*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa Vetku ja onnittelut pikku ihmeestä! :flower:

Danuli, en tiedä, onko tuo kylmä nakki muuten kiellettyä, mutta einesruokiahan kehotetaan ylipäätään lämmittämään hyvin. Niissä on kans sitä listeriariskiä. Mutta täytyy kyllä myöntää, että kesällä kiskaisin parikin kertaa paketillisen kalkkunanakkeja kylmiltään pahaan olooni, kun oltiin reissussa ja mikään muu ei tuntunut auttavan. Normaalisti en edes syö lihaa. Muita oloa helpottavia juttuja olivat mulla marjat (etenkin pakastemansikat!) ja hedelmät, viili, piimä ja mehujää.

Hapsiainen, mulla merkitään sikiön painoarvio joka neuvolakäynnillä neuvolakorttiin. Mutta näköjään käytännöt ovat aika erilaisia!

En jaksa enää muuta kommentoidakaan. Ottaa päähän tämä lepääminen, kun ei ole sairas olo, mutta en halua riskeerata. Kävelyllä käynti vähän helpotti kyllä tuskaa. Onneksi mies tuli äsken kotiin ja nyt voidaan ruveta katsomaan elokuvaa.

Lilla My, Antaako teijän muksu sun nukkua?ei teilläkään oo enää pitkä ultraan pääsyyn :)

danuli, Ei sitä kaikkea huomaa mitä suuhunsa laittaa ennen kun on laittanut. Syö sitä mikä maistuu ja menee hyvin alas ;)

piip, Tää muuten ei tiennyt tota eines juttua. tää vetelee prinssi nakkeja suoraan paketista eikä oo tullu ees mieleen et olis kiellettyä. Jaksuja ja hermoja lepäämiseen!

Tuli tossa sit huilittua mut heti kun nousee pystyy ja tulee istumaan alkaa särkemään huoh. Noo eipähän tuu liikaa istuttua koneella.

En minäkään tiennyt tuota eines juttua olen syönyt nakkeja ja lihapullia suoraan paketista!

Mulle ei oo merkitty eikä sanottu mitään sikiön painoarviota.
Epistä!
Pitääpä kysyä seuraavalla käynnillä...

Olen vähän outo.
Sytytin saunaa ja maahan putos luukusta hiili tuijotin vaan sitä mun teki mieli maistaa sitä!
En kuitenkaan maistanut :laugh:

Onko kukaan seurannut tuota Vanessa ja pikkuväki ohjelmaa LIViltä?
En tiedä onko tämä vasta eka jakso.
Livin sivuilta voi katsoa jos kiinnostaa http://www.livtv.fi/vanessa-ja-pikkuväki/etusivu
Siellä oli maha pystyssä ja kauhukakara osiokin!:laugh:

Piti vaan äkkiä tulla kertomaan

Jane

Täällä yksi aikainen jääkiekon seuraaja, tosin enpä ole jääkiekkoa varten herännyt kun en ole juurikaan nukkunut.

Tuonne ihan jonnekkin emättimen suulle tulee niin napakoita kipeitä vihlaisuja että oikeastaan niiden takia olen valvonut koko yön, sen päälle kivuttomat, mutta tosi epämiellyttävät supistukset ja pisteenä i:n päälle sitten eilen kipeytyneet peräpukamat, joita nyt on sitten yön kutittanut/kirveltänyt/sattunut niin siinähän sitä onkin valvottu sitten koko yö.

