Kun solvaukset menee liian pitkälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saagamaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saagamaria

Vieras
Hei! Auttakaa minua selvittämään ajatuksiani, sillä yksin en taida enää selvitä.

Seurustelua ja uusioperhe elämää on pian kolme vuotta takana. Kuten arvata saattaa, ylä- ja alamäkiä on riittänyt, mutta tässä ja nyt kaikki on päällisin puolin hyvin. Olemme molemmat 3kympin paremmalla puolella.

Mieheni on hyvin voimakas persoona, urheileva, nykyisin naisten ihannoimassa ammatissa. Hän on tapojensa orja, suojeleva, päättäväinen suora ja rehellinen. Kolmessa vuodessa tuntuu, että olen kadottanut itseni hänen kanssaan. Voiko kysymys olla kurjasta lapsuudestani (alkoholisti isä) vai omasta heikkoudestani kun en ole löytänyt elämään oikeita suuntaviivoja, mutta tuntuu, että hän hallitsee minua täysin. Välillä hän kietoo minut valtavaan rakkauteen ja samassa hetkessä paiskaa sanoilla niin jumalattoman kauas.

Mies puuttuu jatkuvasti meikkaamiseeni ja pukeutumumiseeni - en hänen mukaansa kunnioita häntä, koska en osaa olla vähemmän laittamatta itseäni. Hän ei voi ymmärtää miksi naisen tarvitsee meikata. Selitykset omasta hyvän olon tunteesta ja siistinä olemisesta ei mieheen uppoa. Hänen mukaan naisilla on tarve vain kiinnittää näillä asioilla miesten huomio. Samalla kun olen eturintamassa koko naiskunnan puolesta, mietin samallla, miten typerä olen, kun lähden koko asiasta jauhamaan ihmisen kanssa, joka ei hyväksy minulle 5 min aamuista meikkaamista ja farkkuja ja trikoopaitaa ylle. Kun ehdin urheilla enemmän, hän saa pian luikerreltua kysymyksen ilmaan, ketä varten sitä teen. Hän on siis epävarma.

Ja kun hyvänä hetkenä otamme tämän hänen ongelmansa esille, hän selittää, että ei kestä muiden miesten katseita hänen puolisossaan (joka on myös syy miksi emme käy ulkona edes yhdessä eikä hän halua kutsua työkavereitaan meille, jotka ovat valtaosaltaan miehiä). Eräällä kauppareissulla ollessamme mieheni kanssa vastaan tuli 10 vuoden takainen miespuolinen luokkakaveri. Tervehdimme ja emme jääneet juttelemaan. Jatkoimme kauppaostoksia ja ilma jäätyi hetkessä. Myöhemmin miehen fiiliksiä kysyessäni, sain vastauksen, että en ollut kertonut ketä olin tervehtinyt ja oli mielessään veikkaillut että kysymys on jostain exästä tms. Jälleen epävarmuutta.

Olen itse luonteeltani iloinen ja sosiaalinen ihminen.Takana ei ole seksiseikkailuita tms - olen aina ollut seurustelevaa sorttia. Minulla on ollut ennen avopuolisoni tapaamista paljon kavereita niin miehissäkin ja naisissa, mutta heikko kun olen, olen kadottanut heidät ympäriltäni. Mies on myös seurustellut pitkään aiemmin, kunnes oli ihastunut toiseen naiseen. Tavatassamme hän kertoi, kuinka hän on muuttunut ja oppinut luottamuksen arvostamisen ym, johon en tiedä enää miten päin uskoa.

Ihmettelen miten olen antanut kaiken tapahtua. Mies onnistuu vakuuttelemaan huonona hetkenään, että olen huono äiti, puoliso, työntekijä, ihminen - vaikka tiedän sisimmissäni, ettei tuo ole totta, ei se ole voinut olla vaikuttamatta itsetuntooni. Kun olemme lasten kanssa kotona ja mies tulee kotiin, kaikki ovat jännittyneitä millä tuulella hän on. Osaan itsekin tietysti olla pikkumainen ja suuttua välillä aivan turhasta, mutta miksi minusta tuntuu, että mies saa todella tikustakin asian. Hän raivoaa, kertoo etten ole hänen luottamuksensa arvoinen, en kunnioita häntä, pysy yhteisissä sopimuksissa, haluaa erota ja etsiä naisen joka arvostaa häntä. Päivää myöhemmin hän katuu käytöstään ja ihmettelee itseään ja minä olen taas maailman ihanin ihminen. Ja minä annan anteeksi.

