Kyllä on köyhän mahdotonta päästä päihdehoitoon...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kelaan toimeentulotukihakemus ja siihen pyyntö saada tukea kuntoutukseen ja myös merkintä, että tarvittaessa siirtävät hakemuksen kuntaan/kaupungille. Mee myös käymään terv.keskuksen/ sairaalan sosiaalihoitajalla, jos vain jaksat. Seurakunnan diakonissakin kannattaa kysyä, vaikkei niillä juur ole raha-apua. Mutta kokemusta on. Voivat neuvoa.Aina kaikkia kiviä ei huomaa ite kääntää. Kaikkea hyvää sulle!

• Tykkää
Reactions: Elena777
Olen itse ollut raittiina rapiat 2v.Ryyppäsin 8v niin että haimasta osa meni kuolioon.Siihen loppui minulla juominen.Heräsi kysymys.Oletko koskaan laskenut paljonko rahaa sinulla kuluu kuukaudessa alkoholiin/muihin päihteisiin? mistäpäin suomea olet? sosiaalitoimiston täytyy antaa sinulle maksusitoumus,jos sinulla on lääkärintodistus ja halu raitistua.Jos olet rampannut katkaisuhoidoissa jo useasti ilman tulosta ei sosiaalitoimisto myönnä maksusitoumusta,eikä hoitolaitoskaan ota vastaan kun tulosta ei synny. Ihan paras vinkki minkä itse annan on että kaikki kaverit vaihtoon,yhtään sellaista älä jätä joka liittää sinut päihteisiin tavalla tai toisella.Usko pois uusia ystäviä kyllä löytyy,et jää yksin.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Kyllähän juopolle on hoitoa tarjolla.
Turhan moni vaan lähtee katkolle saadakseen ittensä siihen kuntoon, että jaksaa taas ryypätä.
Se ei oikein toimi eikä kannata.

En suomen kaikkia kuntia tiedä mut kyl jokaisessa pitäis olla päihdepoli tai sen tapainen. Kyl hoitoa halutessaan saa mut jos ainoa joka kelpaa on kuus viikkoa täysihoitoa hotellissa niin se ei välttämättä järjesty.

Mulla on ollu kokeiltavana parikin kertaa naltrexoni- niminen lääke ja se on kummasti aina pudottanut ryyppäämiseni puoleen. Nyt se on Kelassa mietinnässä, että josko sen saisi korvattavaksi.
Mulla kuulemma on koska tahansa paikka kuuden viikon katkolle.
Joka sanoo, että hoitoa ei ole tarjolla puhuu paskaa.
Mikä hoito juoppoon sitten tepsii on eri asia.
Mä tunnen vaan kahdenlaisia raitistuneita juoppoja.
Toisilta on pettäny sisäkalut ja toiset on kävelleet kirkkoon.

Tuohon ilm. Sisältyy kuntaosuuden? Asiakasmaksuosuus on vain osa tuosta. Ja vähävaraiset saavat siihe täydentävää toimeentulotukea tai vapautuksen koko laskusta. Ota yhteys kuntasi päihdepalveluihin tai aikuissosiaalityöhön ja kysy miten hoitoon pääsee niin, että kunta maksaa kuntaosuuden.
On tosin muutakin päihdekuntoutusta kuin laitoskuntoutus, näistäkin voisit kysyä.

Yhteistyössä