Kysy hellarilta mitä vaan, vastaan mitä osaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
Jos haluat ketjuusi vähän vauhtia, niin tapellaan vähän homoista.

Miksi homot ovat sinusta syntisiä ja pahoja? Mitä pahaa voi olla rakkaudessa?

Tiätkö Raamatusta otetta Sodoman ja Gomorran tapahtumista?Muistatko uskonnontunneilta?

Juu, tiedän. Kuin?

Eikö toi vastaa sun kysymykseen?
Jumala hävitti kyseiset kaupungit koska siellä oli riettautta.Mm. juuri homoutta.Uskovien ja muidenkin KUULUISI rakastaa kaikkia,kyllä.Rakkaus on siis jees.Mutta kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen "seksuaalinen" rakkaus vaan..on kiellettyä.Koska nainen on luotu miehelle,ei mies miehelle.
Emmä tiä osaanko mä enää paremmin vastata ja ap:kin tai häippästä vai hä?

Eli et pidä homoista, koska sinulle on kerrottu, että raamatussa ei homoista opidetä? Mutta mitä ajattelet ihan itse? Avoliitto on raamatun mukaan yhtä iso synti kuin homous, joten paheksutko/pidätkö avoliitossa eläviä myös yhtä syntisinä kuin homoja?

Oma mielipide on että homoilkoot jos pakko on mutta itse en halua sellaista nähdä.Pystyn homojen kanssa keskustelemaankin mutta en tiä miten enempi pystyisin tekemisissä olemaan.Meillä on suvussa homo.Ihan jees tyyppi.

Mielestäni en näe järkeä asua yhdessä jos ei mennä naimisiin mutta silti en mene siitä kellekään valittamaan jos yhdessä asuvat ennen naimisiinmenoa.Ei oo mun ongelma.

Homoseksuaalisuus ja esiaviollinen seksihän ovat tunnetusti syntejä ja ne erkaannuttavat Jumalasta.En näe että he sinänsä olisivat yhtään sen huonompia tai parempia ihmisiä kuin minä mutta uskonelämän kannalta nuo asiat eivät ole kovin jees.

Jos haluat ketjuusi vähän vauhtia, niin tapellaan vähän homoista.

Miksi homot ovat sinusta syntisiä ja pahoja? Mitä pahaa voi olla rakkaudessa?

Tiätkö Raamatusta otetta Sodoman ja Gomorran tapahtumista?Muistatko uskonnontunneilta?

Juu, tiedän. Kuin?

Eikö toi vastaa sun kysymykseen?
Jumala hävitti kyseiset kaupungit koska siellä oli riettautta.Mm. juuri homoutta.Uskovien ja muidenkin KUULUISI rakastaa kaikkia,kyllä.Rakkaus on siis jees.Mutta kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen "seksuaalinen" rakkaus vaan..on kiellettyä.Koska nainen on luotu miehelle,ei mies miehelle.
Emmä tiä osaanko mä enää paremmin vastata ja ap:kin tai häippästä vai hä?

Eli et pidä homoista, koska sinulle on kerrottu, että raamatussa ei homoista opidetä? Mutta mitä ajattelet ihan itse? Avoliitto on raamatun mukaan yhtä iso synti kuin homous, joten paheksutko/pidätkö avoliitossa eläviä myös yhtä syntisinä kuin homoja?

En häipännyt. Kysymyksiin vastailen minkä ehdin ja lapsikin välis kaipasi huomiota..sorii..

Hyvin tuossa aiemin vastattu, ei lisättävää :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi-:
Minulla tuli kapina ja baarikausi. Monella tulee, mutta moni myös palaa takaisin. Moni myös jää pois. Eronneisiin suhtaudutaan kuin kehen tahansa..siis häntä ei näy seurakunnan tilaisuuksissa. En osaa vastata, en ole läheltä seurannut sellaista.

Ymmärrätkö / mitä ajattelet ihmisestä, joka luopuu uskosta jostakin muusta syystä kuin käydäkseen baareissa tai elääkseen muuten ns. syntisesti? Onko muita syitä ylipäätään olemassa :saint:

Ymmärrän: hän on pettynyt uskoviin ihmisiin. Hän ei ole ehkä päässyt Jumalan yhteyteen siten, että olisi pysynyt uskossaan. Uskovissa pitää muistaa, että kaikki on ihmisiä. Emme ole parempia kuin muut. Olemme vain pyhittyneet ristin työn tähden. Muutkin voisivat aivan samoin. Ja voisin ihan yhtä hyvin olla vaikka lestadiolainen tai ev.lut, ihan sama, kunhan olen saanut todellinen uskon, en uskonnollisuutta, mikä ei yksin johda mihinkään.

