Kylläpä oli taas käytöstavat romaninaisilla!

Rättipatteri

Jäsen
05.03.2008
371
1
16
Pasilan asemalla nähtyä:

Olin vaunuineni ja lapsineni menossa hissillä ylös asemalle kun junasta jäimme. Jäipä sitten aikeeksi, kun hissi viimein aukaisi ovensa, oli näky puistattavan mykistyttävä. Kaksi romaninaista hississä, toinen peilaa itseään siitä peilistä, toinen on kyykyllään hameen helmat korvissa ja kusee kaaressa hissin lattialle. Hirvee virtsasuihku vaan sähisi. Tämä varsin nokkela romaninainen pisutellessaan sitten huusi mulle, että "Anteeks mä oon täällä kusella kyllä". Mä olin sitten että just joo, niinpä näkyy. :headwall:

Jäi se hissimatka väliin ja rullaportailla sitten nousimme.

Ottaa kyllä niin päähän tämmöset julkisen paikan kuseskelijat, jotka pilaa muilta hyödykkeiden käytön!!! |O |O Ja ihan sama onko se ihminen manne, musta tai vihree niin yhtä paljon ärsyttää. :headwall:

Hyi olkoon! Oikeesti, ja kuka vielä puolustaa mustalaisia. Niille puolustajille tiedoksi, että tässä tapauksessa runsas enemmistä pilaa hyvin pienen vähemmistön maineen.

No yäk :x

Eipä niillä paljoa ole käytöstapoja, ja sitten vingutaan kun ei hyväksytä :/

Mun auton kylkeen ajoi kerran noin keski-ikäinen romani, hän tuli parkkipaikalta ja minä ajoin tiellä. Hän syytti minua siitä, etten tajunnut pysähtyä kun hän ei huomannut minua :headwall: Silloin odotin vielä esikoista, onneksi ei ollut kovaa vauhtia kummallakaan. Tällä rouvalla oli vielä 2 lasta takapenkillä, ilman vöitä tietenkin :o

Kyllä maassa maan tavalla jne.. En kuitenkaan ole rasisti, mutta muita pitää kunnioittaa!

Tuli mieleen tosta, että kun me muutettiin, vanhas asunnos oli näyttö.. Muut odotteli välittäjän kanssa sovittua aikaa, vähän ennen kuin esittely alkoi, 3 romania oli oven takana. Eivät ottaneet kenkiä pois vaan marssivat sisään. Mä ajattelin että ehkei kuulu heidän kulttuuriin, vaikka toisaalta vähän harmitti kun olin just siivonnu.

Kun tuli varsinaiset katselijat (siis esittelijän kanssa), esittelijä sanoi että siellä onkin niin ruma ilma että ottakaa kengät pois. Ja niin tekivät KAIKKI. Ja mua hävetti kun lattia oli täynnä kurajälkiä niitten talossa jo olevien tätien kengistä. No kyllähän muut sen huomasi että niillä oli kengät. Harmitti vaan että siivous meni hukkaan juuri ennen oikeaa esittelyä.

Mä olen salaa kateellinen, jos romaninaisilta onnistuu kuseskelu tollen vaan... Ois toki voinut hoitaa sitten vaikka puistossa. Taidankin siirtyä käyttämään vain hameita... OIKEESTI YÖK!!!

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Tuli mieleen tosta, että kun me muutettiin, vanhas asunnos oli näyttö.. Muut odotteli välittäjän kanssa sovittua aikaa, vähän ennen kuin esittely alkoi, 3 romania oli oven takana. Eivät ottaneet kenkiä pois vaan marssivat sisään. Mä ajattelin että ehkei kuulu heidän kulttuuriin, vaikka toisaalta vähän harmitti kun olin just siivonnu.

Kun tuli varsinaiset katselijat (siis esittelijän kanssa), esittelijä sanoi että siellä onkin niin ruma ilma että ottakaa kengät pois. Ja niin tekivät KAIKKI. Ja mua hävetti kun lattia oli täynnä kurajälkiä niitten talossa jo olevien tätien kengistä. No kyllähän muut sen huomasi että niillä oli kengät. Harmitti vaan että siivous meni hukkaan juuri ennen oikeaa esittelyä.

en kehtais änkee sisälle ilman välittäjää...

