Siis miksi ei saa toivoa tervettä lasta ja miksi ei saa toivoa tyttöä tai poikaa. en ymmärrä että mikä toivomisessa on pahaa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Siis miksi ei saa toivoa tervettä lasta ja miksi ei saa toivoa tyttöä tai poikaa. en ymmärrä että mikä toivomisessa on pahaa?
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Siis miksi ei saa toivoa tervettä lasta ja miksi ei saa toivoa tyttöä tai poikaa. en ymmärrä että mikä toivomisessa on pahaa?
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Siis miksi ei saa toivoa tervettä lasta ja miksi ei saa toivoa tyttöä tai poikaa. en ymmärrä että mikä toivomisessa on pahaa?
Se muakin tässä keskustelussa kummastuttaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Siis miksi ei saa toivoa tervettä lasta ja miksi ei saa toivoa tyttöä tai poikaa. en ymmärrä että mikä toivomisessa on pahaa?
Ei tässä kovin moni tainnut tuossa toivomisessa mitään pahaa nähdäkään...![]()
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:No kyllä minusta se vähä sama asia on, kun ei saa sanoa edes että"toivottavasti on terve"..
Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Siis miksi ei saa toivoa tervettä lasta ja miksi ei saa toivoa tyttöä tai poikaa. en ymmärrä että mikä toivomisessa on pahaa?
No kyllä minusta se vähä sama asia on, kun ei saa sanoa edes että"toivottavasti on terve"..
Pessimisti ei pety, mutta saa kai sitä elämässä edes jotaki toivoa, vaikka asiat ei välttämättä niin menisi ja eihän se tarkoita ettei sairasta lasta rakastaisi yhtälailla, vaikka on toivonukki tervettä =)
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:No kyllä minusta se vähä sama asia on, kun ei saa sanoa edes että"toivottavasti on terve"..
Mutta miksi pitää sukupuoli toiveen kanssa samaan lauseeseen liittää terveys? Eihän niillä ole keskenään mitään tekemistä. Molempia asioita on yhtälainen oikeus toivoa.
Alkuperäinen kirjoittaja fddf:Minua ärsyttää suunnattomasti tuo hokema. Jos joku sen minulle sanoi raskausaikana, niin vastasin, että eipä sitä voi tietää varmasti, onko vauva terve vai ei. Tervetullut on siitä huolimatta.
Yksi toimittaja sanoi hyvin vauvansa sairastuttua vakavasti. Hän sanoi, ettei ole mitään merkitystä onko terve tai sairas, kunhan vai ON.
Alkuperäinen kirjoittaja x:Alkuperäinen kirjoittaja fddf:Minua ärsyttää suunnattomasti tuo hokema. Jos joku sen minulle sanoi raskausaikana, niin vastasin, että eipä sitä voi tietää varmasti, onko vauva terve vai ei. Tervetullut on siitä huolimatta.
Yksi toimittaja sanoi hyvin vauvansa sairastuttua vakavasti. Hän sanoi, ettei ole mitään merkitystä onko terve tai sairas, kunhan vai ON.
Kyllä mun mielestäni ihminen saa toivoa lapselleen terveyttä ja parantumista. Jos vaikka lapseni joutuisi onnettomuuteen, makaisi taju veks letkuissa teho-osastolla, mulla olisi oikeus toivoa että hän paranisi. Eikä vaan fatalistisesti sanoa, että ei mitään väliä jääkö hän sellaiseksi, kun pääasia että hän vaan on.
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Siis miksi ei saa toivoa tervettä lasta ja miksi ei saa toivoa tyttöä tai poikaa. en ymmärrä että mikä toivomisessa on pahaa?
No kyllä minusta se vähä sama asia on, kun ei saa sanoa edes että"toivottavasti on terve"..
Pessimisti ei pety, mutta saa kai sitä elämässä edes jotaki toivoa, vaikka asiat ei välttämättä niin menisi ja eihän se tarkoita ettei sairasta lasta rakastaisi yhtälailla, vaikka on toivonukki tervettä =)
En jaksa miljoonatta kertaa kirjoittaa noita samoja juttuja tähän. Ehkä saat ajatuksestani kiinni kun luet aiemmat kirjoitukseni tästä ketjusta.
