Kutsu polttareihin,muttei häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hmm ketjua lukematta mut mites sitte mun tilanteessa.. Mä haluan pienet häät ja mies myös eli vaan sukulaiset ja oon laskenut niin tulis n. 50e muttei oo kavereita ollenkaa.. niin meillekkö ei sitte pidetä polttareita?!?! Mä tuun pyytään mun siskon mun kaasoks ja ihan varmasti järkkää polttarit... ja tottakai mä haluan mun kaverit/ystävät juhliin mun polttareita mutten halua häihin koska sitte niistä kasvais taas niin suuuret...

Jep, eli et viitsi kestitä ystäviäs häissäs, etkä huoli heitä häihisi juhlistamaan päiväänne, mutta olet kyllä valmis olemaan heidän kestittävänään. Sulla on homma just joo tosi hanskassa... :6

Mitäs porukka, jonka mielestä on törkeää maksattaa polttareita kavereilla, joita ei kutsuta häihin, on sitten mieltä sen tyyppisestä illanvietosta, johon osallistumisesta ei tarvitse juuri maksaa? Mennään esim mökille, saunotaan tehdään hyvää ruokaa, jutellaan rauhassa? Onko tällaisiin juhliin pyytäminen sitten vähemmän törkeää? Minusta ainakin on kiva, vaikken häihin pääsisiskään, juhlistaa jotenkin ystävän naimisiin menoa.

Mä oon kyllä niin lapsellinen ja pikkusieluinen ihminen, että en sitten yhtään ymmärrä tuollaista ihmisten jaottelua. Miksi polttareihin kelpaa, mutta häihin ei voida kutsua, en tajua!! Voitte uskoa, että viime kesänä loukkaannuin verisesti, kun hyvän ystävän häissä vahingossa selvisi, että varsinaisen hääjuhlan jälkeen on jatkobileet hääparin ystäville ja kavereille, eikä meitä ole kutsuttu.
Otin tuon oikeasti suoranaisena vittuiluna, koska mitään järkevää syytä meidän poisjättämiselle ei ollut. Ei vissiin vaan naama sillä hetkellä miellyttänyt tai jotain :D

[QUOTE="gee";22388046]Pitää muistuttaa miestä, että kutsuu ristiäisiin samat jampat, ketkä olivat varpajaisissa.[/QUOTE]

Sä oot kyllä tosi hukassa jutun suhteen. Noi ei nyt linkity yhteen ollenkaan. Ristiäiset on sellainen tilaisuus, jossa vauva kastetaan kirkon jäseneksi. Miehillekin on sitä paitsi polttarit ja alunperin ne ovatkin vain olleet miehille.

Onko ihmiset oikeasti niin valmiit ajattelemaan toisista pahasti? Miten he itse ovatkaan sattuneet olemaan juuri sen oikean tiedon äärellä, että tietävät miten kaikki pitää tehdä ja hoitaa? Ja pystyvät päättelemään toisten moukkamaisuuden ja ahneuden jne...Niinkuin nyt ei voisi olla kaksikin tapaa tehdä asioita, jopa useampia, ilman että kukaan on huonokäytöksinen tai ahne tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;22388071:
Mistäköhän se polttareihin kutsuttu olis sitten sanut tietoonsa, että häät on tulossa, ellei polttarikutsusta? Jos kerran juhlakalun kanssa ei ole ollut asiasta puhetta ja hääkutsuja ei ole vielä lähetetty?

No eiköhän monikin ole joskus kysynyt tuttavaltaan, että koskas te ajattelitte naimisiin mennä! Dooooooooooooooooooooh!

[QUOTE="vieras";22388125]Mene omenahotelliin, niin ei tule kovin kalliiksi.[/QUOTE]

Kiitos vinkistä.

Kartan mukaan omenahotellit helsingissä hyvällä sijainnilla ainaki nyt näin nopeasti vilkastuna :). Täytyy vielä katella muitakin vaihtoehtoi illalla ku tuun töistä.