Nyt sitten ajattelin katsella tuon jääkiekon kerta tässä hereillä olen. Tämän jälkeen yritän jopa siirtyä tästä pesästäni sohvalta sänkyyn ja toivon että saisin nukuttua. Unirytmi kyllä heittää nyt hienosti. :D

Piip Täällä on merkattu siihen neuvolakorttiin vaan N painoarvion kohdalle, eli normaali. :(

Eineksistä En minäkään ole ajatellut noita nakkeja ollenkaan, viimeksi eilen popsin suoraan paketista kylmiä nakkeja. :o

Nyt mä heittäydyn kyljelleen taas katsomaan tuota jääkiekkoa. Tää on huolestuttavaa kun en koskaan ole mikään jääkiekon seuraaja ja nyt tuijotan lätkää. :laugh:

- Hapsiainen ja Herne 35+1

Oi, mä katselisin nyt ihan mielelläni lätkää, että olisi jotain tekemistä. Joudun tyytymään urheilu-uutisten otsikoiden seurailemiseen. Oon kans ollut jo pitkään hereillä, tavallaan samasta syystä kuin Hapsiainen, tavallaan eri syystä. Olen maannut sängyssä ja miettinyt supistusten ja muiden asioiden puutetta. :'( Tosin peräpukamien puutetta en ole muistanut yhtään surra. :D

Lopulta päätin, että parempi sitten kunnolla hereillä ja menin keittämään puuroa. Sängyssä on niin kurja valvoa. Tulee mieleen kaikkia mahdollisia elämän (ja etenkin syntymän) uhkakuvia. Nyt sammuivat jo katuvalot, että on tässä aamu tulosssa.

Onneksi sentään jossain kohden yötä särki hieman häpyluun seudulle. Se kai kertoo siitä, että vauva pikkuhiljaa muljuttamassa päätään alemmas. Kovin merkittäviä ne kivut eivät kyllä olleet.

Ai, nyt kun katsoin, niin se ottelu taisikin olla jo loppu. Hyvä Leijonat!

:heart: piip 40+2 (Tämä oliis kai tilastollisesti todennäköisin päivä synnyttää. Mutta ehkä se menee siihen ihan oikeaan 40+2-päivään, joka on ehkä joskus maanataina.)

Hei taas kaikille pitkästä aikaa!

Täälläpä on nyt jännät paikat... Nanna on synnärillä ja Hapsiainen ja Piip pian menossa... Tervetuloa munkin puolesta uusille!

Itse olen nyt saikulla viikon verran, alkoi tuossa ma-ti sellaiset kivut pakarassa, ettei istumaan pystynyt. Kävin sitten urheiluhierojalla ja eilen lääkärissä eli iskiaskivuista on kysymys... Tylsää, mutta saanpahan minäkin nyt seurata jääkiekkoa... :)

No meidän koira on kanssa toipilaana sidekalvontulehduksen takia, joten makoillaan täällä molemmat. Paitsi päivällä aion hylätä sen yksin kotiin ja mennä salille.

Rakenneultraan enää tasan viikko! Miten malttaisi odotella...

Välillä on tuntevinaan liikkeitä, etenkin iltaisin kun käy nukkumaan. Sellaisia pieniä ilmakuplia tai sivelyjä toisella sivulla alavatsaa. Muuten potkuja en ole ainakaan vielä osannut bongailla. Vauvan peitto tosiaan valmistui viikko sitten, nyt on hyvää vauhtia puikoilla keltaiset potkarit.

Mekkala ja Natiainen 19+0 poksahti.

Siis tää on jotain ihan kamalaa piinaa. On ollut taas pari päivää melkein normaali olo, vain ajoittaista kuvotusta aamulla ja illalla. Olen ihan varma, että kyseessä on km tai tuulimuna.Mitään vuotoja tai muuta ei ole, mutta ei niin ollut viimeksikään ja oli mennyt kesken :headwall: On vaan niin vaikea uskoa, että oma keho voisi toimia ja hoitaa homman kotiin. Pitää kitua perjantaihin, jolloin "tuomiopäivä". Olen jo nyt varautunut, että tyhjennyskeikka tulee ja ahdistun, kun lauantaina olisi mummon hautajaiset ja mitä jos pitääkin lähteä tyhjentämään. No, ainakin hautajaisissa on hyvä syy muutenkin itkeä vollottaa, niin itken sitten molempia asioita eikä tarvi esittää pirteää sukulaisten keskellä.

