Jatketaan nyt OT:nä.
Kyllä se mulle nyt on. Olen varmaankin aivan kauhea hirviötäti minäkin, jota ex-kälyt ja nykykälyt ja siskot haukkuvat täällä plussalla.
Mulla on kuusi veljen- ja siskonlasta. Sitten mulla olisi vielä 4 veljenlapsi''puolikasta'', mutta ne mä olen kylmästi jättänyt huomioimatta lahjojen osalta, saavat kortin synttäreinään silloin kun muistan. Ovat siis mun veljen uuden vaimon edellisestä liitosta.
Näille kuudelle verisukulaiselle en todellakaan osta samanarvoisesti lahjoja. En ala edes leikkimään mitään tasa-arvovaltuutettua. En anna kaikille samalla kertaa lahjaa, en anna edes samanarvoisia lahjoja synttäreillä, vaan sitä mihinkin kulloinkin mulla on varaa ja inspiraatio. Toinen saattaa saada kirpparikirjan ja toinen jonkin legopaketin. Joskus olen jopa jättänyt menemättä jonkun synttäreille ilman ''hyväksyttävää'' syytä ja ostanut sitten vaikka jouluna pienen ekstrapaketin tai sitten en mitään.
Yksi veljenpoika on lemppari, ja nyt sen vanhempien eron jälkeen kun näemme harvemmin, vien hänelle lähes aina jonkin kivan tuliaisen. Vien hänen siskoilleen myös silloin tällöin, mutta jos nään tälle yhdelle muksulle esim. kivan paidan, en tosiaankaan ala metsästämään muillekin vastaavaa.
Jos nyt ei ole käynyt selväksi, en todellakaan pidä kirjaa tai vaivaa päätäni sillä, että nyt kun ostin lapselle a asian x, niin lapsille b ja c pitää sitten ostaa vastaavat asiat y ja z.