Kutsu polttareihin, mutta ei häihin

Mun kaveri meni viime vuonna naimisiin ja päätti itse polttaripäivänsä ja ison osan polttareiden ohjelmasta. Asiasta ilmoitti noin neljä kuukautta ennen häitä, heillä oli olikein hää-ja polttari-istunto (jossa olin paikalla). Polttaripäivänä minulla oli muuta ohjelmaa, jota ei boinut siirtää, joten en ollut paikalla enkä osallistunut kustannuksiinkaan. Häissä olin kyllä. Minusta tuokin oli jo aika törkeetä, että morsian itse päättää polttaripäivänsä ja ohjelman. Ja vieläkin välillä muistuttelee, etten ollut hänen polttareissaan...(vaikka tiesi jo sillion ennen polttareitaan, että minulla oli muuta menoa).

En nyt koko ketjua läpi mennyt, mut ei siinä mun mielestä oo mitään outoa, et kutsutaan polttareihin mut ei häihin. Polttarit on kuitenki semmonen joku kiva juttu, minkä morsiamen ja sulhasen kaverit järkkää eikä pari ite. Eivät siis voi mun mielestä oikein vaikuttaa siihen, keitä kutsutaan polttareihin. Kyllä mä mieluusti menisin polttareihin vaikkei häihin kutsua tuliskaan.

No jo on touhua! Häillä ja polttareilla todellakin ON tekemistä toistensa kanssa *päänseinäänhakkaamishymiö*

Härskiä touhua jättää osa polttariporukasta kutsumatta häihin, kerrassaan törkeää, ettäs tiedätte.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Mä taas olen (tässäkin asiassa) erimieltä ku muut :whistle:

Polttarithan järjestää ystävät, ja häät taas hääpari..Ei niillä pitäis olla mitään merkitystä niillä kutsuilla siis, vaan polttarithan on ystävien tapa juhlistaa naimisiin menevää ;)

Täysi peesi tähän.Parit polttarit oon viettäny niin,että häihin on vain osa polttariväestä kutsun saanut.

Polttareihin on kutsuttu sellaiset kaveritkin,joiden kanssa ei kauheasti yhteyttä ole pidetty,joten miksi pitäisi häistä tekemällä tehdä suuret ja kallit ja kutsua heidät myös sinne,jos halua ei ole.

Ja hyvin on polttariporukka ymmärtänyt että häihin ei välttämättä ole kutsua tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:

Polttarithan järjestää ystävät, ja häät taas hääpari..Ei niillä pitäis olla mitään merkitystä niillä kutsuilla siis, vaan polttarithan on ystävien tapa juhlistaa naimisiin menevää ;)

Täysi peesi tähän.Parit polttarit oon viettäny niin,että häihin on vain osa polttariväestä kutsun saanut.

Polttareihin on kutsuttu sellaiset kaveritkin,joiden kanssa ei kauheasti yhteyttä ole pidetty,joten miksi pitäisi häistä tekemällä tehdä suuret ja kallit ja kutsua heidät myös sinne,jos halua ei ole.

Ja hyvin on polttariporukka ymmärtänyt että häihin ei välttämättä ole kutsua tullut.

Täysin eri mieltä, tässä onkin oiva tapa suututtaa (kohta entisiä) ystäviään, jos ei joku taukki tajua, ettei sen kanssa haluta olla tekemisissä, niin pyydetäänpäs se maksamaan polttareita, muttei hääjuhlaan.
Wau, voisko varmempaa keinoa olla polttaa siltojaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kippo:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:

Täysin eri mieltä, tässä onkin oiva tapa suututtaa (kohta entisiä) ystäviään, jos ei joku taukki tajua, ettei sen kanssa haluta olla tekemisissä, niin pyydetäänpäs se maksamaan polttareita, muttei hääjuhlaan.
Wau, voisko varmempaa keinoa olla polttaa siltojaan =)

niin no, tai sit meillä vaan on niin hyviä ystäviä jotka mielellään järjestävät toisilleen kivan polttari-illan ihan omasta ilostaan tarvitsematta siitä mitään "palkkiota" :whistle:

