*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa uusille odottajille :flower:

Täällä voidaan muuten ihan ok, mutta heti maanantaina jo tiesi olleensa töissä.. Uh, kylläpä kipeytyy kädet ja kaikki. Niinku vanha mummo on ku mönkii saunanlauteille :laugh:
Kädet ei kyllä tykkää yhtään, mut sinnittelen nyt tämän viikon..
Onneks ens viikolla on talviloma B)
Sen jälkeisellä viikolla onkin lääkärinneuvola =)

Odessa80 27+3

Ai niin piti kiitellä liikuntavinkeistä :) Olen vaan tällä hetkellä niin hermoheikko, että pelkään kaiken mahdollisen aiheuttavan keskenmenon. Mutta ens viikolla aion viimeistään palata takaisin urheilun pariin. Ja Kvartille onnea mukavista ultrakuulumisista ja Helmin askelista :) Kohta saat juosta perässä! Piipille jaksamista loppurutistukseen. Toivottavasti saat jatkossa nukuttua paremmin.

Mulla on koko ajan tosi epäuskoinen olo, että oikeasti olisin raskaana. Jostain syystä pelkään nyt ihan hirmuisesti, että onkin tuulimuna. Mulla oli viimeksi jostain 5+4 lähtien karsea olo, siis niin ällöä kun vaan voi olla 24/7. Nyt olo on paljon helpompi, satunnaista huonovointisuutta lähinnä aamuisin ja iltaisin. Väsymys tosin on aivan hirveää, voisin painella nyt jo pehkuihin ja mikään unimäärä ei tunnu riittävään ja närästää ihan vietävästi. Kahvi ei enää mene alas ja jogurtti ällöttää. Voiko tämä muka olla normaali raskaus, kun viimeksi oli niin karseaa? Vai voiko liittyä siihen, että viimeksi raskaus alkoi tuplina ja ultrassa löytyi molemmat säkit istukoineen päivineen? Tai voiko kyseessä olla nyt eri sukupuolta oleva pikkuinen? Niin ja viimeksi tuli joku ihme akne, nyt iho hehkuu. Koko ajan päässä jyskyttää pelko, että nää tukilääkkeinä olevat luget ja zumet vaan pitää vuodon pois ja en olekaan raskaana :hug: Alavatsakipujakin on, kohtu niin kuin "tuntuu" toisinaan tuossa masulla, jotenkin "kovana" tai muuta?!? Ja lisäksi selkään koskee välillä...Huoh...Ei jaksaisi odottaa sitä ultraa :headwall:

Vadelmaunelma ja POKS 6+0

Tervetuloa Danuli ja Valeska :flower:

Täällä ei ole näkynyt pahoinvointia sitten sunnuntain. Ehkä tämä tästä jo helpottaa :saint: Ruokakin maistuu paremmin kuin hyvin ja vettä olen juonut jo kaksi päivää. Viimeisten seitsemän viikon aikanahan en ole pystynyt juomaan pelkkää vettä oksentamatta.

Nyt jännäilen täällä olenko saanut noroviruksen... Meillä on sitä töissä ollut liikkeellä ja mahdollisesta altistuksesta tulee perjantaina 3vrk, joten silloin viimeistään pitäisi oireidenkin alkaa. Uuh, ei huvittaisi taas oksentaa ja lisäksi ripuloida. Sairastuneilla työtovereilla on ollut kovaa kuumettakin. Ei houkuttele se, ei.

Vadelmaunelmalle tsemppiä ultran odotteluun.

Sipsunen & Nalle 15+3

piip, hyvä että yö oli parempi, vaikuttaa kummasti oloon miten nukkuu ;(

mekkala, nätti huopa :D ahkera oot ollu. Onnea potkuista!

odessa, jaksuja töihin, hyvä et on neuvola noin pian ja loma myös

vadelmaunelma
, jaksuja ja uskoa raskauteen ja voimia ultran odotteluun

sipsunen, hieno homma kun alkaa helpottaa :), mut kurja jos saat ton noron siihen sit seuraavaksi

Vadelmaunelma, mun mielestä sulla on aika kiitettävä lista oireita! :D Erot voivat kyllä varmasti johtua siitä, että viimeksi oli tuplat tai sitten ihan vaan siitä, että tämä on nyt uusi raskaus eikä enää se sama kuin viimeksi. Nautihan siitä kauniista ihostasi. Mun kälyn iho meni ihan huippuhyvään kuntoon raskaana, eikä ole yhtään nyt imettämisen aikana vielä huonontunut. Mulla taas on tätä teini-ihoa ollut jo sellaiset 35 viikkoa - voi kun se lähtisi pikkuhiljaa synnytyksen jälkeen paranemaan...

