kun toinen äiti arvostelee sun lapsen hoitoa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna1980
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nanna1980

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
1 796
0
36
Pakko kysyä, mitä ootte mieltä tällaisesta:
Olimme sukulaisperheessä kylässä(monta päivää kun asuvat kaukana) ja perheen äiti arvosteli/sekaantui/neuvoi koko ajan sitä miten hoidan vauvaani. (vauva oli silloin4,5kk)
-Kuulemma vauvan kakka on väärän väristä(halusi välttämättä pestä kakkapyllyn)
-Näki kun pesin vauvan pyllyä, pesen kuulemma väärin, jalkoja ei saisi laittaa lavuaariin vaan ne pitäisi jäädä ulkopuolelle, sis jalat ei saisi kastua!
-hänen mukaansa tuttia ei saisi käyttää, kuulemma äänenvaimennin! (mun vauva ei ilman tuttia nukahda yöunille eikä päikkäreille)
-hänen mukaansa lusikka pitää tunkea syvemmälle suuhun kun syöttää soseita...en kuulemma työnnä tarpeeksi syvälle??
-hänen mukaansa vauvan on kuulemma parempi nukkua sisällä päikkäirt eikä ulkona vaunuissa (mun vauva tykkää nukkua ulkona päiväunet)

Oonko mä vaan liian herkkä, vai onko mulla oikeus ottaa nokkiini tälläsista neuvoista? mitähän se on näillä tarkottanu, vieläki paha mieli näistä, vaikka tapahtumasta jo kuukausia aikaa. :(

Kysyt vaan lisää neuvoja ja tarkennuksia siihen ja ihmettelet miten et ole itse tajunnut. Koska tiedät, että sun systeemi toimii teidän vauvalla, niin kannattaako välittää tuollaisesta kommentoinnista...

On oikeus ottaa nokkiinsa!!

Tuo on niin ärsyttävää, kun toiset luulee tietävänsä lapsen kasvatuksesta kaiken :/
Pikkuasioita, joilla ei loppupelissä oo mitään merkitystä

Mielestäni kuka tahansa tuossa vaiheessa (vauva 4,5kk) on herkällä päällä, mutta paras kai kuitenkin nieleskellä kiukkunsa ja yrittää olla hiljaa.

Meillä aikanaan anoppi esikoisesta heti tuumasi, että "hänen lapsillaan oli paljon pienempi nenä vauvana ja saako se vauva nyt ilmaa" (nenä muka liikaa rintaa vasten) ja kuinka "kyllä heidän lapset osasi tuttia syödä", kun ei se meidän pari kuisella alkuun suussa pysynyt kuin hetken.

Pikkasen laittoi korpeamaan, mutta eipä auttanut, kuin purra huuleensa ja mutista miehelle jälkikäteen.

Ei kannata aina etsiä tilaisuuksia ottaa nokkiinsa! Varmaan tuossa aihetta olisi, jos olisi sellainen tyyppi, että tapana on ottaa nokkiinsa eri asioista.

Tai sitten voi vaan lunkisti sanoa noi sun mielipiteet, että meidän vauva ei nukahda ilman tuttia. Koska en jaksa uskoa, että joku haluaisi arvostella sinua kertomalla, että vauvan kakka on väärän väristä. Ehkä hän vaan halusi keskustella aiheesta ihan ilman mitään arvostelua.

Toiset ei vaan ymmärrä että KAIKKI lapset on erilaisia :kieh: Tuota kyllä vähän ihmettelin että lusikka syvällä suuhun :x Kakomis/oksennus reaktiohan sieltä saattaa hyvin äkkiä tulla.

Itsekin olin aika herkkänä esikoisen kanssa, kun tunsin oloni epävarmaksi, vaikka vauvani toki tunsinkin. Joillakin vain on pakonomainen tarve päteä. Olisit tosiaan kysellyt tarkentavia neuvoja oikein olan takaa niin, että olisit savustanut koko tyypin ulos tilanteesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Mikshän ne jalat ei sais kastua???

kuulemma vauvan iho kuivuu,( mä käytän kosteusvoidetta tarvittaessa)

No mikset sä voi vaan sanoa, että ai jaa, ai teillä on vauvoilla ollut sellaista vaivaa. Meillä on kumminkin vauvalla pysynyt iho tosi hyvänä, ja laitan vielä yleensä kosteusvoidetta. Että ei ole tosiaan meillä onneksi ollut yhtään tuollaista vaivaa.

