Kyllä osaa ärsyttää lähipuiston nyhverömammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap

Vieras
Ollaan, kun simpukat kuorissaan. Jos koittaa jotain jutella, niin hyvä kun jotain ynähsyksiä saa takasin. Olen sosiaalinen ja olisi ihan kiva tutustua uusiin ihmisiin. On siellä onneks pari poikkeusta, joiden kanssa juttu luistaa, onneks.
Enkä tarkota, että pitäs kaikki siinä avautua, mutta ei kai se parin lauseen vaihtaminen niin hirveesti vaadi.
Ilmeisesti kotiäitivuodet erakoittaa niin, että eivät osaa enää puhuakaan mitään...Usein näillä vetäytyjillä useampi lapsi.

Enemmän se on luonteesta kiinni, minä olen just sitä simpukkatyyppiä, mutten tunne tarvetta nimitellä niitäkään, jotka ovat erilaisia, sosiaalisempia ja avoimempia. En tosin ole koskaan ollut nyhveröimässä lähipuistossa.

Musta ei nyhveröä saa tekemälläkään, juttu on vaan niin ettei kiinnosta pätkääkään alkaa vieraille mammoille iskeen tarinaa.

Mulla on tarpeeksi sosiaalisia kontakteja, ei huvita tuhlata energiaa enää ventovieraisiin puistotuttavuuksiin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Musta ei nyhveröä saa tekemälläkään, juttu on vaan niin ettei kiinnosta pätkääkään alkaa vieraille mammoille iskeen tarinaa.

Mulla on tarpeeksi sosiaalisia kontakteja, ei huvita tuhlata energiaa enää ventovieraisiin puistotuttavuuksiin :whistle:

Samoin ;)

Tai sit että kun ne kaks kotiäitiä on tullu puistoon kahestaan, niin sit vaan jutellaan tasan tarkkaan kahestaan ja se joka sattuu tulee yksin, saa tosiaan olla yksin, vaikka yrittäis kuinka juttua iskeä!!

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Tai sit että kun ne kaks kotiäitiä on tullu puistoon kahestaan, niin sit vaan jutellaan tasan tarkkaan kahestaan ja se joka sattuu tulee yksin, saa tosiaan olla yksin, vaikka yrittäis kuinka juttua iskeä!!

Tohonkin on olemassa syy. Jos mä lähden kaverin kanssa puistoon, ja halutaan päivittää kuulumiset, niin ei huvita vieraiden kanssa alkaa turisemaan vaan keskittää huomio siihen ystävään jota on tapaamassa.

no ei muakaan kiinnosta sen enempää "tarinaa iskeä" tai muiden pitkiä tarinoita kuunnella :D mutta katsekontakti ja pari sanaa smool tolkkia olis musta ihan perussosiaalinen, ok juttu...

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Samoin ;)

Millä lailla sä tuhlaat energiaa, kun avaat suun ja puhut. Kyllä on energiat vähissä :)
Ja hei, ventovieraasta voi tulla ihan tuttukin. Musta on tosi kiva, kun oon saanut uusia tuttavuuksia.

Olen hilajttain muuttamut 500km päähän uudelle paikkakunnalle ja uusien kavereiden saanti on odella tiukassa.
Puistoissa kukaan ei edes tervehdi ja kun alussa tervehdin muita ja yritin aloittaa keskustelua niin kukaan ei vaivautunut edes vastailemaan. Käännetään vaan katse maahan tai toisaalle. Tosi epäkohteliasta mun mielestä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Millä lailla sä tuhlaat energiaa, kun avaat suun ja puhut. Kyllä on energiat vähissä :)
Ja hei, ventovieraasta voi tulla ihan tuttukin. Musta on tosi kiva, kun oon saanut uusia tuttavuuksia.

Jos mä pitkän koulupäivän jälkeen vietän ne pari tuntia poikani kanssa ennen sen nukkumaanmenoa, niin energia menee kyllä häneen eikä puistotäteihin.

Ja toisekseen, ei mua kiinnosta yhtään alkaa jutteleen säästä tai lapsen ripulista. Lähinnä kammottaa, mieluummin meen eri puolelle puistoa että vois välttää tän turhanpäiväsen löpinän.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Samoin ;)

Syystä tai toisesta nämä äitylit ei ilmeisesti halua sinuun tutustua, anna heille se oikeus.

Menen puistoon leikkimään lapseni kanssa. En kaipaa uusia tuttavuuksia, hyvä kun ehtii vanhojakin ystävyyssuhteita ylläpitää tarpeeksi =)
Tietty muutaman sanan voi vaihtaa ystävällisessä hengessä, mutta en jaksa käydä kuuntelemaan mitään avautumisia.

Faktahan on se, että eri äideillä on niin kovin eri motiiveja. Osa tulee puistoon vaan siksi, että lapsilla on tekemistä. Osa kaipaa oikeasti uusia (äiti)ystäviä. Osa haluaa lähinnä keskustella lasten kehityksestä ja spekuloida sitä, muttei mitään syvempää ystävyyttä. Osa tulee nimenomaan tapaamaan omaa ystäväänsä, jolloin lapset saa leikkiä samalla eikä halua käyttää arvokasta ystävyysaikaa muiden kanssa jutteluun. Osalla luonne on vetäytyvämpi, eikä sen takia juttele. Osaa voi vaivata masennus tai muut ongelmat ja silloin kanssakäyminen edes moin verran voi tuntua ylivoimaiselta.

Juurikin näin!
Ja tästä syystä välttelen esim. jotain perhekerhoja, jossa "pitäisi" jaksaa jauhaa jotain paskaa muiden kanssa. Evvk.

Alkuperäinen kirjoittaja just:

Tohonkin on olemassa syy. Jos mä lähden kaverin kanssa puistoon, ja halutaan päivittää kuulumiset, niin ei huvita vieraiden kanssa alkaa turisemaan vaan keskittää huomio siihen ystävään jota on tapaamassa.

Tääkin on totta! Mutta entäs jos ne kaksi äitiä on vaikka naapureita ja näkevät muutenkin toisiaan usein, eikö voisi edes kohteliaisuudesta pitää sille yksinäisen oloisellekin äidille seuraa tai vaihtaa edes paria sanaa. Itse toimin näin ja myös tuntemani puistokaveriäidit tekevät niin...Ei jätetä toisia ulkopuoliseksi - niin kuin koulukiusaamista!

Aika moni on niin yksinäinen. Varmaan se muutaman sanasen vaihto vois piristää. Kyse ei ole siitä, että täytyy alkaa avautuun mistään. Lisäks on ihan kohteliastakin mun mielestä. Enkä mä väkisin mitää hae. On mulla oikeitakin kavereita.

Yhteistyössä