Kyllä mua taas niin hävetti....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suru puserossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suru puserossa

Vieras
Kun miehen sisko kysäs multa että miten meillä laitetaan lapset nukkumaan ja vastasin et työnjako on niin että mä teen kaiken ja mies istuu koneella. Sisko sanoi siihen että oman miehensä olisi jo aikoja sitten potkinut pellolle jos ei osallistuisi kotitöihin. Mun mies taas tavalliseen tyylinsä että kun ei jaksa tehä mitään ja lässyn lässyn. Jotenkin taas avasi silmät kuinka epäonnistunu mun miesvalinta oli ja kuinka paljon mä oikeesti teen kotona töitä samalla kun ukko leventää persettään tietokoneen ääressä.Mies on vieläpä tällä hetkellä työttömänä joten aikaa kyllä olisi autella mua kodinhoidossa. Tuntuu kyllä että laitan miehen ulkoruokintaan, ei tää voi näin jatkua. Ihan ällöttää koko karvakasa.
Paska! Ei mulle näin pitäny käydä..... :(

No joo. Jos lähtökohta on se, että sinä teet ja mies "auttelee" jos jaksaa ja viitsii, niin metsässä ollaan. Molemmille kuuluu tasan puolet kodin- ja lastenhoidosta. Tietysti on tilanteita, jolloin voidaan sopia muunlaisesta työnjaosta, mutta kyllähän tuon nyt pitäisi olla itsestäänselvä lähtökohta jokaisessa parisuhteessa.

Pistä se hommiin ja siirry itse takavasemmalle. Ei se lapsia varmasti tapa, ehkei tee asioita kuten sinä, mut jotenkin luovii kuitenkin. Sano vaan yks ilta että nyt riitti ja lähde hetkeks ulos vaikka lenkille. Siperia opettaa

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
No joo. Jos lähtökohta on se, että sinä teet ja mies "auttelee" jos jaksaa ja viitsii, niin metsässä ollaan. Molemmille kuuluu tasan puolet kodin- ja lastenhoidosta. Tietysti on tilanteita, jolloin voidaan sopia muunlaisesta työnjaosta, mutta kyllähän tuon nyt pitäisi olla itsestäänselvä lähtökohta jokaisessa parisuhteessa.

Sitä minäkin sanon ettei se mitään auttamista ole kun kotitöitä joskus sattuu tekemään, kyllä se sekin niitä tiskejä ja vaatteita sotkee enkä ole tullut raskaaksi pyhästä hengestä vaan ukkohan ne lapset alulle tuuppasi, joten jos tosimies olisi niin kortensa kantaisi kekoon, mutta ei. Piloille lellitty pentu ja ikää on kohta 30!

Alkuperäinen kirjoittaja uu:
Pistä se hommiin ja siirry itse takavasemmalle. Ei se lapsia varmasti tapa, ehkei tee asioita kuten sinä, mut jotenkin luovii kuitenkin. Sano vaan yks ilta että nyt riitti ja lähde hetkeks ulos vaikka lenkille. Siperia opettaa

Olen joskus tehnykkin niin mutta ukkopa soittaa äidilleen tai ei katso lasten perään ollenkaan ja se on liian iso riski otettavaksi että jotain vakavaa sattuu

Ettekö te keskustele tuollasista asioista ennen kuin alatte tekemään lapsia? Vai onko mies joskus osalistunut kotihommiin, mutta alkanut luistamaan niistä ajan kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ettekö te keskustele tuollasista asioista ennen kuin alatte tekemään lapsia? Vai onko mies joskus osalistunut kotihommiin, mutta alkanut luistamaan niistä ajan kanssa?

Kyllä näistä keskusteltiin ennen lapsia että molemmat osallistuu kodinhoitoon ja lasten kasvatukseen. Aikojen saatossa on tekeytynyt niin avuttomaksi ettei mukaan mitään osaa enää tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sitä minäkin sanon ettei se mitään auttamista ole kun kotitöitä joskus sattuu tekemään, kyllä se sekin niitä tiskejä ja vaatteita sotkee enkä ole tullut raskaaksi pyhästä hengestä vaan ukkohan ne lapset alulle tuuppasi, joten jos tosimies olisi niin kortensa kantaisi kekoon, mutta ei. Piloille lellitty pentu ja ikää on kohta 30!