Niin ja tosiaan nyt myös flunssa valvottaa, nousin tänään ennen kello neljää kun en saanut nukuttua ja siinä olikin sitten hyvä märehtiä aamuyöstä taas kaikkea kamalaa. :( Nyt on ihan kamala vetinen nuha, kurrkukipua ja päänsärykyä, ei kuitenkaan kuumetta. Taas yksi lisäsyy pelätä, että sikiölle tapahtuu jotain kamalaa viimeistään nyt.

Vadelmaunelma + 7+1

Vadelmaunelma :hug: Onneks perjantai on kuitenkin jo näin lähellä!

mekkala, nauti nyt joutenolosta :) Tsemppiä rakenneultran odotteluun, tuntuu että itellä siitä on jo ikuisuus - no onhan siitä jo 2 kk :D

Ja tää kans söi alkuviikolla suoraan paketista nakkeja :laugh:

Löysin kirppikseltä eilen taas vähän vauvanvaatteita :heart:
Ehkä eniten ilahdutti sellainen 0-3 kk vanhoille tarkoitetut paita ja housut, paidassa oli kaks suloista pehmeää hevosta B) Isäntää meinas vähän naurattaa, minä kun oon sellainen heppahöperö :whistle:

Eilen vai toissapäivänä ekaa kertaa vauveli potkas silleen, et ihan ääneen piti kiljaista :D
Ja samana iltana nauroin sohvalla, kun pitelin kättä alavatsalla niin siellä tuntui joku isompi kuin jalka, olisko pylly tai pää tullut siihen, se oli jotenkin tosi hassua =)

Odessa80 28+4

Vadelmaunelma Hirveästi rutistuksia sinne ja toivotaan niin paljon että kaikki olisi hyvin. Onneksi perjantai on huomenna. :hug:

Odessa nuo liikkeet on ihania. :heart: Mä mietin että vaikka välillä sattuukin nuo potkut niin tulen varmasti raskauden jälkeen jollain tavoin kaipaamaan niitä. :D

mekkala nauti nyt tosiaan jouten olosta, vaikka kivut on aina ikäviä. :(

piip vai et ole surrut peräpukamien puutetta. :laugh: Nää on kyllä niin kivoja vaivoja että surisit vaan... ;)

Mä oon ihme ja kumma ollut hereillä nyt koko aamupäivän. Vähän tuossa järkkäilin paikkojakin ja pistin jopa pyykit koneeseen. Sitten meinasin maksella laskut, mutta eipä tietenkään tili ollut vielä tulllut. Tulee sitten huomenna. En ole saanut helmikuun palkkakuittia niin en näe tarkkaa maksupäivää, meillä on sovittu että palkanmaksu on noin 24. päivän tienoilla ja sitten kun mulla on vielä eri pankissa tili kuin firmalla niin menee se pari pankkipäivää. Pienen firman haittapuolia. :(

Nyt taidan odotella nuo pyykit koneesta ja sitten otan päikkärit. Tänään aion myös laittaa ihan kunnolla ruokaa, pakko tässä on jo jotain touhutakin kun en jaksa aina vaan maata. :D Mutta en kuitenkaan mitään isompaa ala rehkimään että saisin pidettyä pientä vielä masussa. Kävelyt, imuroinnit ja kaikenlaiset muut vähänkin isommat rehkimiset saa nyt luvan olla.

- Hapsiainen

Jane, mitäs aineita siinä hiilessä on mitä voisit tarvita ;)

hapsiainen, kurjia noi vihlomiset. Sä olet ollu jo ahkerakin aamulla. Yritä nyt myös huilia ;)

piip, josko se pikkuinen tulis sit pikkuhiljaa alemmas ja alemmas ja ulos ;) Tai jos suomi nyt voittaa usan niin päättää tulla sillä hetkellä kun on finaali peli :D

mekkala,
sielläkin huilimisia, mut saathan vahdittua koiraakin tarkemmin kun ite oot huilimassa. Hui enää viikko rakenneultraan sulla :) ja jotenkin tuntuu et vasta sä plussasit :) mihin tää aika on mennyt :D (ja juu ite on ihan vasta ollu siinä rakenneultrassa vastahan se oli niin niin)

vadelmaunelma,
jaksuja piinailuun. Ja peukkuja tuloksiin! Sulla on rankalta kuuostavaa aikaa menossa :hug:

odessa
Ihanaa kun löytää mieleisiä kamppeita :D ja noi potkut :D Täälläkin tunnustellaan et tossa on joku möykky, sen täytynee olla pylly koska se on keskellä vatsaa ja kohdun korkeammalla :D et juu tieteellistä tä mun logiikka, oikeesti en tiiä onko se pylly mut luulen.

