kyllä voi yks ihminen sitte pilata kahen ihmisen välit.... sis. pitkästi tekstiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
kirjottelin jo jokin aika sitten tänne, mutta uutta ketjua laitan kun vanhaa ei löytyny..

tilanne siis se et viime joulukuussa hain avioeroa, koska tilanne kärjistyi siihen etten enää jaksanut tätä perheen yksinpyörittämistä, syyttelyä ystävistä jne... (ei kuiten mitään fyys!!)
olin henkisesti jo niin pohjamullassa, että sattui fyysisesti. Elin sumussa seuraavat 4kk, tajuamatta varmaan itsekään mitä on tapahtumassa. Miehen ja mun välit viileni, olemme kuiten olleet samankaton alla koko ajan, ja edelleenkin olemme.
mies ymmärsi ja yhdessä kävimme paperit allekirjoittamassa.

alkoi pikkuhiljaa asioiden selvittely, välillä hyvin ja välilä huonoin tuloksin.
nyt tilanne se, että tahtoisin ehkä sittenkin kuitenkin yrittää päästä täältä pohjalta ja jatkaa elämääni lasten ja mieheni kanssa.

yhden "huonon" kk aikana, mies oli löytänyt uuden ystävän, naispuolisen. Tämä selvisi minulle vähän vahingossa.
Mies kertoi tästä, että satunnaisesti viestittelevät, kunnes alkoi tippumaan pommeja, mies oli puhunut minusta paljon tälle naiselle, hän tietää eroasiamme varmaan paremmin kuin minä itse. Selvisi että he ovat viettäneet baari-iltoja samassa porukassa.
Viestejä on enemmän kuin ne muutamat satunnaiset vkossa/kkssa.
Syy miksi hän ei ollut kertonut tästä ystävästä oli kuulemma se, että ei halunnut minun suuttuvan..no okei..mä suutuinki sit vähä enempi jo siitä että yleensä salasi tämän asian minulta.
Jos olisi kertonut heti tästä (itse yleensä hehkutan uusista ystävistä heti), niin minun reaktio ei välttämättä olisi edes näin paha.

Otin itse yhteyttä tähän naiseen, ja kerroin tunteeni mitä tämä heidän salailu on minulle aiheuttanut. Hän pyteli jopa anteeksi, mikä tuntui minusta vain jonkin isomman peittelyltä. Heidän "suhteensa" on kuulemma vain kaveripohjalla, mutta kun puhun mieheni kanssa asiasta niin tunnen vahvasti että heillä on jotain muutakin, tuskin hän muuten kimpaantuisi niin paljon asiasta...
Mitään hän ei kiellä tai myönnä kun kyselen asioista.

Tämä nainen haluaisi istua saman pöydän ääreen puhumaan asioista...

mä oon nyt ihan sekasin...en tiedä mitä tekisin...mies ei vielä tiedä haluaako jatkaa vai ei. annoin maanantaihin aikaa miettiä vastaus, enempää en henkisesti jaksa odottaa (tämä tilanne ollut päällä noin 2kk)

tein selväksi että jos tämä nainen kuuluu hänen elämäänsä niin minä en siinä vaiheessa kuulu!!! niin hyvin hän petti minua tämän asian kanssa =(

olin itse eilen työkaverini kanssa syömässä, ja kävimme patiolla parilla. satuttiinsamaan pöytään tämän naisen kanssa (meillä yhteisiä tuttavia)... harmikseni huomasin, kuinka tämä nainen oli kuin kopio minusta =/
teki niin mieli sanoa jotain, mutta en halunnut muitten tietävän asioista...

ehkä mä otan yhteyttä ja vaadin häneltä omaa näkemystä asioiden suhteen jotta saan itse mielenrauhan (edes vähän) ja saan pääni selvitettyä asioista

Ymmärrän kyllä miestäsi, että etsi itselleen "laastarin", kun sinä olit jo ulko-ovella menossa suhteessanne. Älä siis turhaan siitä miehellesi raivoa. Tietty sua ärsyttää, kun miehes on puhunut susta ja teidän asioista sille naiselle, mutta niin oot varmaan itsekin puhunut miehestäs ja suhteestanne ulkopuolisille.

En nyt tajunnut, siis PETTÄÄKÖ he sinua vaiko muuten vaan kavereita?
Eli onko selvää, pettäminen, vai ainoastaan sinulla käy mielessä se?
Eivätkö saa olla VAIN kavereita jatkossa?

En ymmärtänyt. No miten kopio sinusta? Istukaa kaikki 3 puhumaan, hyvä että nainen sitä haluaa.

