Kun noista häistä ja rahalahjoista on ollu nyt puhe..

Sopivuudesta en tiedä, mutta parikymppiä ollaan tavattu laittaa.
Ja usein annamme jonkin lahjakortin, vaikka ravintolaan, pentikille/marimekkoon jos pari on sitä sorttia. Ellei siis sillä rahalla ole tiettyä tarkoitusta, niinkun takkaa, remonttia tms, ja useinkin silti remontin keskellä tanivalle parille tai vauvaa/vauvoja odottaville annetaan se lahjakortti ravintolaan että muistaisivat toisilleenkin aikaa pyhittää. Siihen ei kyllä se parikymppiä riitä, mutta ovat olleet senverran tutumpia tai sitten hankitaan kimpassa isompi kortti.

Me kun mennään häihin joissa lahjatoiveena on vain ja ainoastaan rahaa että nuori pari saa häänsä maksettua ja mies ei tykkää antaa rahalahjoja ollenkaan. :/

Ei kyllä munkaan mielestä kuulosta kivalle että vieraat maksaa ne häät :snotty: :/

Täytynee harkita lahjakorttia tai sit vaan lykkää se 50? kuoreen ja antaa se :|

(markka-aikaan en olis ikinä edes harkinnu antavani 300mk jollekin lahjaksi, en edes häälahjaksi )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jotenkin tuntuu että eurojen myötä ihmisiltä on kadonnut suhteellisuuden taju vai kuinka moni markka-aikana antoi vähintään 300mk häälahjaksi ?

Tätä juuri tarkoitin toisessa ketjussa.Itse olen se 30-40?:n antaja, mikä oli ennen ihan normaali summa (150-200mk), mutta mikä hääfoorumien mukaan on silkkaa saituutta ja aivan liian vähän :(

Alkuperäinen kirjoittaja LotL:
jotenkin tuntuu että eurojen myötä ihmisiltä on kadonnut suhteellisuuden taju vai kuinka moni markka-aikana antoi vähintään 300mk häälahjaksi ?

Tätä juuri tarkoitin toisessa ketjussa.Itse olen se 30-40?:n antaja, mikä oli ennen ihan normaali summa (150-200mk), mutta mikä hääfoorumien mukaan on silkkaa saituutta ja aivan liian vähän :(

No mutta kai te otatte huomioon, että 50 eurolla ei nykyään tosiaankaan saa enää sitä, mitä 300 markalla aikanaan? En nyt tarkoita, että kenenkään pitäisi yli omien varojensa lahjoittaa, mutta 300 mk oli aikanaan kuitenkin eri asia kuin 50 e nyt.

Markka-aikaan ei maitolitrakaan maksanut kuutta markkaa :whistle:

Eli olet sillä kannalla, että vieraat ikäänkuin "maksavat" osansa häistä?

No EN!!! Vaan sitä, että ei voi suoraan verrata 50 euroa-300 markkaa. Miettikää vähän, kuinka paljon kaikki on kallistunut.

Minusta häät on menneet niin tyhmäksi kun lahjat on nykyään ainoa asia mistä vaahdotaan (ja kaiken pitää olla niin hienoa ja kallista juhlissa) etten tosiaan aio itse pitää minkäänlaisia hääjuhlia.

Just... nuo hääfoorumi-porukat on aivan hulluja :headwall: Hipoo sairautta joillain tuo häiden höösääminen, kaiken pitää olla niin perkeleen suurta ja kallista ja ja ja... ja lopulta morsian, kaaso ja kaikki on ihan hermoraunioita vähän ennen häitä. Ja sitten vielä melko moni on parin vuoden päästä jo eronnut. Huh huh.

Missä on lämminhenkiset rakkauden juhlat? Siis ne hääjuhlat, joissa pääasia on yhdessä iloita siitä, että pari on lupautunut elämään yhdessä myötä- ja vastamäet ikuisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Minusta olisi hyvä antaa sellainen rahalahja, joka kattaisi ainakin oman perheen juhlaruokakulut.

jep eli kun ajatellaan että n. 20 euroa on ruuat+kahvit (ei riitäkkään ) niin neljähenkiseltä perheeltä sitten 80 euroa

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Minusta olisi hyvä antaa sellainen rahalahja, joka kattaisi ainakin oman perheen juhlaruokakulut.

jep eli kun ajatellaan että n. 20 euroa on ruuat+kahvit (ei riitäkkään ) niin neljähenkiseltä perheeltä sitten 80 euroa

Lounaan saa n. 8 ?:lla kahveineen :whistle:

Yhteistyössä