Kusipää äijä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Vuosia yhdessä, minä tein lähes kaikki kotityöt. Ei siksi että mies olisi ollut enemmän töissä, tms. Vaan koska mies oli laiska.
*Auton renkaat yms vaihdettiin yhdessä, minä tein raskaat työt siinä. Pihatyöt tein yleensä minä. Samoin tiskit, viemärin avaukset, vessan siivous, lastenhuoneen siivous, pyykit, roskat, koirien hoito, imurointi, moppaus.

Mies vittu nukku joka päivä klo 14 asti.

Minä hoidin koiran pennut, lasten kavereiden vanhempiin yhteydenpidon, lääkäriajat jne.

Tein vuodesta toiseen melkein kaiken, en halunnut mutta mikään ei auttanut, ei pyynnöt, ei itku, ei selittäminen, ei huuto, eikä raivostuminen. Lopulta oltiin tilanteessa jossa mä tiuskin miehelle monya kertaa päivässä, huusin ja haukuin laiskaksi paskaksi. Sitä mies oli. Minä myös kerroin itkien että en jaksa,enää.

Mitä mies teki, otti säästöt, joiden eteen mä oöin tehnyt 80% ,ja jotka oli yksi syy mikdi uuvuin. Ja lähti, lähti vittu salaa mitään sanomatta, ja kuulin juttua sukulaiselta kuinka hyvä on kun pääsi nalkuttavasta akasta eroon.

Ei jumalauta! Siis kuka tässä on se joka teki väärin? Jos mies olisi tehnyt oman osansa ja ottanut vaimonsa uupumuksen tosissaan niin enhän mä olisi ollut sellainen.

Kuka vittu itse ensin mahdollistaa vaimon uupumuksen olemalla itsekäs ja laiska ja sitte vielä jättää tämän salaa, sanaakaan sanomatta ?

No aika kusipäältä vaikuttaa.
Tuollaiset laiskamadot kannattaa joko pakottaa ajoissa muuttamaan tapojaan tai sitten muuttamaan muualle. Eikä ainakaan yhteisiä rahoja pitää

Ai Miks miehes ei tehnyt osuuttaan? No siks kun sä kuitenkin olisit tehnyt ne sen puolesta. Kuulostat täydelliseltä äidiltä puolisolles.
Olen todella pahoillani sun ja lasten puolesta tapahtuneesta.
Mut sä et oo ainoo tänäpäivänä joka on elänyt elämäänsä parisuhteessa jossa toinen mahdollistaa toisen vastuunpakoilun yhtiössä perhe.Oy
Itse olen mennyt pohjamutien kautta tähän päivään jotta sain puolisoni tajuamaan että myös hän kuluttaa vaatteita ja sotkii astioita, ei ole automaatio että joku naapurin Elli pesee ne vain siksi että sattuu asustamaan lähistöllä ja on naispuolisena kätevämpi siinä... Valitettavasti siinä kärsi muutkin läheiset kun en suostunut tekemään asioita hänen puolestaan. Asioita jäi paljon tekemättä ja sen näköistä olikin meininki. Oli uuvuttavaa katsella kun toinen jätti vastuun kantamatta esim. Kasvatuksessa. Jossain vaiheessa nämä asiat alkoivat tulla puolisollani päin näköä jolloin hän havahtui siihen etten ollutkaan hoidellut kaikkea yksin. Vaadin häneltä vain aikuismaista vastuunottoa ja kieltäydyin enää potemasta huonoa omaatuntoa kun en yksin jaksanut kaikkea.
Nyt elellään samassa mökissä,lähtemisen vaihtoehto on molemmille yhtäläinen oikeus ja jäämisen edut molemmille samat. Ei tää arki missään tän kummoisempaa tuu olemaan. Molemmat odotellaan että ruuhkavuodet tasaantuu että päästään harkitsemaan taas "parisuhdetta" yhdessä tai erillään.

Kiitos vertaistuesta. Mutta en ole syypää miehen laiskuuteen ja itsekkyyteen.

