Tominko teidän mielestä lapsellisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä tekisin kuten ap. Jos ei kerta meidän lasten kummeja kiinnostaisi muistaa meidän lasta, niin miksi minä sitten muistaisin heidän lapsiaan. Olkoonkin vaan lapsellista yms.

Joo, meidän kummilapsi ( eli siis miehen veljen lapsi ) täyttää parin kuukauden päästä 12 vuotta, kun taas tuo meidän esikoinen täytti just 7-v., eli kummallekkohan tulee pahempi mieli jos kummit ei muista???

[QUOTE="minä vain";22488541]Mutta kysehän tääsä oli sitä etteivät muistaneet tänä vuonna EDES sitä kummilastaan, siispä minäkin harkitsen etten enää muistaisi kummilastani koska olen tosiaankin muistanut aina heidän molempia lapsiaan, myös sitä joka ei ole meille oikeasti edes mitään sukua! Ja miehelläni ei ole kuin tuo yksi veli, ja meillä on vain kaksi lasta niin olisikko tuo nyt niin hirveää laittaa kortti meidän toisellekkin lapselle vaikkei kummilapsi olekkaan?[/QUOTE]

Jaa,a. En osaa vastata miehesi veljen ja vaimonsa puolesta, toki ikävää käytöstä heiltä.

Meidän molemmilla alspilla (4v ja 5v) on yhdet kummit jotka ovat vissiin viimeksi lähettäneet 1v synttärilahjat. Ei mitään kortteja tms tämän jälkeen eikä edes kysymyksiä lapsista silloin kun ollaan yhteyksissä.

Heidän lapset ei kylläkään ole meidän kummilapsia, mutta kun nyt ajattelen ihan omia kummilapsia niin itse kyllä haluan muistaa heitä. Jos jättäisin jonkun lahjan hankkimatta niin saisin siitä itselleni pahan mielen. Sitä sekä ennen kaikkea lapsen pahoittamaa mieltä en halua. En voi vaikuttaa lasteni kummien toimintaan, mutta omaan toimintaanki kuitenkin voin enkä siksi halua toimia vastoin sitä minkä koen oikeaksi.

Minusta hyvä kummi on sellainen joka käy useamman kerran vuodessa ja on muutenkin kiinnostunut siitä miten kummilapsella menee ja haluaa viettää sen kanssa aikaa tai vaikka puhelimitse jutustella jos ei muuten pääse. Sellainen kummi on kullan arvoinen <3

Nyt ainoa tapa millä osallistutte kummilasten elämään on lahja kerran vuodessa. Sitten lasketaan monta lahjaa on tullut mistäkin. Lapselle tulee paha mieli jos ei saa lahja... höh Minusta olette molemmat ihan surkeita kummeja.

Mitä järkeä tässä kummijutussa muka on? ja mitä järkeä valita sellaiset ihmiset kummiksi?
hei mut sähän voisit laittaa pelkän kortin?

Viimeksi muokattu:
on kyllä tosi lapsellista. Kummius on suhde siihen lapseen ja musta on todella kummallista jos ap vain tylysti ohittaa tämän lapsen koska hänen vanhempansa eivät huomio omaa kummilastaan. Muutenkin lahjojen osto on täysin vapaaehtoista -- toiset niitä ostavat ja laittavat muistamisia, toiset eivät.Yleensä paketit/ kirjeet toki kulkevat vastavuoroisesti, mutta vastalahjan velvollisuutta ei ole , ei ainkaan ns kolmannelle osapuolelle.
Tässä tapauksessahan 12 v kummilapsi on lahajan/ muistamisen saaja, mutta hän ei ole se jolta ap muistamista omalle lapselleen odotti.
Lapsellita kyllä !

No kutsuitko heidät noille synttäreille? Kaikki eivät muista kaikkia syntymäpäiviä, kun on muutakin elämää. Etenkin jos kutsumatta jätitte. Saattoivat ottaa nokkiinsa siitäkin, että kehuit juhlien olevan tulossa, mutta heitä ei kutsuttu.

Muistatko siis kummilasta vai hänen vanhempiaan?

Meillä toimitaan niin, että kummilapsiamme muistamme jouluisin sekä syntymäpäivänä (ja joskus satunnaisesti muulloinkin). Heidän sisaruksiaan emme muista jouluisin, mutta jos meidät kutsutaan heidän syntymäpäivilleen (niinkuin aina kutsutaan), viemme heille tietysti lahjan. En edes muista, miten meidän lasten kummit toimivat - varmaan aika samoin.