Kiitokset kaikille ketjuun vastanneille, nyt tosiaanki pitää lähtee etten myöhästy töistä.

Onko ihmiset oikeasti niin valmiit ajattelemaan toisista pahasti? Miten he itse ovatkaan sattuneet olemaan juuri sen oikean tiedon äärellä, että tietävät miten kaikki pitää tehdä ja hoitaa? Ja pystyvät päättelemään toisten moukkamaisuuden ja ahneuden jne...Niinkuin nyt ei voisi olla kaksikin tapaa tehdä asioita, jopa useampia, ilman että kukaan on huonokäytöksinen tai ahne tms.

Jos joku käyttäytyy ahneesti, niin onhan se nyt päivän selvää. Ei sitä voi muuksi muuttaa. Kyllähän sitä pitää olla valmis antamaan anteeksi tekoja, sillä joillain nyt vaan lipsahtaa joskus joku moka, mutta ihmiset muuttuvat, eikä heistä tarvitse aina ajatella pahaa, vaikka joku teko väärin olikin. Ihmiset mokailee ja se on inhimillistä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysymys;22388187:
Kiitos vinkistä.

Kartan mukaan omenahotellit helsingissä hyvällä sijainnilla ainaki nyt näin nopeasti vilkastuna :). Täytyy vielä katella muitakin vaihtoehtoi illalla ku tuun töistä.

Kiitokset kaikille ketjuun vastanneille, nyt tosiaanki pitää lähtee etten myöhästy töistä.

Pidä hauskaa! :)

[QUOTE="jep";22387714]Tuskin menisin kyllä polttareihin jos ei häihinkään ole kutsuttu, enkä kyllä taas itse polttareihin kutsuisi ihmisiä joita en häihin halua..
Mielestäni polttarit ovat osa hääjuhlaa.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Tuntuisi todella tyhmältä, jos pääsisi mukaan vain polttareihin, mutta häihin ei kelpaisi.

Jos joku käyttäytyy ahneesti, niin onhan se nyt päivän selvää. Ei sitä voi muuksi muuttaa. Kyllähän sitä pitää olla valmis antamaan anteeksi tekoja, sillä joillain nyt vaan lipsahtaa joskus joku moka, mutta ihmiset muuttuvat, eikä heistä tarvitse aina ajatella pahaa, vaikka joku teko väärin olikin. Ihmiset mokailee ja se on inhimillistä.

Olen samaa mieltä, mutta jos puhutaan ihan tuntemattomistakin ihmisistä, vaikka sen naapurin Jaanan siskon polttareista ja ollaan valmiit sanomaan, että naapurin Jaanan sisko on ahne ja moukkamainen, kun hänen polttarinsa on toteutettu tavalla, joka poikkeaa siitä, miten asian itse tekisi/teki, niin minusta se on jotenkin ikävää. Ollaan heti valmiit ajattelemaan toisista pahaa.

Hmm ketjua lukematta mut mites sitte mun tilanteessa.. Mä haluan pienet häät ja mies myös eli vaan sukulaiset ja oon laskenut niin tulis n. 50e muttei oo kavereita ollenkaa.. niin meillekkö ei sitte pidetä polttareita?!?! Mä tuun pyytään mun siskon mun kaasoks ja ihan varmasti järkkää polttarit... ja tottakai mä haluan mun kaverit/ystävät juhliin mun polttareita mutten halua häihin koska sitte niistä kasvais taas niin suuuret...

Kiva asenne. Sinä et halua millään hinnalla järjestää ystävillesi juhlia, mutta kuitenkin pidät itsestänselvyytenä, että ystäväsi järjestävät sinulle juhlat.... erittäin reilua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mene omenahotelliin, niin ei tule kovin kalliiksi.