Homman nimi on se että jos en olis avannut viemäreitä, sitä ei ois kukaan koskaan tehnyt, jos en olis laittanut tiskejä, sitä ei ois kukaan tehnyt, jos en pessyt vaatteita, lapset meni likaisissa vaatteissa kouluun.

Lapsen synttärit: pesin kaikki tarjoiluastiat/kakkuvuuat, paitsi yhden, jäitin sen jääkaappiinmiehen hoidettavaksi ja huomautin useamman kerran asiasta, 4kk päästä kakkujämät kasvoi kivasti pitkää hometta, silti mies ei tehnyt mitään.

Roskat jätin miehen vietäväksi, lopulta niitä roskapusseja oli 19 kpl suihkuhuoneessa odottamassa että mies vie roskat, ei päässyt pesee pyykkiin eikä suihkuun kun kasan yli ei päässyt. Jätin tiskit miehelle ja keittiön siivoomisen, keittiön pöytä oli täynnä viikon takaisia roskia ja astioita , samoin tiskipöytä, ja muut tasot. Ostin kertakäyttöastioit ja syötiin lautaset sylisdä, silti mies ei tehnyt mitää!

Sit jätin pesemättä kaiken mikä ei oo välttämätöntä lasten kannalta. Lakanat pussilakanat , lukuisat pyyhkeet homehtui kylppärissä ja jouduin heittää pois. Sen verran havahtui että kysy multa missä hänen t-paidat on, vastasin aika vittuuntuneena että jos herra ei oo niitä pessyt niin missä luulee likaisten vaatteiden olevan. Ei silti pistänyt konetta päälle.

Niukoilla tuloilla eipä ollut varaa heittää kamaa pois koko ajan.

Mutta niin kuinka moni kattoisi tällästä toimintaa mieheltä hiljaa ja hymyilis vaan kun kulta on nii ihana??

Veikkaan että ei kovin moni, ja ihan oikeasti uuvuin niin että olisin kyllä sairaslomaa saanut heti, uuvuin niin pahasti että ajattelin että muutan yksin jonnekkin tai tapan itteni niin ei tarvii jaksaa, mies tiesi miltä musta tuntui ja jatkoi silti. Onko ihme että huusin ja räyhäsin sille? Sit kehtaa vielä lähtee ! Kun olis pitänyt ittaa ite se vetovastuu ja antaa mulle aikaa palautua.

Siinä mielessä on kyllä helpompaa kun on yksi "lapsi" vähemmän, väheni hommatkin.
Ja mun lähisuku heräs avuksi.

Mutta oon niin stn vihainen ja katkera tästä miehelle, se mahdollisti mun uupumisen ja jätti kun ei kestänyt seurauksia.

Ai Miks miehes ei tehnyt osuuttaan? No siks kun sä kuitenkin olisit tehnyt ne sen puolesta. Kuulostat täydelliseltä äidiltä puolisolles.
Olen todella pahoillani sun ja lasten puolesta tapahtuneesta.
Mut sä et oo ainoo tänäpäivänä joka on elänyt elämäänsä parisuhteessa jossa toinen mahdollistaa toisen vastuunpakoilun yhtiössä perhe.Oy
Itse olen mennyt pohjamutien kautta tähän päivään jotta sain puolisoni tajuamaan että myös hän kuluttaa vaatteita ja sotkii astioita, ei ole automaatio että joku naapurin Elli pesee ne vain siksi että sattuu asustamaan lähistöllä ja on naispuolisena kätevämpi siinä... Valitettavasti siinä kärsi muutkin läheiset kun en suostunut tekemään asioita hänen puolestaan. Asioita jäi paljon tekemättä ja sen näköistä olikin meininki. Oli uuvuttavaa katsella kun toinen jätti vastuun kantamatta esim. Kasvatuksessa. Jossain vaiheessa nämä asiat alkoivat tulla puolisollani päin näköä jolloin hän havahtui siihen etten ollutkaan hoidellut kaikkea yksin. Vaadin häneltä vain aikuismaista vastuunottoa ja kieltäydyin enää potemasta huonoa omaatuntoa kun en yksin jaksanut kaikkea.
Nyt elellään samassa mökissä,lähtemisen vaihtoehto on molemmille yhtäläinen oikeus ja jäämisen edut molemmille samat. Ei tää arki missään tän kummoisempaa tuu olemaan. Molemmat odotellaan että ruuhkavuodet tasaantuu että päästään harkitsemaan taas "parisuhdetta" yhdessä tai erillään.

