Kun maailmankuva perustuu sensaatiolehdistön varaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MälsäMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27251501]Pitäiskö olla isompia rapala? ;)

Mitäs mieltä muuten olet siitä, että ihan kohta saamme kantaa vastuuta Espanjan valtiosta sen pankkien lisäksi?[/QUOTE]

Fantastista. =) Kyllä nyt taas kulttuuri rikastuu.

Eiku.

Mutta hei, kiitti hyvästä yrityksestä, nyt pitää kiitää!

[QUOTE="vieras";27251501]Pitäiskö olla isompia rapala? ;)

Mitäs mieltä muuten olet siitä, että ihan kohta saamme kantaa vastuuta Espanjan valtiosta sen pankkien lisäksi?[/QUOTE]

Huom huom! Tässä ketjussa ei puhuta Espanjasta eikä pankeista!

Voit avata (jälleen kerran) ihan uuden ketjun näitä asioita varten. :)

Aika jännä sattuma, että meidän vieras-persu ilmestyy ketjuun, jossa puhutaan Seiska-lehdestä :D

AP:lle vastaukseksi: en lue itse tuollaisia lehtiä, joskus saatan katsoa jonkin sellaiseen lehteen laitetun linkin tällä palstalla, mutta en todellakaan lue, eikä työpaikalla olevat ihmiset keskustele mainittujen lehtien sisällöstä, vaan ihan muusta.

Aika masentavalta kuulostaa tuollainen ilmapiiri, en viihtyisi.

Olethan sinäkin täällä.;)

"En lue, mutta saatan katsoa." :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27251529:
Se varmaankin haistoi jo otsikosta että ketju on täynnään punavihersokeita, joita pitää vähän tulla opastamaan. :rolleyes:

Täytyy kyllä tunnustaa punavihersokeiden olevan todella vahvoja uskossansa, vaikka maailma ympäriltä romahtaa.

[QUOTE="vieras";27251544]Olethan sinäkin täällä.;)

"En lue, mutta saatan katsoa." :D[/QUOTE]

Kyllä, katsoin mielenkiinnosta, mitä ap:lla oli kerrottavanaan tällaisista ihmisistä.
Erilaiset ihmiset ovat minusta kiinnostavia.

En lue siinä mielessä, että ottaisin sensaatiolehden käteeni ja ryhtyisin lukemaan, saati ostaisin. Linkin vilkaiseminen JOSKUS on minusta vähän eri asia. Mutta saathan sä naureskella asialle, jos siltä tuntuu :D

Toisaalta sun juttujen lukeminen on kyllä viihdyttävyydessään ihan eri tasoa, ihan parasta A-luokkaa ja vieläpä ilmaista ;)

Kyllä, katsoin mielenkiinnosta, mitä ap:lla oli kerrottavanaan tällaisista ihmisistä.
Erilaiset ihmiset ovat minusta kiinnostavia.

En lue siinä mielessä, että ottaisin sensaatiolehden käteeni ja ryhtyisin lukemaan, saati ostaisin. Linkin vilkaiseminen JOSKUS on minusta vähän eri asia. Mutta saathan sä naureskella asialle, jos siltä tuntuu :D

Toisaalta sun juttujen lukeminen on kyllä viihdyttävyydessään ihan eri tasoa, ihan parasta A-luokkaa ja vieläpä ilmaista ;)

Seli seli. Olet satavarmasti Seiskan kestotilaaja.:D

[QUOTE="vieras";27251562]Täytyy kyllä tunnustaa punavihersokeiden olevan todella vahvoja uskossansa, vaikka maailma ympäriltä romahtaa.[/QUOTE]

Kerro mihin punavihersokeat uskovat? Ja koska oletan tuon leiman koskettavan minuakin, niin samalla siis kerro, mihin minä uskon.

[QUOTE="vieras";27251662]Seli seli. Olet satavarmasti Seiskan kestotilaaja.:D[/QUOTE]

No jos sä niin haluat uskoa, niin siittä vaan. Mut en ole. Koskaan en ole ostanut taikka tilannut. Mut Aku Ankka tuli lapsena :D

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27252080:
Kerro mihin punavihersokeat uskovat? Ja koska oletan tuon leiman koskettavan minuakin, niin samalla siis kerro, mihin minä uskon.

