Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:Alkuperäinen kirjoittaja ov:Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:Tietysti!!
Koko ajan yritän laihduttaa ihan luomusti, mutta ei vaan onnistu, tammikuussa pakko aloittaa tehokkaasti ja kunnon kurilla!!
Ainakin itse olen ylipainoisena (BMI 29,2) todella onneton ja ruma. Ei tunnista samaksi ihmiseksi mitä olin ennen lihoamista, aina ennen BMI on ollut 18,3. Ennen nautin vaatteista ja muodista ja varsin alusvaatteista. Nykyään saa viikkokausia juosta kaupoissa, että löytää sopivat housut ja eikä paljoa tee mieli alusvaatteisilla keikkua. Lisäksi ylipaino masentaa ja aiheutaa stressiä ja olo tuntuu ihan vieraalta.
Ja kyllä olen sitä mieltä, että yleensä se on lihavan oma syy, että on lihava ja pitäisi laihduttaa. Mietin aina, että miten joku lihava voi olla oikeasti onnellinen.
Anteeksi, mutta naurattaa toi sun juttusi että pitää viikkokaupalla etsiä housuja... Mä löysin viimeksi farkut kun vain kävelin Lindexille, etsin sopivan koon neljistä housuista ja sovitin. Kahdet oli hyvän malliset ja ne otin.
Mun BMI on 45...
hehh, se on suhteellista, kun on muutenkin lýhyt ihminen ja ne kaikki ylimääräiset on masussa/reisissä. voin löytää helposti kivat housut, mutta viimeistään istuessa ne puristaa vatsastaja tahdon kuitenkin, että housut näyttävät hyviltä eikä ole mitään collegehousuja. farkkuja en ole käyttänyt pariin kuukauteen, kun ei oikeasti ole sellaisia mitkä istuisi kunnolla päälle.
Alkuperäinen kirjoittaja ov:Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Alkuperäinen kirjoittaja ov:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:kyllä lihavankin on helppo laihduttaa karppaamalla. mulla 30 kiloo ylipainoo ja 10 kiloa siitä jo pois eikä nälkää tarvi nähda. suosittelen
Mulle ei olisi helppoa luopua perunasta tai sokerista kokonaan.
Ei mullekaan. Enkä ole lkokonaan uopunutkaan. Mut yli 15 kiloa lähti siltiNyt en oo vaa'assa käynyt pitkään aikaan, mutta jatkuvasti vaan jää vaatteita isoiksi.
Suosittelen.
Nimimerkillä "rakastan voiperunoita, ranskalaisia ja kaikkea makeaa" :snotty:
Heitäpä esimerkkejä mitä syöt esim. päivän aikana. Alkoi kiinnostaa!
Alkuperäinen kirjoittaja ov:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:yllättävän helppoa tää karppaaminen on. aluksi oli outoa kun ei voinut aamupalaksi syödä leipää mutta äkkiä siihen tottui.
aina oon syönyt PALJON makeaa ja nyt karppauksen aikana ei oo tehnyt ees mieli.
nää nopet tulokset motivoi..
Miten toimit perheen kanssa? Syökö lapsetkin karppisafkaa? Mies? Mä en voisi kuvitellakaan, että lappaisin muitten lautasille perunaa ja tekisin niille leivät enkä itse söisi.
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:totta vtussa. syön niin paljon että pahaa tekee. en oksenna. ja kohta syön taas lisää. jos on mitä syödä. joskus taas en syö kun ei ole mitään mitä syödä. nukkuisin mieluiten koko ajan. ja valveilla makaisin ja söisin.
ja jos joku keksis jonku pillerin millä mä saisin 20kg pois niin mahtavaa. muuten oon liian laiskapaska lähtee lenkille ja vahtii syömistäni. vahdin sitä jo muutenkin...
voiko kasvissyöjä karpata?
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Alkuperäinen kirjoittaja ov:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:yllättävän helppoa tää karppaaminen on. aluksi oli outoa kun ei voinut aamupalaksi syödä leipää mutta äkkiä siihen tottui.