Tänään kaikki oli hyvin, kunnes hän tuli kotiin ja kodin ulko-ovi oli ollut auki. Hän sai tästä raivokohtauksen jota poikani seurasi silmät suurina. Tiesin, ettei mikään järkevä sana häneen uppoaisi, joten lähdimme muksuni kanssa kotoa muutamaksi tunniksi pois. Tuntuu, että kuukausi toisen jälkeen tilanteet ovat vain pahentuneet. En halua, että poikani näkee ja oppii roolimallin mieheltä, kuinka naista saa lytistää ja nakertaa..

Nyt kotona on jäätävä hiljaisuus ja mietin, miten pyristelen itseni irti. Lapseni on samassa koukussa häneen kuin minäkin - toisaalta hänen valtavaa rakkauttaan ja sopimuksissa pysymistä ym osaa paljon arvostaa, mutta se valtava raivo ja pilkun viilaaminen joka nousee yht äkkiä pyyhkii joka kerta mielestä sen, miksi tätä ihmistä oikeasti rakastan. Mitä oikein teen väärin saadessani tuon saavin niskaani?

Mietin vain sanaa "elämänilo" ja mietin, mitä se enää on. Sitäkö, että täytyy ottaa irti hyvistä päivistä kaiken minkä pystyy ja olla olevinaan ajattelematta, ettei enää samaa tuskaa tule, jonka hän joka kerta sisälläni aiheuttaa.

Miten saan itseni irti tästä ja pystynkö siihen. Mitä se tekee lapselleni, kun hän kokee jo toisen eron pienen elämänsä aikana. En haluaisi luovuttaa, mutta mitä tehdä kun puhuminen ei enää auta. Antakaa neuvoja ja kertokaa kokemuksianne, sillä itse en enää tiedä mitä ajatella.

Siis, et saa tervehtiä ystäviäsi tekemättä miehelle tiliä? Saatko käydä edes yksin kaupassa? Jos vielä saat, kohta ehkä et.

Mies määrää meikkaamisestasi?

Herää hyvä ihminen! Kuten toteat, mies todella murentaa sinua vähä vähältä, syyllistää ja painaa maan rakoon.

Lapsi kyllä selviää, älä vedä tekosyyksi lasta siihen ettet uskalla tehdä ratkaisua ja lähteä.

Mieti minkälaista teidän elämä on ja se aivan varmasti heijastuu sinun käytökseen (hermostuneisuus, epävarmuus, ilottomuus, jännittyneisyys...) ja kuten kuvailet, koko kodin jännittyneeseen ilmapiiriin "millä mielellä mies tulee kotiin".

Kolme vuotta on lyhyt aika tutustua kehenkään ja ilmeisesti olet aika pikaisesti lyönyt hynttyyt yhteen tutustumatta mieheen kunnolla ensin. Se oli moka, älä tee samaa enää toistamiseen mutta nyt nostat kytkintä kun vielä ehkä pääset lähtemään. Pyydä sukulaisilta, ystäviltäsi, työkavereilta henkistä ja konkreettistakin apua. Tuollainen mies saattaa heittäytyä hankalaksi kun ilmoitat lähteväsi. Petaa kaikki asiat valmiiksi ennen kuin puhut hänelle mitään. Ja varo.

.. jaksatko elää aina varpaillasi ja varuillasi! Hän on epävarma ja sairaalloisen mustasukkainen, nämä "taudit" eivät itsestään parane, eikä sillä että alat pysytellä kodin seinien sisällä, lopetat meikkaamisen, pukeudut tuhkaan ja säkkiin, et pidä yhteyttä sukulaisiin ja ystäviin..sillä voi olla vain pahentava vaikutus, sillä silloin mies kuvittelee, että sinä olet jo jotakin tehnyt, ja pyrit sitä peittämään.
Teitpä niin tai näin, niin aina teet väärinpäin!
Kun sinut on alistettu ja saatu siihen kuntoon, ettet välitä itsestäsi mitenkään, mies etsii uuden kauniin naisen, kun entinen on rupsahtanut ja huolimaton itsestään...ja sinä onneton etsit sitten syytä itsestäsi, lopun ikääsi.
Lue netistä myös narsisteista ja psykopaateista netissä!

silloin kun sinusta tuntuu pahalta, niin sano siitä. Jos hän raivoaa, niin sano, että hän raivoaa. kun meikkaat ja siitä huomautetaan, niin muistuta siitä että se on sinun oikeus. tartu epäkohtiin, ilmaisemalla hänelle, että tuosta et pidä, miksi teet niin. ja lopulta, kun näitä huomautteluja on tarpeeksi, niin suunnittele ero ja nopeakin siirtyminen väliaikaiseen paikkaan. mutta älä riitele, ilmoita vain oikeutesi.