Hyvä idea! Jos onnistaa, pääset vähän tienaamaankin. :D

Ap:lle: kun sä morsiamelle soitit, niin mistä voit tietää, ettei tuo ollut pikainen hätävale? Kutsutuille on jo kutsut lähetetty ja just parhaillaan askarrellaan sulle omaa kutsukorttia, kun morsianta nolotti sanoa sulle suoraan, ettei sua kutsuttu?

Kysy siltä polttarikutsun lähettäneeltä tyhmänä että ai onko XXX menossa naimisiin ja että mitä kautta sai sinun yhteystietosi. Samalla voit miettiä "ääneen" että onkohan häihin tulossa kutsua kun pitäisi noi työvuorotkin järjestää...

Mä oon henk.koht niitä ihmisiä jotka ajattelee että jos ei kutsua häihin niin ei silloin polttareihinkaan. Jokainen järjestää oman näköiset häänsä, jos haluaa isot häät lähimpien kanssa niin silloin on isommat polttaritkin ja jos taas mielii pieniä intiimimpiä häitä niin silloin polttaritkin on sen mukaiset.

Mun mielestä oli ihan hauskaa päästä entisen luokkakamun "polttarilistalle",ja viettämään kivaa iltaa tutun porukan kaa.
Häihin en saanut kutsua,siellä oli vain lähipiiri:)

Olen ollut pelkissä polttareissa, enkä pitänyt sitä mitenkään kummallisena, häät pidettiin morsiammen kotona toisella puolella suomea pienellä porukalla.

Mä en ainakaan kutsu kaikkia ns. ryyppykavereitani häihini ihan sen takia että a) ei olla kauheen läheisiä b) ei riitä tilat juhlapaikalla c ) tuskin edes tulisivat ja d ) ne on MUN HÄÄT

Polttareihin saa tulla, tosin en edes tiedä ketä polttareihin tulee koska en itse niitä itselleni järjestä.
Eikä polttareihinkaan ole pakko tulla jos ei halua, toivottavasti kaikki ymmärtää senkin.

Ja jos jotakuta kismittää voin maksaa oman osuuteni ohjelmasta, ei se rahasta ole kiinni.
Se on enemmänkin tapa että polttari seurue maksaa hauskan illan morsiammelle, mutta eihän se mikään pakko ole.

mun mielestä polttarit on kavereiden järjestämät juhlat morsiammelle (tai sulhaselle ) ja häät sit taas hääparin järjestämä juhla.

mä en pidä outona et kutsu tulee vain toiseen juhlaan..häihin monen on "pakko" kutsua sukulaisia jolloin kaverit ei välttämättä kaikki mahdu mukaan, ja silloin varsinkin polttareihin on kiva saada niitä kavereita mukaan.

[QUOTE="vieras";22387736]Minä olen ainakin ollut polttareissa vaikka en häihin ole osallistunut. Sehän on ihan hauska tapa viettää vähän erilainen tyttöjen ilta.

Kaikkia kavereita ei ole mahdollista ihan kustannussyistä pyytää häihin, varsinkin jos vaikka vanhemmat maksavat ison osan häistä. Joskus tilat rajoittavat vierasmäärää.

Pitäisikö sitten jättää pyytämättä myös polttareihin jos ei näistä syistä pysty vieraaksi häihin kutsumaan? Entä jos pitää vain pienet häät lähipiirille esim. kotona? Silloin ei kaaso saa järjestää polttareita lainkaan?[/QUOTE]

Just. Mahtava logiikka. Sun mielestä hääparilla ei ole varaa kustantaa kaikkien lapsuudenaikaisten ystävien hääjulia, mutta sitten kuitenkin näillä ystävillä pitäis olla varaa kustantaa megamageet polttarit morsiolle?

En lukenut koko ketjua, mutta en ikinä kuuna päivänä menis polttareihin, jos en saisi kutsua myös häihin. Kokisin sen vain ja ainoastaan rahastuksena. Ja sanoisin tämän myös sekä kaasolle että morsiolle, eli siis että en tule koska minua ei ole kutsuttu häihinkään.

Yhteistyössä