Kun tasa-arvo ei toteudu lapsen hoitamsessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tasa-arvo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tasa-arvo

Vieras
Mies vannoi kun tulin raskaaksi että osallistuisi lapsen hoitamiseen kuten minäkin ja saisin omaa aikaa,toisin kävi. Hän käy viikon työmatkoilla n. 3-4 kertaa vuodessa ja tietenkin niissä ainakin yhtenä iltana ryyppäillään baarissa. Olen niin kateellinen. Ehdotin että lähtisin itse yksin esim.kylpylään viikonlopuksi,koska ystäviä ei minulla ole,mutta sepä ei käy. Ei kuulemma halua hoitaa lasta yksin. Olen niin vihainen.Minä joudun aina selviämään yksin mutta hänenpä ei tarvitse selvitä. Ja jos lähden tosta noin vaan niin kuulemma on lukot vaihdettu oveen.

No huh, kylläpä se äitikin omaa aikaa joskus tarvitsee. Ja olis aika opetella olemaan lapsen kanssa kahdestaan isänkin, ihan pienen kanssa ei yön yli... Puhumalla kai se asia parhaiten selviää, laita sit kova kovaa vastaan, jos ei muuten. Kukaan ei pidä sun puolia, vain sinä itse. Pidä itsestäsi ja jaksamisestasi huolta!

No jos sun lapsen isä ei oo ollu lapsensa kanssa kaksin vielä ollenkaan (??) niin ehkä on liian iso kynnys jäädä heti koko viikonlopuksi sen kanssa kaksin. Jospa aloittaisit siitä että käyt parin kolmen tunnin keikan yksin jossain ja ku miehes saa asiaan tuntumaa niin voi olla rohkeutta jäädä pitemmäksikin aikaa.?

Lapsi kohta 4v ja on ollut joskus iltaisin muutaman tunnin kaksin lapsen kanssa että olen päässyt harrastuksiin yms. mutta ei suostu siihen että olisi ikinä yksin lapsen kanssa yön yli. En edes tiedä mitä mies tekisi jos joutuisin sairaalaan tms.

Lapsi kohta 4v ja on ollut joskus iltaisin muutaman tunnin kaksin lapsen kanssa että olen päässyt harrastuksiin yms. mutta ei suostu siihen että olisi ikinä yksin lapsen kanssa yön yli. En edes tiedä mitä mies tekisi jos joutuisin sairaalaan tms.

Mä luulen että johtuu vaan siitä että miehes pelkää ettei osaa hoitaa lasta yön yli. Siis oikeesti, tiiän monta miestä jotka asennoituu tolleen ku miehes vaan sen takia että ne aattelee ettei ne selviä sen lapsen kanssa. Sit ku niille on tullut pakkorako, kuten just yhdelle läheiselle(miehelle siis) kävi sillain et vaimo joutu sinne sairaalaan ja mies joutu jäämään 1,5v ja 3v kanssa kotiin niin se oli ihan paniikissa asiasta, mut sit ku yks yö oli menny nii totes vaan että no eihän tuo kauheeta ollutkaan. Ja siitä alkaen on sitte suhtautunu eri tavoin.

Tietysti voi olla muitakin syitä asialle, mutta itse oon vaan törmänny useamman kerran miesten epävarmuuteen, niin hullulta kuin se itsestä voi tuntua, että miten voi pelätä sitä että joutuu hoitaa omaa lasta yön yli. Mut oikeesti mies voi olla nii epävarma asiasta että ei halua että niin tapahtuu.

Jos ei ole mikään erityislapsi, niin kyllähän se onnistuu kun saa iltapalan massuun ja sänkyyn ja nukkumaan. Jos yöllä herää ja kaipaa äitiä, niin itkut on vaan kestettävä, kyllä se lapsi (ja mieskin) siihen tottuu. Harjoittelua vaan. Ensin tosiaan lyhyempiä aikoja ja sit vasta pidempään reissuun. Esim. niin, että oot illan pois, että hoitavat iltahommat ja nukkumaanmenot keskenään, mut tulet yöksi kotiin. Tsemppiä!

No huh, kylläpä se äitikin omaa aikaa joskus tarvitsee. Ja olis aika opetella olemaan lapsen kanssa kahdestaan isänkin, ihan pienen kanssa ei yön yli... Puhumalla kai se asia parhaiten selviää, laita sit kova kovaa vastaan, jos ei muuten. Kukaan ei pidä sun puolia, vain sinä itse. Pidä itsestäsi ja jaksamisestasi huolta!

Mitä hitsiä? Miksi ihmeessä mies ei selviäisi ihan pienenkin kanssa yön yli? Ei me äidit sen kummempia olla. Tissit meillä on joten se on ainoa kun voi selittää - ja sekin tekosyy, ettei äiti muka voi olla yön yli pois. Maitoa kun voi pumpatakin (jos vaan lapsi on ennenkin saanut mahdollisuuden syödä isin sylissä pullosta sitä äitin kullan arvoista tuotetta).