Odessa, voi harmi nuo sinun kädet. Nyt voin kyllä aika hyvin sympata, koska turvotus kipeyttää nivelet käsistä etenkin öisin aika kamaliksi. Toivotaan, ettet kuitenkaan ihan koko loppuaikaa joutuisi noista kivuista kärsimään. Jospa tuo vaiva katoaisi yhtäkkiä, niin kuin mullakin lähti yläselkäkivut ihan salaperäisesti?!

Unico, pääsitkös tänään kävelylle?

piip, kävin ihan sauvakävelyllä (köpöttämässä) ;) mut loppumatkasta alko oireileen toi kinttu mut ei kovin pahasti :) piti kuitenkin ottaa ne sauvat turvaksi kun yksin kävin. Tänään ollu taas aikaan saava päivä vaiks ajoittain koskeekin kunnolla. Näköjään on päiviä millon ei jaksa muuta kun huilia ja toisia kun saa jotain aikaankin

Kamala kun on ollu kiirus päivä, niin kiirus etten ole ehtinyt palstailemaan. :D

Viime yön nukuin ihan suht ok, aamusta sitten perinteinen aamukävely, tänään meni muuten 10 minuuttia vähempi aikaa kun yleensä aamuisin. Sama lenkki kuitenkin. :) (Mä oon siis ehkä kehittynyt. :laugh: ) Sit tulikin serkkutyttö tyttärensä kanssa kylään ja iltapäivä meni siinä. Oli tosi jännä nähdä kun ei olla oikeastaan koskaan oltu tekemisissä. :D Mutta tässäkin voi sanoa että Facebook yhdistää. ;)

Sit kävinkin vesijuoksemassa vähäsen, enemmänkin nautin niistä vesihierontapisteistä ja yritin saada kipeät hartiat niillä auki. Tais olla ehkä jotain hyötyäkin. :) Ilmeisesti se mun toissaöinen käsisärky oli vähän noista hartioista johtuvaa, eilen mies hieroi hartioita ja totesi että ne oli ihan jumissa. :(

No kuitenkin, uinnin aikana oli sitten joku rutannut mun autosta apukuskin oven. Onni oli, että oli rehellinen ryttääjä ja oli jättänyt lapun puhelinnroineen ja sain selvitettyä asian. Huomenna käyn kyselemässä korjausarviointia ja tämä ryttääjä maksaa tietty kaikki kulut.
Että siis tällainen päivä täällä. :D

Tässä ohimennen poksuin sitten 34. :)

Odessan sanat saunanlauteille kömpivästä vanhasta mummosta osuu ja uppoaa täälläkin. Tunne on juuri tuo. :laugh:

Unico hienoa että pääsit kävelylle. :)

Piip
tuo tieto tuosta hemoglobiinin mittauksesta auttoi nyt vähän mua. :) Mä en ois tienny tuota ettei se loppuajasta enää laskis niin. Kiitti sulle tuosta tiedosta, en oo enää ihan niin pettynyt siis siihen viime neuvolakäyntiin. :D

Ois varmaan vielä vaikka mitä jota vois kommentoida, mutta taidan nyt kuitenkin nostaa läppärin pois sylistä ja keskittyä hetkeksi tuon jääkiekon viimeiseen erään.

Huomenna onkin tarkoitus käydä TAAS uimahallilla. Oon sopinut huomenna päivällä meneväni hallille kaverin kanssa, saa vähän sosiaalista elämää liikunnan yhteydessä. :)

Mut nyt lätkä ja sit unet.

