Kun mies ei halua enää lapsia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
Voi itku. Ei tekisi mieli väkisin pehmittää ja vängätä :(
Itsellä ihan mieletön vauvakuume, olisi aivan ihanaa olla kotona, kun yksi lapsista lähtee kouluun, myös pienimmät saisivat olla kotihoidossa. Haluaisin niin kovasti vielä yhden lapsen meille...

Mutta mies ei todellakaan halua ja kokee ehdotteluni ja vauva-ihastelun stressaavana ja vonkuamisena. Hän kokee, että pakotan hänet lapsentekoon :(

Tää asia on ihan umpikujassa. Haluan olla kotona ja haluaisin vielä kokea raskauden ja vauva-ajan. Tänään varmaan taas keskustellaan asiasta, kun mies tulee töistä... Itse aion kyllä sitten sanoa, että jään hoitovapaalle, ellei hän enää voi kuvitella meille lasta. Tiedän, että siitäkin nousee kaamea haloo.

Kyllä elämä voikin sitten olla hankalaa välillä :(

Lapsi maksaa vanhemmilleen noin 100 000 euroa ennen kuin on täysi-ikäinen.

Eikö sun olisi helpompi ollla kotona ilman sitä lasta? Miten se lisälapsi mahdollistaa sun kotonaolon? Sun pitää kuitenkin sitten tienata se 100 000 euroa sen jälkeen.

Raskaus ja vauva-aika taas ... joskus se on kuitenkin lopetettava. joskus se on se viimeinen kuitenkin. mitä sitä turhaa pitkittää sitä kipristelyä.

Tiedän tunteen, meillä oli samanlainen tilanne ja sortusin vonkaamiseen. Jonka vuoksi mieheni ei edes halunnut keskustella koko vauva asiasta. No päätin että en pilaa hyvää avioliittoa tappelemiseen ja onhan meillä jo kaksi lasta. Rupesin elämään "omaa" elämää, tarkoitan harrastuksia ym. No taisi sitten miehelle tulla kevättä rintaan kun jokunen aika sitten ehdotti jos kuitenkin yrittäisimme kolmatta lasta ja nyt innolla odotamme vauvamme syntyvän ensi syksyksi. Tällä tarkoitan vain sitä, että ei koskaan voi tietää vaikka se mieli muuttuisikin. Ja sekin varmasti auttoi kun en painostanut asialla ja hän sai rauhassa miettiä, sulatella asiaa. Ja olin täysin varma ettei meille enää tule lisää lapsia, mutta toisin kävi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten se lisälapsi mahdollistaa sun kotonaolon?

No kuules äippäpäivärahaa saa ja sitten sen jälkeen kotihoidon tukea.

Joo, ja katsos meillä saa kolmen kuun palkan ja loma kertyy äippälomalta... Että kyllä on vähän eri juttu jäädä nyt kotiin tai äitiysloman kautta!

Alkuperäinen kirjoittaja u:
Tiedän tunteen, meillä oli samanlainen tilanne ja sortusin vonkaamiseen. Jonka vuoksi mieheni ei edes halunnut keskustella koko vauva asiasta. No päätin että en pilaa hyvää avioliittoa tappelemiseen ja onhan meillä jo kaksi lasta. Rupesin elämään "omaa" elämää, tarkoitan harrastuksia ym. No taisi sitten miehelle tulla kevättä rintaan kun jokunen aika sitten ehdotti jos kuitenkin yrittäisimme kolmatta lasta ja nyt innolla odotamme vauvamme syntyvän ensi syksyksi. Tällä tarkoitan vain sitä, että ei koskaan voi tietää vaikka se mieli muuttuisikin. Ja sekin varmasti auttoi kun en painostanut asialla ja hän sai rauhassa miettiä, sulatella asiaa. Ja olin täysin varma ettei meille enää tule lisää lapsia, mutta toisin kävi.

Näin mä toivon käyvän meillekin :)
Vaikka vähän jännään, että oiskohan noin...
Onnea teille!!

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Miten se lisälapsi mahdollistaa sun kotonaolon?

No kuules äippäpäivärahaa saa ja sitten sen jälkeen kotihoidon tukea.

Joo, ja katsos meillä saa kolmen kuun palkan ja loma kertyy äippälomalta... Että kyllä on vähän eri juttu jäädä nyt kotiin tai äitiysloman kautta!

Eli saat ehkä noin 1500 euroa kk sen noin vuoden ajan. siitä tulee ehkä noin 20 000 euroa.

ja sitten maksat sen lalpsen ruokaa ja elämistä ja harrastuksia ja autoja ja opiskelua noin 100 000 euron edestä seuraavat 20 vuotta. jos olet hyvä äiti.

