Kuollut sisareni kävi unessa hyvästelemässä? Nyt on outo olo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla kuoli äiti toukokuussa 2011 ja hautajaisten jälkeen illalla äiti tuli minun päiväuneen ja istui sängyllä ja makasin itse pää äitin sylissä ja se silitti minun hiuksia. siinä unessa huomasin äitilä ranteesa sairaalan tunnistusrannekkeen. Äiti oli onnellisen oloinen, kesämekko päällä hymyili ja hyräili jotain kappaletta. Unen lopussa äiti sanoi että "Nyt minu pitää mennä" ja halas kaikkia perheenjäseniä vuorotellen ja sitten käveli ovesta ulos. Ulkona oli unesa tosi kirkas auringonpaiste ja linnut lauloi tosi kuuluvasti. Sitten äiti vaan käveli kohti sitä auringon valoa, sen jälkeen en oo unia äitistä nähny. Ja kun heräsin niin oli tosi surullinen ja samalla helpottunut olo aivanku ois tienny et nyt äitillä on kaikki asiat hyvin.

Onkohan kuolleella kuoleman jälkeen hyvä olo jos ennen kuolemaa elämä ollut surkeaa esim. sairautta tai masennusta? Tulivaan mieleen tuosta ap:n unesta jossa toisena yönä sisko oli ollut huolestuneen oloinen. OLisihan se kiva jos näkisimme tuttumme jälkikäteen tai olisi kuoleman jälkeinen elämä mutta olisiko se hyvää? Poistaisiko kuolema muka kaiken kärsimyksen? Sukulaisten ongelmat toistensa kanssa poistuisivat kuolemassa vai ja kaikki tulisi toimeen keskenään jossain taivaassa?
Itse luulen että alitajunta tekee tepposet, eli mitä toivot niin saat. Monesti itselläni on ollut myös tälläisiä unia. Eri aiheesta tosin. Unen jälkeen ollut levollinen ja onnellinen olo.

Olen itsekin miettinyt tuota, mahtaako sitten olla "huolet ohi" oikeasti. Aina sanotaan "nyt hänen on hyvä olla". Vaan onko? Ahdistavia nämä unet (joita näen nykyään melko usein) joissa siskoni tulee kertomaan ja varoittelemaan jne. Herää siis kysymys, että miksi.

Mä oon nähny unia mun ukista. Ukki kuoli muistaakseni 2005 ja se oli todella kova paikka :(. Pitkään ikävöin vielä hautajaisten jälkeenkin.
Viimeks kun näin ukista unta, tuli unessa kattomaan meijän arkisia touhuja ja tytärtä. Ei ehtiny myöskään näkee sitä, että sain elämäni kuntoon, tapasin kunnon miehen, rupesin odottaa ja sain tyttären.

Ukki on noissa unissa ollu aina ihan hiljaa, seuraillu vaan tekemisiä. Vaikka eläissään oli aina puhelias ja meille lapsen lapsille jakso höpötellä :).
Oon ite ajatellu sen, että on tullu katsomaan tytärtä ja sitä, että oon saanu elämäni kuntoon. Yleensä aamusin kun oon heränny mulla on hyvä olla ja hymyilyttää :).

Kaveritani oon nähny unta kerran, kuoli viikkoa ennen 18v synttäreitään. Mun elämässä paha shokki, siihen ei voinu mitenkään valmistautua, eikä se tuntunu mitenkään luonnolliselta. Unessa oltiin jossain isolla porukalla ja seisottiin kaksin sivussa, otti kädestä ja kuiskas me pärjätään aina, vaikka elämä vähän potkis vastaankin. Tohon heräsin aamulla ja mietin, että varottiko mua jostain. Oli hyvä olla kuitenkin, mutta oli jotenkin hämmentyny olo :/.

Isäni kuolemaa seuraavana yönä isä tuli unen kautta hyvästelemään ja osoittamaan, että kaikki hyvin ja raja tuonpuoleiseen ei ole esteenä yhteydelle. Hän oli unessa olohuoneen ikkunan toisella puolella hymyillen, mutta ei katsonut silmiin. Ajattelin, että harmi kun lasi on välissä. Sitten halasimme, eikä lasi estänyt. Hän ei sanonut mitään. Tämä oli minulle rauhoittava ja tärkeä kokemus. Uskon ehdottomasti, ettei ollut vain uni. Olimme sopineet, että isä tulee tervehtimään kuoleman jälkeen.

Yhteistyössä