Kun lapsi on kiltti/helppo..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nnn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nnn

Vieras
Meillä esikoinen kohta 5v ja tälläinen tapaus. Uhmaa ei oo koskaan ollut,uskoo ensimmäisellä kerralla kun kielletään,koskaan ei valita/vingu mistää ym...

Itkeä ei ees osaa,vaan jos sattuu jonnekkin ni on sellasta tekoitkua.

Omaa tahtoa ei oo ollenkaan,kaverit huomaa,että on kiltti ja kiusaavat..

Olis luullut,että on unelmatapaus :D

Mutta tytöllä on ymmärtämisessa vaikeksia.

Ei osaa oikeen käyttää saksia,kynää on just oppinut pitänään oikeen käsissä,syöminen on ruvennut jotenki sujumaan,piirtäminen on pelkkää suttua..

Eikä ymmärrä yksinkertasia asioita.. Ja siis tarkoitan sellasia päivänselviä asioita.

Mistä toi voi johtua?

5v neuvolaa on nyt aikaistettu kuukaudella,että päästään tutkimaa mistä on kyse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nnn:
Meillä esikoinen kohta 5v ja tälläinen tapaus. Uhmaa ei oo koskaan ollut,uskoo ensimmäisellä kerralla kun kielletään,koskaan ei valita/vingu mistää ym...

Itkeä ei ees osaa,vaan jos sattuu jonnekkin ni on sellasta tekoitkua.

Omaa tahtoa ei oo ollenkaan,kaverit huomaa,että on kiltti ja kiusaavat..

Olis luullut,että on unelmatapaus :D

Mutta tytöllä on ymmärtämisessa vaikeksia.

Ei osaa oikeen käyttää saksia,kynää on just oppinut pitänään oikeen käsissä,syöminen on ruvennut jotenki sujumaan,piirtäminen on pelkkää


suttua..

Eikä ymmärrä yksinkertasia asioita.. Ja siis tarkoitan sellasia päivänselviä asioita.

Mistä toi voi johtua?

5v neuvolaa on nyt aikaistettu kuukaudella,että päästään tutkimaa mistä on kyse.



Niin ja lisään vielä,että kuulo ja näkö on tänään tarkastettu,kun tarhasta huomasivat nyt vasta että kaikki ei oo ok ja pyysivät käyttämään noissa tutkimuksissa.
 
osaako kukaan sanoa mitään,mistä tuo vois johtua että ei ymmärrä asioita?Mä en osaa vissiin oikeen selittää mitä tarkotan :ashamed: Neurologisia tutkimuksia vissiin tehdään jossain vaiheessa...
 
Mun kaverin 5vee poika ei ymmärrä kunnolla mitä sille sanoo,pitää tosi lyhyesti kertoa asiansa.saksia ei osaa käyttää ja piirrukset on suttua.Hällä todettiin kehitysviivästymä(on n.3v tasolla)
 
Aika myöhään on nämä poikkeavuudet huomattu? Eikös suurin osa kaksivuotiaistakin esimerkiksi syö täysin sujuvasti? Kyllä kuulostaa mun mielestä aika vakavalta.
 
tsemppiä asian kanssa..! Liika kiltteys on mikä huolestuttaa enempi jos jatkuu pitkään.. tulee ongelmia jos ei puoliaan osaa pitää.. jokatapauksessa, toivottavasti tuo olis vaan jokin ohimenevä vaihve ja lapsethan kehittyy eri tahtiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelee:
Aika myöhään on nämä poikkeavuudet huomattu? Eikös suurin osa kaksivuotiaistakin esimerkiksi syö täysin sujuvasti? Kyllä kuulostaa mun mielestä aika vakavalta.

Joo meijän 1v3kk ikänen kuopus syö ite sujuvasti. Esikko ei oikeen söis vieläkään. Ja sekin vielä,ettei oikeen hahmota asioita. Piirtää esim. ihmisen,ni toinen jalka voi olla vasemmassa paperin kulmassa ja toinen piirrettynä pöytään,eikä ite nää siinä mitään väärää. On tästä aikasemmin jo sanottu neuvolassa mutta aina on vaan sanottu että jokainen kehittyy eritahtia. Ja toi ymmärtämis juttu on mennyt koko ajan vaan huonompaan suuntaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja fiodetta:
tsemppiä asian kanssa..! Liika kiltteys on mikä huolestuttaa enempi jos jatkuu pitkään.. tulee ongelmia jos ei puoliaan osaa pitää.. jokatapauksessa, toivottavasti tuo olis vaan jokin ohimenevä vaihve ja lapsethan kehittyy eri tahtiin...

Joo ei osaa puoliaan pitää ja kaikki pihan lapset käyttää tätä kilteyttä hyväks :( ja lopuks se meni kiusaamiseks.
 

Yhteistyössä