Kun mies pimahti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuuriSuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SuuriSuu

Vieras
jaahas, olemme ollut yhdessä 15 vuotta ja kaikki ollut hyvin. minä olin eilen kännissä ja urputin jostain tosi ihme asiasta ja taisin tehdä sitä tuntikausia. Mies meni jo toiseen huoneeseen ja minä menin perässä. Sitten se suuttui, töni ja veti minut tukasta pois sieltä.

Yllätyin ja raivosin vielä enemmän että kuinka voi tehdä noin.
Mutta taitaa tässä olla peiliin katsomista itsellänikin :(

Niin, humalaisen kuunteleminen ei ole kauhean kivaa...Eikä se oikein lohduta kuulijaa, vaikka kuinka yrittää selittää itselleen, että "älä välitä, se on humalassa" se raja vaan tulee vastaan ja tulee tehtyä aisoita, joita ei hyväksy, päästäkseeen eroon sietämättömästä tilanteesta.

Juu piti vaan päästä purkamaan, meitä molempia hävettää. Tilanne oli jotenkin niin yllättävä, en edes tajunnu että mies kykenisi tolleen väkivaltaan. Minähän olin jo ottamassa eroa, tekemässä rikosilmoitusta ym sillä hetkellä mutta alkoi kyllä omakin käytös mietityttämään kun pää selvis....

Nooh, jos oma mies repisi tukasta ja tönisi, niin saattaisin hyvinkin olla sitä mieltä että ero on paras ratkaisu...
Vaikka toinen on miten kännissä ja nalkuttaa, käsiksi ei silti käydä.

[QUOTE="aloittaja";22810699]No tuota mieltä minäkin olin. Tai olen vieläkin. Kai. En nyt oikein ymmärrä mitä tapahtui ja mitä tämä sitten pitemmän päälle tarkoittaa :/[/QUOTE]

Jos 15 vuotta on kuitenkin osannut olla ilman väkivaltaa, niin luulisi sen painavan vaakakupissa aika tavalla...

[QUOTE="eee";22810721]Jos 15 vuotta on kuitenkin osannut olla ilman väkivaltaa, niin luulisi sen painavan vaakakupissa aika tavalla...[/QUOTE]

Mutta mistäpä sen tietää, milloin se toinen kerta sitten tulee.
En ainakaan itse välittäisi jäädä odottelemaan.

Ap:n pitää pyytää käytöstään mieheltä anteeksi ja hankkia apua alkoholiongelmaansa.
Kukaan ei jaksa tuntikausia kuunnella humalaisen sekoiluja, ongelmat selvitetään selvinpäin. Mies poistui tilanteesta kun halusi rauhaa, ei halunnut turvautua ikäviin sanoihin ja väkivaltaan. Joku tukasta pois taluttaminen on minimaalista sen henkisen väkivallan rinnalla jota ap harjoitti tuntikausia.

No miehen olis pitäny ymmärtää tietysti poistua sietämättömästä tilanteesta ajoissa, ennen kun ajautuu moraalinsa vastaiseen käyttäytymiseen, mutta kun se ei ymmärtänyt, niin nyt se on pahis. Ja siis ei vaan toiseen huoneeseen, vaan pois koko asunnosta ja ehkä koko suhteesta.

niin ei minulla ole alkoholiongelmaa, tai no on sen verran varmaankin että en osaa lopettaa ajoissa vaan juon helposti liikaa, sen pari kertaa vuodessa. Mutta sen useammin en käytä alkoholia.

Ihan oma vikasi, miehesi on jopa yrittänyt ensin poistua tilanteesta mutta sä vaan oot seurannut! Mieti hei vähän, joku tossa sanoi ettei väkivalta oo koskaan hyväksyttyä, no ei olekaan mutta ei ole humalainen nalkutuskaan!

[QUOTE="aloittaja";22810825]niin ei minulla ole alkoholiongelmaa, tai no on sen verran varmaankin että en osaa lopettaa ajoissa vaan juon helposti liikaa, sen pari kertaa vuodessa. Mutta sen useammin en käytä alkoholia.[/QUOTE]

No jos kerran tiedät, ettet osaa lopettaa kun aloitat Mun mielestä se on alkoholiongelma, vaikka ei tapahtuis kun kerran 10 vuodessa, jos kaava on aina sama, ettei osaa lopettaa ajoissa) ja mies tietää myös, niin ehkä kannattaa järjestää ne kerrat niin, ettei miehen tarvi sinua katsoa. Tosin mä en henk. koht. ymmärrä, miksi edes 1 kertaa vuodessa pitää tehdä jotain, mistä seuraa ongelmia.

[QUOTE="aloittaja";22810825]niin ei minulla ole alkoholiongelmaa, tai no on sen verran varmaankin että en osaa lopettaa ajoissa vaan juon helposti liikaa, sen pari kertaa vuodessa. Mutta sen useammin en käytä alkoholia.[/QUOTE]

Sulla on kuitenkin oikeus mokata pari kertaa vuodessa käyttämällä liikaa alkoholia, mutta miehellä ei ole oikeutta reagoida tähän juomiseen kerran 15 vuodessa ja mokata vuorostaan...?

No jos kerran tiedät, ettet osaa lopettaa kun aloitat Mun mielestä se on alkoholiongelma, vaikka ei tapahtuis kun kerran 10 vuodessa, jos kaava on aina sama, ettei osaa lopettaa ajoissa) ja mies tietää myös, niin ehkä kannattaa järjestää ne kerrat niin, ettei miehen tarvi sinua katsoa. Tosin mä en henk. koht. ymmärrä, miksi edes 1 kertaa vuodessa pitää tehdä jotain, mistä seuraa ongelmia.

jos liikaa ottaminen tekee alkoholiongelmaiseks niin sitten taitaa sitä olla aika suuri osa :D :D :D

[QUOTE="eee";22810861]Sulla on kuitenkin oikeus mokata pari kertaa vuodessa käyttämällä liikaa alkoholia, mutta miehellä ei ole oikeutta reagoida tähän juomiseen kerran 15 vuodessa ja mokata vuorostaan...?[/QUOTE]

Kuka sanoo että minä "mokaan" kahdesti vuodessa, eihän siitä aina kenellekään muulle ole haittaan kuin iselleni ;)

Mutta joo, eipä toi ole ikinä musta pitäny kännisenä ja tais eilen lähteä itselläkin ihan lapasesta noi puheet, vanhoja kaivelin ym :(

Yhteistyössä