Mitä olisin voinut tämän etukäteen tietää?hän vannoi hoitavansa yhtä paljon kuin minäkin.

Kyllähän niitä yllätyksiä tulee, vaikka olis kauankin ollut yhdessä ennen lasten syntymää. Jokaisesta paljastuu jotain ikävää ja vaikeaa jossain vaiheessa. Toivon todella, että saat miehesi ymmärtämään asian. Hänellekin olisi mukava tutustua lapseensa paremmin ja kahden kesken, ja kun huomaa pärjäävänsä, niin tuntuu vielä mukavammalta. Tämähän olisi kaikkien osapuolten etu!

Mitä olisin voinut tämän etukäteen tietää?hän vannoi hoitavansa yhtä paljon kuin minäkin.

Annoithan mahdollisuuden harjoitella jo vauvana? Ettet ole niitä äitejä jotka omii sen vauvan itselleen ja motkottaa seläntakana jos mies laitta hieman erilailla vaipat pienelle tai menee ja pukee väärän sävyiset potkuhousut? Meinaan isyyteenkin kasvetaan ja jos tuossa alkuvaiheessa isälle ei anneta tilaa - niin arvoaita opin hetkiä on mennyt hukkaan.

[QUOTE="tuutti";26055955]Mitä hitsiä? Miksi ihmeessä mies ei selviäisi ihan pienenkin kanssa yön yli? Ei me äidit sen kummempia olla. Tissit meillä on joten se on ainoa kun voi selittää - ja sekin tekosyy, ettei äiti muka voi olla yön yli pois. Maitoa kun voi pumpatakin (jos vaan lapsi on ennenkin saanut mahdollisuuden syödä isin sylissä pullosta sitä äitin kullan arvoista tuotetta).[/QUOTE]

No juuripa tuon imetyksen takia ja ettei suoraan yötä ole vauvan kanssa, jos ei muutenkaan ole ollut, sitä tarkoitin! Että harjoitusta ensin ja sit tietää että pärjää.

Annoithan mahdollisuuden harjoitella jo vauvana? Ettet ole niitä äitejä jotka omii sen vauvan itselleen ja motkottaa seläntakana jos mies laitta hieman erilailla vaipat pienelle tai menee ja pukee väärän sävyiset potkuhousut? Meinaan isyyteenkin kasvetaan ja jos tuossa alkuvaiheessa isälle ei anneta tilaa - niin arvoaita opin hetkiä on mennyt hukkaan.

Mies sai todellakin vauvana olla kaksin lapsen kanssa. En ole koskaan ikinä motkottanut mistään ja harrastin jo sellaisia 3 tunnin omia menoja kun lapsi oli 4kk vanha se onnistui koska lapsi oli pulloruokinnalla.

Oletko itse työelämässä? Meinaan, että ei ne työmatkat yleensä mitään hupimatkoja ole. Usein joutuu edustamaan yömyöhään ja seuraavana päivänä pitää olla taas aamusta skarppina. Harvoin matkoilla työpäivät 8 tuntisia. Eli ei se nyt ihan tasan mene, että mies "saa" mennä työmatkalle ja äidin pitää päästä kylpylään. Pääseekö mies vapaa-ajalla yksin mihinkään? Miksi ette voi ottaa vuorotellen omaa aikaa vaikka iltaisin vähän pienempiä pätkiä kerrallaan.

Meillä molemmat pääsee omiin harrastuksiin vuorotellen. Etukäteen tietysti pitää varmistaa, että toiselle sopii hoitaa lasta. Olen "päästänyt" mieheni jopa lomamatkalle kavereidensa kanssa. Itsekin suunnittelen lyhyttä reissua kavereiden kera. Me käymme molemmat töissä ja työmenoja ei lasketa kyllä vapaa-ajaksi.

Näin kävi meilläkin. Kovan kautta piti sille päähän takoa että se on lapsen vanhempi yhtälailla ku minäkin ja saa osallistuakin hoitoon. Piti pakottaa olemaan pojan kanssa jotta minäkin pääsin menemään ja pääsen. Kyl se sujuu jo. En mä osannu aatella että käärön tultua maailmaan se ei pitäskään lupaustaan.

Näin kävi meilläkin. Kovan kautta piti sille päähän takoa että se on lapsen vanhempi yhtälailla ku minäkin ja saa osallistuakin hoitoon. Piti pakottaa olemaan pojan kanssa jotta minäkin pääsin menemään ja pääsen. Kyl se sujuu jo. En mä osannu aatella että käärön tultua maailmaan se ei pitäskään lupaustaan.

Olen yrittänyt ihan pienestä asti hänen antaa osallistua hoitoon. Ja kyllä tämä tuleva matka mikä hänellä on,viikon poissa kotoa voi sanoa että on enemmän hupia kuin töitä.

Yhteistyössä