Kylpyläkäytännöstä? pojat naisten puolella? olipa yököttävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuulia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ÄITI:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ton takia meijän 7v ei saa käydä kylpylässä ikäväkyllä. Isää ei ole ja suihku aiheuttaa aina seisokin.. ei johdu tytöistä tai naisista, eikä edes tajua tuon asian "seksuaalisuutta" pippeli kun toimii itsestään. Ikäviä tilanteita välttääksemme, ei nyt käydä kylpylässä ennen kuin poika pärjää itse miesten puolella ja ennen kuin tuo helpottaa että herkästi pipeli reagoi. Olisi se aika kurjaa yksin miesten puolellakin jos pippeli alkaisi suihkussa jöpöttää..

Siellä miesten pouolella on miehiä, jotka varmaan ymmärtävät asian. Naisten puolella naiset ei välttämättä ymmärrä. Pienet tytöt varsinkaan. Nolompaa se naisten puolella on.

Pieni tyttö tuskin ihmettelis moista reaktiota.
Kuka sitä paitsi kuvittelee 10 vuotiaan kiihottuvan seksuaalisesti?
Lisäksi miksi ap tuijotteli pikkupojan pippeliä?
Mun puolesta kymmenen vuotiaskin voi tulla vielä naisten puolelle jos ei ole ketään kenen kanssa sinne miesten puolelle menisi.

Totta kai 10-vuotias voi kiihottua seksuaalisesti. Muistaen oman aikani 10-vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meidän kaunpungin uimahallin seinällä lukee selkeästi, että kouluikäiset(7v. ylöspäin) "omille" puolilleen!

Mitäs jos lapsi ei uskalla mennä omalle puolelle uimahallissa?

Parempi ois 7-vuotiaan jo uskaltaa. Sitä se on kasvaminen: pitää antaa napanuoran kasvaa.

Ton takia meijän 7v ei saa käydä kylpylässä ikäväkyllä. Isää ei ole ja suihku aiheuttaa aina seisokin.. ei johdu tytöistä tai naisista, eikä edes tajua tuon asian "seksuaalisuutta" pippeli kun toimii itsestään. Ikäviä tilanteita välttääksemme, ei nyt käydä kylpylässä ennen kuin poika pärjää itse miesten puolella ja ennen kuin tuo helpottaa että herkästi pipeli reagoi. Olisi se aika kurjaa yksin miesten puolellakin jos pippeli alkaisi suihkussa jöpöttää..

Jo on ahdasmielistä suhtautumista täysin luonnolliseen asiaan. Mitä kamalaa siinä on jos pikkupojalla jöpöttää? Tulee perverssejä tunteita vai?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jestas! oli se sit vaikka jättikasvuinen 5 vuotias niin hyvin se sielllä pärjäs! suihkussa,saunassa ym ja ui kyllä niin hyvin et saattopa olla vaikka 12 vuotias!
pointti se että se pärjs ilman äitiäkin niin mitä se siellä naisten puolella tekee. ja oksetti ajatuskin että jos mun tyttö, ei vielä edes 8 täyttäny, jo tossa iässä joutuu jonkun erektion näkemään

Ei voi kun nauraa, vai sellasta se tyttäresi joutui katsomaan. Jospa tyttäresi oli äitiä fiksumpi eikä töllötä vieraitten haarojen väliin.

mielestäni poikien pitää osata itsensä hoitaa samassa iässä kuin tytöt. ei saa paapoa vaikka äideilä onkin tapana pilata pojat eikä vaatia mitään. potku perseelle jne.

Voisko joku nyt kertoa mikä on lopputulos:

Voinko yksinhuoltajana mennä uimahalliin poikieni kanssa, iät 6,5, 5 ja 1,5. Lapset eivät ole kovin monta kertaa käyneet enkä minäkään muista miten se niiden lokeroiden sun muiden kanssa meni, paikkakunta sekä uimahalli on uusi. Nuorinta en voi jättää minnekään yksin, isommat ovat osaavia mutta tosiaan uudessa uimahallissa.. Eli miten se nyt on?

Ja minusta tosi törkeää ap tuijottaa pientä poikaa jalkoväliin, oikeasti!

7 vuotta on järkevä ikäraja, jolloin pitää tyttöjen ja poikien olla omilla puolillaan. Lapselle ei todellakaan ole kivaa, jos vaikka luokkakaveri näkee oman pippelin/pimpin.