Jaahas. No, ei pidä paikkaansa. Ei ainakaan meidän kolmella lapsella kellään kuivunu.
Ja kaikilla oli tutti, nukkuvat kaikki ulkona parhaiten eikä lusikkaa työnnetty kurkkuun.

välitä. Jotkut vaan ovat tuollasia höösääjiä ja besserwissereitä. Teet niin kuin itse parhaaksi näet.

Kaverillani on uusi naisystävä (lapseton), joka huomauttelee välillä siitä, että kolme poikaamme ovat muka kovin villejä. Hauskaksi asian tekee se, että pojat ovat todella tottelevaisia ja kyseisissä tilanteissa istuneet jopa aloillaan, mutta puhuneet paljon...:D Ammattikasvattajat (pph, lto, opettajat) puolestaan ovat aina kehuneet poikiamme todella hyvinkäyttäytyviksi ja se näkyy myös jokaisen todistuksessa. Tämä samainen uusi naisystävä oli sitten arvostellut myös yhteisiä ystäväperheemme lapsia, ne lapset kun ovat hänestä liian hiljaisia....:laugh:

Mie toivon, etten kovasti kyseisen henkilön kanssa joudu tekemisissä olemaan, sillä itselläni on paha tapa antaa samalla mitalla takaisin huumoriin verhottuna. Muutamat naurut kyllä ovat kyseisen leidin kommentit kirvoittaneet meidänkin perheessä, kunhan olemme miehen kanssa autolle päässeet....

Jaahas. No, ei pidä paikkaansa. Ei ainakaan meidän kolmella lapsella kellään kuivunu.
Ja kaikilla oli tutti, nukkuvat kaikki ulkona parhaiten eikä lusikkaa työnnetty kurkkuun.

hyvä, jes

=)

yks kommentti oli vielä että toi kun on teidän eka lapsi niin se on sellainen harjoituskappale, tokan kanssa sä vasta tiedät miten hoitaa ja toimia

No mutta oikeasti kannattaako jäädä tällaisia vatvomaan. Toi oli varmaan vaan vitsi. Selvästi sua vaan jurppii se mamma ja haluat löytää mahdollisimman monta tällaista asiaa mitä se sanoi tyhmästi.

Jos olet jostain asiasta sen kanssa eri mieltä, niin pitääkö vaan olla mykkänä ja piipittää jälkikäteen, eiks voi vaan reilusti kysyä tarkentavasti, että miksi hän on jotain mieltä ja sanoa, että teillä ei kumminkaan ole mitään ongelmaa esim. ihon kuivuuden kanssa. Niin eiköhän se olisi sillä loppuunkäsitelty.

yks kommentti oli vielä että toi kun on teidän eka lapsi niin se on sellainen harjoituskappale, tokan kanssa sä vasta tiedät miten hoitaa ja toimia

kyl sen toisenkin kans on ihan yhtä pihalla ens alkuunsa ennen ku oppii miten se "toimii", ku vaik lapset olis samoista aineksista tehtyjä ei ne ole toistensa kopioita (onneksi joidenkin ominaisuuksien osalta)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No mutta oikeasti kannattaako jäädä tällaisia vatvomaan. Toi oli varmaan vaan vitsi. Selvästi sua vaan jurppii se mamma ja haluat löytää mahdollisimman monta tällaista asiaa mitä se sanoi tyhmästi.

Jos olet jostain asiasta sen kanssa eri mieltä, niin pitääkö vaan olla mykkänä ja piipittää jälkikäteen, eiks voi vaan reilusti kysyä tarkentavasti, että miksi hän on jotain mieltä ja sanoa, että teillä ei kumminkaan ole mitään ongelmaa esim. ihon kuivuuden kanssa. Niin eiköhän se olisi sillä loppuunkäsitelty.

vaikka sanoin omat mielipiteet, silti tuli vaan uusia kommentteja , oltiin sielä 4 päivää...

ei ole totta :D ai hän on siis eka tehny itelleen nuken, jolla on harjoitellut. Voi lapsi parkaa! Mulla on muuten kaks lasta, ja aika lailla samalla tavalla pääpiirteittäin olen lapseni hoitanu, tietty molemmat omia persoonia ja sen takia jotku asiat ihan toisin hoidettu. Kaikkea ne ihmiset väittää. Ja olis muakin alkanu kyllästyttää tuollainen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

vaikka sanoin omat mielipiteet, silti tuli vaan uusia kommentteja , oltiin sielä 4 päivää...

Joo onhan se rasittavaa, ei siitä mihinkään pääse. Ehkä häntä ei ole kukaan muistanut tarpeeksi kehua siitä miten hän on paneutunut lapsenhoitoon.

Sano sille ensi kerralla, että hän se huomaa ajatella kaikkea mahdollista.

Yhteistyössä