Kysymys koirista/koiran omistajista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cinnamon Lee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Jatkokysymys: saako teidän koirat omia ruokiaan ollenkaan, vai onko ne sitt vaan auttamatta läskejä? :ashamed:

Saa melkein pelkästään omiaan (kallista kuivamuonaa...) ja vähän muksujen jämiä.Eivät ole läskejä millään lailla.

Jatkokysymys: saako teidän koirat omia ruokiaan ollenkaan, vai onko ne sitt vaan auttamatta läskejä? :ashamed:

Meillä koira syö pääasiallisesti koiranruokaa. Joko kuvamuonaa tai sitten jotain mitä olen tehnyt itse (useimmiten jotain yrjölän puuron johdannaista). Jos saa jotain ruoantähteitä, se huomioidaan muun ruoan määrässä. Ei ole läski, hoikanpuoleinen ja sellaisena sopii pysyäkin.

Meillä koira syö tietyn merkkistä, eläinkaupasta ostettua ruokaa. Ei ole läskiä nähnytkään koiramme, pelkkää lihasta ja kovaa kuntoa kyllä.

Meillä siis koira saa kyllä nuolla lautaset, mutta eipä niissä lautasissa yleensä paljoakaan ruokaa ole.

Vastaanpa molempiin:
Meillä kaikki astiat pestään tiskarissa, ja niin ollen niistä kyllä koiran suusta tullet bakteeritkin lähtee veks, eli välillä on koirat syöny esim. ruokalautaselle kerättyjä tähteitä suoraan lautaselta. Pienempi olis hanakasti nuolemassa koneessa olevia likasia astioita, mutta olen aina ajelemassa sitä pois siitä.

Pienempi koira syö meillä vain ja ainoastaan marketin koiranruokaa, poikkeuksena makaroni, riisi, keittojen liemet (maha ei kestä muuta ).
Isompi syö ihan mitä vaan, mutta pääasiallisesti sillekin laitetaan kuivamuonaa suurinosa, ja sitten lisäksi kotiruokaa jos on ylijäämää. Ja kumpikin on ihan normaalipainoisia. Tosin isompi koira on säkäkorkeudeltaan 6cm liian korkea joten massaakin on sitten toisia saman rodun edustajia hieman enemmän, mutta ei liikaa.

Vastaanpa myös. Meillä koira ei koskaan nuole ihmisten lautasia taikka syö muutenkaan ihmisten astioista. Astiat pestään koneessa mutta siitä huolimatta koiralla on omat astiansa ja ihmisillä omansa. Koira myös syö omaa ruokaansa ja ihmiset omaansa. Meillä koira ei saa ruuan jämiä.

Vain omasta kupistaan syö ja tää siks et on helpompi opetaa ettei ulokoakaan ota mitään suuhunsa.

Mulla koira ei ole koskaan koulutustilanteissakaan saanu makupaloja vaan kiitos on tullu ihan multa :D mua se koira haluu palvella ei sitä namua.

Mun koira syö vain neuta johon lisään raejuustoa tai piimää sekä magnesiumia.
Tää ruoka ei oo mitän kuivamuonaa.

Meillä ei koirat nuole tiskejä, ei syö roskia eikä juo pöntöstä (paitsi ilman lupaa on pari kertaa näin tehty...). Tosin sitten taas koirat saa maistiaisia samalta lautaselta, samalla lusikalla/haarukalla ja juodaan samasta hanasta vettä, annetaan maistaa omia jätskejä...Pussaillaankin kyllä alati kun koirat on sellaisia hellyydenkipeitä sylihauvoja. Meillä nuo koirat on vauvoja ja en osaa edes ajatella niitä "bakteeripesinä". Tottahan se on että puhtaammat suut niillä on kuin ihmisillä. Meilläkin kuitenkin vielä harjataan hampaita, syödään hampaita puhdistavia luita ja ei haise henkikään pahalle!! Ok, ainut tapa mikä mua yököttää, mutta lähinnä vieraiden puolesta on se et toinen koiristamme nuolee hanoja... Olen joskus antanut ihmiselle joka ei koirista perusta kraanavettä ja tuon jälkeen tämä päätti käydä nuolemassa hanan... Oli hieman nolo olo ja sen jälkeen ei ole kyseinen henkilö meillä kraanavettä juonut. Itseäni tuo ei siis haittaa!