"Ja kun hyvänä hetkenä otamme tämän hänen ongelmansa esille, hän selittää, että ei kestä muiden miesten katseita hänen puolisossaan (joka on myös syy miksi emme käy ulkona edes yhdessä eikä hän halua kutsua työkavereitaan meille, jotka ovat valtaosaltaan miehiä). Eräällä kauppareissulla ollessamme mieheni kanssa vastaan tuli 10 vuoden takainen miespuolinen luokkakaveri. Tervehdimme ja emme jääneet juttelemaan. Jatkoimme kauppaostoksia ja ilma jäätyi hetkessä. Myöhemmin miehen fiiliksiä kysyessäni, sain vastauksen, että en ollut kertonut ketä olin tervehtinyt ja oli mielessään veikkaillut että kysymys on jostain exästä tms. Jälleen epävarmuutta."

Tervehdit miehen luokkakaveria ja selitit sitten myöhemmin ketä olit tervehtinyt... luenko minä nyt ihan väärin, vai onko teksti puuta heinää

Tuulamaaret puhut asiaa.

onneksi alkuperäisellä ei ole tyttölapsia!

saat sitten syyttää itseäsi kun tyttär käyttäytyy aikuisena samoin kuin sinä sellainen ALISTUNUT nainen.
kaikki VAIN miehen ehdoilla!

Olette VASTA kolme vuotta yhdessä!!

Sinulle voi mennä näin lue:
Kirjoituksesi oli kuin siskoni elämä,siskoni on nyt TERRORISTINSA kanssa jo 20 vuotta.
Ennen niin kamalan kauniista naisesta ei ole enää mitään jäljellä,naisesta tullut laiha luuranko nuutunen näköinen kuin epävarma hakattu lintu miehen aiheuttaman stressin takia ja tällä naisella ei ole enää omaa tahtoa ollenkaan! KAIKKI menee HERRAN EHDOILLA! aina sisko kysyy mieheltä lupaa ihan KAIKESTA! jopa 'saanoko ostaa meikkiä?? kun tarvitsen??? mies päättää sitten että saako! ( hyi helvetti sentään sorry nyt vain!)
Nainen ei saa edes mennä naisystävän tai oman siskonsa luokse juoda pari lasia viiniä terassilla ,tai mennä yhdessä muuten vain pitää jotakin yhteistä naisten päivää!! !!!shoppailla tai jotakin! EI SAA kun se terroristi ei halua! ja siskoni kuuntelee SITä TERRORISTIA!

Sisko tulee aina luokseni valittaa omasta elämästään,kertoo kuinka mies valtaa ja haukkuu vain sitä terroristia jonka kanssa elää,siskoni kertoo ettei enää kestä ja ottaa eron TAAS.
( tapahtunut jo SATA KERTAA! aina sisko menee takaisin kun se äijä joskus paijaa siskon päätä niin sisko antaa kaiket anteeksi!) yok!!!!
olen kyllästynyt kuulla näitä kertomuksia ja en halua enää ikinä nähdä tuota siskoni miestä!!)
Heillä on yhteinen tyttölapsi 14 vuotias ja tyttö alkaa näyttää samallaisia oireita kuin äiti,eli on epävarma,koulussa menee huonosti ,käyttäytyy ALISTUVASTI hiipii nurkissa,viettää omassa kamarissa enemmän aikaa ,vihaa isää ja toivoo jo kuolemaa sille pirulle jne jne.( ymmärrettävää!!
koska isä haukkuu ja terrorisoi lastakin.

