*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piip tilanteet muuttuu, mähän laitoinkin eilen että liekkö tyyntä myrskyn edellä... :D
No toivottavasti tää vielä tästä.

Mietittiin tuota huomista että josko mies tulis heittämään päivällä, mutta sillä on ilmeisesti just palaveri siihen aikaan ja menee muutenkin niin hankalaksi kun aamulla pitää eka viedä toinen auto sinne huoltoon. Pakko mun on melkein se lähteä tekemään ja sit siitä on melkein sama jo kun heitän miehen töihin ja otan siltä auton. Koitan kehitellä jonkun jutun takapuoleni alle etten istu suoraan pukamien päällä. :D
Eilen kun käytiin kaupassa niin istuin apukuskin paikalla lompakko toisen kankun alla. :laugh: Hätä keinot keksii....

Voi tytöt, kun täällä pinossa on jännät ajat! Vähän väliä käyn kurkkimassa teidän kuulumisia. :heart:
piip tuosta vilin hymyilystä kyseli. Se on kyllä varsinainen hymypoika. Jos mikään ei vaivaa, niin hymyilee hirmuisen paljon ja jokeltelee. Taitaa tulla kielimiehiä pojasta, kun hokee: ou jee, ou jee.. :D Hirmu kova juttukaveri. :heart:

Tsemppiä tytöt! :flower:

Delfis ja Vili

Kvartti, hienoa että saitte levättyä. Ja mahasta kuuluu pienen sydänkin :)

pikkumangusti
, minkäs aterian syöt? mä en oo tainnu koko aikana käydä ennen tätä mäkkärillä ei oo tehnyt mieli. Ja harvemmin yleensäkkin mut nyt teki ja vielä pääsi :) Hieno homma et esimies suhtautui uutiseen hyvin, helpompi varmasti olla töissä kun pomo tietää ja ei tarvi miettiä sit enää sitä. Puhu ihmeessä neuvolassa tosta synnytykseen liittyvästä ahdistuksesta ne voi jopa pystyä auttamaan :) aina kannattaa kysyä.

hapsiainen, siellä eletään jännää aikaa. Toivottavasti herne nyt tovin supisteluista huolimatta vielä viihtyy :) Toivottavasti saat neuvolareissun onnistumaan mahdolisimman vähällä kivulla peffassa.

piip, onnistuiko rentoutus?

danuli, siellä ei sit pomolle tuu ainakaan järkytyksestä kun joskus kerrot ;) Jaksuja pahaan oloon! :hug:

delfis,
ihana kun vili oikein juttelee kovasti ;)

Tänne, ei jatkunut oksut onneksi ;) eli on vaan tätä raskaus oksua ettei mitään tautia pukannut päälle. No mut hei mä oon jopa saanut tänään tehtyä jotain :) nyt on vaunuissa sisukset paitsi kuomussa, sitä pitää vielä miettiä miten sen toteuttaa, mut söpöt noi kopan sisukset ja sattumalta osu vielä ulkokuoreen sopivat kankaat (mitä en kyllä ajatellut kun ostin). Et pikkuhiljaa näköjään saa valmista aikaan ja kuntoon et kai sit kun kaikki on vihdoin ja viimein valmista niin Toukkis tulee (ei siis saa olla liian nopeakaan ;))

Päivityksestä, mä voin ens kuun tehä jos ei kellään muulla oo virtaa, mut en sit enää huhtikuuta, mut mun puolesta saa joku muukin tehä maaliskuun jos vaan haluaa. Mä teen sen sit huomenna jossain välissä jos ei oo kukaan tehnyt tai ilmottanut tekevänsä ;) Kun näyttäää et kotona oon kumminkin lopuajan niin sama se on thdä jotain hyödyllistäkin :D

Unico ja Toukka 31+2

unico kylläpä tuo oksuilu jaksaa vaivata... Hitsit, että aika menee hirveetä vauhtia. Säkin jo yli rv 30!! :o Justhan sä plussasit ja tänne tulit. :D Oon miettiny, että laittaisin fb:iin videon tuosta vilin jokelluksesta. :heart:

Mäkin äimistelen noita Unicon lukemia! Kaamean nopeasti aika menee, johan mulla itsellänikin poksuu reilun viikon päästä toi maaginen 30. Hui! :o

Mulla oli tänään jotain ihme mahatuntemuksia, en tiedä oliko ne jotain harjoitussuppareita vai mitä. Tehtiin kotona lähtöä kauppakeskukseen ja tuli sellainen vähän samanlainen olo kuin menkkojen aikaan kun pahimmat kivut on jo ohi ja menkkakivut on enää lähinnä sellaista epämiellyttävää oloa ja sitä että on kylmä koko ajan. Alaselkä ja maha siis tuntuivat lähinnä epämiellyttäviltä, ei niinkään kipeiltä. Tunne tuli ja meni aaltoina. Autossa helpotti mutta sitten kun käveltiin kauppakeskuksessa, se taas voimistui ja teki mieli päästä edes istumaan. Siinä kun mies sovitteli pukuja niin minä istuin penkillä ja samalla tavalla ne aallot tuli ja meni. Vähän tuli sellainen voipunut olo ja halusin lähteä kotiin lepäämään. No kotona se tunne sitten helpottikin nopsaan kun vaihdoin mukavat lökövaatteet päälle ja olin rauhassa.