Punavihersokeat uskovat muka ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen ja himoverotuksen autuaaksi tekevään vaikutukseen, vaikka molemmat ovat täyttä huuhaata. Tässä oli kaksi hyvää esimerkkiä uskosta, uskosta sellaiseen mikä ei pidä paikkaansa.

[QUOTE="vieras";27253152]Punavihersokeat uskovat muka ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen ja himoverotuksen autuaaksi tekevään vaikutukseen, vaikka molemmat ovat täyttä huuhaata. Tässä oli kaksi hyvää esimerkkiä uskosta, uskosta sellaiseen mikä ei pidä paikkaansa.[/QUOTE]

Voi sinua. :hug:
Ihan sanattomaksi vetää tuo sinun lapsekkaan aito kiintymyksesi persujargoniin.

Aina joskus vastaan tulee ihminen, jonka kanssa ei voi keskustella siitä, mistä eilen luki netin uutispalstoilla ja mitä näki uutisissa. Se on hassua, ja outoa, ja jotenkin surullista.

En ymmärrä ihmisiä, joita ei kiinnosta ympäröivä maa(ilma) tapahtumineen, ilmiöineen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27250903:
Ei voi tätä aloitusta lukiessa taas muuta sanoa, kuin että työpaikkani on ihana. :heart:

Voi luoja... Tämä on yksi suurimmista syistä siihen, että oman työurani mokaaminen harmittaa. Ei se palkka ja työtehtävät (toki nekin) vaan se seura. Ja ei, läheskään kaikki duunarit eivät edusta tuota osastoa, mutta sitävastoin tiedän että monilla aloilla tuollaista jengiä ei ole kertakaikkiaan yhtään. Tai jos muutama sitten onkin, niin silloin se saattaa olla vain piristävää ja vaihtelua...

On siinä aika paljon joo eroa kun olen ollut sellaisillakin työpaikoilla joissa 90 prosenttia työntekijöistä jauhavat vain "saatanan mutiaiset", "saatanan vihreet", "saatanan hurrit", "saatanan sejase". Tämmöstä se jossain on ihan oikeesti, vaikka sitä on vaikea uskoa. No onneksi olen sentään muussa elämässä toisenlaisten ihmisten ympäröimä ja olen myöskin työelämässä ja opiskeluissani saanut nähdä sitä toista puolta.

Aina joskus vastaan tulee ihminen, jonka kanssa ei voi keskustella siitä, mistä eilen luki netin uutispalstoilla ja mitä näki uutisissa. Se on hassua, ja outoa, ja jotenkin surullista.

En ymmärrä ihmisiä, joita ei kiinnosta ympäröivä maa(ilma) tapahtumineen, ilmiöineen.

Niinkuin BB tai Martina Aitolehden viimeisimmät tempaukset? Koska tässähän oli siis kyse roskalehdistä...

[QUOTE="vieras";27253206]Mitä ihmeen persujargonia ja missäs se sun vaihtari viipyy?[/QUOTE]

Boldaan tyypillisimmät:

[QUOTE="vieras";27253152]Punavihersokeat uskovat muka ihmisen aiheuttamaan ilmastonmuutokseen ja himoverotuksen autuaaksi tekevään vaikutukseen, vaikka molemmat ovat täyttä huuhaata. Tässä oli kaksi hyvää esimerkkiä uskosta, uskosta sellaiseen mikä ei pidä paikkaansa.[/QUOTE]

Mikä vaihtari?
Pitäisikö tuota siis tosissaan kommentoida?

Voi luoja... Tämä on yksi suurimmista syistä siihen, että oman työurani mokaaminen harmittaa. Ei se palkka ja työtehtävät (toki nekin) vaan se seura. Ja ei, läheskään kaikki duunarit eivät edusta tuota osastoa, mutta sitävastoin tiedän että monilla aloilla tuollaista jengiä ei ole kertakaikkiaan yhtään. Tai jos muutama sitten onkin, niin silloin se saattaa olla vain piristävää ja vaihtelua...