No mä en kyllä ymmärrrä sua ap, miestäsi kylläkin...jos sä olet halunnut erota, eikö miehelläsi ole oikeus jatkaa elämäänsä? Miten sä voit tosta edes suuttua?

Jos teillä nyt on asiat ees hiukan selvinneet (kun sä haluaisit jatkaa), niin pitääkö mies edelleen yhteyttä tohon naiseen? Vai oliko pelkästään sen huonon ajan korvike?

kyllä mäkin ymmärrän miestäni ja sen tunteita... ja ehkä vauhkoonkin vähän turhasta
itse se vain sanoi että ei muita ennen kuin meidän asiat selvänä ja asutaan eri kattojen alla.
ja erosta on puhuttu ekan kerran pari vuotta sitten, sillon oli mies asian aloittajana

pettämisestä, sitä en tiedä että onko seksiä, mutta tiedän että ovat muuten "viettäneet aikaa"

kopio sinänsä, että ulkonäöllisesti juuri kuin minä, tyyli, luonne, jopa työkaverini (joka myös hyvä ystäväni, tietää jonkinverran eroasiastamme) tuumasi et toihan oon ku minä...

Siis eikö teillä ole avioero päällä? Jota sinä hait? Mikä sitten on ongelma? Sekö että mies sen jälkeen jatkaa elämää?? Mitä sä oikein kuvittelet?? Että sinä päätät yksin oletteko yhdessä? Sinä olet antanut miehellesi singnaalin hakemalla avioeroa - HALUSIT EROON MIEHESTÄSI. Ja miehesi uskoi ja jatkaa elämäänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Jos teillä nyt on asiat ees hiukan selvinneet (kun sä haluaisit jatkaa), niin pitääkö mies edelleen yhteyttä tohon naiseen? Vai oliko pelkästään sen huonon ajan korvike?

kuulemma aika-ajoin ovat yhteydessä, eilen viimeksi, oli tää nainen laittanu miehelle viestin et taidampa istua vaimokkees kanssa samassa pöydässä

mies kertoo kyllä, jos ovat tekemisissä (viestein yleensä), mutta tunne-eläjä kun olen, niin tunnen että on siellä muutakin kuin nämä muutamat viestit

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis eikö teillä ole avioero päällä? Jota sinä hait? Mikä sitten on ongelma? Sekö että mies sen jälkeen jatkaa elämää?? Mitä sä oikein kuvittelet?? Että sinä päätät yksin oletteko yhdessä? Sinä olet antanut miehellesi singnaalin hakemalla avioeroa - HALUSIT EROON MIEHESTÄSI. Ja miehesi uskoi ja jatkaa elämäänsä.

avioeron harkinta-aika päättyy ihan näinä päivinä...ja kuitenkin yhteisymmärryksessä laitoimme paperit viereille
ja itse on sanonut että elämä jatkuu vasta sitten kun olemme saaneet omat asiamme selvitetyksi, koska meillä on myös kaksi lasta..

tyypillistä! Nainen haluaa erota ja sitten erotaankin. Mies löytää piakkoin uuden naisen ja johan on vanha puoliso siinä välissä häsläämässä, SE ON MUN! Säälittävää!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

avioeron harkinta-aika päättyy ihan näinä päivinä...ja kuitenkin yhteisymmärryksessä laitoimme paperit viereille
ja itse on sanonut että elämä jatkuu vasta sitten kun olemme saaneet omat asiamme selvitetyksi, koska meillä on myös kaksi lasta..

Sä kuulostat olevasti sellainen ihminen joka tekee joka asiasta ongelman. Kannattaisi kyllä lähinnä miettiä -ja paljon - sitä miksi te eroatte, eikä sitä että miehelläsi on toinen.

Sulla ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa a) jättää mies tai b) luottaa häneen ja jatkaa yhdessä. Very simple.

Mietintäaikana tapahtunut pettäminen on mielestäni aika luonnollista ja mustasukkaisuutesi asiasta osoittaa ettet olekaan ehkä valmis laittamaan lusikoita jakoon. Ota vastuu myös omista päätöksistäsi ja seiso niiden takana. Ei sitä ollako vai eikö olla leikkiä pitkään jaksa..

Joo en ymmärrä.

Saan käsityksen, että sinä ap oletat olevan jotain pettämistä, mitä ei välttämättä edes ole. Eikö mies siis saa tutustua naisiin? Sinun tyylinen, kun varmaan tykkää tietynlaisista ihmisistä ja tulee toimeen sellaisten kanssa.
Tunnut olevan mustis ja tunnut haluavan pitää miehen (edelleen) itselläsi: miksi ihmeessä eroat?

