Kun mies ei halua että pidän lapsen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hhh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hhh"

Vieras
Olen raskaana miehelle jonka kanssa meillä oli juttua muutaman kuukauden, mutta ei enää. Nyt olen raskaana, pillereistä huolimatta. Haluaisin pitää lapsen, mutta mies ei missään nimessä halua että pidän. Laittaa päivittäin viestejä ja painostaa aborttiin ja ei aio olla isä jos pidän lapsen. Viikkoja nyt vasta 6. ¨

Onko kenellekkään käynyt tälläisessä tilanteessa niin että miehen mieli muuttuu?
Asumme suht. pienellä paikkakunnalla joten tympeää törmäillä häneen ja olla kuin ei tunnettaisiin, varsinkin kun lapsi syntyy ja kasvaa.

Päätös on tietysti sinun, muttet voi häntä velvoittaa isyyteen eikä kannata odottaa, että hän siitä innostuisi, vaikka joillekin sekin ihme saattaa tapahtua. Kuulostaa aika ankealta tilanteelta kaikin tavoin, jos kerran paikkakuntakin on pieni. Saatat saada monta leimaa otsaasi kerralla. Minkä ikäisiä olette?

Se riippuu ihan siitä että kannatko vastuun yksin lapsesta vai et? Mies pelkää varmaan että alat sitten vaatimaan kaikenmaailman elarit ja muut. Mutta onhan se aika törkeää jos lpasen pitää toisen mielipiteistä huolimatta ja on sitten jokus vaatimassa rahaa, osallistumista lapsen elämään ja muuta... Mun mielestä lapsella on oikeus äitiin ja isään jotka häntä haluavat ja rakastavat. Ketään ei saisi mun mielestä pakottaa vanhemmuuteen.

Se riippuu ihan siitä että kannatko vastuun yksin lapsesta vai et? Mies pelkää varmaan että alat sitten vaatimaan kaikenmaailman elarit ja muut. Mutta onhan se aika törkeää jos lpasen pitää toisen mielipiteistä huolimatta ja on sitten jokus vaatimassa rahaa, osallistumista lapsen elämään ja muuta... Mun mielestä lapsella on oikeus äitiin ja isään jotka häntä haluavat ja rakastavat. Ketään ei saisi mun mielestä pakottaa vanhemmuuteen.

No rahallinen velvoite siittäjällä kuitenkin on. Ei voi isäksi kutsua ihmistä, joka ei halua lapsen elämään osallistua. Mutta sinä hetkenä kun ko. "mies" on yhdyntään osallistunut, on hän ottanut niskoilleen ne mahdolliset seuraukset mitä siitä voi tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26619850:
Päätös on tietysti sinun, muttet voi häntä velvoittaa isyyteen eikä kannata odottaa, että hän siitä innostuisi, vaikka joillekin sekin ihme saattaa tapahtua. Kuulostaa aika ankealta tilanteelta kaikin tavoin, jos kerran paikkakuntakin on pieni. Saatat saada monta leimaa otsaasi kerralla. Minkä ikäisiä olette?

En todellakaan halua että hän on asian kanssa missään tekemisissä jos ei oikeasti halua. Enkä mitään elatusmaksuja kaipaa, enkä ole tekemässä hänestä mitään viikonloppuisää. Jos varmasti itse haluaa, niin tottakai olen iloinen jos haluaa olla lapsen elämässä mukana.. Mitä meinaat noilla leimoilla? En mielestäni tee mitään väärää jos haluan pitää lapsen..

Minä olen 22, mies 24.

En siis todellakaan halua häneltä mitään elatusmaksuja, enkä muutenkaan halua että osallistuu millään tavalla jos ei ole täysin omasta tahdostaan halukas niin tekemään :)

Sinä sen lopullisen päätöksen kuitenkin teet.
Jos miestä ei kiinnosta alkaa isäksi, en sitä mieheltä vaatisi. Vasten tahtoaan ei toista isäksi kuitenkaan voi pakottaa. Ja sen kanssa olisin ihan ok - itse jos lapsen pitäisin, siitä vastuun kantaisin.

jos asiaa kattoo lapsen kannalta niin hänellä on oikeus isää riippumatta siitä kiinnostaako isää isyys vaiko ei

se on vähän semmonen homma että jos työntää keppinsä naiseen niin siitä voi olla omat seuraamuksensa jotka pitää vaan ottaa vastaan

lapsen etu kai tässä tärkein juonne on?

Tiedän kaksi melkein samanlaista tapausta. Tosin painostus aborttiin ei ollut tuollaista, mutta eivät halunneet olla tekemisissä. Toinen on alusta asti maksanut elarit ja tavannut suunnilleen syntymäpäivinä, jolloin antanut lahjan. Ehkä joskus muulloinkin. Toinen oli alussa mukana jopa ristiäisissä, mutta sen jälkeen ei tavannut lasta ollenkaan. Kunnes perusti perheen toisen kanssa ja saivat lapsen. Sen jälkeen on tavannut tyttöä ihan säännöllisesti, siis ottanut luokseen joka toinen viikonloppu.