Yritin tähyillä vartijaa että oisin heille kertonut naisista. Ihan kun sitten hengailivat sen kusireissun jälkeen siellä asemalla. En löytänyt kylläkään vartijaa :(

Ja se oli niin yllättävä tilanne kun ne ovet aukes ja piiiiitkä kusisuihku vaan suihkus sieltä sen hameenalta.. jäin kyllä vähä sanattomaksi... :o

Alkuperäinen kirjoittaja Rättipatteri:
Yritin tähyillä vartijaa että oisin heille kertonut naisista. Ihan kun sitten hengailivat sen kusireissun jälkeen siellä asemalla. En löytänyt kylläkään vartijaa :(

Ja se oli niin yllättävä tilanne kun ne ovet aukes ja piiiiitkä kusisuihku vaan suihkus sieltä sen hameenalta.. jäin kyllä vähä sanattomaksi... :o

:$

hyi hitto! mikä oikeus heillä on mielestään tehä niinku huvittaa,joo tiedän että osa on ihan kunnollisia ihmisiä jne mutta suurin osa pilaa heidänkin maineensa,ja valitettavasti työssäni nään paljon romaneja jotka on varkaita,eipä oo montaa päivää kun kaks romani naista ja poika joka oli ehkä 11 vuotias niin tämä poika sitten päätti varastaa tupakkaa

Joo, hyi kyllä, mutta yhtä hyvin voisin täällä kirjoitta, kuinka valkolaiset on kuvottavia ja kuseskelee mihin sattuu, meidän porttikongiin jne... yyh..
Terveisin pasilasta myös..

missä päin hesaa tapahtu?

Alkuperäinen kirjoittaja Jande32:

missä päin hesaa tapahtu?

Pasilassa

Jande, tossa jutun alussa lukee että "PASILAN ASEMALLA NÄHTYÄ".

Miksi sä halusit mainita tuossa jutussa ap että olivat romaneja? Eikö olisi riittänyt jos olisit sanonut että kaksi naista?

Tää ketju menee niin tummien mollaamiseksi että toivon poistoa...:( Tällaiset ketjut ei ollenkaan auta parantaan niitä ennakkoluuloja mitä ihmisil on tummia kohtaan vaikkeivat tuntisi yhtään ainutta HENKILÖKOHTAISESTI ....:´(

Alkuperäinen kirjoittaja Moderaattorit huomio!:

Miksi sä halusit mainita tuossa jutussa ap että olivat romaneja? Eikö olisi riittänyt jos olisit sanonut että kaksi naista?

Tää ketju menee niin tummien mollaamiseksi että toivon poistoa...:( Tällaiset ketjut ei ollenkaan auta parantaan niitä ennakkoluuloja mitä ihmisil on tummia kohtaan vaikkeivat tuntisi yhtään ainutta HENKILÖKOHTAISESTI ....:´(

Anteeks, mutta nyt mun täytyy kyllä sanoa että HÄH???? :D

Ja romanit ei ole tummia. Ne on romaneja. Ja huomasitko kuinka kirjoitin eka viestissäni että minua ärsyttää ihan yhtä paljon oliko kyseessä manne, musta tai valkonen tai vihreä ihminen kun on tuonlaisesta asiasta kyse.

Anteeks vaan mutta tuntuu että nykyään ei saa sanoa mitään, ei edes asiaa, romaneista kun se on rasismia ja leimaamista. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Moderaattorit huomio!:

sori kun en huomannu ku niin nopeesti luin :ashamed:

Kai tosiasioista saa vielä puhua, se ei oo vielä mollaamista/haukkumista. Pitääkö romaneja käsitellä silkkihanskoin ja ne saa tehdä just niinku haluavat. Samat säännöt+lait kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai tosiasioista saa vielä puhua, se ei oo vielä mollaamista/haukkumista. Pitääkö romaneja käsitellä silkkihanskoin ja ne saa tehdä just niinku haluavat. Samat säännöt+lait kaikille!
No mä oon vähän samaa mieltä kuin aiempi "tiukkapipo", että tää ketju ei poi´i mitään muuta kuin romanien mollaamista. Ja mitäs siitä on kellekään iloa :|
Siis vaikka aloittaja kertoikin että hänelle oli ihan sama että KUKA noin teki, niin jatkossa viestit takertui aika paljolti vain romanien huonoihin tapoihin...
Toki ovat itse osin aiheuttaneet ongelmansa, mutta ei kaikki heistä niihin ole syyllisiä, eikä tämmöinen joukkomollaus ilmapiiriä ainakaan paranna.

Yhteistyössä