On siinä aika paljon joo eroa kun olen ollut sellaisillakin työpaikoilla joissa 90 prosenttia työntekijöistä jauhavat vain "saatanan mutiaiset", "saatanan vihreet", "saatanan hurrit", "saatanan sejase". Tämmöstä se jossain on ihan oikeesti, vaikka sitä on vaikea uskoa. No onneksi olen sentään muussa elämässä toisenlaisten ihmisten ympäröimä ja olen myöskin työelämässä ja opiskeluissani saanut nähdä sitä toista puolta.

Ymmärrän harmin. Mutta toisaalta ei esim. minun työyhteisöni koostu pelksitä korkeastikoulutetuista, mukana on hyvin fiksuja ja aikaansa seuraavia duunareita. Naisia toki valtaosa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27253223:
Ymmärrän harmin. Mutta toisaalta ei esim. minun työyhteisöni koostu pelksitä korkeastikoulutetuista, mukana on hyvin fiksuja ja aikaansa seuraavia duunareita. Naisia toki valtaosa. ;)

Miehissä ääripäät usein korostuu ja näitä putkiaivoisia persujargonisteja kyllä piisaa. Toki on niitä putkiaivoisia punavihersokeitakin (en tunnustaudu kumminkaan itse sellaiseksi). Kliseisesti voisi sanoa, että tuo vastakkainasettelu on tosiaan sellainen, että peruspersu on duunarimies ja punavihersokea on vielä opiskeleva nainen/tyttö. Tuossa se rintamalinja menee. Erona on se, että peruspersu ei tuosta enää kehity, punavihersokea saattaa kehittyäkkin.

Masentavaakin masentavampi yleistys, mutta noilla mielikuvilla tuota "sotaa" käydään. Sotaa, jossa ei ole tehtävissä mitään kompromisseja koska näkemykset ovat niin kaukana toisistaan.

Ja anteeksi omasta puolestani, että olin mukana tekemässä tästäkin ketjusta persuketjua. Sen verran voisin kuitenkin todeta, että mitä itse on nähnyt (empiirisiä havaintoja, ei tutkimusta takana), niin uskaltaisin väittää että Seiskaa ja etenkin Alibia lukevissa on huomattavan paljon persuja äänestäviä.

Et lue tarpeeksi seiskaa :D...No ei vais, en edes tiedä mistä siellä nykyään kirjoitellaan.

Mutta kyllähän ne perus viihde juorut ihan hesaristakin löytyy. Ne "tärkeimmät" siis...(kuten nyt tuo Nightwishin laulajan ero esim.).

Hesarissa ne jotenkin naamioituu sinne muun maailman menoon :D Ja hei, onhan se Hesarissa paljon mielekkäämin kirjoitettukin kuin roskalehdessä. Kyllä, minun on ollut pakko lukea roskalehtiä että voin kertoa tuon, mutta tein sen lukemisen kampaajalla, missä vaihtoehtoja oli tasan kaksi.

Hesarissa ne jotenkin naamioituu sinne muun maailman menoon :D Ja hei, onhan se Hesarissa paljon mielekkäämin kirjoitettukin kuin roskalehdessä. Kyllä, minun on ollut pakko lukea roskalehtiä että voin kertoa tuon, mutta tein sen lukemisen kampaajalla, missä vaihtoehtoja oli tasan kaksi.

Suuri osa niitä lehtiä lukee. Minäkin joskus luin, nyt vaan ei enää nappaa kenenkään kännimokailut yms. Ja mikäs siinä, kaikki me täältä joskus lähdetään jalat edellä, pääasia kai että viihtyykin tässä matkan varrella?

Suuri osa niitä lehtiä lukee. Minäkin joskus luin, nyt vaan ei enää nappaa kenenkään kännimokailut yms. Ja mikäs siinä, kaikki me täältä joskus lähdetään jalat edellä, pääasia kai että viihtyykin tässä matkan varrella?

Suuri osa tosiaan taitaa lukea, mutta heidän pitää kuitenkin ymmärtää, että iso joukko kansasta on meitä seiska-alibi-neitsyitä.

Yhteistyössä