Itse olen tullut siihen pisteeseen etten enää jaksa kuulla siskoni valituksia,jo VUODESTA VUOTEEN!
Kun neuvot ja avun tarjous ei VAAN AUTA! aina neuvon ja yritän auttaa,sai jopa tulla luokseni asumaan.
Saan aina kuulla siskolta esim. "joo ja joo oot oikeassa, nyt mä en anna alistaa itseäni enää"!!!
Mutta,ei sisko tee asialle yhtään mitään,valitus jatkuu aina uudelleen jo vuodesta vuoteen ja mä en jaksa enää TUHLATA ENERGIAANI tuollaiseen selkärangattomaan naiseen vaikka se mun sisko onkin!
Jos sisko tulee luokseni kylään istuu monta tuntia iltaan saakka kanssani saan kuulla vain miten kuraa on elää tuon terroristin kanssa ja ettei hän saa mennä edes keskellä päivää istua terassilla nautiskella kahvista kanssani tai jonkun toisen kanssa,ensin pitää soittaa miehen työpaikkaan ja KYSYä LUPAA! terroristi päättää sitten HäNELLE saako pitää joskus hauskaa??? ei saa! pitää pitää hauskaa AINA SALAA muuten terroristi talossa suuttuu ja mies haukkuu siskoni ihan pataluuksi!
Mies jopa päättää saako hän värjää hiukset vaaleaksi tai tummaksi,tai ostaa jotakin meikkiä ja saa kuulla "ei ole tarpeellista ostaa! ( hyi hitto sentään oksenttavaa kuultavaa kun joku nainen antaa kohdella itseään kuin KYNNYSMATTOA antaa alistaa ja elää miehen ehdoilla!
Mies ei tee talossa mitään,talokin romahtaa jo niskaan,sisko tekee töitä oven ulkopuolella 4 puolta päivää viikossa ,tuon takia miehen mielestä miehen ei tarvitse siivoa omat paskatkaan lattialta pois. sisko tekee kaiket ja miehellä on lompakkokin.siskolla ei,mies antaa sitten rahaa.tai pitää kysyä( siis kerjätä)ja saa kaiken päälle saarnaa ,eli mihin varten tarvitset 20 euroa? ja jos jää yli,pitää antaa ne miehelle ...

Sorry,tämä nainen on minun sikso mutta,en tunne enää sympatiaa ja en arvosta häntä enää ollenkaan,minulla on mennyt maku.
koska ei sisko tee asialle yhtään mitään antaa tuon TERRORISTIN komentaa ja alistaa häntä vain.
Ja sitten tulee minun luokse,joskun itkien kaataa roskansa tänne,purkaa ahdistuksensa miehen ja oman VALITUN elämänsä suhteen lupaa, että tekee asialle jotakin mutta ,ei sisko tee yhtään mitään muuttaakseen omaa elämää ,tai edes alkaisi arvostaa itseään! eikä anna YHDEN IHMISEN PILATA ELäMäNSä tulee minun luokse valittaa vain!
En oikeasti ymmärrä miksi siskoni on tuon tyypin kanssa vielä,eivät mene ikinä yhdessä minnekkään,heillä ei ole ystäviä,mies ei vie siskoani ikinä ulos,eivät ole paneskellut moneen MONEEN kuukauteen,ja tyyppi vielä ihmettelee miksi?? ja syyttää ja haukkuu siskoani tästä .
Olen niin kyllästynyt istua ja pistää energiaa tuonon naiseen! vaikka siskoni onkin!energian hukkausta vain,minulla on parempaakin tekemistä kun istua puoli päivää siskoni kanssa ja kuunella hänen kertomuksia kun ITSE ANTAA terroristin pilata oman elämän ja tyttärensä myös! ( ja tuo alkaa ottaa minua jo pollaan kun sisko ei ajattele tyttärensä hyvinvointia vaan jatkaa suhdetta ruollaisen terroristin kanssa!)
Itse alan jo huomaa että keskustelen seinille,koska minun neuvot ja tarjotut avut ei auta,vedän nyt kädet irti siskostani,vaikka oma siskoni on,ehkä sisko sitten herää?? kun menettää ainoan ystävänsä jonka kanssa voi joskus mennä pitää hauskaa ja jonka kanssa viihtyy ja kiva aina jutella..( saan aina kuulla )
mutta en usko!