Itse kävin aina isän kanssa uimassa ja 6-vuotiaasta lähtien hoidin pesut yksin naisten puolella. Uimahallissa käynti ei ole mikään pakollinen asia, joten jos ei kouluikäinen lapsi uskalla mennä yksin oman sukupuolensa pesutiloihin, niin sitten on parempi pysytellä kokonaan poissa uimahallista. Ei saa aiheuttaa noloja tilanteita muille, siis lähinnä vastakkaista sukupuolta oleville ikätovereille.

Itse olen sitä mieltä, että 10-vuotias poika kuuluu miestenpuolelle kylpylässä. Tuon ikäinen osaa taatusti käyttää sen verran päätään, että tietää miten toimia pesutiloissa. Ja niinkuin täälläkin on tullut ilmi, harva 10v poika haluaa tulla naistenpuolelle peseytymään ja saunomaan. Omasta mielestäni kouluikä on hyvä raja sille, milloin lapsi siirtyy "omalle puolelleen" kylpylässä. Kyllä siellä kylpylässä aina sen verran auttavia aikuisia on, että jos tulee joku hämminki niin voivat auttaa. Jos mietin itseäni 10-vuotiaana niin en olisi taatusti silloin mennyt isäni mukana miestenpuolelle peseytymään! Tuohon pedofiili asiaan en jaksa sen kummemmin ottaa kantaa, koska valitettavasti heitä voi olla missä hyvänsä. Erityislapset on mielestäni asia erikseen. Fiksu aikuinen painaa tämänkin asian villaisella eikä tee asiasta sen suurempaa numeroa. Jos itse olisin ollut kylpylässä ja vastaavanlainen tilanne olisi sattunut minulle niin en kyllä olisi siitä heti kaksplussaan kirjoittamassa. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Eiiiiii naisten puolelle kullipystyisiä lapsia!:
:D Superrr Ällöä! Sitten täällä äidit puolustelee ettei erektioon liity himoja! *nauraa*
Jos on pakko mennä kylpylään niin ottaisivat sitten jonkun miehen edes mukaan joka ottaisi pojan miesten puolelle. Entäs jos naisten puolella olisi ollut joku pedofiilinainen joka olisi käyttänyt poikaa hyväksi kun tällä erektio? Hyi hyi hyiiiii! Mitä ajattelemattomuutta pojan äidiltä.

vauvatkinko yksin miesten puolelle? vähän hankalaa jos ei vielä kävele :whistle: voisin ihan varmaksi väittää ettei alle 1v:llä erektioon liity himoja.

Mut ap:n tapaukseen, niin musta 10v on liian iso naistenpuolelle, mutta mistä ap tiesi iän? tai ettei lapsella ole sairautta tms. jonka vuoksi ei pärjää yksin. Tosin yli 10v alkaa mun mielestä jokatapauksessa kuulua miestenpuolelle. Jos ei selviä sielä yksin, niin sitten miespuolinen tuttu ihminen mukaan. Eihän aikuiset kehitysvammaisetkaan käy naistenpuolella vaikka saattavatin tarvita apua.

Joku sanoi ettei päästä poikaa yksin miesten puolelle ennenku osaa uida. Meillä 3v osaa uida, joten uskoisin että lapset on ihan mahdollista opettaa uimaan ennenkuin ovat turhan vanhoja olemaan pojat naisten puolella tai tytöt miesten puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Siellä miesten pouolella on miehiä, jotka varmaan ymmärtävät asian. Naisten puolella naiset ei välttämättä ymmärrä. Pienet tytöt varsinkaan. Nolompaa se naisten puolella on.

Totta. Ja siellä miesten puolella on myös usein miehiä jotka voivat vähän opastaa mitä kaikkea sillä seisovalla pikku-pipulilla voi tehdä.

Se 10 vee ois varmaan tuijotellut sitä 8-vuotiasta "sillä silmällä" :D Eiks ketään muuta naurata? Kyse on LAPSISTA!!!

Juu.. muakin naurattaa (varsinkin näin jälkeenpäin) ihan h*lvetisti kun yksi 10v. työnsi sen pilinsä mun pimppaan väkisin silloin kun olin 5 vuotias.

Kyllä 10-vuotiaan tulee pärjätä jo omalla puolellaan ja mitä ilmeisemin ei ollut erityislapsesta kyse, kun kerta äitiä ei näkynyt lähettyvillä. Ja kyllä 10-vuotias voi kiihottua seksuaalisesti, en oikein ymmärrä kuinka myöhään joidenkin ihmisten seksuaalisuus on oikein herännyt. Silloin 15-vuotiaanako se yhtäkkiä herää ja samantien hypätään sänkyyn?