Meilläkin mies on sitä mieltä,että lapsiluku on tässä(itsestäkin välillä kyllä tuntuu siltä;)),mutta jossain takaraivossa jyskyttää vielä sellainen ajatus iltatähdestä ja sen kaverista,joskus 4vuoden päästä... :xmas:

Juu,tiedän monia pariskuntia missä mies on aluksi ehdottomasti ollut vauvan hankintaa vastaan mutta kohta ollut kovasti toista mieltä ja vauva on ollut enemmän kun tervetullut.Toivotaan että teillä kans!

Alkuperäinen kirjoittaja Veronmaksaja:
Lasten avulla sitä vältellään työntekoa ja vedätetään yhteiskunnan tukia, NIINKÖ?

Ei. juuri toisinpäin. lapsiperheet joutuvat käydä töissä ku lasten elättäminen on kallista.
kyllä ne sinkkumiehet on työttömiä luusereita useammin kuin lapsiperheiden isät.

Lasten avulla sitä vältellään työntekoa ja vedätetään yhteiskunnan tukia, NIINKÖ?

Ei herran jumala... anna mun kaikki taas kestää!
Olen aina ollut vain äitiysloman ajan pois töistä ja töitä paiskinut opiskelujen ohella, eka kesätyö oli 13vuotiaana...

Kaikki eivät todellakaan elä yhteiskunnan varoilla ja tuilla!!! Jos nyt lapsilisän ja hoitovapaalta kotihoidontuen saa, niin onko se yhteiskunnan tuilla elämistä??? Ei minusta! Veronmaksajiahan tämä yhteiskunta kaipaa!

Meillä nyt 2 lasta, joilla hirveä 5 vuoden ikäero. Nyt olisin halunnut kolmannen tähän toisen perään, ettei työura enää katkeaisi jne. Mut mies ei halua "vielä".

Heivaan kohta koko miehen. Hakekoon sitten jonkun toisen naisen, jonka kanssa odotella. Mun mielipidettä ei kuuntele yhtään.

Olen aina ollut vain äitiysloman ajan pois töistä ja töitä paiskinut opiskelujen ohella, eka kesätyö oli 13vuotiaana...

Kaikki eivät todellakaan elä yhteiskunnan varoilla ja tuilla!!! Jos nyt lapsilisän ja hoitovapaalta kotihoidontuen saa, niin onko se yhteiskunnan tuilla elämistä??? Ei minusta! Veronmaksajiahan tämä yhteiskunta kaipaa!

Mielestäni äitiysloman voisi lyhentää maksimissaan kahteen viikkoon.

Aivan niin. Sopii minulle että jokainen huolehtii itsestän. verot on lakkautettava.
ei ollla enää yhteiskunnan rahoilla eläkkeellä 30 vuotta. vaan jokainen säästää vanhuuden varalle ihan itse. sinäkin. laiskamato. joka et lapsia ole tehnyt.

Aivan niin. Sopii minulle että jokainen huolehtii itsestän. verot on lakkautettava.
ei ollla enää yhteiskunnan rahoilla eläkkeellä 30 vuotta. vaan jokainen säästää vanhuuden varalle ihan itse. sinäkin. laiskamato. joka et lapsia ole tehnyt.

OLEN SIITTÄNYT MAAILMAAN JO NELJÄ LASTA

Veronmaksaja siis onkin mies. Ymmärrettävää, sillä yksikään synnyttänyt nainen ei lyhentäisi äitiyspäivärahakautta kahteen viikkoon, sen verran raju on 40 vko raskaus ja synnytys päälle, että työkuntoinen ei ole. Onkos kaksiviikkoinen valmis päiväkotiin?

jaa..no en ihmettele että ukko vetään herneet jos tosta keskustellaan usein ja se on selvästi jo tuonu mielipiteensä esille. eikä muuten tuu ikinä muuttumaan jos sä painostat sitä. :whistle: ;)

Otetaanko vauvat sitten mukaan työpaikoille, jotta saavat tarvitsemansa rintamaidon? Eipä taitaisi työnantajat olla innoissaan tästä ajatuksesta.

Minulla kyllä särähti silmään kun useamman kerran perusteluna vauvan hankkimiselle on se että saisi olla kotona vielä ja vasta viimeisenä yhden kerran että saisi vielä kokea vauva-ajan. Mietipä vielä uudelleen.

Komppaan kyllä aloituspuheenvuorolaista. Meillä sama tilanne, ja just nyt tuntuu, että se mitä mä haluan, ei koskaan kiinnosta ketään. Muuten argumentit tässä ketjussa kummia - montako lasta teidän mielestänne voi perustella järjellä, taloudellisella kannattavuudella tms? Eikö lapsen haluaminen ole aina tunnepuolen juttu? Jos tuntuu siltä että haluaa, ei se muutu sen enempää vastaperusteluilla kuin sekään, että ei halua.

Yhteistyössä