Entä jos henkilö itse olisi sitä mieltä, että ei ole pettynyt erityisesti uskoviin ihmisiin?

voiko hellari ja uskoton olla kavereita/ystäviä? tunnen yhden hellarin ja tullaan tosi hyvin juttuun, mutta silti mietin, voiko tästä tulla pidemmän päälle mitään, kun on kumminkin niin eri taustat!

Voi olla!Miksi ei voisi. Minulla on useita ystäviä, jotka ei ole hellareita. Tiedän pariskuntiakin, joissa toinen on hellari ja toinen ihan tavallinen. Hassua, pidän kyllä itseänikin ihan tavallisena =)

Uhritulot, eli siis se, mitä ihmiset laittaa siihen pelottavaan "koppaan", eli siis toisinsanoen rahalahjoitukset menevät seurakuntarakennuksen ylläpitoon, eli sähköihin, veteen, remontteihin. Seurakunta maksaa myös pastoreille palkkaa, joka ei usein ole suuri, mutta sillä tulee toimeen. Lisäksi saatetaan maksaa kannatusta läheteille eri maissa, siis lähetystyöntekijöille.

Meidän seurakunnassa on aika avointa se, mihin rahaa menee, kerran vuodessa on seurakunnan vuosikokous, jossa käsitellään seurakunnan taloutta. Seurakuntalaiset tietävät, ketä lähettejä seurakunta kannattaa rahallisesti ja paljonko seurakunnan vuosittaiset menot ja tulot ovat.

Ei ole semmoista, että seurakunnassa olisi joku, joka hieroo käsiään yhteen ja saa itse huomattavia rahasummia. Seurakunnilla on yleensä hallitus ja vanhimmisto, eikä raha-asioita pysty pimittämään. Näin ainakin meidän seurakunnassa on.

Minulla tuli kapina ja baarikausi. Monella tulee, mutta moni myös palaa takaisin. Moni myös jää pois. Eronneisiin suhtaudutaan kuin kehen tahansa..siis häntä ei näy seurakunnan tilaisuuksissa. En osaa vastata, en ole läheltä seurannut sellaista.

Ymmärrätkö / mitä ajattelet ihmisestä, joka luopuu uskosta jostakin muusta syystä kuin käydäkseen baareissa tai elääkseen muuten ns. syntisesti? Onko muita syitä ylipäätään olemassa :saint:

Ymmärrän: hän on pettynyt uskoviin ihmisiin. Hän ei ole ehkä päässyt Jumalan yhteyteen siten, että olisi pysynyt uskossaan. Uskovissa pitää muistaa, että kaikki on ihmisiä. Emme ole parempia kuin muut. Olemme vain pyhittyneet ristin työn tähden. Muutkin voisivat aivan samoin. Ja voisin ihan yhtä hyvin olla vaikka lestadiolainen tai ev.lut, ihan sama, kunhan olen saanut todellinen uskon, en uskonnollisuutta, mikä ei yksin johda mihinkään.

Entä jos henkilö itse olisi sitä mieltä, että ei ole pettynyt erityisesti uskoviin ihmisiin?

Taisin kadottaa, mihin pyrit? Ei kai siinä mitään ongelmaa ole, jos hän ei usko ylipäänsä enää..onko koskaan siis aidosti uskonutkaan? En osaa vastata. Onko ko. ihminen ollut uskossa? ?
ei muuta tule mieleen. ehkä arjessa en pohtisikaan yhtään mitään ko. ihmisistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Uhritulot, eli siis se, mitä ihmiset laittaa siihen pelottavaan "koppaan", eli siis toisinsanoen rahalahjoitukset menevät seurakuntarakennuksen ylläpitoon, eli sähköihin, veteen, remontteihin. Seurakunta maksaa myös pastoreille palkkaa, joka ei usein ole suuri, mutta sillä tulee toimeen. Lisäksi saatetaan maksaa kannatusta läheteille eri maissa, siis lähetystyöntekijöille.

Meidän seurakunnassa on aika avointa se, mihin rahaa menee, kerran vuodessa on seurakunnan vuosikokous, jossa käsitellään seurakunnan taloutta. Seurakuntalaiset tietävät, ketä lähettejä seurakunta kannattaa rahallisesti ja paljonko seurakunnan vuosittaiset menot ja tulot ovat.

Ei ole semmoista, että seurakunnassa olisi joku, joka hieroo käsiään yhteen ja saa itse huomattavia rahasummia. Seurakunnilla on yleensä hallitus ja vanhimmisto, eikä raha-asioita pysty pimittämään. Näin ainakin meidän seurakunnassa on.

peesaan

Taisin kadottaa, mihin pyrit? Ei kai siinä mitään ongelmaa ole, jos hän ei usko ylipäänsä enää..onko koskaan siis aidosti uskonutkaan? En osaa vastata. Onko ko. ihminen ollut uskossa? ?