Minusta ei ole myöskään väliä katseleeko se poika erektion kanssa 8-, 18- vai 28-vuotiasta tyttöä, on se tirkistely silti epäsopivaa uimahalliin. Vaikka koko hommassa ei olisi ollutkaan mitään seksuaalista, niin se saattaa tyttöjä silti ahdistaa ja mielestäni kenenkään oikeus käydä uimahallissa ja peseytyä siellä missä haluaa ei ole niin suuri, että muiden pitää sitä vain sietää. Vaikka joku asia olisi luonnollista sinulle, on fiksua kunnioittaa myös muita ihmisiä. En minäkään alastomuutta häpeä ja tuskinpa edes erektio saisi minua kummemmin hämmentymään, mutta ymmärrän kyllä, että se ei välttämättä ole sopivaa kaikkien naisten puolella peseytyvien mielestä.

En myöskään usko että ap - oli sitten provo tai ei - on oikeasti kytännyt kenenkään alapäätä. Kyllä sen erektion aika helposti huomaa ihan ohimennen, ei minun tarvitse mitenkään keskittyä huomaamaan seisooko miehelläni vai ei vaikka hän ei mikään Ron Jeremy olekaan.

Se on jännä miten ennen on lapsetkin pärjänneet 6-vuotiaina itsekseen vaikka murrosikä alkoi keskimäärin 13-vuotiaana. Nykyään murrosikä on jo useilla 10-vuotiailla, mutta he ovat vielä "liian pieniä" peseytymään yksin.

Kyllä ihan varmasti 10-vuotias voi kiihottua seksuaalisesti. Olen jonkun verran myös jutellut näistä tuttujen miehien kanssa. Ja näidenkin perusteella voin sanoa, että kyllä kiihottuu jopa paljon nuoremmat.

Ei pitäisi alle 8-vuotiailla pojilla olla asiaa naisten puolelle. Ettekö tajua miten nolo tilanne jos sattuu olemaan luokkakaveri paikalla.

Aika ihmeellistä ettei pojan äitiä näkynyt missään. Tai ehkä jopa äitiä alkoi hävettämään kun poika tiiraili tyttöjä/naisia, ja tosiaan pojalla vielä erektio. Ehkä poika oli astetta seksuaalisempi. Jo tämän takia hänen ei kuuluisi olla naisten puolella.

Tekisin samoin kun ap, en menisi saunaan tyttöni kanssa jos saman kokisin. Älkää viekö kouluikäisiä lapsianne väärälle puolelle.

Kyllä ihan varmasti 10-vuotias voi kiihottua seksuaalisesti. Olen jonkun verran myös jutellut näistä tuttujen miehien kanssa. Ja näidenkin perusteella voin sanoa, että kyllä kiihottuu jopa paljon nuoremmat.

Ei pitäisi alle 8-vuotiailla pojilla olla asiaa naisten puolelle. Ettekö tajua miten nolo tilanne jos sattuu olemaan luokkakaveri paikalla.

Aika ihmeellistä ettei pojan äitiä näkynyt missään. Tai ehkä jopa äitiä alkoi hävettämään kun poika tiiraili tyttöjä/naisia, ja tosiaan pojalla vielä erektio. Ehkä poika oli astetta seksuaalisempi. Jo tämän takia hänen ei kuuluisi olla naisten puolella.

Tekisin samoin kun ap, en menisi saunaan tyttöni kanssa jos saman kokisin. Älkää viekö kouluikäisiä lapsianne väärälle puolelle.

Tarkoitan yli 8-vuotiailla pojilla ei asiaa naisten puolelle.

Pojat menevät omalle puolelleen silloin kun uimahallin järjestyssäännöisä sanotaan. noin 8v. aivan sama mikä vamma onl. vammainen osaa riisua itsensä ja pukeutua ja jos ei osaa äiti hankkii invahuoneen jos vammaisen isä ei vie lastaan.

tytöille ja pojille samat säännöt. joko kaikki yhteisissä pesuhuoneissa tai sitten noudatettaan sääntöjä eikä kuvietlla olevansa parempia kuin muut ja sääntöjen yläpuolella, ihan sama mikä adhd on.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
tiedättehän että kaikki ei näy ulospäin jos on jotain vammaa? ja meillä ainakin poika tulee kulkemaan mukana naisten puolella kunnes osaa uida hyvin, yksin en toiselle puolella varmasti sitä ennen laita.

