken, kuten sanoit, mutta myös sen hetken aikana vanhempien pitää saada myös hengähtää valitsemallaan tavalla. (joo joo, ei nyt jokaviikonloppuista ryyppäämistä ja sinkkuelämää tarkoita, jos jollain tekee mieli pilkkua n****a ;)) Varpaijaisten vietto ei voi olla kovin suuri synti?

Yhteistyössä