Juu. Mä vaan hai takaa sitä, että nuo on sellaisia juttuja, että kummankaan ei pitäisi auttaa toista, koska silloin lähtöoletus on se, että hommat kuuluu vain sille toiselle, ja toinen sitten hyvää hyvyyttään keventää toisen kuormaa. Vaan molemmille kuuluu puolet hommista.

Sinuna tekisin jotenkin niin, että pesisin vain omat ja lasten pyykit, laittaisin ruokaa vain itselleni ja lapsille. Siivouksenkin hoitaisin jotenkin niin, että miehen osuus vain jäisi tekemättä. Josko se siitä tajuaisi...

Juu. Mä vaan hai takaa sitä, että nuo on sellaisia juttuja, että kummankaan ei pitäisi auttaa toista, koska silloin lähtöoletus on se, että hommat kuuluu vain sille toiselle, ja toinen sitten hyvää hyvyyttään keventää toisen kuormaa. Vaan molemmille kuuluu puolet hommista.

Sinuna tekisin jotenkin niin, että pesisin vain omat ja lasten pyykit, laittaisin ruokaa vain itselleni ja lapsille. Siivouksenkin hoitaisin jotenkin niin, että miehen osuus vain jäisi tekemättä. Josko se siitä tajuaisi...

Tätä oon muuten suunnitellutkin että ukon vaatteet ja astiat jää pesemättä, ois ehkä pitänyt tehdä se jo monta vuotta sitten. Lisäksi mulla ottaa niin hermoon kun jostakin asiasta sanon niin se on kuulemma vinkumista ja mun pitäs tukkia turpani. Sitten kun sanon etten siedä sellasta käytöstä ja minulle ei huudeta, ottaa mies jalat alle ja lähtee mököttämään jonnekkin. Viimeksi tänään, mies halusi jotain jollaa että voi alkaa harrastelemaan veneilyä ja mä tyrmäsin sen koska mies kyllästyy heti ja hänellä on kyllä harrastusvehkeitä ihan riittämiin kesäksi ja talveksi. Olen kuulemma tylsä ja mikään ei passaa. No, ei p*****e passaa jos on jo kymppitonnin edestä ostellut itselleen "harrastusvälineitä" eikä ole enää varaa edes vaihtaa autoa isompaan.
Tulipa tähänkin taas pitkä purkaus.

Tätä oon muuten suunnitellutkin että ukon vaatteet ja astiat jää pesemättä, ois ehkä pitänyt tehdä se jo monta vuotta sitten. Lisäksi mulla ottaa niin hermoon kun jostakin asiasta sanon niin se on kuulemma vinkumista ja mun pitäs tukkia turpani. Sitten kun sanon etten siedä sellasta käytöstä ja minulle ei huudeta, ottaa mies jalat alle ja lähtee mököttämään jonnekkin. Viimeksi tänään, mies halusi jotain jollaa että voi alkaa harrastelemaan veneilyä ja mä tyrmäsin sen koska mies kyllästyy heti ja hänellä on kyllä harrastusvehkeitä ihan riittämiin kesäksi ja talveksi. Olen kuulemma tylsä ja mikään ei passaa. No, ei p*****e passaa jos on jo kymppitonnin edestä ostellut itselleen "harrastusvälineitä" eikä ole enää varaa edes vaihtaa autoa isompaan.

Siis miten sä annat kohdella itseäsi :o :o :o ? Hyvä tavaton sentään, nainen.

Melkein laittaisin ukon ulkoruokintaan, eihän tuosta tunnu olevan mitään iloa teidän elämään... joku kerta kun lähtee mököttämään, pakkaa kapsäkki oven eteen odottamaan. Liitä mukaan lappu, että menee sinne äitinsä helmoihin kasvamaan aikuiseksi, ja palaa sitten vasta teidän luokse, kun on osaa kantaa vastuunsa arjesta ja lapsista ja yhteisestä kodista ja elämästä.

