V
Vieras
Vieras
Tämä kuulostaa varmasti todella tyhmältä, mutta kerron silti.
Meillä 4-vuotias poika. Välillä on toki ollut uhmaa, ihan pahanakin muutaman kuukauden pätkissä. Mutta pääsääntöisesti poika on hirveän kiltti. Jos kysyy jotain ja sanotaan, että ei niin poika sanoo vaan, että Joo. Eli uskoo kaikessa heti.
Jos ääntä korotetaan alkaa itkemään hirveän herkästi eli herkkä on. On ollut päiväkodissa ja on edelleen osa-aikaisena ja siellä eivät ole tästä mitään sanoneet. Siellä vähän temppuileekin menemällä piiloon jne.
Meillä on saanut aina tunteet näyttää ja näytetään itsekin. Silti mietin, että olemmeko tehneet jotain väärin kun lapsi on noin kiltti? Yrittääkä hän miellyttää meitä ja miksi?
Meillä ei käytetä fyysistä väkivaltaa eikä ole muutenkaan ns. kova kuri, että pelostakaan ei pitäisi olla kyse.
Onko tämä vain pitkälti luonnekysymys vai onko joillekin alkanut vasta 4 > uhmaikä?
Meillä 4-vuotias poika. Välillä on toki ollut uhmaa, ihan pahanakin muutaman kuukauden pätkissä. Mutta pääsääntöisesti poika on hirveän kiltti. Jos kysyy jotain ja sanotaan, että ei niin poika sanoo vaan, että Joo. Eli uskoo kaikessa heti.
Jos ääntä korotetaan alkaa itkemään hirveän herkästi eli herkkä on. On ollut päiväkodissa ja on edelleen osa-aikaisena ja siellä eivät ole tästä mitään sanoneet. Siellä vähän temppuileekin menemällä piiloon jne.
Meillä on saanut aina tunteet näyttää ja näytetään itsekin. Silti mietin, että olemmeko tehneet jotain väärin kun lapsi on noin kiltti? Yrittääkä hän miellyttää meitä ja miksi?
Meillä ei käytetä fyysistä väkivaltaa eikä ole muutenkaan ns. kova kuri, että pelostakaan ei pitäisi olla kyse.
Onko tämä vain pitkälti luonnekysymys vai onko joillekin alkanut vasta 4 > uhmaikä?