Mutta oon niin stn vihainen ja katkera tästä miehelle, se mahdollisti mun uupumisen ja jätti kun ei kestänyt seurauksia.

.......
Mutta niin kuinka moni kattoisi tällästä toimintaa mieheltä

Nimenomaan.. Ei kukaan. Ota se sairasloma, oot oikeesti aivan sekaisin tosta touhusta.
Kun sanoin että jokainen on vastuussa itsestään, niin sinä, sinun olisi pitänyt pistää kimpsut ja kampsut jakoon jo ajat sitten.
Sinä itse mahdollistit itsesi väsymisen.. Teillä nyt ei muutenkaan mitään palavaa rakkautta ollut, nii turha syyttää miestä.. Passaat äijää jos haluat, se oli sun valinta. Siinähän hakkasit päätäs seinään. Ehkä seuraavalla kerralla tajuat vähän helpommalla.

Anteeks kun en hempeile sun suhteen, mutt miten helvetissä et saanu taottua itelles järkee päähän??????
Herätys!!! Lue tuo tekstis miten alas vajosit ja miten käyttäydyt!

Mieti nyt miten paljon valtaa annoit äijälle! Joka vielä pani sua ihan halvalla; sinä romahdit, näytät varmaa aivan järkyttävälle, KOTIsi näytti aivan järkyttävälle, lapset ihmettelee kun äiti rääkyy ja kirkuu. Ja kattelit tollasta äijää???

Löytyiskö ens kerralla vähän enempi selkärankaa ja arvostaisit ittees vähän enempi??

Niin käyttäydyin ja hyvästä syystä. Mies se kusipää on ollut!

.......

Nimenomaan.. Ei kukaan. Ota se sairasloma, oot oikeesti aivan sekaisin tosta touhusta.
Kun sanoin että jokainen on vastuussa itsestään, niin sinä, sinun olisi pitänyt pistää kimpsut ja kampsut jakoon jo ajat sitten.
Sinä itse mahdollistit itsesi väsymisen.. Teillä nyt ei muutenkaan mitään palavaa rakkautta ollut, nii turha syyttää miestä.. Passaat äijää jos haluat, se oli sun valinta. Siinähän hakkasit päätäs seinään. Ehkä seuraavalla kerralla tajuat vähän helpommalla.

Anteeks kun en hempeile sun suhteen, mutt miten helvetissä et saanu taottua itelles järkee päähän??????
Herätys!!! Lue tuo tekstis miten alas vajosit ja miten käyttäydyt!

Ymmärrän sun tilanteen...voimahali(y)
Toivottavasti kuitenkin sun silmät avautuu kuten itsekin totesit että yksi "lapsi" vähemmän huolehdittavana. Olet siis aina viimekädessä itse hoitanut kaiken...vaikkei olisi tarvinnut.

Ihme että sulla on lapset vielä eikä kukaan tehny teistä lastensuojeluun ilmoitusta; kylpyhuone täynnä kuukausia vanhoja roskapusseja, pyyhkeet homeessa, jääkaappi homeessa.. Siinä olis ollut ihan turha selitellä "mutta mutta kun tuo mies ei vie niitä"...(y)

Jep 99% miehistä on tuollaisia valitettavasti. Omat tilit ja rahat olisi kannattanut kyllä olla. Onneksi itse en ole ollut näin hölmö. Mutta voimia! Oppia ikä kaikki ja ensi kerralla et huoli miestä joka ei siivoa. Siivous koe miehelle vois olla ihan hyvä parisuhdetesti :")

Yhteistyössä