Kyllä osaa ärsyttää lähipuiston nyhverömammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kuitenkaan niin:
Musta ei nyhveröä saa tekemälläkään, juttu on vaan niin ettei kiinnosta pätkääkään alkaa vieraille mammoille iskeen tarinaa.

Mulla on tarpeeksi sosiaalisia kontakteja, ei huvita tuhlata energiaa enää ventovieraisiin puistotuttavuuksiin :whistle:

Peesaan tätä.

Mua ärsyttää sellaiset nyhverömammat puistossa, jotka heti kerää lapset kokoon pois lähtemään, kun alkaa vähän satamaan. Kauhea kiire pois, niin kuin jotain happoa päälle sataisi. Hirveä hössötys: "voi ei sataa kauheeta hirveetä äkkiä pois". Jotenkin se on vaan MINUN MIELESTÄNI ärsyttävää, että ei osata sadesäällä ulkoilla.

Itse käyn puistossa vain siksi että lapset saavat liikuntaa ja virikkeitä, en itse siellä olosta juuri nauti. Mutta on kivaa jos samaan aikaan on muita äitejä paikalla, menee se "pakollinen" aika paljon nopeammin jutellessa kuin vain hiekkalaatikon reunalla nyhjätessä kun lapset kuitenkin leikivät yhdessä. Toki välillä leikin lastenkin kanssa, mutta tykkäävät enimmäkseen kiipeillä ja mennä keskenään menojaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kahdelle:
Tääkin on totta! Mutta entäs jos ne kaksi äitiä on vaikka naapureita ja näkevät muutenkin toisiaan usein, eikö voisi edes kohteliaisuudesta pitää sille yksinäisen oloisellekin äidille seuraa tai vaihtaa edes paria sanaa. Itse toimin näin ja myös tuntemani puistokaveriäidit tekevät niin...Ei jätetä toisia ulkopuoliseksi - niin kuin koulukiusaamista!

No ei todellakaan ole kiusausta, jos ei jaksa eikä kiinnosta pitää seuraa jollekin yksinäiselle reppanalle :D

Eli onko se mun vika ettei mulle puhuta? Mä en kyl mitenkään tuppaudu mielestäni... Ihan vaan kohteliaasti yritin avata keskustelua ja tervehtiä... Kaikkea kanssa...

Mä törmäsin tohon samaan , kun muutettiin ja ruvettiin käymään uudessa puistossa. Ensimmäiseen vuoteen mua ei edes moikattu, no onneks oli yks entuudestaan tuttu äiti puistokaverina ettei tarvinnut yksin möllöttää. Pikkuhiljaa paikalle tuli muita uusia äitejä, joiden kanssa alkoi tulla juttua, ja lopulta ne vakkaritkin alkoivat moikkaila :) Hitaasti lämpenevää sakkia. Itse olen nyt yrittänyt jutella ihan kaikkien kanssa, jotka juttuseuraa ovat olleet vailla.

Musta ei nyhveröä saa tekemälläkään, juttu on vaan niin ettei kiinnosta pätkääkään alkaa vieraille mammoille iskeen tarinaa.

Mulla on tarpeeksi sosiaalisia kontakteja, ei huvita tuhlata energiaa enää ventovieraisiin puistotuttavuuksiin :whistle:

Peesi tähän.

Mua ei kiinnosta alkaa kisailemaan siitä, kenen lapsella on kallein haalari tai eniten harrastuksia tai lyhin kakkausväli..
Ei se tietenkään aina sitä ole, mutta ikävän usein kuuluu menevän kilpailuksi. En tiedä tajuaako ne edes itse että kehuvat kilpaa ostoksiaan ja (omia, joskus lastenkin) saavutuksiaan.

Mä menen sinne puistoon lasten kanssa ja ne tykkää kun mä touhuan ja leikin niiden kanssa. En mä mene sinne treffaamaan muita äitejä.
Näen kavereita sitten muulla ajalla.

Kyllä mä aina moikkaan puistoon mennessäni niille siellä oleville, mutta siinä se.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:

Samoin ;)

No mikäs hiton ongelma se on muutama sana sitten vaihtaa, kuuluu minusta jo ihan hyviin käytöstapoihin!!

Alkuperäinen kirjoittaja Henttu:

Samoin ;)

No mikäs hiton ongelma se on muutama sana sitten vaihtaa, kuuluu minusta jo ihan hyviin käytöstapoihin!!