- Hapsiainen ja Herne 34+0

hapsiainen, hui sustahan tulee sit nopee ;) Ihanaa kun sä pääset noinkin liikkumaan ja urheilemaan :)

Tosta hemoglobiinista, millonkahan se sit lakkaa laskemasta? Mulla laskee edelleen, vaiks vetelen rautaa. Hiukan hirvittää mihin saakka se menee. Seilailee.
tänään pitäs puuhata vaiks mitä, saa nähdä kuin käy. eilen sain taas toukkiksen yhen pyykkikoneellisen pestyä. Toisaalta tuntuu hassulta pestä puhtaita vaatteita, mut noi uudet bodytkin mitkä tuli pyykistä on paaljon pehmeämpiä kun sinne mennessään. Miksikähän ihmeessa vauvojen vaatteisiin laitetaan nin paljon käsittely aineita et ne on noin kovia.
Täällä on kylmä, saa nähdä jääkö tänään lenkki väliin, tosin olis kauppa reissu tiedossa, joten siinä voi olla ihan riittävästi lenkkiä kaupan sisällä.

Unico ja Toukka 29+6

Ja hei mä oon jopa aikaisin ylhäällä tänää ;)

Tuli mieleen et onko huolehtiminen lisääntynyt? Mulla oli ongelmia nukahtaa kun ukko ei ollu kotona ja tiesin et se on tulossa ja pelkäsin et sille sattuu jotain matkalla, huoh. Mikä on kuitenkin epätodennäköistä.

Ihanaa, mä oon oppinu nukkumaan taas. :D Vaikkakin katkonaista se uni on, lonkkia kolottaa niin helposti kun ne puutuu tuosta kyljellään nukkumisesta, mutta silti saan kuitenkin nukuttua. :) Mietin tuossa äsken sängyssä pyöriessä, että mikä siinä on kun ei kai suositeltu kamalasti selällään nukkumista? Välillä nimittäin herään selältäni...

Unico täällä on myös kylmä. :( Aion kuitenkin kohta käydä tuolla mun perinteisellä aamukävelyllä. Kunhan nyt eka keitän kahvit ja puuron.
Niin ja mulle on tullut tuo sama huolehtimisjuttu. Huomaan sen just tuosta että jos mies on vaikka tien päällä pidemmän matkaa, niin mietin sitten itsekseni että toivottavasti sille ei satu mitään. Sitten jos siitä ei kuulukaan heti mitään niin ensimmäisenä ajattelen pahinta. :(

Mä muuten huomaan että mun itsetunto on laskenut tätä loppua kohden. Eilen illalla aloin puhua miehelle siitä että mulle on tullut epävarma olo sen tunteista mua ja Hernettä kohtaan. Vaikka oikeesti ei pitäis olla mitään syytä. Haluan jotenkin koko ajan että se sanoisi mulle välittävän meistä ja osoittaisi sitä entistä enemmän. Kai nääkin on jotain hormonin heittelyjä vaan. :D

Nyt mä lähden keitteleen sitä aamukahvia, jotta pääsee sitten kävelyllekin. Sitten onkin ohjelmassa se uimahalli. :)

- Hapsiainen ja Herne 34+1

Unico se on se äidin huolehtimisvaisto ;) rakkaistaan pitää huolehtia, ja kai sitä jotenkin erilailla ajattelee miestäkin, yhtä rakas, mutta myös tuleva isä ;)

Kiitos kun lohdutitte noista oireista! Mä oon aika hysteerinen, mieskin sano eilen et rauhotuhan jo vähän, mut en mä voi ennen ens tiistaista, koittakaa kestää mun manikointia ainakin sinne asti, en kyl varmaks lupaa loppuuko se siihen sittenkään ;)

Pakko kertoo viimeyöstä, oli nimittäin tähän astisista ehdottomasti pahin :$ Heräsin menkkajuilintaan, nousin ja menin olkkariin kävelee ympyrää, ettei mies herää, kipu ei ollutkaan menos pois vaan lisääntyy, särki selkään ja alamahaan, niinku ois sahattu siit kohtaa kroppaa kahtia, no olin ihan varma että nyt tuli keskenmeno, ku kipu ei rauhottunut, sit yht´äkkiä oli pakko juosta vessaan, maha ihan löysällä, sit iski kauhee mahaolo, naama ihan valkeena, aattelin et nyt herätän miehenkin, mut sain kammettua sänkyyn, kylmät kädet mahanpäällä koitin unta saada, koko ajan tuntu et pakko lähtee oksentaa. Aamul oli enää hiukan etova olo, jota on nyt jatkunut, tai sit vaan kuvittelen, mut jotenkin tuntuu et ei toi voi olla ihan normaalia, kipu oli nimittäin jo paljon kovempi ku menkkakipu yleensä :(

No kaikkihan tietty menee niinku on tarkotettu, mut ärsyttää tää tietämättömyys, ja sit ku oon niin alus, etten oikein tiedä pitääkö jonnekkin päivystykseen ym soitella jos käy vuotaa, vai luottaako siihen vaan et kaikki tulee pois?