Nyt elilen sain kuulla puhelimessa siskolta,ettei hän saa tulla enää minunkaan luokse kylään!! koska mies ei tykkää että sisko viihtyy kanssani ,miestä ottaa aivoon ettei sisko osaa arvostaa tämän terroristin seuraa??????
kysyin siskolta" siis et saa tulla enää oman siskon luokse kylään?
sisko "joo en saa enää tulla...
kysyin" häh?! aijotko kuunella sitä ja tehdä mitä se sanoo??? et kai ethän?
sisko: joo,on pakko muuten tulee kauhee riita...
( tuo inhottava selkärangaton alistunut äänen sävy,jo ihan kontaa miehelleen,alkoi ällöttää minua!)

Minulla meni vintti nyt vähän pimeeksi. nyt meni se pieni sympatian pisarakin kaivoon,eli mitä vielä tunsin siskoani kohtaan..
sanoin "noh,älä tuu enää ollenkaan tänne sitten jooko?
kuuntele vain sitä terroristia sulla ei ole mitään oikeuksia tässä elämässä,anna miehen komentaa ja alistaa itseäsi KAIKESSA ,mä en voi enää auttaa sua, ja sanoin heido!

Häpeän siskoni puolesta! selkärangaton muija! sorry nyt te jotka olette myös tuollaisia alistuvia naisia vaan mutta, jos toisten puheet ja neuvot/avut EI auta teitä, ja kuitenkin jatkatte vanhaa rataa tuollaisen miehen kanssa joka VAIN alistaa teitä,ja ette tee asialle mitään, jatkakaa elämää terroristinne kanssa sitten!

Ei ole enää minun ongelma! oma valitasi sehän on elää tuollaisen tyypin kanssa,oma valintasi ja oma SYY kun annat ALISTAA itseäsi!

olen kyllästynyt siskoni valituksiin,otan kädet irti hänestä! en ole vähäksi aikaa enää tavoittavissa hänelle!

Siis alkuperäinen,varo vain.

Alkuperäinen kirjoittaja kerron jotakin...:
Tuulamaaret puhut asiaa.

onneksi alkuperäisellä ei ole tyttölapsia!

saat sitten syyttää itseäsi kun tyttär käyttäytyy aikuisena samoin kuin sinä sellainen ALISTUNUT nainen.
kaikki VAIN miehen ehdoilla!

Olette VASTA kolme vuotta yhdessä!!

Sinulle voi mennä näin lue:
Kirjoituksesi oli kuin siskoni elämä,siskoni on nyt TERRORISTINSA kanssa jo 20 vuotta.
Ennen niin kamalan kauniista naisesta ei ole enää mitään jäljellä,naisesta tullut laiha luuranko nuutunen näköinen kuin epävarma hakattu lintu miehen aiheuttaman stressin takia ja tällä naisella ei ole enää omaa tahtoa ollenkaan! KAIKKI menee HERRAN EHDOILLA! aina sisko kysyy mieheltä lupaa ihan KAIKESTA! jopa 'saanoko ostaa meikkiä?? kun tarvitsen??? mies päättää sitten että saako! ( hyi helvetti sentään sorry nyt vain!)
Nainen ei saa edes mennä naisystävän tai oman siskonsa luokse juoda pari lasia viiniä terassilla ,tai mennä yhdessä muuten vain pitää jotakin yhteistä naisten päivää!! !!!shoppailla tai jotakin! EI SAA kun se terroristi ei halua! ja siskoni kuuntelee SITä TERRORISTIA!

Sisko tulee aina luokseni valittaa omasta elämästään,kertoo kuinka mies valtaa ja haukkuu vain sitä terroristia jonka kanssa elää,siskoni kertoo ettei enää kestä ja ottaa eron TAAS.
( tapahtunut jo SATA KERTAA! aina sisko menee takaisin kun se äijä joskus paijaa siskon päätä niin sisko antaa kaiket anteeksi!) yok!!!!
olen kyllästynyt kuulla näitä kertomuksia ja en halua enää ikinä nähdä tuota siskoni miestä!!)
Heillä on yhteinen tyttölapsi 14 vuotias ja tyttö alkaa näyttää samallaisia oireita kuin äiti,eli on epävarma,koulussa menee huonosti ,käyttäytyy ALISTUVASTI hiipii nurkissa,viettää omassa kamarissa enemmän aikaa ,vihaa isää ja toivoo jo kuolemaa sille pirulle jne jne.( ymmärrettävää!!
koska isä haukkuu ja terrorisoi lastakin.