Sori muuten että olen näin suorasanainen, toivottavasti ymmärrät, että olen täysin sun puolella ja koitan vaan tsempata sua tekemään tilanteelle oikeasti jotain. :hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja uu:

Hahah.
Joo, kumma kyllä nämä neuvot kuulee useimmiten sellaisten suusta, joiden miehet kyllä osallistuvat kotitöihin.
Olishan se mukavaa kun voisi vaan dramaattisesti ilmoittaa että "En jaksa enää,lähden nyt ulos ja jos et ole siivonnut/tiskannut/pyykännyt tms. siihen mennessä niin suhteemme loppuu tähän" ja kotiin tultaessa jotain olisikin tehty.
Muttakun ei niin, lupailee kyllä aina mutta mitään ei tee.
Jos johonkin lähden nii saan olla satavarma että kämppä on ainoastaan sotkuisempi palatessani, mitään ei ole siivottu/järkätty..

Siis miten sä annat kohdella itseäsi :o :o :o ? Hyvä tavaton sentään, nainen.

Melkein laittaisin ukon ulkoruokintaan, eihän tuosta tunnu olevan mitään iloa teidän elämään... joku kerta kun lähtee mököttämään, pakkaa kapsäkki oven eteen odottamaan. Liitä mukaan lappu, että menee sinne äitinsä helmoihin kasvamaan aikuiseksi, ja palaa sitten vasta teidän luokse, kun on osaa kantaa vastuunsa arjesta ja lapsista ja yhteisestä kodista ja elämästä.

Sori muuten että olen näin suorasanainen, toivottavasti ymmärrät, että olen täysin sun puolella ja koitan vaan tsempata sua tekemään tilanteelle oikeasti jotain. :hug: :hug: :hug:

Juu kyllä mä ymmärrän, hyvä vaan kun sanotaan suoraan. Ei tämä tilanne sievistelyllä parane. Jotenkin oon ollut niin uppoutunut perheen pyörittämiseen että yhtäkkiä hoksaan mitä kaikkea paskaa mies on mulle tehnyt. Huomasinkin miten ihanaa oli tässä muutama viikko sitten kun mies kävi lomareissulla ja mä jäin lasten kanssa keskenään eikä se paskiainen ollut täällä masentamassa meitä. Kyllä, luitte oikein, mies kävi lomareissulla isänsä ja veljensä kanssa ja minä jäin lasten kanssa kotiin. Aina vaan paranee.

Itse oot varmasti miehen laiskuuden aiheuttanut kun et ole antanut miehen tehdä mitään. Ainakin mun siskolla on niin. Ajattelee et parempi tehä itse kun mies ei kuitenkaan osaa.

Joo tyhmän valinnan olet tehnyt. Mä en ikinä koskaan milloinkaan suostuis tuollaiseen. Me miehen kan tänään siivottiin yhdessä ja mä käytin lapset suihkussa, mies antoi puurot ja sit mä laitoin toisen nukkuun ja mies toisen. Kannattaa tosiaan neuvotella miehes kans pelisäännöt uusiks tai sit laittaa kiertoon koko laiskamato.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Itse oot varmasti miehen laiskuuden aiheuttanut kun et ole antanut miehen tehdä mitään. Ainakin mun siskolla on niin. Ajattelee et parempi tehä itse kun mies ei kuitenkaan osaa.

Kun se olisikin niin :( En voi jättää siivoamatta, täällä asuu kolme pientä lasta meidän lisäksi, pakko minun on niistä huoli pitää. Enkä voi jättää lapsia miehelle,se antaa lasten huutaa eikä tee asialle mitään. Jos kaupassa käyn ilman lapsia, kotona on hirveä huutokuoro kun lapset itkee ja mies vaan makaa sohvalla. En voi tehdä sitä lapsille.

Yhteistyössä