kun mies "pakottaa" töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miamarika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllähän varmaan tuossa tilanteessa tekisi mieli olla lapsen luona, mutta yhtälaillahan miehelläkin on siihen oikeus!! Jos ite oot jo viikon ollu pois sen takia, niin kyllä minusta miehesi on oikeassa, että vaihdatte vuoroa.

minusta miehesi on järkevä ja oikeassa. mene töihin sillä eipä se mukavaakaan ole jos joudut sieltä pois. miehesi osaa aivan varmaan hoitaa lapsenne yhtä hyvin kuin sinä itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Annahan miehesi olla lapsesi kanssa ja lopeta toi ruikutus. Työpaikka voi olla sinulle todella tärkeä asia tulevaisuudessa, lapsesi suhteen ei ilmeisesti suurempaa hengenhätää enää ole. Ja jos tulee, kai miehesikin osaa viedä hänet hoitoon etkä sinäkään kai koko päivää töissä ole, ilmeisesti sen 8 h kuitenkin.

|O
minä ainakin olin sairaan lapsen kans koko viimeviikon vaik olen viel koeajalla, vittu jos kenkää tulee sen takia niin sitten etin uuden paikan.
oman lpsen terveys on minulle nro 1
en ois mistää hinnasta ollu pois lapseni luota kun hän oli sairas, (eikä ollu pelkkää nuhaa tms)
kyse siis vakavista krampeista ja tajunnan menosta

Miksi ihmeessä isiin ei luoteta? yhtälailla heidän lapsensa myöskin. Nostan hattua heille jotka näin haluavat osallistua myöskin sairaan lapsen hoitoon

Mun poikani oli keuhkokuumeessa 1,2 vuoden iässä, esikoinen oli hoidossa muualla sen ajan, olin valvonut 3 vuorokautta jorvissa lapsen kanssa ja pyysin ex miestä tulemaan vuorokaudeksi jotta pääsen nukkumaan, hän tuli ja minä sain mennä kotiin, kyllä sitä jaksoi taas sairaan lapsen kanssa olla.
Kyllä isiin pitää luottaa, ei me äidit olla ainoita lapsen elämässä

juu toki isä on yhtä hyvä mutta tosiaan jos olisin ollu töissä ja sinne soitettu että poika ensiavussa niin enempi haittaa siitä olis tullu että kesken päivän.
juu ja todellakaa ois siinä tilanteessa töihin jääny

Siipeilen kotona? Pidätkö sinä "vieras" sairaan lapsen hoitoa verrattavissa siipeilyyn kotona? Kun huoli ja murhe lapsesta on kokoajan lähellä niin missä ihmeen vaiheessa sitä kerkeää siipeilemään? Kun istut yön tunteina ambulanssissa tajuttoman lapsen kanssa niin onko se sitä siipeilyä vai se että mietitään olisko lapsi pitänyt sittenkin viedä medihelillä sairaalaan? Olen ollut kokoikäni töissä enkä ajatellut lopettaa ennen eläkeikää mutta ok jos tämän perusteella sait minusta tuon käsityksen niin ethän harkitse psykologin ammattia?

Ja vielä, luotan lapseni isään. Kyse ei ole mistään muusta kuin halusta olla rakastetun lapsen kanssa kotona. Ja sitä paitsi? Isähän jää nyt kotiin lapsen kanssa. Olisin voinut hyvinkin jättää vaikka työpaikkani tämän takia mutta ehkä, ehkä edes pienen hetken ajattelin asioita niin paljon eteenpäin että vaikka sydän ja järki käski jäädä kotiin niin lähden töihin.

Jos minun vaimoni syrjisi minua perheessämme noin röyhkeästi, pakkaisin lapsen ja tavarat ja lähtisin äidilleni tai ystäväni luokse pariksi päiväksi ilmoittamatta vaimolle mitään. Siinä voisi vaimo sitten miettiä mitä se perhe oikein tarkoittaa. Tsemppiä miehellesi!