Itse olen tullut siihen pisteeseen etten enää jaksa kuulla siskoni valituksia,jo VUODESTA VUOTEEN!
Kun neuvot ja avun tarjous ei VAAN AUTA! aina neuvon ja yritän auttaa,sai jopa tulla luokseni asumaan.
Saan aina kuulla siskolta esim. "joo ja joo oot oikeassa, nyt mä en anna alistaa itseäni enää"!!!
Mutta,ei sisko tee asialle yhtään mitään,valitus jatkuu aina uudelleen jo vuodesta vuoteen ja mä en jaksa enää TUHLATA ENERGIAANI tuollaiseen selkärangattomaan naiseen vaikka se mun sisko onkin!
Jos sisko tulee luokseni kylään istuu monta tuntia iltaan saakka kanssani saan kuulla vain miten kuraa on elää tuon terroristin kanssa ja ettei hän saa mennä edes keskellä päivää istua terassilla nautiskella kahvista kanssani tai jonkun toisen kanssa,ensin pitää soittaa miehen työpaikkaan ja KYSYä LUPAA! terroristi päättää sitten HäNELLE saako pitää joskus hauskaa??? ei saa! pitää pitää hauskaa AINA SALAA muuten terroristi talossa suuttuu ja mies haukkuu siskoni ihan pataluuksi!
Mies jopa päättää saako hän värjää hiukset vaaleaksi tai tummaksi,tai ostaa jotakin meikkiä ja saa kuulla "ei ole tarpeellista ostaa! ( hyi hitto sentään oksenttavaa kuultavaa kun joku nainen antaa kohdella itseään kuin KYNNYSMATTOA antaa alistaa ja elää miehen ehdoilla!
Mies ei tee talossa mitään,talokin romahtaa jo niskaan,sisko tekee töitä oven ulkopuolella 4 puolta päivää viikossa ,tuon takia miehen mielestä miehen ei tarvitse siivoa omat paskatkaan lattialta pois. sisko tekee kaiket ja miehellä on lompakkokin.siskolla ei,mies antaa sitten rahaa.tai pitää kysyä( siis kerjätä)ja saa kaiken päälle saarnaa ,eli mihin varten tarvitset 20 euroa? ja jos jää yli,pitää antaa ne miehelle ...

Sorry,tämä nainen on minun sikso mutta,en tunne enää sympatiaa ja en arvosta häntä enää ollenkaan,minulla on mennyt maku.
koska ei sisko tee asialle yhtään mitään antaa tuon TERRORISTIN komentaa ja alistaa häntä vain.
Ja sitten tulee minun luokse,joskun itkien kaataa roskansa tänne,purkaa ahdistuksensa miehen ja oman VALITUN elämänsä suhteen lupaa, että tekee asialle jotakin mutta ,ei sisko tee yhtään mitään muuttaakseen omaa elämää ,tai edes alkaisi arvostaa itseään! eikä anna YHDEN IHMISEN PILATA ELäMäNSä tulee minun luokse valittaa vain!
En oikeasti ymmärrä miksi siskoni on tuon tyypin kanssa vielä,eivät mene ikinä yhdessä minnekkään,heillä ei ole ystäviä,mies ei vie siskoani ikinä ulos,eivät ole paneskellut moneen MONEEN kuukauteen,ja tyyppi vielä ihmettelee miksi?? ja syyttää ja haukkuu siskoani tästä .
Olen niin kyllästynyt istua ja pistää energiaa tuonon naiseen! vaikka siskoni onkin!energian hukkausta vain,minulla on parempaakin tekemistä kun istua puoli päivää siskoni kanssa ja kuunella hänen kertomuksia kun ITSE ANTAA terroristin pilata oman elämän ja tyttärensä myös! ( ja tuo alkaa ottaa minua jo pollaan kun sisko ei ajattele tyttärensä hyvinvointia vaan jatkaa suhdetta ruollaisen terroristin kanssa!)
Itse alan jo huomaa että keskustelen seinille,koska minun neuvot ja tarjotut avut ei auta,vedän nyt kädet irti siskostani,vaikka oma siskoni on,ehkä sisko sitten herää?? kun menettää ainoan ystävänsä jonka kanssa voi joskus mennä pitää hauskaa ja jonka kanssa viihtyy ja kiva aina jutella..( saan aina kuulla )
mutta en usko!

