Kuuluuko mielestäsi mieheni ostaa lahja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmääkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmääkö?

Vieras
Mieheni on erään sukulaistyttönsä kummi.
Tytöllä on loppukuussa synttärit.
Synttäreille ei ole kutsua tullut kuten ei tullut viime vuonna eikä sitä edellisenäkään.
Näkevät lähes tulkoon vain meidän lasten synttäreillä.
Mieheni ei ole saanut yhtään kuvaa ko. lapsesta.Paitsi tietysti ne jotka ovat meidän lasten synttäreillä,meidän kameralla,otettuja.

Viime vuonna ostimme lahjan vaikka juhliin ei kutsuttukaan mutta jotenkin se tuntuu aika tyhmältä.
Me itse kun kuitenkin muistamme lastemme kummeja jouluna,kummien synttäreinä,nimppareina ja silloin tällöin ihan muuten vaan.

Kyllä me ostettiin lahja miehen kummipojalle, vaikka synttäreille ei kutsua tullutkaan. Ajattelin vaan että nyt se on tullut siihen ikään, että synttärit vietetään kavereiden kanssa, ei vanhojen sukulaisten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä me ostettiin lahja miehen kummipojalle, vaikka synttäreille ei kutsua tullutkaan. Ajattelin vaan että nyt se on tullut siihen ikään, että synttärit vietetään kavereiden kanssa, ei vanhojen sukulaisten.

meillä on aina kutsuttu myös vanhat sukulaiset kylään tonne 13 vuotiaaseen asti ainakin. siis isovanhemmat ja kummit ja naapurit kun puolet elämästäni heillä vietin. sit kaveri juhlat ollut erikseen.

Kyse on alle 10-vuotiaasta lapsesta.
Mies käy siellä kyllä aika ajoin ja soittaakin välillä kummilapselleen mutta sieltä päin ei juurikaan tule kontaktia =(
Ja siis kun synttäreille ei ole tullut kutsua kuin kahtena ekana vuonna.

Osa meidän kummilapsista asuu eri paikkakunnilla, joten ei edes läheskään aina päästäisi synttäreille, vaikka kutsuttaisiin. Ei minusta perheen tapa viettää tai olla viettämättä lapsen syntymäpäivää isolla (AIKUIS ) vierasjoukolla mitekään vaikuta siihen tosiseikkaan, että on kohteliasta muistaa kummilastaan lahjalla tai ainakin synttärikortilla. Ei meille ole lasten synttäreille sitten 1-vuotispäivien kutsuttu kummeja ja silti ovat vuosittain synttärilahjoilla lapsia muistaneet.

Kyllä musta olis kohteliasta itse muistaa jotenkin vaikka perhe noin tökerösti käyttäytyis. Entäs jos mies lähettäis lahjaksi kortin jossa lupaisi viedä kummilapsen vaikka Hoploppiin tai johonkin muuhun "lastennähtävyyteen", ja sitten olisi sen perheen oma asia että ottavatko yhteyttä vai eivät asian tiimoilta.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Kyllä musta olis kohteliasta itse muistaa jotenkin vaikka perhe noin tökerösti käyttäytyis. Entäs jos mies lähettäis lahjaksi kortin jossa lupaisi viedä kummilapsen vaikka Hoploppiin tai johonkin muuhun "lastennähtävyyteen", ja sitten olisi sen perheen oma asia että ottavatko yhteyttä vai eivät asian tiimoilta.

No viimeksikin kun kutsuimme kummilapsen meille päiväksi,kun lapsillamme ja tällä kummilapsella on aina kivaa keskenään,niin tuli kummallisia selityksiä miksi ei sovi.
Jotenkin vaan tuntuu typerältä olla vain lahja-automaatti kun me ainakin toivomme omien lastemme kummeilta ihan jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:

Samaa mieltä. Eihän se lapsen vika ole, jos vanhemmat ovat hölmöjä. Tuo HopLop -tms. elämys lahjana on muuten hyvä idea.

Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
Osa meidän kummilapsista asuu eri paikkakunnilla, joten ei edes läheskään aina päästäisi synttäreille, vaikka kutsuttaisiin. Ei minusta perheen tapa viettää tai olla viettämättä lapsen syntymäpäivää isolla (AIKUIS ) vierasjoukolla mitekään vaikuta siihen tosiseikkaan, että on kohteliasta muistaa kummilastaan lahjalla tai ainakin synttärikortilla. Ei meille ole lasten synttäreille sitten 1-vuotispäivien kutsuttu kummeja ja silti ovat vuosittain synttärilahjoilla lapsia muistaneet.

Kyllä me ainakin kutsutaan edelleen lasten kummit vaikka esikoinenkin jo 6.
Ja kutsuttu on myös tämän mieheni kummilapsen perhe sillä hänen isänsä on yhden lapsemme kummi.
Eikä kyse ollut siis ainoastaan siitä ettei kutsuttu synttäreille vaan että he eivät kuitenkaan muista kummia mitenkään.
Tarkoitan siis esim. valokuvia,lapsen askarteluita jne.

Lähettäisin kivan kortin. Yleensä kummilapset eivät itse tajua muistaa kummeja joten se on vanhempien vastuulla, ja tuntuu että olette heille vain lahjakoneita.

Omia kummejani en oikeastaan ikinä nähnyt mutta sain heiltä aina jonkin pienen lahjan, ehkä viidenkymmenen markan arvoisen ja sitten rippi- ym. päivinä isomman. Ja kortteja. Koska näimme harvoin ei odotettu isompaa lahjaa ja vastaavasti äitini muisti kummeja ja heidän isoa lapsikatrastaan sitten jouluna.

Kyllä minä haluan muistaa kummilapsia vaikkei sitä kutsua synttäreille tuliskaan. Yhdelle kummilapsista oon joka vuosi vieny oven raosta paketin. Itellä monta lasta joten ei riitä aika eikä energia muistaa muuten kuin lahjalla.

Yhteistyössä