Ihanaa täällä paistaa aurinko ja on suht koht hyvä olo ettei juurkaan satu, jos tänään sais jotain tehtyä :) Ihana kun pikkuinen mellastaa niin helposti jää vaan sitä kuuntelemaan.

Unico ja Toukka 30+6

Jännää, Nanna on varmasti synnärillä paraikaa! :heart:

Ja täällä toiset on jo lähtökuopissaan, kyllä aika sitten meneekin nopeasti! Unicokin on pitkälle kolmosella alkavilla viikoilla ja hapsiaisen pieni yrittää siellä viritellä varaslähtöä. On täällä häppeninkiä kyllä just nyt! :D

Vadelmaunelmalle tsemppiä huomiseen ultraan, pidän sulle tiukasti peukkuja että kaikki on hyvin. :heart:

Täällä lonkat on särkeneet kahtena yönä peräkkäin siihen malliin että nukkuminen on jäänyt vähemmälle ja päivät menee vähän zombiena. Ootteko uskaltaneet nukkua selällään? Eikös selällään nukkuminen ole kiellettyä lähinnä jos siitä tulee itselleen huono olo kun kohtu painaa isoja verisuonia? Mulla ei tuu huono olo ainakaan vielä, mutten silti ole tiennyt voinko rauhassa nukkua selällään. Se olis ainoa asento jossa lonkat ei särje, kyljellään maatessa ne on ihan tulessa. :(

Potkut on kyllä mustakin aivan ihania, mitä enemmän pieni myllää sitä tyytyväisempi olen kun ei tarvii huolehtia. Välillä kyllä duunailee siellä jotain omiaan kun tuolla alhaalla oikein sattuu. Viime yönkin oli taas sen verran vilkas, vissiin siksi kun äiti ei ole saanut nukuttua ja kieriskelee yön läpeensä kyljeltä toiselle voivotellen.

Ai niin, piti vielä tulla lisäämään että minä valmistuin tänään yliopistolta, olen nyt FM. :D

kevätesikko 28+3

Piip ja Unico ja muutkin "nakkikommentoineet", kiitoksia vastauksista, yritän olla tarkkaavaisempi mitä suuhuni laitan :o Eniten mua huoletti noissa se aitokuorijuttu, siis jos se on suolta, niin raakana ei varmasti oo hyväks!

Kevätesikko Onnittelut valmistumisen johdosta! :flower:

Vadelmaunelma jaksuja odotteluun ja tsemppiä huomiseen ultraan! Toivottavasti saat hyviä uutisia! Rankkaa tää odottelu on!

Hapsiainen vähän sä oot ollu ahkerana! Kurjia ne kipuilut, jospa ne enteilis jo synnytystä.

Ihana lukee noista liikkeiden tuntemuksista, on ne varmaan tosi jännän tuntusii, vaikka välillä kipeitäkin, mutta niin ainutkertaisia, mitä ei ikinä muuten koe! :heart:

Mä oon vähän höperö, tasan reilun vuorokauden nautin sitten siitä tiedosta että raskaana olen ja alkion sydän lyö, nyt jo epäilykset nostaa päätään, vaikka niin vannoin etten mitään ikävää ajattele. Tänään tuli nimittäin tossa pari tuntii sitten ihme vihlasu kävellessä, sitten niitä seuras toinen ja kolmas jne. kun olin paikoillaan niitä ei tullut, mut ku lähdin kävelee niitä tuli, enkä siis noussu tuolilta ylös, sillonhan ne ois repäsykipuja todennäkösesti. Niitä on tos oikeella puolella ja ne kulkee viiltona yläältä alas. Niit siis tuntuu kun kävelee, ei kokoajan, mut ne tulee varottamatta. Istuessa niitä ei tule, mut hiukan jotain tuntemuksii, painontunnetta ym siin kohas on istuessakin, mis niit kävellessä tulee. Alko pikkusen pelottaa, ku eiks repäsykipui tuu vaan ku nousee ylös ja aivastaa. Kun sillo kun soitin pari viikko sit gynelle näist mun menkkakivuista, niin se kysy et onko kipu viiltävää, no ei ollu, mut musta tää on, mut jotenkin luulis et jos ois keskenmeno niin kipui ois kokoajan? Anteeks tää vuodatus, mä oon tosi herkkä ja pelkään ihan tosi paljon et kesken menee. Vaik gyne sano et nyt on n.10% keskenmenoriski, mut silti :/

Lähden täst nyt lepäilee.

Nakeista vielä: Esim. täältä löytyy ihan samanlainen lista vältettävistä ruoka-aineista kuin minkä olen neuvolasta saanut : http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190 . Siinä mainitaan, että valmisruoat olisi kuumennettava hyvin ennen käyttöä. Olen ehkä tulkinnut tuota vähän tiukkapipoisesti, kun olen laskenut kaiken einestiskistä löytyvän valmisruoaksi. Mutta tosiasiahan on, että tuon listerian voi saada melkein mistä tahansa. En ole lopettanut ruokaloiden/ravintoloiden salaattienkaan syömistä, vaikken voi olla varma, miten niiden pesu on suoritettu.

Jotenkin joka tapauksessa kuvittelisin, että se luonnonsuoli olisi jo kertaalleen kuumennettu ennen nakiksi tekemistä - eikö se pidä joka tapauksessa jotenkin putsata/desinfioida, ennen kuin sitä voi käyttää nakinkuorena? :D

Danuli, on ihan normaalia alkaa pelätä taas ultran jälkeisenä päivänä, mutta ei varmaan hyväksi kuitenkaan. :) Musta nuo sun kivut kuulostavat kohdun alueen kasvukivuilta. Mulla oli ainakin tuollaisia. Niitä voi kai olla melkein missä raskauden vaiheessa vaan.

Onnea Vadelmaunelman ultraan!

Ja onnea Kevätesikolle valmistumisesta! :flower: Mä en ole tosi pitkään aikaan pystynyt makaamaan selälläni, mutta koska olen vähän hermoheikko, en tiedä, uskaltaisinko, jos voisinkin. Koeta laittaa sinne lonkan alle, jalkojen väliin tai mahan alle ylimääräinen tyyny. (Mulla tyyny jalkojen välissä tekee lonkat vaan kipeämmäksi, koska se pitää mua enenmmän paikoillaan, mutta joillain se auttaa.) Nukun yleensä kovalla futon-patjalla, mutta nyt olen joutunut laittamaan päälle toisen, pehmeämmän patjan, jotta saisin nukutuksi säryltä.

Mekkalan liiketuntemukset ovat varmasti juuri niitä itsiänsä. Kohta säkin saat kiljua niin kuin Odessa! :heart:

Unico, mun on pitänyt kysyä, että onko sulle joku ennustanut ennenaikaista synnytystä vai oletko itse siitä vaan huolissasi?

Täällä oli ihana päivä. Pakkanen oli laskenut lähelle nollaa. Kävin pikku kävelyllä ja se tappoikin mukavasti tätä tylsyyttä. Pian saan varmaan seuraa, onneksi!

kevätesikko, kyllä mä aina välillä nukun selälläni, mut saan selän helposti siit kipeäksi, mut välillä se on tosin hyvää tekevää selälle mulla, mut ei siinä kauaa ole ja vaan sängyssä kkun on pehmeää:) jaksuja särkyyn. Onnea valmistumisesta!