Ja joo, ymmärrän kyllä jos polttareiden kustannukset on 100? mut sitä en kyllä ymmärrä, et minkä takia niiden pitää sellaisia hitoja olla, meillä ollaan pärjätty halvalla ja varmasti ollut ihan yhtä kivaa kuin noissakin, seura se on tärkeintä, eikä se mitä tehdään ;)

niin ja meillä ei todellakaan morsian oo järkänny juhlia vaan kaverit =)

viime kesänä oli just kaverin polttarit.. jotka järkättiin kaveri porukalla ja tiedettiin kyllä että kutsuja häihin ei meille tule.. oli pienet häät kyseessä. joten en ainakaan itse kyllä loukkaantunut.

peesi. mun polttarit aikoinaan jarjesti mun kaaso yllatyksena mulle. paikalla oli kavereita, joita en kutsunut pieniin haihini. toisaalta haissa oli muutama kaveri jotka eivat olleet polttareissa. musta asiassa ei ole mitaan outoa.

Mä olen niitä morsiammia jotka vähän niin kun itse järjesti polttarinsa. Mulla oli pari kaveria pitkällä raskaana ja ajattelin et on kiva kokoontua niin että kaikki pääsee edes käymään. Mä sitten kutsuin lähipiirini meille kotipippaloihin. Oli helpompi mun itse kutsua, kun kaason joka ei porukkaa tuntenu. Ja tietysti itse kustansin ne pippalot (siis ruuan ja boolin). Ei siis mikään tarkotus ollut että keneltäkään menee euroakaan!Järjestihän porukka mulle sitten ohjelmaa, mutta en mitenkään odottanut että pitäis järjestää. Olishan ne pippalot voinut muullakin nimellä pitää, mutta sitten olisi kaaso varmaan katsonut velvollisuudekseen pitää ne polttarit erikseen.

No minun yks työkaveri meni vuosia sitten naimisiin ja työkaverit järjesti sitten polttarit mutta ketään työkavereista , ei edes niitä polttareiden järjestäjiä, kutsuttu häihin. Perusteluna oli se että ei halunnut rajata ketään työkavereista pois häistä ts. kutsu olisi ollut kaikille ja sit taas häistä olis tullut liian suuret (varattu paikka ei olisi riittänyt) joten päätti vetää rajan siihen ettei ketään työkaveria kutsuttu. Osa polttareiden järjestäjistä tietty veti herneet nenään mutta se oli morsiamen valinta.

Nallettarelle:
Tää mun ystävä joka meni naimisiin ei todellakaan maksanu polttareitaan itse, vaikka ohjelman pitkälti itse päättikin.
Ja jäi sanomatta, että en itse menis polttareihin jos en sain hääkutsua (paitsi jos olis kyseessä hääpari & todistajat-tyyppinen naimisiinmeno, nehän ei mitkään häät sillon ole...)

En kyl menis polttareihin jos en kutsua häihin sais..

Me mentiin pari vuotta sitten naimisiin ja kyllä me annettiin kaasoille ja bestmaneille sellasten kamujen numerot jotka oli kutsuttu myös häihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Polttarit on eri kuin häät. Minusta vieraslista voi hyvin olla erilainen. Erityisesti siksi, että polttareita ei järjestä morsiuspari, vaan kaaso tai bestman. Eri ihmiset siis periaatteessa päättää koko asiasta.

Kaaso kyllä kysyy morsiamelta, että ketä polttareihin kutsutaan... :whistle:

MUN mielestä on törkeetä odottaa että joku tulis polttareihin ns"hassaan rahojaan ja aikaansa" jos ei kerran häihin kutsuta! Ehdottomasti hääkutsu jos polttareihin joku pyydetään :o :attn:
Siis polttarit on kivoja ja toki niihin satsaa itteensä ja rahojaan jos on häätkin tiedossa. Mutta jos ei häihin pääse niin outoa....

eli tästä ketjusta oppineena: voin laatia salaa listan kaasolle jossa lukee ketä haluan polttareihin ja kivaa on sitten isolla porukalla. häihin ei sitten tarvitse kutsua kuin kaaso ja halvalla mennään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Polttarit on eri kuin häät. Minusta vieraslista voi hyvin olla erilainen. Erityisesti siksi, että polttareita ei järjestä morsiuspari, vaan kaaso tai bestman. Eri ihmiset siis periaatteessa päättää koko asiasta.