Peesi. Tiedän kanssa tapauksen, josta ei heti vilkaisulla näe vammaa päällepäin.

Minä olin monta vuotta käymättä uimahallissa kun muutaman kerran sain sellaisen saarnan kuulla että hyvä kun kerkesin väliin mitään sanoa :(
Kerran eräs vanhempi rouva alkoi huutamalla huutamaan kuinka toi ison pojan mukanani naisten puolelle,
ikää lapsella oli 7vuotta ja pojallani älyllinen kehitysvamma joka ei siis näy ulospäin :(
Poika ei olisi pärjännyt omineen miesten puolella,ei osannut avata kaappia,ei
ymmärtänyt että ensin pitää käydä suihkussa ja toimia ihan uimahallin ohjeiden mukaan ei juosta altaaseen kun itse vaan haluaa.
Toisen kerran minua ei päästetty uimahalliin sillä täti joka otti rahat siinä luukulla sanoi että meistä oli edellisviikolla valitettu kun on iso poika mukana uimahallissa naisten puolella,
luultavasti siis tämä vanha rouva :(
Ei auttanut selittely että lapseni on vammainen,
ei kuulemma voi olla kun ei istu pyörätuolissa ja kyllä varmasti kuulemma pärjää yksinkin omalla puolellaan.
Eli näin saadaan ne vammaiset hienosti pois tästäkin harrastuksesta :(
Nyt onneksi lapsella ikää enemmän ja osaa avata sen pukkarin oven ja pärjää jotenkin siellä miesten puolella yksinkin :)
Mutta reilun 6vuotta siis uimme vain kesällä sillä uimahalliin kun ei ollut asiaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Pojat menevät omalle puolelleen silloin kun uimahallin järjestyssäännöisä sanotaan. noin 8v. aivan sama mikä vamma onl. vammainen osaa riisua itsensä ja pukeutua ja jos ei osaa äiti hankkii invahuoneen jos vammaisen isä ei vie lastaan.

tytöille ja pojille samat säännöt. joko kaikki yhteisissä pesuhuoneissa tai sitten noudatettaan sääntöjä eikä kuvietlla olevansa parempia kuin muut ja sääntöjen yläpuolella, ihan sama mikä adhd on.

Ei meidän uimahallissa ollut erillistä huonetta,
oli kerran kuussa vammaisten uintivuoro mutta tarkoitettu juuri näille pyörätuolissa oleville :(
Eli jäimme siis siitäkin ulkopuolelle:(
Se että vammainen osaa tuon ikäisenä itsenäisesti toimia niin ei pidä yleistää,meidän lapsi kun on vasta nyt oppinut sen asian.
Ja toinen asia,
en vertasi jotakin ADHD lasta vaikeasti kehitysvammaiseen lapseen ;)

Kyllä se raja menee siinä, kun aloittaa koulun, viimeistään. Hiukan noloa törmätä luokkakaveriin siinä tilanteessa. Ja ekaluokalla alkaa jo olla niitä pieniä ihastuksiakin. Ja jos lapsi pärjää koulussa päivän, niin siloin olisi jo syytä opetella pärjäämään uimahallissakin. Hyvänen ainaka, 7-vuotias osaa kyllä ihan varmasti, ellei ole kotihoidossa ollut äidin passattavana kouluikään asti...

Ai onko ap:lla tapana tuijotella pikkupoikien sukuelimiä? Tuijotteletko samalla tavalla naisten/tttöjen rintoja ja sukuelimiä? tuon takia en käy yleisissä kylpylöissä. Kaikenmaailman perverssit tuijottelee.

Suomessa miehet ja naiset, tytöt ja pojat voi kyllä käydä yhdessä saunassa ilman mitään seksuaalisia juttuja. Kuuluu kulttuuriin alastomuus luonnollista.

Kyllä itse olen miettinyt, että uskallanko päästää/ uskaltaako 9v täyttävä poikani mennä yksin miesten puolelle (vilkaspoika), tosin sen tiedän ettei hän kyllä enää kehtaisi tyttöjen sekaan edes tulla, mutta sitten sinne miesten puolelle varmaan jää puolet pojan vaatekerrasta.. saan sitten mennä sieltä niitä etsimään miesten seasta.