Alkuperäinen kirjoittaja niko06:
Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Annahan miehesi olla lapsesi kanssa ja lopeta toi ruikutus. Työpaikka voi olla sinulle todella tärkeä asia tulevaisuudessa, lapsesi suhteen ei ilmeisesti suurempaa hengenhätää enää ole. Ja jos tulee, kai miehesikin osaa viedä hänet hoitoon etkä sinäkään kai koko päivää töissä ole, ilmeisesti sen 8 h kuitenkin.

|O
minä ainakin olin sairaan lapsen kans koko viimeviikon vaik olen viel koeajalla, vittu jos kenkää tulee sen takia niin sitten etin uuden paikan.
oman lpsen terveys on minulle nro 1
en ois mistää hinnasta ollu pois lapseni luota kun hän oli sairas, (eikä ollu pelkkää nuhaa tms)
kyse siis vakavista krampeista ja tajunnan menosta

On kai lapsi isälleen myös tärkeä.
Ja fiksuahan tuo on mieheltä ehdottaa että ap menee töihin ettei työpaikka mene kun mies on täysin kykenevä hoitamaan omaa lastaan.
Antakaa nyt niille miehillekkin mahdollisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja miamarika:
no olepa onnellinen ettet kuulu meidän perheeseen!
Nyt voit jatkaa kesää hyvällä mielellä kun sinun vaimosi ei käyttäydy näin röyhkeästi |O

Todellakin olen. Vielä enemmän tsemppiä miehellesi!

Alkuperäinen kirjoittaja miamarika:
Miksi mieluummin itse kyseli mallura.
Vastaus voisi olla näinkin yksinkertainen ja mielestäni täysin riittävä kuin että rakastan lastani niin kovasti että haluaisin olla hänen lähellään itse ja nähdä itse kun hän (toivon mukaan) päivä päivältä tulee parempaan kuntoon. Mukavaa juhannusta kaikille ja kiitos kommenteista :flower:

tarkoittaako tuo. ettei miehesi rakasta lasta niin paljon että haluaisi olla hänen lähellään ja nähdä kun hän tulee parempaan kuntoon??
miksi sinun halusi ja tahtosi olisi tärkeämpi kuin miehen??

Miksi minä en hetkeäkään ajatellut, kun ekaa ap:n viestiä luin, että ei luottaisi isään?? Itse ymmärrän vallan hyvin, miltä ap:sta tuntuu. Mutta silti ymmärrän hyvin myös hänen miehensä ajatuksen. Itsekin tahtoisin olla sairaan pienen kanssa, mutta jos isällä on parempi mahdollisuus jäädä lapsen luo, niin silloin kannattaa isän jäädä. Mutta silti tahtoisin enemmän kuin mitään muuta, olla sen lapsen luona...

Toki lapsi on tärkeä ja rakas miehelleni, tiedän sen.Optimitilanne olisi lapsen, minun ja mieheni kannalta että me kaikki voitaisiin olla, kokonaisena perheenä, kotona mutta se ei ihan heti onnistu. Ehkä olen ajatellut sitäkin että mieheni sai itselleen 2 vuoden projektin työssään ja se on todella tärkeä hänelle. Poissaoloja ei hänelläkään saisi kovasti olla joten onhan tämä sellaista tasapainottelua. Nyt hän jää kotiin vaikka projekti vaatisi häntä töihin ja minähän lähden nyt töihin joten onhan tässä komprommisseja tehty, puolintoisin. Ikävää että olette saaneet minusta sen kuvan että mieheni ei saisi toimia myös lapsen parhaaksi ja olla hänen kanssaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Luota miehees, kyllä hän pärjää aivan varmasti tytön kanssa, ja tyttö isin kanssa :)

Juu näin. Meillä mies jäis ilman muuta kotiin tuossa tilanteessa. Kilauttaisin työpäivän lomassa kotiin ja kysyisin kuulumisia, jos huolestuttais.

Ja minä en vieläkään ymmärtänyt, mikä tässä on se Suuri Ongelma. Lapsi on sairas, iskä hoitaa, äiti soittelee vaikka joka tunti miten menee, on 8 h töissä, tulee kotiin, näkee lastaan, saa hoitaa sitä koko illan ja koko perhe on koolla. Ymmärtäisin tuskan, jos iskä olisi hommannut jonkun tuikituntemattoman hoitajan lasta kaitsemaan ja pakoittaisi äidin töihin esim. rahan takia. Ja tässä ei ilmeisesti olla nyt missään ensiavussa, vaan pahin tilanne on jo ohi (näin ymmärsin).

Mielenkiintoisia vastauksia. Toki isälläkin on oikeus jäädä kotiin, mutta ei oikeutta päättää asiasta yksin. Kuten ei myöskään äidillä. Nää on aika vaikeita asioita joista ois hyvä että pääsis yhteisymmärrykseen... Ainahan se ei onnistu, mutta ap.lle tsemppiä, keskustelkaa.

Yhteistyössä