[QUOTE="minä vain";22488469]Eikö teitä ketään muuta yhtään vihastuttaisi se että reilusti yli kymmenen vuotta olisitte muistaneet sisarustenne lapsia, ja heidän lapsipuoliaan joka joulu ja synttäri mutta he eivät vaivautuisi muistamaan mitenkään teidän omia lapsia???[/QUOTE]

Ihmiset on erilaisia. Mulla on sukulaisia ja ystäviä, jotka ei muista juuri koskaan oikein ketään, ja toisia, jotka ostavat lahjoja ja lähettelevät kortteja koko ajan.

En mä lähetä aina kummilapselle jotakin, mieluummin tavattaessa tehdään jotakin kivaa tai tuon jonkun jutun.

Kummiuden tai edes sisarussuhteen edelletys ei ole lahjat ja merkkipäivien muistaminen.

Hyväksy, että olette erilaisia. Ja jos tykkäät veljesi lapsista, älä nyt herran tähden lapsille kosta vanhempien ajattelemattomuutta. Ehkä lapsillasi on muita aikuisia, jotka kyllä muistavat, ei siitä kummiudesta tarvitse lapselle tehdä niin isoa numeroa.

[QUOTE="minä vain";22488469]Eikö teitä ketään muuta yhtään vihastuttaisi se että reilusti yli kymmenen vuotta olisitte muistaneet sisarustenne lapsia, ja heidän lapsipuoliaan joka joulu ja synttäri mutta he eivät vaivautuisi muistamaan mitenkään teidän omia lapsia???[/QUOTE]

On minulla vähän samanlaisia kokemuksia, siis tuosta yksipuolisesta muistamisesta. Olen asiaa kovasti miettinytkin ja tullut siihen tulokseen, etten minä saa siitä itselleni hyvää mieltä, jos jätän nämä sukulaislapset muistamatta (kun kuitenkin oikeasti muistan heidän merkkipäivänsä) sen vuoksi, ettei heidän äitinsä muista minun lapsieni merkkipäiviä, eikä se jonkinmoinen närkästykseni vähene tekemällä itse samoin. Enkä edes tekisi oikeasti samoin, hän ei muista koska ei muista, minä jättäisin huomioimatta, vaikka muistan. Ei minun tarvitse olla takaisinpäin ikävä. Ja nyt kun lapset kaikki ovat isoja, kohta aikuisia, asian merkitys on entisestään vähentynyt, kukin muistaa toisiaan itse, ei meitä äitejä enää siihen tarvita kauheasti säätämään.

Mun mielestä kypsä, fiksu ihminen tekee niin kuin itse tuntee parhaaksi ja oikeudenmukaiseksi. Hän ei kosta muiden huonoa käytöstä käyttäytymällä yhtä huonosti itse.

Jos haluat tuottaa veljen lapsille hyvää mieltä nimenomaan lähettämällä lahjat, tee silloin niin. Mitä sillä on väliä miten ne vanhemmat toimii? Jos teidän lapset eivät edes totu saamaan heiltä lahjoja, eiväthän he niitä edes osaa kaivatakaan.

[QUOTE="vieras";22488727]No kutsuitko heidät noille synttäreille? Kaikki eivät muista kaikkia syntymäpäiviä, kun on muutakin elämää. Etenkin jos kutsumatta jätitte. Saattoivat ottaa nokkiinsa siitäkin, että kehuit juhlien olevan tulossa, mutta heitä ei kutsuttu.[/QUOTE]

Kyllä mies muutama viikko sitten puhelimessa sanoi että minä viikonloppuna synttäreitä juhlitaa, ja että seuraavanakin viikonloppuna tehdään kakkua ja muuta tarjottavaa jos tulette... Ja tästä puhelusta parin viikon päästä sitten veli taas soitti ja ei muistanut synttäretiä enää ollenkaan..

Ja mitä mtuli tuohon kummilasten kanssa aikaa viettämiseen niin tokihan minäkin sitä lapsen, tai nyt jo nuoren, kanssa viettäisin mutta kun se on käytännössä aika vaikea järjestää... Meillä välimatkaa on yli 500 km niin ei kovin useasti päästä kyläilemään, varsinkin kun me miehen kanssa ollaan yleensä aina eri aikaan lomalla että meidän lapsille tulisi mahd. vähän hoitopäiviä ja että nyt tuo koululainenkin saisi olla lomalla aina kun klulusta on lomaa.

Yhteistyössä