[QUOTE="a p";26619896]En siis todellakaan halua häneltä mitään elatusmaksuja, enkä muutenkaan halua että osallistuu millään tavalla jos ei ole täysin omasta tahdostaan halukas niin tekemään :)[/QUOTE]

Poljet lapsesi oikeuksia. Elarit saa toki Kelasta, mutta perintöä tässä ajattelin taloudelliselta kannalta. Kyllä lapsella on oikeus siihen, että molemmat vanhemmat on merkitty, kun kerran ne tiedetään. Tämä on tärkeä identiteettipointti, vaikka lapsi ei isää koskaan edes tapaisi.

Poljet lapsesi oikeuksia. Elarit saa toki Kelasta, mutta perintöä tässä ajattelin taloudelliselta kannalta. Kyllä lapsella on oikeus siihen, että molemmat vanhemmat on merkitty, kun kerran ne tiedetään. Tämä on tärkeä identiteettipointti, vaikka lapsi ei isää koskaan edes tapaisi.

hyvä pointti, ihmisen psyykkeen kannalta tieto omista vanhemmista ja juurista on erittäin tärkeää

Samaa mieltä. Omalta kohdalta kun ajattelen, olisi aika ikävää esim. aikuisena nähdä syntymätodistus, jossa isän kohdalla lukee "tuntematon".

Pitäisin lapsen, vahvistaisin miehen isyyden. Maksakoon elatusmaksut tai ei. Kyllä se mieskin raskaudesta on vastuussa, ei kukaan yksinään tule raskaaksi.

Minulla on kaksi ystävää joille molemmille käynyt suht samoin. Toisen kohdalla kävi niin, että mies ei halua mitään kontaktia lapseen. Elarit maksaa. Toisen kohdalla kävi lapsen kannalta paremmin, sillä isä tapaili lastaan alusta asti ja lapsen kasvettua otti lomille, viikonlopuiksi ja onpa lapsella nykyään sisaruspuoliakin.

Suhde kylläkin päättyi kummassakin tapauksessa..

No rahallinen velvoite siittäjällä kuitenkin on. Ei voi isäksi kutsua ihmistä, joka ei halua lapsen elämään osallistua. Mutta sinä hetkenä kun ko. .

Mua sitten ärsyttää tuollaset "mielipiteet". Sillon kun mies haluaisi ko. tilanteessa pitää lapsen mutta nainen ei, niin kailotetaan kuinka "kroppa on naisen ja nainen saa itse päättää". Sitten jos mies ei isäksi (ymmärrettävästi) haluaisi alkaa, niin "no rahallinen velvoite siittäjällä kuitenkin on". Joo ymmärrän naisena ja äitinä että on se pikkusen eri naisen tehdä lapsi vasten tahtoaan kuin miehen, mutta ihan turha alkaa moralisoimaan että kun ""mies" on yhdyntään osallistunut, on hän ottanut niskoilleen ne mahdolliset seuraukset mitä siitä voi tulla". Näin varmaan yhden illan jutuissa ilman ehkäisyä (jolloin syy ihan 50:50), mutta jos seurustelusuhteessa pillereistä huolimatta käy vahinko niin en alkaisi miestä syyttämään.

Onneksi ap vaikuttaa kuitenkin varsin järki-ihmiseltä. Jos et aio mitään velvotteita miehelle asettaa niin tee se heti alkuun selväksi. Ei sitten tunnu miehestä ihan niin kauhealta. Mun kaverilla oli vähän sama kuvio, ja kyllä se isä sitten lapsesta kiinnostui kun se oli syntynyt. Mutta ei kannata tosiaan odottaa liikoja niin ei pety. Tärkeintä on saada sen miehen kanssa asiat selviksi niin ettei ole kiusallista törmäillä siellä pienellä paikkakunnalla.

Tässäpä näemme taas esimerkin siitä, kun itseään jaellaan kaikille puolituntemattomille mistään välittämättä. Näin siinä sitten käy, ja taas saadaan yksi katkera lapsi ilman isää maailmaan.

hyvä pointti, ihmisen psyykkeen kannalta tieto omista vanhemmista ja juurista on erittäin tärkeää

Kyllä vain. Ja riippuen miehen suvusta, voi lapsi olla sukuun aivan tervetullutkin. Isäkin voi kasvaa hyväksymään asain matkan varrella, mutta sitä ei voi olettaa eikä vaatia.

Ap: Leimoilla tarkoitin sitä, että pienellä paikkakunnalla saatat esim. olla pitkään sitten se Kuivannon Ritu joka teki Romppasen Kalen kanssa aviottoman lapsen kun ei osannut hoitaa ehkäisyä. Saatat olla se, joka sen Romppasen suvun ikiajoiksi häpäisi ja saatat olla se, jonka lapsenhoitotapoihinkin puututaan, joka on huono äiti, joka ei käy kouluja eikä saa töitä ja huijaa miehet sänkyynsä ja ja... Tai no, toivottavasti et ole E-Pohjanmaalla...