Miten toimit perheen kanssa? Syökö lapsetkin karppisafkaa? Mies? Mä en voisi kuvitellakaan, että lappaisin muitten lautasille perunaa ja tekisin niille leivät enkä itse söisi.
Meillä muksut syö ihan normaalisti kaikkea.
Ukko on mukana tässä painonhallintaprojektissa ja se on pudottanut varmaan enemmän kun minä
Alkuun mustakin tuntui pahalta ajatus että keittelen pottuja ja teen voileipiä enkä ite syö niitä mutta nopeasti siitä pääsi yli. Ja varsinkin kun tulosta rupesi tulemaan.
Alkuperäinen kirjoittaja HERÄTYS!!:Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:totta vtussa. syön niin paljon että pahaa tekee. en oksenna. ja kohta syön taas lisää. jos on mitä syödä. joskus taas en syö kun ei ole mitään mitä syödä. nukkuisin mieluiten koko ajan. ja valveilla makaisin ja söisin.
ja jos joku keksis jonku pillerin millä mä saisin 20kg pois niin mahtavaa. muuten oon liian laiskapaska lähtee lenkille ja vahtii syömistäni. vahdin sitä jo muutenkin...
Tiedätkö, mä voin vaikka vannoa, että sulla on yhdistelmä masennus-BED-kakkostyypin diabetes. Tunnistan itseni NIIIIIIN täysin. Ahmin koska olin onneton ja ahmimisen jälkeen verensokerit nousivat korkealle ja alkoi nukuttaa. Nukuin hyvällä omatunnolla, koska silloin ei tarvinnut ajatella mitään eikä tehdä mitään, vaan pystyi pakenemaan kaikkea uneen. Kun ahmimisen jälkeen heräsi, oli sokerit taas alhaalla ja hirveä makeannälkä ja sitten taas söi jotain. Mitä enemmän söin, sitä enemmän lihoin, mitä enemmän lihoin, sitä enemmän masennuin, mitä enemmän masennuin, sitä enemmän halusin pois ja mitä enemmän halusin pois, sitä enemmän söin ja nukuin...
Alkuperäinen kirjoittaja HERÄTYS!!:Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:totta vtussa. syön niin paljon että pahaa tekee. en oksenna. ja kohta syön taas lisää. jos on mitä syödä. joskus taas en syö kun ei ole mitään mitä syödä. nukkuisin mieluiten koko ajan. ja valveilla makaisin ja söisin.
Tiedätkö, mä voin vaikka vannoa, että sulla on yhdistelmä masennus-BED-kakkostyypin diabetes. Tunnistan itseni NIIIIIIN täysin. Ahmin koska olin onneton ja ahmimisen jälkeen verensokerit nousivat korkealle ja alkoi nukuttaa. Nukuin hyvällä omatunnolla, koska silloin ei tarvinnut ajatella mitään eikä tehdä mitään, vaan pystyi pakenemaan kaikkea uneen. Kun ahmimisen jälkeen heräsi, oli sokerit taas alhaalla ja hirveä makeannälkä ja sitten taas söi jotain. Mitä enemmän söin, sitä enemmän lihoin, mitä enemmän lihoin, sitä enemmän masennuin, mitä enemmän masennuin, sitä enemmän halusin pois ja mitä enemmän halusin pois, sitä enemmän söin ja nukuin...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:lasten ja mun sapuskat on erikseen.. eli ei oo niiden painot nousseet.
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:Alkuperäinen kirjoittaja HERÄTYS!!:Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:totta vtussa. syön niin paljon että pahaa tekee. en oksenna. ja kohta syön taas lisää. jos on mitä syödä. joskus taas en syö kun ei ole mitään mitä syödä. nukkuisin mieluiten koko ajan. ja valveilla makaisin ja söisin.
no masennusta en kiellä. diabeteksen kiellän. mä olin tänä kesänä ihan hyvässä vauhdissa laihduttamassa ihan vaan lenkkeilyllä. ja en samalla tavalla syöny koko ajan. sit vaan tuli kaikenlaista ja nyt ei vaan viitti kiinnostaa. just muuten söin päivän ruokajämät. ja olisin syöny lisää jos olis ollu. en ikinä osaa jättää ruokaa jäljelle... kaikki on syötävä.
