Kutsu polttareihin, mutta ei häihin

Meidän kaveriporukassamme on tapana, että kaaso kysyy morsiamelta tai sulhaselta ketä tämä toivoisi polttareihinsa, jos sellaiset järjestetään ja saa samalla näiden henkilöiden puh.numerot (eihän kaaso välttämättä tunne kaikkia morsiamen ystäviä eri tahoilta -lapsuudesta-opiskeluista-työpaikalta-suvusta...). Itse pollttareiden aika, paikka ja tapahtumat tulevat morsialle yllätyksenä.
Minusta tämä on ihan kiva tapa niin morsiankin voi sitten, kaason tiedutellessa nimilistaa ilmoittaa, jos hän ei esim. ehdottomasti halua polttareita tai jos on olemassa jotakin mitä häne ei niissä missään tapauksessa halua tehdä.Näin vältytään morsiamen nöyryyttämiseltä sellaisissa tempauksissa, joita hän ei halua.

Mun mielestäni polttareihin kutsun saavat kutsutaan myös häihin.

Meillä mies sai jo ajat sitten kutsun polttareihin ja on apuna niiden suunnittelussa. Itse häihin meitä ei kuitenkaan ole kutsuttu vaikka hyviä ystäviä morsiusparin molemmat osapuolet meille ovat. Sulhanen itse ilmoitti jo hyvissä ajoin että kun heillä molemmilla on niin suuret suvut eivät voi kutsua kaikkia ystäviä mukaan ihan rahallisista syistä. Sulhanen esitti silloin toiveen että jos hänelle polttarit järjestetään niin olisi mukava että mahdollisimman moni ystävä olisi paikalla ja näin voisi juhlia kaveripiirissäkin naimisiinmenoa näin erikseen. Häihin ja polttareihinkin on vielä aikaa, mutta emme todellakaan ole loukkaantuneita jos ja kun kutsua ei tule.

Pääsääntöisesti kai se menee niin, että morsiamen (tai sulhasen) ystävät järjestävät polttarit. On varsin oletettavaa, että morsian (tai sulhanen) kutsuu ystävänsä häihinsäkin. Mutta olen ollut polttareissa, joissa järjestäjinä oli myös porukkaa morsiamen työpaikalta ja heitä ei oltu kutsuttu häihin.

Alkuperäinen kirjoittaja möhky:
Alkuperäinen kirjoittaja mcgyver:
No minun yks työkaveri meni vuosia sitten naimisiin ja työkaverit järjesti sitten polttarit mutta ketään työkavereista , ei edes niitä polttareiden järjestäjiä, kutsuttu häihin. Perusteluna oli se että ei halunnut rajata ketään työkavereista pois häistä ts. kutsu olisi ollut kaikille ja sit taas häistä olis tullut liian suuret (varattu paikka ei olisi riittänyt) joten päätti vetää rajan siihen ettei ketään työkaveria kutsuttu. Osa polttareiden järjestäjistä tietty veti herneet nenään mutta se oli morsiamen valinta.

mutta jospa morsian ei olis halunnut niitä polttareita. tosin eihän morsian niitä pyydä. mutta eikös se ole niin että paras kaveri ne yleensä järjestää "salaa" ystävältään.
No tässä tapauksessa morsian kyllä "toivoi" polttareita tai oli varmaan ainakin mielissään kun sellaset järjestettiin.

Yhteistyössä