kun mies ärsyttää olemassaolollaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meillä on nyt joku ihme kuivakausi menossa, ei seksiä 3kuukauteen ja mua tympii miehen naama ihan sairaasti. tuntuu et itse painan aamu kuudesta ilta kymmeneen joka päivä töiden, lapsen ja tän huushollin kanssa ja mies ei tee mitään. se on nyt ollu kuukauden työttömänä ja seuraava työmaa alkaa toukokuun puolivälissä. se sit päätti alottaa saunaremontin, jakso tehdä sitä kaks päivää ja siihen jäi. siellä helvetin saunassa ei oo tapahtunu yhtään mitään ja mä todella haluaisin saunaan.
poikkeilee siellätäällä ja harrastaa iltaisin, säätää ja menee ja elää kun sinkku ja mä poljen tässä arkisessa oravanpyörässä ihan yksin.
sit kun sille yrittää puhua ja keskustella niin se kääntää kaiken niin et mä olen kiittämätön ja itsekäs ja plää.
tänäänkin se on päivän aikana sotkenu tän kämpän, sänky on petaamatta ja astiat ja leivänmurut pöydillä, eteinen täynnä hiekkaa ja edelleen ne eiliset vaatteet pitkinpoikin mitkä PYYSIN laittamaan jo eilen ja herraa ei näy missään.
tässä ei oo mitään järkee!! kiitos kun sain avautua, helpotti ihan piirun verran... toivoisin keskustelua ja tukea, en lynkkausta ja jättämisehdotuksia tai pätemistä siitä miten teidän miehet ei ikinä käyttäytyis noin... kiitos... :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä on nyt joku ihme kuivakausi menossa, ei seksiä 3kuukauteen ja mua tympii miehen naama ihan sairaasti. tuntuu et itse painan aamu kuudesta ilta kymmeneen joka päivä töiden, lapsen ja tän huushollin kanssa ja mies ei tee mitään. se on nyt ollu kuukauden työttömänä ja seuraava työmaa alkaa toukokuun puolivälissä. se sit päätti alottaa saunaremontin, jakso tehdä sitä kaks päivää ja siihen jäi. siellä helvetin saunassa ei oo tapahtunu yhtään mitään ja mä todella haluaisin saunaan.
poikkeilee siellätäällä ja harrastaa iltaisin, säätää ja menee ja elää kun sinkku ja mä poljen tässä arkisessa oravanpyörässä ihan yksin.
sit kun sille yrittää puhua ja keskustella niin se kääntää kaiken niin et mä olen kiittämätön ja itsekäs ja plää.
tänäänkin se on päivän aikana sotkenu tän kämpän, sänky on petaamatta ja astiat ja leivänmurut pöydillä, eteinen täynnä hiekkaa ja edelleen ne eiliset vaatteet pitkinpoikin mitkä PYYSIN laittamaan jo eilen ja herraa ei näy missään.
tässä ei oo mitään järkee!! kiitos kun sain avautua, helpotti ihan piirun verran... toivoisin keskustelua ja tukea, en lynkkausta ja jättämisehdotuksia tai pätemistä siitä miten teidän miehet ei ikinä käyttäytyis noin... kiitos... :)

Raskaalta kuulostaa!! Ei kai tuossa auta, ku pysyä tyynenä ja sanoa, että pitää keskustella...ja keskustelkaa fiksusti, ei huutamista tai sättimistä. Sanot asiallisesti, että tämä homma ei toimi näin. Ehkä miehesi avautuu ja kertoo, että missä mättää. Ei taida hänelläkään olla kaikki ihan ok.

Tuo on NIIIIIIIN tuttua, meillä samankaltainen tilanne, paitsi että mies on ollut yli kolme vuotta työttömänä, ja itse olen nyt vielä muutaman kk hoitovapaalla.

Jätä ukkelin sotkut siivoomatta ja pyykit pesemättä, järjestelet vaan omat ja lasten tavarat, vaatteet jne. Ja laitat ruokaa vaan teille jos mahdollista. Sun täytyy näyttää hälle mitä tapahtuu jos hän ei ala osallistumaan kodin ylläpitoon sun muuhun!

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Raskaalta kuulostaa!! Ei kai tuossa auta, ku pysyä tyynenä ja sanoa, että pitää keskustella...ja keskustelkaa fiksusti, ei huutamista tai sättimistä. Sanot asiallisesti, että tämä homma ei toimi näin. Ehkä miehesi avautuu ja kertoo, että missä mättää. Ei taida hänelläkään olla kaikki ihan ok.

ei sillä olekaan, sillä on kamala stressi kaikesta. se on aina ollu tekevä ihminen, työmoraali ihan katossa ja nyt kun ei oo ollu töitä niin se on minimaalisessa ajassa muuttunu aivan lusmuksi.... siis liikkuu ja menee, mutta on silti saamaton ja kaikessa kestää ja sotkee ja tuntuu et se ei enää kunnioita muakaan, tai tuntuu et se on jotenkin katkera siitä et mulla on töitä! välillä tuntuu et se vähättelee mun ammattia ja työn raskautta ja vertaa miten hänellä on ollu niin raskasta kun on käynyt siellä ja täällä ja valvonu myöhään.. (omasta tahdostaan..) kai se ottaa sen itsetunnolle et emäntä tuo leivän pöytään ja mua suorastaan VITUTTAA kun itse en niin ajattele. se on alentanu mut joksikin kotiorjaksi etten vaan olis "sen yläpuolella". en tiedä, tuntuu et koko mies on mulle ihan tuntematon.

Työttömyys "syö miestä" aika paljon. Valtaosa miehistä kokee ylpeyttä (siis ihan syystä) voidessaan pitää huolta perheestään. Miehesi on tod.näk turhutunut ja ahdistunut toimettomuuteensa ja purkaa sen sinulle kakaramaisella käytöksellään. Juo rauhassa kahvit, vedä henkeä ja keskustele rauhallisesti tilanteesta miehesi kanssa. Vältä provosoivia "mikset sä koskaan, aina sä" jne avauksia. Eihän tuota solmua muuten auki saada. Tod.näk. miehesi tietää hyvin että tilanne rassaa sinua muttei vaan osaa pukea oloaan sanoiksi. Ja siis ymmärrän hyvin ketutuksesi, voimia ja valoisaa kevättä!