Nyt elilen sain kuulla puhelimessa siskolta,ettei hän saa tulla enää minunkaan luokse kylään!! koska mies ei tykkää että sisko viihtyy kanssani ,miestä ottaa aivoon ettei sisko osaa arvostaa tämän terroristin seuraa??????
kysyin siskolta" siis et saa tulla enää oman siskon luokse kylään?
sisko "joo en saa enää tulla...
kysyin" häh?! aijotko kuunella sitä ja tehdä mitä se sanoo??? et kai ethän?
sisko: joo,on pakko muuten tulee kauhee riita...
( tuo inhottava selkärangaton alistunut äänen sävy,jo ihan kontaa miehelleen,alkoi ällöttää minua!)

Minulla meni vintti nyt vähän pimeeksi. nyt meni se pieni sympatian pisarakin kaivoon,eli mitä vielä tunsin siskoani kohtaan..
sanoin "noh,älä tuu enää ollenkaan tänne sitten jooko?
kuuntele vain sitä terroristia sulla ei ole mitään oikeuksia tässä elämässä,anna miehen komentaa ja alistaa itseäsi KAIKESSA ,mä en voi enää auttaa sua, ja sanoin heido!

Häpeän siskoni puolesta! selkärangaton muija! sorry nyt te jotka olette myös tuollaisia alistuvia naisia vaan mutta, jos toisten puheet ja neuvot/avut EI auta teitä, ja kuitenkin jatkatte vanhaa rataa tuollaisen miehen kanssa joka VAIN alistaa teitä,ja ette tee asialle mitään, jatkakaa elämää terroristinne kanssa sitten!

Ei ole enää minun ongelma! oma valitasi sehän on elää tuollaisen tyypin kanssa,oma valintasi ja oma SYY kun annat ALISTAA itseäsi!

olen kyllästynyt siskoni valituksiin,otan kädet irti hänestä! en ole vähäksi aikaa enää tavoittavissa hänelle!

Siis alkuperäinen,varo vain.

ps: siis siskoni ihan KONTTAA miehelleen! pläähhhhhhhhhhhh!!

ovat jo asiallisesti vastanneet, kerron minä vaan pari juttua omista ajatuksistani.

Kaikki miehet eivät solvaa naisia. Suosisin sellaisia.

Oma mieheni on minusta ylpeä ja samalla siitäkin, että myös muut miehet huomaavat minut, tuijottavat kadulla tms. Hän tuntee saaneensa jotain, mitä muut voivat vain kadehtia. En paljoakaan laittele itseäni, mutta miestäni ei haittaisi, vaikka olisin vähäsen naisellisempi ja laitetumpikin. Vaikka näinkin kelpaa. Joskus laittaudun miehen mieliksi ja tuloksen huomaa. Onneksi ilmankin kelpaa...

Näin siis meillä. Mieti, mitkä ovat sinun rajasi äläkä siedä mitä vaan.

Tuohan on ihan ilmiselvää sairaalloista mustasukkaisuutta. Hän kuvittelee asioita, joita hän keksii mielikuvituksessaan ja sinä kilttinä tyttönä alistut ja yrität elää mahdollisimman huomaamattomana, jottei hän vain keksi yhtään mitään moitittavaa. Sairaalloinen mustasukkaisuuspa on kumminkin sellainen tauti, että on ihan sama, teetkö mitään vai et, niin hän keksii kuitenkin uusia juonia päässänsä.

Mustasukkaisuus on vaikea sairaus parannettavaksi, koska sen juuret ovat syvällä lapsuudessa. Se pohjautuu usein sellaisiin asioihin, että lapsi on kokenut suurta turvattomuutta ja usein hän on kokenut menetyksen tai menettämisen pelkoa. Esimerkiksi pettävä tai alistava vanhempi voi aiheuttaa juuri sellaisen epävarmuuden itsessä, että se ei aikuisenakaan parane, vaan kalvaa tuhoaan esim. mustasukkaisuutena.

Kannattaa tajuta, että mustasukkainen ihminen kärsii myös olotilastaan. Sairaalloinen mustasukkaisuus heijastuu koko perheeseen ja sairastuttaa myös lapset. Mitä pidempään sinä ja lapset altistutte miehen alistamiseen, sitä syvempiä jälkiä se jättää teihin kaikkiin.