Alkuperäinen kirjoittaja mmmmm:lapsi ku lapsi. Ei muulla väliä kunhan olis elossa ja olis elämään kykenevä. Olen törmänny sinisilmäisiin mammoihin useasti.
Alkuperäinen kirjoittaja fddf:Alkuperäinen kirjoittaja x:Alkuperäinen kirjoittaja fddf:Minua ärsyttää suunnattomasti tuo hokema. Jos joku sen minulle sanoi raskausaikana, niin vastasin, että eipä sitä voi tietää varmasti, onko vauva terve vai ei. Tervetullut on siitä huolimatta.
Kyllä mun mielestäni ihminen saa toivoa lapselleen terveyttä ja parantumista. Jos vaikka lapseni joutuisi onnettomuuteen, makaisi taju veks letkuissa teho-osastolla, mulla olisi oikeus toivoa että hän paranisi. Eikä vaan fatalistisesti sanoa, että ei mitään väliä jääkö hän sellaiseksi, kun pääasia että hän vaan on.
Et tainnut tajuta asian pointtia.
Alkuperäinen kirjoittaja keskiviikko purinaa:"Ei väliä onko tyttö tai poika, kunhan se on terve!"
Onko se terveyskään niin pääasia? En ole koskaan ymmärtänyt tuota sanontaa... Jotenkin luulis odottajien olevan kaikkeen varautuneita eikä toitoteltais tuota. Olin perhekerhossa kahden lapseni kanssa jolla toisella kehitysvamma plus liuta muita sairauksia ja kahvi huoneessa kaksi isomahaista odottavaa äitiä isoon ääneen toitotteli "Joo, kyl mä oon satavarma että tää poika on terve. Kyl se oltais huomattu jossain." Oli kyllä pikkuriikkinen kiusaus mennä väliin ja esitellä mun poikani hänelle
Mutta niinhän se on ettei sitä kukaan ajattele omalle kohdalle. Mutta kannattais, ei putois sitten niin korkealta![]()
Alkuperäinen kirjoittaja a:Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Siis miksi ei saa toivoa tervettä lasta ja miksi ei saa toivoa tyttöä tai poikaa. en ymmärrä että mikä toivomisessa on pahaa?
Omalla kohdalla tökkii kuten joillain aiemminkin vastanneilla tuo sanamuoto, ei se toivomus. "Kunhan on terve" ei kuulosta toivomukselta vaan vaatimukselta ja aiheuttaa itselläni tarpeen asettaa vastakysymys "entäs jos ei ole?" Jos sanottaisiin edes "kunhan olisi terve", ei se kuulostaisi yhtä jyrkältä vaan nimenomaan toiveelta.
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:Alkuperäinen kirjoittaja keskiviikko purinaa:"Ei väliä onko tyttö tai poika, kunhan se on terve!"
Onko se terveyskään niin pääasia? En ole koskaan ymmärtänyt tuota sanontaa... Jotenkin luulis odottajien olevan kaikkeen varautuneita eikä toitoteltais tuota. Olin perhekerhossa kahden lapseni kanssa jolla toisella kehitysvamma plus liuta muita sairauksia ja kahvi huoneessa kaksi isomahaista odottavaa äitiä isoon ääneen toitotteli "Joo, kyl mä oon satavarma että tää poika on terve. Kyl se oltais huomattu jossain." Oli kyllä pikkuriikkinen kiusaus mennä väliin ja esitellä mun poikani hänelle
Mutta niinhän se on ettei sitä kukaan ajattele omalle kohdalle. Mutta kannattais, ei putois sitten niin korkealta![]()
En lukenut kuin aloituksen...
Mun mielestä on hyvin outoa, jos äiti toivoisi lapsen olevan sairas. Lapsen itsensä takia varmasti jokainen äiti toivoo, että lapi olisi terve.
Jos lapsi kuitenkin on sairas tai sairastuu vakavasti lapsena, ei se vähennä äidin rakkautta lapseen.
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:Siis miksi ei saa toivoa tervettä lasta ja miksi ei saa toivoa tyttöä tai poikaa. en ymmärrä että mikä toivomisessa on pahaa?