Vadelmaunelma onhan sulla oireita vaik muille jakaa! Vois aatella et et erot edelliseen johtus just ku viimeks oli tuplat. Mä tiedän ton ultraa odottavan tunteen, onneks sullakin on se jo ens viikolla! Tosin mulla tuskin näkyy sykettä viel. Mäkin pelkään tuulimunaa, ku äitil oli yks sellanen ja äidin siskol kans.

Kvartille Onnittelut munkin puolesta kivoista ultrakuulumisista!

Tää yrittää keskittyä töihin ;)

Mä jaan teillekin tän päiväiset masukuvat. B)

34+1 edestä: (näkyy muuten mun sappileikkauksen arpi tuossa)

34+1 sivusta:

Danulille voimia oloon, tuo voi olla niin vaan alkuraskauteen kuuluvaa oireilua. Älä ajattele heti pahinta vaihtoehtoa. :hug:

Nyt ruokaa, sit uimakamojen pakkaus ja hallille. Toivottavasti tänään ei kukaan ruttaile mun autoa. Tai jos ruttaa niin mielellään sama ovi kiitos. :D

- Hapsiainen

hapsiainen, ihana pallo sulla :D hauskaa uimareissua! Tohon selällään ukkumiseen on kait syynä se et kohtu ei lyttää isoja verisuonia, mut luulis sen olevan sen verta epämukavaa et jos siitä on haittaa niin ei sitä pysty edes tekemään. Itseasiassa mä mietin kanssa eilen et tykkääköhän tuo mies vielä samalla lailla (ja tämä vaan siitä kun se oli pelaamassa eikä kotona :/ et juu) onhan sillä eri juttu katella tota mahaa ja kuvitella sinne toukkis kun mulla mut silti.

danuli
jaksuja noihin oireisiin ja ultran odotteluun! Mä väitin terkkarille siihen asti kun alko liikkeet tuntumaan niin joka kerran et onkohan se hengissä ja miten se voi et onko se varmasti hengissä. siinä sai sit terkka aina vakuutella ja kerran se kysy et miten voit miettiä tollasia kun oksennat ja maha kasvaa. No onneksi ne liikkeet alko tuntumaan niin pääs siitä pelosta (paitsi jos Toukkis ei potkase just sillon kun mä haluaisin ;))

Unico, tuo pallo kieltämättä kuvaa tuota mahaa niin sopivasti. :D Mutta herneethän on pyöreitä, tää Herne on ehkä aavistuksen verran vaan turvonnut. :laugh:

Ja tuosta selällään nukkumisesta, mä huomaan sen, että mun on jotenkin lepuutettava mun lonkkia välillä ja sitten oon kellahtanu selälleen. Epämukavaksi se kyllä tulee jos kauan on selällään.

"Kiva" myös kuulla että en ole ollut yksin noitten tykkäämis-ajatusten kanssa. Ne on sinällään kyllä ihan hölmöjä kun kyllä mä sisimmässäni tiedän että ollaan Herneen kanssa miehelle kaikista tärkeimmät, mutta silti vaadin jotenkin enempi sitä että sitä pitää näyttää ja sanoa. Vaikkakin kyllähän tuo aina on hyvin osoittanut teoilla ja sanoilla välittävänsä, mutta näköjään tässä vaiheessa kaipaan vielä enempi. Mikään ei siis riitä. :D

hapsiainen Ihana massu sulla! :)
Kyllä täällä ainakin on vaivannut jo jonkin aikaa normaalia suurempi halipula ja vakuuttelun tarve että mies varmasti meitä rrrrrakastaa maailman eniten. Toisaalta tuntuu myös että mies on suhtautunut siihen hyväntahtoisella huumorilla ja muhun vähän normaalia suuremmalla hellyydellä, mikä tietysti ruokkii tätä mun halipulaa.. lisää lisää hellyyttä tänne.. :D