Ai?? Polttarithan usein ovat yllätyksenä hääparille ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:

Ai?? Polttarithan usein ovat yllätyksenä hääparille ;)

ainakin ennen oli. Mutta nykyään on niin moni muukin asia muuttanut muotoaan. Kuulin jopa 50 v synttäreistä joissa kutsuissa oli pankkilitin numero. jos minulla ei ole 50 v varaa kakkukahvia tarjota ilman lahjaodotuksia niin lähden maailmalle silloin!

Alkuperäinen kirjoittaja Taare:
eli tästä ketjusta oppineena: voin laatia salaa listan kaasolle jossa lukee ketä haluan polttareihin ja kivaa on sitten isolla porukalla. häihin ei sitten tarvitse kutsua kuin kaaso ja halvalla mennään :whistle:

Tai jos ei ole varaa järjestää isoja häitä, on turha odottaa polttareitakaan :whistle:

Miksi häihin mennään ja häitä pidetään?
Pitääkö saada isot ja kalliit lahjat tai ainakin rahaa kustannusten peittämiseksi? Pitääkö saada ruokaa ja juomaa sen verran mitä lahjat maksoi?
Miksi ei voi ajatella siltä kannalta että vietetään hauska iltapäivä tai ilta ihan vaan mukavassa seurassa ajattelematta ketä muita tulee, ketä ei tule eikä kauheaa haloota nosteta jos ei kutsuta. Eihän häät ole ainutlaatuinen hetki kuin parille itselleen!

Alkuperäinen kirjoittaja mcgyver:
No minun yks työkaveri meni vuosia sitten naimisiin ja työkaverit järjesti sitten polttarit mutta ketään työkavereista , ei edes niitä polttareiden järjestäjiä, kutsuttu häihin. Perusteluna oli se että ei halunnut rajata ketään työkavereista pois häistä ts. kutsu olisi ollut kaikille ja sit taas häistä olis tullut liian suuret (varattu paikka ei olisi riittänyt) joten päätti vetää rajan siihen ettei ketään työkaveria kutsuttu. Osa polttareiden järjestäjistä tietty veti herneet nenään mutta se oli morsiamen valinta.

mutta jospa morsian ei olis halunnut niitä polttareita. tosin eihän morsian niitä pyydä. mutta eikös se ole niin että paras kaveri ne yleensä järjestää "salaa" ystävältään.

täs joku vuos takaperin kaveri oli menossa naimisiin. kuuluttiin siis samaan kaveriporukkkaan vaik ei niin kauheen läheisiä oltukaan mut oletin saavani kutsun häihin. kaikki muut siitä porukasta kutsuttiin mut johonkin oli vedettävä kuulemma raja ja mut jätettiin sit pois. mutta kappas kun polttareitten aika tuli - ei mua siis sinnekään kutsuttu - niin multa haluttiin rekvisiittaa sinne polttareihin. annoin pitkin hampain ja tekohymyin, myönnän olin hivenen loukkaantunut mut en halunnut sitä muille näyttää. kun morsian sitten kuuli et osa rekvisiitasta oli multa lainattu niin pari päivää polttareitten jälkeen tuli sähköpostilla kutsu after party - bileisiin, lopussa oli vielä oikeen et "ei vastauspyyntöä". en osallistunut. otti päähän kun kaverit sit pitkin iltaa laittoivat viestiä kuinka hirveen kivaa ja hauskaa siel häissä on plaa plaa plaa... sit jälkeenpäin viel kyselivät et "miks et tullu?" sanoin vaan et "oli muuta menoa, en kyl mitenkään muista mitä!" mut johonkinhan se kutsuttujen raja tosiaan on vedettävä....

Yhteistyössä