N
N.O
Vieras
On siellä taas yksi pässinpää tätinä
En kyllä antaisi tuoda sitä palloa vaan ilmottasin että täti voi nyt leikkiä sillä pallolla aivan itse, me ostamme pallot lapsille!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Käly on meidän 14 v. Likan kummi.
Rahasta tuskin toi pallon osto olis kiinni kun osti likalle joululahjaksi 600 euron kosketinsoittimet.
Kaikki karkit mitä tuo jakaisin poikien kesken mutta kun se sellaisia mitä toi 9v. ei voi syödä kun sillä on pähkinäallergia. Jos molemmat pojat on kotona niin laitan karkit kaappiin ja saa ne vasta karkkipäivänä kun toisellekin on.
Leluilla leikkivät yhdessä vaikka käly yrittääkin aina korostaa että lelu on vain pienemmälle.
Ja 9v. esim. synttäreillä ymmärtää ihan hyvin ettei hän saa kun ei ole hänen synttärit.
Joku kirjoitti tuntemansa kehitysvammaisen huumorintajusta, ja sitä tosiaan riittää. Huumori tolla pojalla on myös aika monimutkaista ja hoksaavaa. Joskus mä en ymmärrä kuinka huumorintaju voi olla niin kehittynyttä kun muu henkinen kehitys on jäljessä. Toisinaan mietin mahtaako poika olla oikeasti paljon älykkäämpi kuin testit antaa ymmärtää, todennäköisesti vetää noi testitkin vitsillä eikä ne testaajat tajua sitä. Oon yrittänyt sille aina testeihin mennessä sanoa että ne pitää tehdä tosissaa, pilke silmäkulmas poika nyökyttelee "joo, joo".
Onko taloudellisessa tilanteessa tapahtunut jotain muutosta tuolloin? Saanut juuri tuolloin hyväpalkkaisen työn tms.? Tosin, sekään ei selitä suosimista.Ja ovat siis huomioineet ton kehitysvammaisen aiemmin ihan ok mutta nuoremman ollessa n. 1v. käytös muuttui. Ja tolle nuoremmalle pojalle ostelevat mun mielestä aivan liikaa kaikkea. Nyt eivät juurikaan enää tuo niitä' meille, oon kai suhtautunut sen verran nihkeästi niihin tuomisiin. Mutta heillä on sielä nyt sitten melkoinen varasto leluja joilla vain pienempi saa siis leikkiä.
Itse näkisin että ehkä kehitysvammasen "syrjintä" on sitä ettei käly ole päässyt läheiseksi tämän lapsen kanssa. Koska lapsi ei puhu ja on muutenkin erilainen. Itselläni oli ennen omia lapsia ja välillä vieläkin vaikea lähestyä erilaisia lapsia. Ja siten nuorempi lapsi tuntuu läheisemmältä ni tuo hänelle leluja ja muuta. kannattaisi nyt vähän rennommin ottaa tuo kälyn toiminta.
Vähän vaikea ottaa rennosti kun näkee kuinka paha mieli toiselle tulee ja kuinka se kaikin keinoin yrittää miellyttää.
Ja ei tosiaan tarttis ostella sitten tolle nuoremmallekaan niinkuin ei ole ostanut tolle meidän likallekaan kun se oli pieni.
Eikä ole kyse pelkistä tavaroista vaan ylipäänsä huomioimisesta.
Välillä tulee tunne että se ostaa tolle pienemmälle kaikenlaista vain sen takia että sais ilkeillä tolle toiselle "lällällää sullepa ei oo". Vaikka tuskin nyt siitä on kyse (ainakin toivon niin).
Miehen sisko on 45 v.
Ja saa toki tykätä toisesta enemmän kuin toisesta mutta ei sitä tarttis noin selkeesti tuoda esille.
Varmaankin, se kun on erottamaton osa tuota lasta.
Alkuperäinen kirjoittaja käly;26150353:Voi herranen aika. Miten on tässäkin saatu väännettyä hyvää tarkoittavasta ihmisestä joku piru? Vähän kun oot hankala veljenvaimo - sellainen jolle ei mikään kelpaa.
Tuo ap:n juttu kuullostaa siltä, että taustalla on erilaisuuden pelkoa. Pelkoa siitä, ettei tiedä miten erilaisten ihmisten kanssa käyttäydytää tai ollaan, minne silmät laitetaan kun ollaan kanssakäymisessä erilaisen ihmisen kanssa.
Tähän törmää paljon erityisesti niiden ihmisten seurassa, jotka ovat ulkoisesti erilaisia, mutta varmasti myös silloin kun erityisyys on käyttäytymisessä tai vaikkapa juurikin kommunikaatiossa.
Alkuperäinen kirjoittaja käly;26150396:Ja sanottakoon vielä, että itselläni on myös kaksi veljenlasta. Toisinaan vien toiselle jotain, toisinaan toiselle. Varmaan koskaan ikinä (paitsi jouluna) en ole vienyt niille yhtäaikaa jotain. Jos bongaan tai teen toiselle jotain kivaa, ei tule mieleenkään hommata väkisin toiselle vain sen takia, kun toinenkin saa. Jos veljenvaimo alkaisi aiheesta avautua, vetäisin itse herneet nenään - ja toimisin edelleen samalla tavalla. Olisiko se sitten parempi, ettei huomioi mitenkään?
Ja mulla on samanlainen tuo veljenvaimo - sille ei mikään passaa ja haukkuu minua selän takana. En anna sen häiritä - veljeni on minulle läheinen ja hänen lapset tärkeitä. Kälyn kanssa yritän pysyä ok väleissä ja varon jokaista sanaa, jonka hänen kuullen lausun. Ihan kuin se auttaisi - teen aina väärin. Mutta näillä mennään. Kunhan edestäpäin pysyy ihmismäisenä, se riittää.