danulille voimia alkuoireisiin. Mullahan oli alussa kans kauheat vatsakivut öisin jonka takia sitten lähetettiin päivystykseen ja ultraan kun epäiltiin kohdunulkoista. Mutta siellä se pikkutyyppi kelli ihan tyytyväisenä ruskuaispussissa. Noi kivut öisin oli vaan jotain ihan kamalia täällä.. kestivät noin kolmisen viikkoa, ja monena yönä itkin vaan kaksin kerroin lattialla. Sen lääkärin mielestä ne olivat silloin jotain suolistoperäisiä, ja se olisi kyllä ollut ihan mahdollistakin, koska olen reissuista välillä tuonut tuliaisina mahatauteja.. mutta kun kaikki kokeet tehtiin niin ei sieltäkään mitään löytynyt. Sitten kuin noita tuloksia soittelin niin kätilö sanoi että joillakin alku vaan on tosi vaikea. :/ Toivottavasti sinulla menee kuitenkin pian ohi ja olo paranee! Varmaan kyllä toi ekan ultran odottelu on tylsää.. odottavan aika on aina niiin pitkä. =)

Unico Mä luulen että niihin vauvojen vaatteisiin ei laiteta sen enempää käsittelyaineita kun mihinkään muihinkaan vaatteisiin, mutta kun ne valmistetaan ja kangas tulee suoraan pakasta tehtaalle (ja kangas vaikka painosta) niin se on vielä kuin peltiä. Ja onhan niissä varmasti vaika mitä jäämiä kankaan valmistuksesta jäänyt (?)
Tietysti sitähän ei tiedä mitä sinne boxiin kuljetuksen takia sysätään, että säilyvät pitkän matkan ilman tuhoja. Yöks.. :x

piipille vielä kiitos noista linkeistä, joissa käsityö ohjeita :).. pitäisi mennä tänään lankaostoksille illalla, mutta en osaa päättää, mitä sitä alkaisi tekemään. Ja minkä kokoisia? Ei se pikkutyyppi taida tarvita mun kudelmia silloin kesällä? Ja minkä kokoinen se sitten on kun tarvitsee syksyllä/talvella? apua =)

Vähän ON: Täällä on saatu todella kiusallinen vaiva... meinaan sydämen rytmihäiriöt.. mistä lienee johtuvatkaan.. mutta niistä tulee tosi kurja olo. :/ Onko muilla ollut vastaavaa? Lääkäri laittoi nyt loppuviikoksi kotiin, mutta vakuutteli että ei pitäisi olla mitenkään vaarallisia, luultavasti stressistä ja väsymyksestä johtuvia.. kahvia en juurikaan juo.. Vähän ovat vaan tuon pahoinvoinnin kanssa kiusallinen yhdistelmä.. nyt sitten pitää ottaa rennosti ja levätä paljon.

pikkumangusti 14+6

pikkumangusti noi sun kuvailemat kivut on suoraan kun mun kivut, oikeesti eilen yöllö mietin et herätänkö miehen ja lähetään jonnekkin päivystykseen. Luulen et mul vois olla kans suolistoperästä, ku viime yönnä joudun pöntöllä istuskelee ja sit noi kivut hellitti. Mä oon viel aina pitänyt et mulla ei oo mikään matala kipukynnys, mut kyl noi kivut rupee olee aika sietämättömiä, ja sit ku ei viiti panadolia ottaa, ku kipu menee max 15 min pois, vaik ei se kyl aina siin tilantees tunnu et se vois mennä kohta pois :) Toivotaan et sulla noi rytmihäiriöt ei ois mitään vakavaa, ja menis pois ihan vaan lepäämällä, kuulostaa kyllä kiusallisilta!

Unico kiitos sullekkin tsemppauksesta! Mulla on jo nyt ton miehen suhteen samalaisia ajatuksia, jotenkin musta tuntuu et se pelkää mua, et mä menisin jotenkin rikki, ja tuntuu et tarviisin ihan hulluna vaan halimista ja läheisyyttä. Huumorilla se kans kuittailee noita mun "valituksia", ja onhan se ollu ihana, mut liikaa ei voi ikinä saada haleja;) Mies oli kyl eilen niin ihana, ku mä taas puhelin näit pelkoja. Sanoin sille että me saadaan joko tää pikkunen meidän iloks tai sitten vuosi sitten menehtynyt mummini, joka kovasti toivo lapsenlapsenlapsia, saa pikkusen sinne taivaaseen, niin mies oli ihan tippa silmässä, on se vaan niin kultanen :heart:

Tääl paistan ihanasti aurinko, harmi että olen töissä....