Se että nainen haluaa keskustella asiasta, kertoo mielestäni kypsyydestä ja ehkä myös siitä ettei mitään niin kauheaa ole tapahtunut (kuin mielikuvituksessasi oletat). Hän siis haluaa SELVITTÄÄ välejä, eikä rikkoa!

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
tyypillistä! Nainen haluaa erota ja sitten erotaankin. Mies löytää piakkoin uuden naisen ja johan on vanha puoliso siinä välissä häsläämässä, SE ON MUN! Säälittävää!

jos se tulee olemaan uus muija, niin sitten menee. mutta itse on asiat sotkenu mies, kun sanoi että ensin selvitellään meidän välit jo lasten takia, ja nyt on kuiten jo menossa jossain muualla eikä ala selvittään välejä siihen kuntoon et edes lasten asiat voitas hoitaa.
itse myöskin miettii että onko meillä mahdollisuuksia jatkaa

sääittävää mieheltä, sanon minä

Jos mies on hetero, niin se ei naisen kanssa ihan vaan kaveraa, aina on pohjalla seksi. Siis jos ei varsinaisesti seksi, niin ainakin toive siitä.
Näin on mulle kertoneet miehet ja oma kokemus - mä kun tykkään enemmän naisista, niin pääsen paremmin kuulolle miesten keskenäisistä keskusteluista ja mulle kerrotaan ihan erilaisia juttuja kuin heteronaisille.
Ja vaikka mies tietää, että mä tykkään naisista - niin jos se on silti mun kaveri, niin aina se jossain kohtaa yrittää päästä iholle, sellaisia miehet on.

Siis tota...

hait eroa joulukuussa. Miksi sua edes kiinnostaa, mitä mies säätää ja kenen kanssa?

Vai ootko niitä naisia, jotka haluaa vaan näpäyttää ja säikäyttää hakemalla eroa, odottaen että mies siitä pelästyneenä muuttuu, tajuaa mitä on menettämässä, ja on kuin unelma? Se on riskaabelia...

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Siis tota...

hait eroa joulukuussa. Miksi sua edes kiinnostaa, mitä mies säätää ja kenen kanssa?

Vai ootko niitä naisia, jotka haluaa vaan näpäyttää ja säikäyttää hakemalla eroa, odottaen että mies siitä pelästyneenä muuttuu, tajuaa mitä on menettämässä, ja on kuin unelma? Se on riskaabelia...

yhdessä haimme

eikä ollut kyse mihen näpäyttämisestä, vaan oman voinnin loppumisesta
olin niin loppuunpalanut, että ajattelin SILLOIN eron helpottavan asioita, nyt harkinta-ajan kuluessa olemme jutelleet paljon ja jopa minä olen ajatellut sitä että ehkä se ero ei ookaan paras vaihtoehto, vaan se että koittaisimme saaja asiat taas järjestykseen.

ja ymmärrän, että mies on mies ja hakee ehkä lohdutusta muista naisista. Ja että tarvitsee juttukaveria
Ja ymmärrän, että olen omalla käyttäytymiselläni edesauttanut varmasti tätä...

mutta sopimukset on sopimuksia ja tähän asti ne on meillä pitänyt...tähän asti kunnes miehen "kavereista" löyty tämä nainen...

minun mielestä ainoa välien sotkija olet ap itse.
itse olet eroa hakenut ja halunnut.mies on sen hyväksynyt ja jatkaa elämäänsä.hyväksy se.
et sinä voi pompottaa ihmisiä omien halujesi mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Siis tota...

yhdessä haimme

eikä ollut kyse mihen näpäyttämisestä, vaan oman voinnin loppumisesta
olin niin loppuunpalanut, että ajattelin SILLOIN eron helpottavan asioita, nyt harkinta-ajan kuluessa olemme jutelleet paljon ja jopa minä olen ajatellut sitä että ehkä se ero ei ookaan paras vaihtoehto, vaan se että koittaisimme saaja asiat taas järjestykseen.

ja ymmärrän, että mies on mies ja hakee ehkä lohdutusta muista naisista. Ja että tarvitsee juttukaveria
Ja ymmärrän, että olen omalla käyttäytymiselläni edesauttanut varmasti tätä...

mutta sopimukset on sopimuksia ja tähän asti ne on meillä pitänyt...tähän asti kunnes miehen "kavereista" löyty tämä nainen...

Mitä oletet sopineet? Ettette juttele vastakkaisen sukupuolen kanssa?

Yhteistyössä