Väittäisin, että tässä esimerkkitapauksessa henkilö on aidosti uskonut aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ~:
...kunhan olen saanut todellinen uskon, en uskonnollisuutta, mikä ei yksin johda mihinkään.

Mistä tiedät/tunnistat/punnitset/määrität todellisen uskon?

siitä, että on anonut syntinsä anteeksi ja pyrkii rukoilemaan ja elämään Yhteydessä Jumalaan. Niin sanotusti uudesti syntyy. Ottaa Kristuksen vapahtajanaan vastaan. Että luottaa siihen, ettei ole enää yksin vaan Kristuksessa. Että ihminen itse elää sen uskon myös todeksi. Siinä muutama.

Väittäisin, että tässä esimerkkitapauksessa henkilö on aidosti uskonut aiemmin.

Sitten kysyisin, mitä tapahtui?

-86? :)
Itse en ollut silloin vielä syntynytkään. :D
Hieno juttu ap että oot tällä tiellä pysynyt!
Itse ollut uskossa -01 lähtien.Tosin tällä matkalla ollut kyllä niitäkin aikoja kun on miettinyt uskoako vai ei mutta normaaliahan se on.

Kiva =)!
Juu, ihan normaalia se on! Onnea ja Siunausta eteenpäin!

..jos hän ei usko ylipäänsä enää..onko koskaan siis aidosti uskonutkaan?..

tuollahan se on helppo ainakin selittää...

- ei anonut syntinsä aidosti anteeksi
- ei pyrkinyt rukoilemaan ja elämään Yhteydessä Jumalaan
-ei niin sanotusti uudesti syntynyt.
- ei ottanut Kristuksen vapahtajanaan vastaan.
- ei luottanut siihen, ettei ole enää yksin vaan Kristuksessa.
- olikin siis yksin,
- ei elänyt itse uskoaan todeksi

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Koetko jotain todella vavisuttavaa suhteessasi Jumalaan?

Sanoisinko, että vavisuttavaa on rukoilla yksin..siis olla kaksin Jumalan läsnäolossa. Koen, että olen yhtä Hänen kanssa. Ikäänkuin hengittäisin ilmaa Hänessä. Voi, niin vaikea kuvailla. Mutta ei se ole pelkkää fiilistelyä. Useinkaan en koe niin voimakkaasti kokouksissa. Jostain syystä olen vapaampi yksin..tai muutaman ihmisen kanssa rukoiltaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Näyttää siltä että ap yrittää vahvistaa ennakkoluuloja. Hengessä koetut lahjoituskehotukset ja siunausten ostamiset rahalla ovat juuri sellaista joista uskottavat seurakunnat haluaa sanoutua irti.

en yritä mitään. Miksi? Mutta tämä vastaus oli, mitä olen itse kokenut, minä itse, ilman painostusta.

En tiedä miksi, uskonsuuntia ja seurakuntia mustamaalataan monesta syystä. Karismaattisten herätysliikkeiden huono maine tulee juuri siitä että psykologiset rahastuskeinot on sotkettu toimintaan.

- olikin siis yksin,

Kadotin taas punaisen langan..mihin pyrit?

mun mielestä tää sun alotukses itsessään on jo eräänlaista provoo,ei sillä ihan jees jos koet että sun täytyy vastailla.

Olen siis itsekin uskossa ja mieheni on hellari.
Mä en ymmärrä miks tohon rahamääräkysymykseen vastasit,itelle tulee mieleen että jotenkin yrität leveillä kun rahasummista noin tarkasti puhut.Ite tuollaiseen olisin vastannut että silloin tällöin muutaman kympin,joskus enemmänkin ja joskus tulee ostettua jotain seurakunnan hyväksi.
Sori jos nyt yleistä pahennusta aiheutan viestilläni mutta pisti vaan silmään.

Sama. Mustakin vähän outo aloitus. Mies + suku on helluntailaisia ja ihan tavallisia ihmisiä hekin ovat. Miksi jotain erityistä pitäisi edes kysyä.....

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Ei yrittänyt tarpeeksi. Sekin on aika julmasti sanottu toiselle, joka on yrittänyt kaikkensa.

sanoinko niin? kuulostaa kamalata. En nyt ihan noinkaan tarkoittanut. Anteeksi!

Et sanonut, sitä vain näkee liian kanssa. Olen kuullut luopioiden juttuja.

- olikin siis yksin,

Kadotin taas punaisen langan..mihin pyrit?

Tuolla aikasemminhan kusion mistä aidon tunnistaa, ja sitten vain oman vastauksesi argumenteista siihen tein loogisen yhteenvedon niiden negaatiosta vastaamaan tuota "liekö koskaan siis aidosti..." -tapausesimerkkiä.

Yhteistyössä