[QUOTE="Huoh";26620020]Tässäpä näemme taas esimerkin siitä, kun itseään jaellaan kaikille puolituntemattomille mistään välittämättä. Näin siinä sitten käy, ja taas saadaan yksi katkera lapsi ilman isää maailmaan.[/QUOTE]

Tässä ap:lle heti tulikin yksi esimerkki siitä leimaamisesta. Ja tätä ajattelua on monilla pikkupaikkakunnilla, ainakin mikäli pikkupaikkojen stereotypioissa on lainkaan perää. Ja siellä et pääse "karkuun" naapurin Irmaa, toisin kuin kaupungissa.

Tällä palstalla on joka päivä raskauksia jotka saavat alkunsa ehkäisystä huolimatta. Aika huonoksi ovat menneet pilleritkin ehkäisyteholtaan. Jos mies tietää sinun huolehtivan ehkäisystä niin ei häntä voi mielestäni sillion isäksi pakottaa.

Jos ei mies"ressukka" ymmärrä että joka kerta kun kolikon laittaa koneeseen, sieltä voi tulla tavaraa takaisinkin, niin anna sille biologian kirja peruskoulun ajoilta, vissiin missasi jotain oleellista.

Eri asia toki on jos ehkäisystä huolimatta näin on käynyt.

• Tykkää
Reactions: Sadana
Minä olen sitä mieltä että:

- abortti tai lapsi on kummankin yhteinen päätös. Ei ole mitään "sinun kroppasi-sinun päätös" oikeuksia.

- ehkäisy on myös kummankin vastuullla. Ei voi yksin miestä syyttää jos ehkäisy pettää tai sitä ei ole käytetty.

Olen myös sitä mieltä, että on törkeää tehdä toiselle ns. väkisin lapsi. Siinä on kuitenkin paljon enemmän peilssä kuin abortissa.

[QUOTE="vieras";26620140]Minä olen sitä mieltä että:

- abortti tai lapsi on kummankin yhteinen päätös. Ei ole mitään "sinun kroppasi-sinun päätös" oikeuksia.

- ehkäisy on myös kummankin vastuullla. Ei voi yksin miestä syyttää jos ehkäisy pettää tai sitä ei ole käytetty.

Olen myös sitä mieltä, että on törkeää tehdä toiselle ns. väkisin lapsi. Siinä on kuitenkin paljon enemmän peilssä kuin abortissa.[/QUOTE]

Senkun tekis, mutta pitää olla mahdollisuus sitten miehen päästä "irti" rahallisista velvoitteista jos ehkäisystä huolimatta nainen raskautuu ja haluaa pitää lapsen.

Minusta se on sitä kaikista reiluinta.

Alkuperäinen kirjoittaja jfiö;26620111:
Tällä palstalla on joka päivä raskauksia jotka saavat alkunsa ehkäisystä huolimatta. Aika huonoksi ovat menneet pilleritkin ehkäisyteholtaan. Jos mies tietää sinun huolehtivan ehkäisystä niin ei häntä voi mielestäni sillion isäksi pakottaa.

mutta kyllähän se mieskin tietää (ainakin pitäisi) että minkään ehkäisyn teho ei ole se 100%, eli pieni riski on aina. Epäreilu tilannehan tuo on kaikille, niinkuin elämässä usein.

Mutta mielestäni olisi väärin pakottaa nainen aborttiin (jos ajatellaan että tämä esim. vakaasti katsoo, että abortin voi rinnastaa murhaan) vain koska mies niin tahtoo.

väärin olisi myös lapselle syntyä ja kasvaa ilman tietoa isästä. ja tämän maailman realiteetit huomioiden myös elää ilman sitä taloudellista apua joka hänelle kuuluu (itsehän lapsi on syytön tähän tilanteeseen).

väärinhän se on miehenkin kannalta, että joutuu tahtomattaan isäksi ja kantamaan taloudellisen vastuun tästä. siis jos tilanne on se, että ehkäisystä on huolehdittu tai pahimmassa tapauksessa nainen on tahallaan raskautunut (en sano että tässä tapauksessa mutta toisessa vastaavassa varmasti).

mutta silti näistä pienimpänä pahana pidän tuota viimeistä, jos sellaista joka tilanteeseen sovellettavaa sääntöä pitäisi etsiä. Kun kuitenkin se mies sen riskin otti, vaikkakin hyvin pienen.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja jfiö;26620111:

No eikö niiden teho ole jotensakin sellainen, että 1-3 naista per sataa pilleriä syövää naista kohden tulee vuosittain raskaaksi VAIKKA pillerit otettu ohjeen mukaan? Sitten vielä ne, joilla vaikka piilevä suolistovaiva tai mahatauti tai joku muu syy, jonka vuoksi lääke ei toiminut oikein tai pilleri unohdettu ottaa yms.