Niin mäkin luulin. Mutta se onkin tuppautumista, avautumista ja kaikkee hirveetä. Parempi vaan möllötellä ja kyräillä kulmien alta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin mäkin luulin. Mutta se onkin tuppautumista, avautumista ja kaikkee hirveetä. Parempi vaan möllötellä ja kyräillä kulmien alta.[/quote]

No sit teidän kohteliaiden ihmisten täytyy vaan moikkailla keskenänne ja kauhistella meidän moukkien huonoja tapoja
:attn:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti kahdelle:
Tääkin on totta! Mutta entäs jos ne kaksi äitiä on vaikka naapureita ja näkevät muutenkin toisiaan usein, eikö voisi edes kohteliaisuudesta pitää sille yksinäisen oloisellekin äidille seuraa tai vaihtaa edes paria sanaa. Itse toimin näin ja myös tuntemani puistokaveriäidit tekevät niin...Ei jätetä toisia ulkopuoliseksi - niin kuin koulukiusaamista!

No ei todellakaan ole kiusausta, jos ei jaksa eikä kiinnosta pitää seuraa jollekin yksinäiselle reppanalle :D

Jaa ei vai! hyi häpeä!

Alkuperäinen kirjoittaja uusi puistoilija:
Mä en oo vielä puistoillu oikein kunnon puistoissa, omassa pihassa vaan, eli saako sinne puistoon mennä ite lasten kans sillon puistotäti aikaan?

Turussa ei, silloin ne puistot on varattu kunnalliseen puistotätitoimintaan. Muilla paikkakunnilla voi olla toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Henttu:

Samoin ;)

Niin mäkin luulin. Mutta se onkin tuppautumista, avautumista ja kaikkee hirveetä. Parempi vaan möllötellä ja kyräillä kulmien alta.

Mut entäs jos mä haluan olla rauhassa omine ajatuksineni ja möllöttää. Miten mun pitäisi regoida siihen että joku ylipirtee marimekkomamma tulee iskemään juttua päivän kuumista haalareista. Ei mun tarvitse kiinnostua tai keskustella. Yleisesti kyllä tervehdin jos tervehditään,mutta en rupee todellakaan keskustelemaan tuntemattomien kanssa. Ei vaan kiinnosta.

Mua ei ainakaan kiinnosta keskustella kenenkään mamman kanssa (tosin en ees käy puistoissa). Ahistavaa ku joku tulee kyselemään ja kertoilemaan Nico-Jessican päivän touhut. EVVK! Ylisosiaaliset ihmiset on ahistavia.

:attn: meidän puistossa käy vain kivoja vanhempia ja isovanhempia jotka juttelee kun niitä jututtaa taikka aloittaa itsekin :D mulla on itseasiassa kokemusta useammasta puistosta ja parista eri kaupungista että aina yhtä :o luen näitä aloituksia, kun en ole vastaavaan törmänny. Toki siis joku sellainen välillä tulee vastaan noissa joka on epäsosiaalinen ja lähtee suunnilleen karkuun kun päivää sanoo, mutta harvemmin kuitenki :D

Yksinäinen minäkin puistossa ja tosi hankalaa saada kavereita/edes puistotuttuja. Jos kerran asenne on tuo että vieraat olkoot hiljaa älköötkä häiritkö vanhoja kaveruksia. Samalla kuitenkin ollaa sanomassa yksinöisyyttä valittavalle että pitää uskaltaa mennä jutteleen.

Jee. Olen ylisosiaalinen, tuppautuva, reppana marimekkomamma, jonka jutut ei ketään kiinnosta. Että ehkä toi otsikon nyhverö sallitakoon.
Ja tää palsta on täys puhetta haalareista, nimistä, kakkaamisesta ym. pyhässä puistossa niistä ei sais kuitenkaan puhua...

Ja tää palsta on täys puhetta haalareista, nimistä, kakkaamisesta ym. pyhässä puistossa niistä ei sais kuitenkaan puhua...

Mä ainakin kulutan aikaani tässä koneella kun lapsi nukkuu.
Puistossa olen hänen käytettävissään, enkä jaarittelemassa muiden äitien kanssa.

Onhan se näinkin, mutta täällä jokainen voi valita minkä ketjun avaa ja lukee. Jokainen varmaan poimii ne itseään kiinnostavat asiat.

Jee. Olen ylisosiaalinen, tuppautuva, reppana marimekkomamma, jonka jutut ei ketään kiinnosta. Että ehkä toi otsikon nyhverö sallitakoon.

Asut väärässä paikassa, muuta maalle jossa ei puistoja olekaan, niin sieltä saat juttukavereita joka paikassa minne menet. Minust on ihanaa asua maalla juuri siksi että ihmiset on niin iloisia ja juttelevat mukavia vaikka eivät tunnekaan :)

Yhteistyössä