Ystäväni on ollut masentunut jo jonkun aikaan. Olen kuunnellut hänen murheitaan ja itse hän lääkitsee itseään viinillä ja oluella. Sain hänet hakeutumaan terapiaan ja hän käyttää mielialalääkettä. On käyttänyt jo noin puoli vuotta. Hän itse on sitä mieltä, ettei mistään ole apua. Mielestäni hänen tilassaan ei ole tapahtunut juurikaan muutosta syksyn jälkeen. Hänen pitkäaikainen parisuhde päättyi jo yli vuosi sitten, mutta ystäväni soittelee kännipuheluita exälleen. Ex antaa jollain tavalla ymmärtää ehkä olevansa kiinnostunut ystävästäni, mutta mulle tämä mies sanoi joskus humalassa, ettei heille enää tule mitään suhdetta, ei ikinä. Outoa, että ex kuitenkin soittelee hänen peräänsä, ikään kuin muistuttelee olemassa olostaan. Ystävä ei millään pääse jatkamaan elämäänsä, hän elättelee olemattomia toiveita... Hän sanoi mulle, että äneltä puuttuu onnellisuus!! Haluaisin jotenkin auttaa häntä, kuinka hän kokisi taas itsensä naisellisen kauniiksi ja onnelliseksi. Ikää hänellä on kolmekymmentä ja itse hän sanoo tämän kaiken olevan kolmenkympin kriisiä. Hänellä ei ole lapsia, mutta vakkarityö ja oma asunto. En ymmärrä, miten voisin tsempata häntä... Olisiko kenelläkään neuvoja?