Tän päivän Turun Sanomissa oli muuten kastettujen vauvojen joukossa yksi ihan äärettömän suloinen tyttövauva. :heart:

kevätesikko 28+6

delfis, älä muuta sano, aika lentää ;) laita ihmeessä, niin on mullakin hyvä syy laittaa koneeseen äänet päälle :)

kevätesikko
, niinhän se menee vasta oltiin ihan alussa ja nyt jo näillä lukemilla! Jaksuja noitten kipujen kanssa ja muista huilata kun siltä tuntuu, helpottaa jostain kumman syystä nopeammin ;)

Onko teillä muilla levottomat jalat? Vai kärsinkö mä niistä yksinäni? Tää on kauheeta, enkä ole vielä keksinyt, että millä jalat sais normaaleiksi. Kylmägeeliä on mennyt jo kaksi tuubia ja se vähän öisin on helpottanut. Nyt lisäks viikon syönyt magnesiumia, jos sekin vaikka auttais. Mut sit kun käyttää tuota geeliä, niin tuntuu, että pohkeet kramppaa öisin.

päpsy ja papu 33+5

Hyvää maaliskuuta! En ollut oikein tajunnutkaan, miten nopeasti tuo helmikuun loppukuu menee. Uutta pinoa ei vielä näkynyt. Mäkään en sitä ala nyt tehdä, vaikka viime aikoina olisi ollutkin aika hyvin aikaa päivittää... Toivottavasti ei kuitenkaan kauaa!

Hui että, juuri huomasin, että kesäkuisiin oli jo syntynyt vauva. Alle 500 gramman painoinen! Toivottavasti pieni saa pian paljon lisää kokoa.

Unico, rentoutus ei oikein eilen onnistunut. :( Kuuntelin jopa tuollaisen synnytysrentoutusnauhoitteen, johon yleensä nukahdan, mutta sekään ei ihan poistanut hermostunutta oloa. Olin vähän kiukkuinen, kun sen jälkeen piti lähteä kaupunkiin tapaamaan kummityttöä, vaikka sitä on aina niin ihana nähdä. Ilta olikin sitten tosi väsynyt ja päätin, että nukun tosi hyvin koko yön. Ja se onnistui: Kävin vessassakin vain kerran ja nukuin aamulla ihanan sikeästi kahdeksaan saakka!

Multa olikin mennyt ihan ohi tuo, että olet sairaslomalla loppuajan. Oletko siis nyt jo saanut koko loman vai saatko sitä sitten lisää kun entinen loppuu?

Mua aika paljon hymyilytti tuo Delfiksen Vilin ou jee. Oli kyllä hauska kuvitella se noiden herttaisten kuvien ääniefektiksi!

Kevätesikko: Mä olen jotenkin ajatellut, että harkkasupparit on sama kuin kivuttomat supparit. Mun mielestä kivun kanssa tulevat on niitä varsinaisia. Voin toki olla näissä nimitysasioissa väärässäkin. Mutta varmaan olisi hyvä seurailla noita kipuja (tai ei niitä varmaan voi olla huomaamattakaan) ja soitella neuvolaan, jos alkaa usein tulla. Mulla on tullut satunnaisia vähän tuontyylisiä kipuja aina joskus (ekat jopa joskus hiukan puolivälin jälkeen), eikä se ole mulla selvästikään mitenkään haitannut, mutta ehkäpä ne olisivat useammin toistuvina jo availleetkin paikkoja liian aikaisin.

Päpsy, mulla on (kai) ollut levottomat jalat ihan parina yönä tässä raskauden aikana. Se on inhottavaa, joten :hug: , jos kärsit niistä usein! Mitään apua en ole niihin etsinyt, kun tuo on kuitenkin ollut ihan satunnaista ja mennyt jossain vaiheessa vähän kävelemällä ohi.

Mekkala, hyvä kun varoitit. En aio tosiaankaan lukea. :ashamed: Täältä palstalta olen muutaman jutun lukenut ja nekin pyörivät nyt liikaa päässä...