Heippa!

Olen teitä jo muutaman päivän tässä lueskellut ja ajattelin uskaltautua esittäytymään, jos vaikka pääsisi porukkaan. :wave:

Olen siis 29-vuotias, ensimmäistä (innolla) odottava naikkonen Lounais-Suomesta.
Tällä hetkellä mennään vasta viikolla 7+6 (ensimmäinen neuvola tänään) ja toivossa eletään, että lokakuun alussa saisi oman käärön syliin...
Kotona on 31-vuotias ravintola-alalla työskentelevä mies, 2 spanielia ( 3- ja 4-vuotiaat) ja sitten on vielä heppa hoitotallilla.

hapsiainen:sun mahakuva sai kyyneleet silmiin :heart: Tuollaisen kun saisi!

Aurinkoista talvipäivää kaikille,

Tuike81 + mahakääpiö (vasta) 7+6

danuli Hei, nyt muistin että mullahan oli silloin ihan ihan alussa vielä sellanen järkky ripsa, jonka takia painokin tipahti, joten ehkä sillä oli kans tekemistä ton kivun kanssa kuten sulla nyt. juu, ei siinä paljon panadolit lämmitä kun kivut aina palaa. Mäkin aina mietin että jos ens yönä tulele niin sitten lähden päivystykseen, mutta mä en ikinä sitten päässyt mihinkään ja sitten ne alkoi helpottaa. Mutta älä nyt sinä kuitenkaan liian kauan kärvistele jos on kipuja! Ja kyllä se tietokin vähän helpottaa, kun saa tietää että vauvalla kaikki kunnossa, niin kivut ei enää tuntunut niin sietämättömiltä. :)

Tuike Hei :wave: ja tervetuloa!

Tervetuloa mukaan, Tuike! Ja paljon onnea tietysti. :flower:

Hemoglobiinista, olishan se kiva jos se neuvolan täti muistaisi aina perustella, miksi mitäkin tehdään tai ollaan tekemättä. Tottakai muuten tulee epävarma olo. Mä en nyt muista, milloin mulle sanottiin tuosta, että sen ei pitäisi enää laskea. Ehkä 3 - 4 viikkoa sitten? Mutta ehkä sitten, jos se on ollut koko ajan kovin matalalla, sitä kannattaa mitata vielä lopussakin ihan normaalisti. Mulla oli viimeksi 137, kun lähtötaso oli kai 122! Lopetinkin raudat siihen...

Selällään nukkumisesta, just niin kuin Unico sanoi, isot verisuonet voivat mennä kohdun painosta tukkoon. jos niin käy, sen kyllä huomaa saman tien, tiedän kokemuksesta. :) Ei siinä pysty nukkumaan. Selällään nukkumista ei kai loppuvaiheessa suositella siltikään, vaikka se ei tuntuisi pahalta, mutta ei kannata kyllä stressata, jos nukkuessa on kierähtänyt selälleen.

Miehen tunteista ja omista olen ihan samoilla linjoilla kuin te muutkin. Olen aina hermostunut helposti, jos en yhtäkkiä ole saanut mieheen yhteyttä tai jos se on myöhässä, mutta nyt olen lisännyt näihin tilanteisiin oman melodramaattisen lisäni... Mietin esim. sellaista, että jos mies ei palaa matkaltaan, annan pojalle sen nimen, josta mies on eniten tykännyt. :headwall: Ja aina on kyyneleet silmissä, tietysti. Pitää yrittää olla ajattelematta.