Miehesi tarvitsee pitkäkestoista terapiaa, jotta käyttäytymisen aiheuttaviin syihin päästään käsiksi. Kaikki eivät toivu kunnolla terapiastakaan huolimatta. Tärkeintä olisi se, että mies myöntää ongelmansa ja hakeutuu hoitoon. Jos hän ei hakeudu hoitoon, niin eroa. Jos et välitä itsestäsi, niin älä pilaa lastesi mielenterveyttä. Tämä Suomi kun on miesten itsemurhien, ryyppäämisen ja mielenterveysongelmien kultamaa. Pelasta siis edes lapsesi ja lähde ajoissa. Lapsesi ansaitsevat tavallisen huolettoman lapsuuden, jossa ei tarvitse pelätä.

Kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä mieheltä. Olen ollut tältä palstalta poissa jonkin aikaa, mutta muistan pitkän ja asiallisen keskustelun persoonallisuushäiriöisen miehen kanssa elämisestä ja toisaalta läheisriippuvuudesta. Ulottuisikohan arkisto niin pitkälle?

Keskustelussa oli useitakin naisia, jotka ovat eläneet narsistisen persoonallisuushäiriön kanssa. Varmaa on, että mies ei siitä mihinkään parane, valitettavasti. Ulkopuolinen apu tai terapia voisi auttaa sinua.

Muistan suositellun kirjaa "Naamiona terve mieli", lisätietoja: http://www.narsistienuhrientuki.info/index.php?alasivu=117&valikko=1

Kannattaa lukea kaikki asiaan liittyvä, se ainakin auttaa löytämään perspektiiviä omalle eslämäntilanteelleen. Äläkä anna kenenkään selittää, että syy on sinun! Tai että oma vikasi kun et osaa erota, uhrin syyllistäminen on aina niin helppoa...

Ihanan järkevän oloinen kirjoitus täällä pitkästä aikaa, Saagamaria.
En osaa, eikai kukaan osaa loppuseltaan toisten suhdetta neuvoa ulkopuolisena. Tunnut tietävän itsekin mistä ja miksi miehen käytös on tuollaista. Tiedät oikeasti myös, että kovin helpolla tuo ei tule muuttumaan. Vaikeaksihan asian tekee se, että mies itsekin näkee käytäksensä ajoittain myös sinun silmin.
Halusin vaan sanoa että älä lannistu. Teissä voi olla ainesta selvittämään juttunne normaaliksi, tai ei, mutta lannistua et saa, tuollaiselle käyttäytymiselle.
Tsemppiä siis :)
lähettää Naikkonennn.

Joku siellä oli iloinen, että teillä ei ole tyttöä ottamasta äidistä mallia mutta teillä on poika joka ottaa isästä mallia.
Sinun ensisijainen tehtäväsi on suojella lastasi ja nyt altistat hänet sellaiselle roolimallille joka ei ole hänelle hyväksi eikä myös kotinne ilmapiiri. Teillä ei yksinkertaisesti ole oikeutta tehdä tätä lapsellenne.
Jos joudutte lähtemään kodista sen takia, että mies riehuu jostain avonaisesta ovesta niin eikö hälytyskellot nyt ala soida!

oletko ikinä kuullut läheisriippuvuudesta? Olen myös kasvanut vaikeassa perheessä lapsuuden (isä myös alkoholisti). Tuntui kurjalta lukea juttusi...tuntuu että alistut mustasukkaisen narsistisen miehen jalan alle, oletko ikinä miettinyt nykyistä perheasetelmaasi? Millainen isäsi oli? Hallitsiko hän perhettänne esim. juomisillaan tai kännisillä uhoillaan? Itse olen käynyt terapiassa koska ajauduin alituiseen suhteisiin jossa minusta ei välietty ihmisenä, ei ikinä kysytty miten minä voin, eikä myöskään välitetty jos minulla oli paha olla. Olen oppinut nyt arvostamaan itseäni, vaikeaahan se oli...en vain aiemmin ymmärtänyt kuinka toistin ihmisuhteissni lapsuuden perhekuviota. Suosittelen sinulle että luet Tommy Helstenin kirjan: Virtahepo olohuoneessa...se avasi silmäni ja siitä alkoi uusi tutustuminen siihen sisäiseen lapseeni ja itseni kunnioittamiseen.

Toivon sinulle paljon voimia ja tsemppiä!! Älä alistu vaan uskalla olla oma ihana itsesi!!!!!