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:Alkuperäinen kirjoittaja HERÄTYS!!:Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:totta vtussa. syön niin paljon että pahaa tekee. en oksenna. ja kohta syön taas lisää. jos on mitä syödä. joskus taas en syö kun ei ole mitään mitä syödä. nukkuisin mieluiten koko ajan. ja valveilla makaisin ja söisin.
Mä myös tunnistan itseni.... Mutta tohon 2.tyypin diabetekseen en usko, en ainakaan vielä, kun sokeriarvot on mitatusti kohdillaan. Masennus toki löytyy, ehkäpä tuo BED myös... Miten sait kierteen katki?
Mä luulen, et masennuksen syy ei mulla syöminen ole, vaan seuraus, mutta siitä juuri seuraa myös väsymys, ja kun ei mitään kunnon ruokaa jaksa tehdä, syö makeaa -> väsyttää.
Alkuperäinen kirjoittaja ov:Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:Alkuperäinen kirjoittaja ov:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:yllättävän helppoa tää karppaaminen on. aluksi oli outoa kun ei voinut aamupalaksi syödä leipää mutta äkkiä siihen tottui.
Meillä muksut syö ihan normaalisti kaikkea.
Ukko on mukana tässä painonhallintaprojektissa ja se on pudottanut varmaan enemmän kun minä
Alkuun mustakin tuntui pahalta ajatus että keittelen pottuja ja teen voileipiä enkä ite syö niitä mutta nopeasti siitä pääsi yli. Ja varsinkin kun tulosta rupesi tulemaan.
Onko lapsien paino alkanut nousta? Mietin, että miten käy jos teen muuten rasvaista ruokaa ja sitten vielä lykkään lapsille siihen oheen pastaa, perunaa, jne?
Alkuperäinen kirjoittaja HERÄTYS!:Sokerithan pysyy hyvinä ja diabetes oireettomana kun ruokavalio on hyvä. Mutta sitten kun se ei ole hyvä, niin... Mä sain kierteen katki lääkäreiden avulla. Ensin terkkalääkärille ja sitä kautta sitten mt-toimistoon, ravitsemusterapeutille, diabeteshoitajalle, jne. Lääkitys kohdilleen ja jo alkoi taas elämä maistua.
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:piti googlaa BED. enkä oikein siitäkään tiedä. ei mulla ikinä oo ollu kovin terve suhde ruokaan. ihankun napostelusta tms. olis pentuna huomautettu. muistan ostaneeni jotain voileipäkeksejä tms omaan huoneeseeni joita sitten söin yöllä telkun ääressä... (outoa mitä sitä nyt muistaakin)
Alkuperäinen kirjoittaja HERÄTYS!:Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:Alkuperäinen kirjoittaja HERÄTYS!!:Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:totta vtussa. syön niin paljon että pahaa tekee. en oksenna. ja kohta syön taas lisää. jos on mitä syödä. joskus taas en syö kun ei ole mitään mitä syödä. nukkuisin mieluiten koko ajan. ja valveilla makaisin ja söisin.
no masennusta en kiellä. diabeteksen kiellän. mä olin tänä kesänä ihan hyvässä vauhdissa laihduttamassa ihan vaan lenkkeilyllä. ja en samalla tavalla syöny koko ajan. sit vaan tuli kaikenlaista ja nyt ei vaan viitti kiinnostaa. just muuten söin päivän ruokajämät. ja olisin syöny lisää jos olis ollu. en ikinä osaa jättää ruokaa jäljelle... kaikki on syötävä.
Masennus ja BED ainakin. Veikkaan myös sitä kakkostyypin diabetestä. Sehän voi pysyä hyvinkin kurissa ja oireettomana kun ruokavalio on oikea... Mutta hae nyt hyvä ihminen tuohon apua!