Kuvitteleeko muka vanhukset että niitä ei säännöt koske?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nipo akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nipo akka

Vieras
Meillä on talossa pyykkitupa jonne luonnollisestikin kaikilla avain, varauslistana vihko jonne nimi listaan,tietylle päivälle ja klo ajalle.
No nyt on pidemmän aikaa ollut niin että joku pesee kyllä pyykkejä siellä pyykkituvassa mutta nimeään ei saa listaan,
jättää jopa pyykkituvan siivoamatta.
Kävin sattumalta pyykkituvassa kädet pesemässä,
ja kas, kone päällä ja ei ole pyykkitupavuoroa edes tilattu.
Hetken päästä sinne sitten tulee yksi vanhempi rouva (jotakin 80v)
kysyin häneltä että hänenkö on pyykit,
jolloin myönsi mutta samaan hengenvetoon alkoi selittämään kuinka pesee ne aina kotonaan :laugh:
Sanoin tälle vanhukselle että olisikohan nyt käynyt niin että hän unohti varata pyykkituvan kun hän kuitenkin pesi siellä nyt.
Alkoi mummo huutamaan pää punasena ettei hänen tarvitse varata pyykkitupaa ja hän saa siellä pestä silloin kuin haluaa.
Sanoin hänelle että kyllä ne säännöt on meille kaikille talon asukkaille samat ja kaikkien kuuluu merkata siihen vihkoon jos pyykkitupaa käyttää
ja jokaisen meidän myös kuuluu maksaa sen käytöstä ja kenelläkään ei ole omaa erikoislupaa ettei muka jotakin säännöt koskisi.
Nyt sain sitten kuulla mummelilta kuinka minä pilaan taloyhteisömme hengen ja kuinka hän on monta vuotta talossa asunut ja kertaakaan hänen ei ole tarvinut maksaa pyykkituvan käytöstä
(no ei tietenkään kun ei ole laittanut nimeä listaan)

No kerroin meidän hallituksen puheenjohtajalle kuinka mummelilla on pokkaa tulla huutamaan pää punasena mieheni kuullen vielä ulos asti.
Ei ihme kun viime yhtiökokouksessa oli puhetta että pyykkitupa tuottaa vain tappiota siihen nähden mikä on siellä se sähkön kulutuskin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotkut ihmiset kuvittelee, ettei säännöt koske heitä.

No tämä mummeli todellakin kai kuvitteli niin,
kehui kuinka hän on osakkeensakin ostanut aikanaan käteisellä ja ikinä ei ole velaksi tehnyt mitään ja kuinka hän on niin rehellinen ja kuinka minä nyt kyttään häntä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos tilanne olisi ollut toisinpäin niin olisiko vanhus ollut nipo kyttääjä?

Minä olen aina varannut pyykkituvan, ja minä kysyin häneltä ensin että onko vaan unohtanut laittaa nimensä listaan?
Eli en mielestäni heti hyökännyt päälle syyttämään vaan hän itse hyökkäsi ja alkoi selittämään kuinka hänen ei tarvitse mistään mitään maksaa tai varata pyykkitupaa.

Yhteistyössä