Olen myös nyt aavistuksenomaisessa ulkonäkökriisissä, kun olen tällainen muumi. Tuntuu, että se ei voi olla vaikuttamatta miehen tunteisiin, vaikka ymmärränkin, että näinkin pitkän suhteen on perustuttuva pintaa syvemmälle. On vaan niin tuskaa katsella näitä tukkeja, jotka ennen olivat jalat (ja mulla oli vielä aika sirot jalat...) ja aprikoida, saanko niitä enää entiselleen. Ehkä mies ei tajua tämän kriisin syvyyttä (?), koska sen sijaan, että se lohduttelisi, se antaa mulle mielellään kaikenlaisia muumimuotoihin perustuvia lempinimiä. :kieh: Enkä toisaalta voi olla niin pikkumainenkaan, että niistä suuttuisin. Mutta olen nähnyt tosi inhottavia painajaisia, joissa mies on pettänyt mua jonkun hemaisevan typykän kanssa.

Tulin muuten juuri kampaajalta. Viimeksi, kun olin siellä. siellä oli kolme pallomahaa, joista yksi kuului henkilökuntaan. Tällä kertaa oli ihan sama juttu, ja lisäksi yksi edellisen kerran pallomaha oli paikalla synnyttäneenä. Kai se lisääntymisbuumi on tosiasia...

Täälläkin on kylmä, mutta aivan ihana auringonpaiste myös! Vähän tekisi mieli käydä vielä ulkona ennen kuin aurinko laskee. Katsotaan!

piip 39+2

Unohdin vielä nämä kommentit:

Hapsiainen, sulla on mahassa ihan samanlainen käyrä linea negra kuin mulla. :D

Ja tsemppiä Danulille! Älä turhaan nyt huoli, kun ei ole vielä mitään huolittavaa. :hug: Se ultra on tosi pian ja sieltä saat toivottavasti vähän varmuutta. Ihan kun olisit kysynyt sykkeen näkemisestä, vaikken enää sitä kysymystäsi nyt löydäkään. Taidat olla vasta jotain viikolla 6 ultran aikaan? Silloin taitaa olla melko epätodennäköistä nähdä vielä sykettä. Hyvillä laitteilla voisi kai nähdä 6+2 tai 6+4, mutta mulle esim. suositeltiin viikkoa 8, jolloin sitten kävinkin.

Mun vauva ei vieläkään potkaise silloin kun mä haluaisin, mutta kylläkin aika usein silloin, kun en kauheasti haluaisi... Alkaa niin närästää kun se mellastaa. Mutta potkikoon, se on fyysisistä haitoista huolimatta sentään kuitenkin aika kivaa.

Pikkumangusti, laitan vielä tämän linkin,kun unohdin sen viimeksi ja muistin vasta Mekkalan peiton kautta: http://www.garnstudio.com/lang/fi/kategori_oversikt.php . Ehkä huomasit sen itsekin silloin.

Pikkumangusti juu aika samalta sulla noi öiset kivut tosiaan kuulostaa kun omani, mut tietty niinhän se on että jokainen raskaus on erilainen ja varmuuden siihen että onko kaikki hyvin vai ei saan ehkä tiistaina, tietysti on ihana kuulla et muillakin on ollut tälläsiä inhoja kipuja, antaahan se hiukan toivoa, vaikken kyllä toivo näitä kipuja kellekkään! Hassua kun niitä ei oo kun öisin, päivällä kaikki on ihan hyvin. Toisaalta jos niitä ois päivällä, en kyllä vois olla töissä. Aattelin sanoa gynelle kivuista sillon tiistaina, ois kiva jos niit vähän tutkittas et mistä ne vois johtuu.

PiipKiitos tsempistä! Mä oon tällänen etukäteenmurehtija! :) Voi kun aika kuluis hiukan nopeemmin! Juu aattelinkin ettei se syke vielä näy, mut se gyne suositteli et tulisin silti jo noin aikasin. Pitäne sitten varata parinviikonpäähän uusi aika, jos nyt kaikki näyttää olevan ok, niin jos sen sykkeen vaikka sitten näkis.. Musta on jo pidemmän aikaa tuntunut et kaikki on raskaana, joka paikassa näkee raskaana olevia ja lehdet pursuaa niitä myös. Aika hassua että sulla sattu kampaajalle noin monta odottajaa ;) Varmaan noi ulkonäkö ajatukset on tosi normaalia, ja mä luulen ettei se oikeesti haittaa miestä vaikka kuinka muumi oisit, ei se sitä näe sillai. Miehet on niin erilaisii ku me naiset, ja hyvä niin =)

Nii ja tervetuloa joukkoomme Tuike! :flower:

Yhteistyössä