(.) Täällä ei mitään muuta uutta kuin yksi päivä lisää. Muistan kyllä, kun itsekin hieman kärvistelin Delfiksen synnytyksen käynnistymättömyyden vuoksi, mutta eipä tätä voi kuitenkaan ihan tajuta ennen kuin itse on kokenut. Mulla ei ole edes vielä viikot niin pitkällä kuin Delfiksellä pääsi olemaan. Tiedän kyllä, että ei mene enää kauaa, mutta suren nyt vähän sitä, että emme ehkä pääse Haikaranpesään, joka on jo tuttu paikka. Ajatus jostain muusta paikasta tuntuu niin kovin kylmältä. :( Tuo on kyllä aika pikkumanen asia valittaa, mutta koittakaa kestää. :ashamed:

piip 40+6

Täällä ollaan yhtenä kappaleena, mutta vointi on mikä on. En tiedä onko muhun tulossa mahatauti vai mistä nyt tuulee, mutta aamulla heräsin puoli kuudelta eka kamalaan nälkään, no söin jugurtin ja sen jälkeen sitten maha onkin toiminut koko aamun. En sentäs ripulilla ole mutta melkein. Sitten tuli muutenkin huono ja etova olo sekä huimausta tullut. :(
No onneksi kohta on neuvola-aika, saan kerrankin valittaa kaikki vaivat heti. :D

Ja kuten arvata saattaa niin ei tee pukamille hyvää hypätä koko ajan vessassa. Itku pääsee. :( Aion tänään viedä mun pukamat kyllä jo lääkäriinkin. Meillä on tuossa terveyskeskuksella nyt hiihtolomaviikko, tarkoittaa sitä että ei ole ajanvarausta vaan kaikki on päivystysaikoja. Jos terkkari ois kans sitä mieltä että tulis mennä jo lääkäriin niin jään suoraan sit neuvolan jälkeen odottaan lekurille pääsyä. En kyllä aio antaa kuitenkaan sen lääkärin koskea mun takalistoon. :laugh: Tai jos sen erehtyy tekemään niin mä en takaa enää mitä minä teen sitten. Voitte lukea sit seuraukset Iltasanomista. :laugh:

Piip Voi kunpa siellä alkais jo tapahtumaan jotain. :hug:

päpsy
Mulla oli kans jossain vaiheessa levottomat jalat, kylmävoidetta mäkin käytin ja sitten lisäilin magnesiumia.

Kevätesikko Samoin kuin piip mä olen pitänyt noita kivuttomia supistuksia harkkasuppareina.

Unico Sä oot kyllä ihan uskomattoman pitkällä jo! Hurjaa!

Pitäis varmaan lähteä nyt käymään suihkussa ja sit valmistautua neuvolaan. En muuten pysty nyt itse ajamaan sinne, vaan mies lupautui tulla heittämään mut. Jos näyttää sille että menee kauan aikaa niin tuun sit taksilla kotiin.

- Hapsiainen ja Herne 35+5

päpsy, mulla on jalat kai levottomat :D potkii itekseen, mut mulla on toi vaiva ollu jo ennen raskautta. Inhottavaa mut mun tapauksessa ei onneksi joka öistä

piip, jaksuja odotteluun ja rentoutusta. En mä vielä virallisesti ole sairaslomalla loppua, mut näyttää siltä jos en koe ihmeparenemista niin haen jatkoa sit loppuun saakka. Epäilen suuresti et tää selkä ei parane ennen kun Toukka on ulkona. Mikä on rajana ettei sinne haikaranpesään enää pääse?

mekkala,
mä yritän välttää noita uutisia. Kun tuntuu et tulee itku silmään jo syntymä uutisia kuullessa ja mitä nyt lukeekaan vauvaoista niin tippa linssissä.

hapsiainen
, hyvä ajoitus siis neuvolaan menolla ;) Jaksuja. Toivottavasti saat helpotuksen pukamiin. Hyvä et matka ongelmat neuvolaan ratkesivat.

Oonkohan mä sit laskenut viikkoni väärin jos mä kerta oon teijän mielestä erittäin pitkällä ;) täytyy sit vissin tarkistaa.
tää kävi aamulla jo kaupungilla, mut kyllä se 3 paikka aoli ihan maksimi minkä jaksoi, eli nyt ne pakolliset tuli kierrettyä. Täytyy kattoa lähteekö iltapäivällä tekeen toisen reissun. Selkä jumii mut onneksi hiukka rauhoittuu kun huilii.
Noo kai mä sit alan väsäämään maaliskuun pinoa kun sitä ei oo ilmestynyt ;)

Unico ja Toukka 31+3

Yhteistyössä