danuli
, jaksuja ittes kanssa ;) kuulostaa tutulta ;)

piip, ei oo ennustettu mut mä oonkin hermoheikko ;) no joo ja ite tullu kuukauden etukäten, joten jos sillä on taipumusta tulla kanssa en tiiä :) mut silti pelottaa ja jos en tunnistakkaan mitään supistuksia mitkä tekee jotain tuonne alas. Meinaan mulla on maha monesti pitkään kova mut sit taas sillon ei tunnu mitään muuta et ei kai supistus niin pitkä kestoinen oo mut silti oon vainoharhainen :) Ja varsinkin kun selkää särkee ja mahaa ja lonkkia niin ne voi olla vaikka mitä :ashamed: tai sitten mulla on vaan liian vilkas mielikuvitus

Unico, onko sulle vieläkään tehty sitä sisätutkimusta? Jotenkin tuntuisi, että se olisi nyt aiheellista. :/ Jos ei muuten, niin saattaisit päästä huolistasi. Nuo sun maha- ja selkäsäryt ainakin voivat availla paikkoja, eikä niiden kyllä ihan vielä kuuluisi aueta. Vatsan kovettumisetkin voivat jotain tehdä, jollei muuta, niin työntää beibiä alaspäin. Munkin on joskus vaikea erottaa supistusta normaalitilasta, kun vatsa on koko ajan niin pinkeä. Liikkeellä ollessa tunnistan supistuksen paremmin kuin paikallaan ollessa sellaisena puristuksena.

Kyselin tuosta synnytystaipumusten perinnöllisyydestä neuvolassa. Kuulemma se on perinnöllistä, mutta eihän kukaan tiedä, onko synnytyksen suhteen tullut äitiinsä vai isäänsä. No toi oli kyllä aika hassu lause. :laugh: Mun terkkani sanoi, että jos on perinyt äidin ruumiinrakenteen, voi olla melko tyypillisesti myös samanlainen raskaus- ja synnytysgeeneiltään. Mä olen kyllä kropaltani saman mallinen kuin äiti, mutta en selvästikään ole silti perinyt sen taipumusta synnyttää ennen laskettua aikaa! :whistle:

Tänään on se neuvolan kontrollikäynti. On siis pakko mennä sinne taas yhdessä kasassa. Jos paineet on nyt nousseet, saan mennä illalla sairaalaan. Olen kyllä nyt yrittänyt levätä niin paljon että luulisi niiden nyt olevan vähän alempana.

:heart: piip 40+3

Ja kun nuo viikot tuohon kirjoittaa, niin eihän niitä nyt vielä niin kauheasti ole. Jotenkin neljänkympin jälkeen on vaan alkanut aika mataa ihan eri tavalla. HUolettaa, että tuleeko tästä mitään ja jos tulee, ehtivätkö paineet nousta liikaa ennen sitä. :'(

Täällähän on tapahtunut! nanna ilmeisesti päässy jo tositoimiin ja hapsiaisella ja piipilläkin taitaa olla lähtö aika lähellä. b:)d

Hirmuisesti onnea danulille hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Jospa se pahoinvointi ei ihan hirveeksi yltyis. Mulla on tää ällötys jatkunu, mutta onneksi ei oo tarvinnu vielä oksentaa. Ja jospa ne kivut on tosiaan siitä kohdun kasvamisesta johtuvia. Koitat vaan rentoutua nyt! (Vaikka sehän nyt on helpommin sanottu kuin tehty! ;)) Toivottavasti Vadelmaunelman uutiset ultrasta on myös hyviä! Tsemppiä! :hug:

Tervetuloa minunkin puolesta, vetku! :flower:

kevätesikko, onnea maisterisnaiselle! :flower:

Omena, kiva, kun kyselit kuulumisia. :) On ollu niin kiirettä, että en oo jaksanu tulla kirjottelemaan. Muutama deadline ja lisäksi muutetaan nyt kuun vaihteessa. Mulla on vaan jatkunu se niukka, ruskea tuhruvuoto, ja kyllästyin siihen niin lopullisesti, että varasin ajan varhaisultraan eilen. Ja onneksi sain sen heti samalle päivälle! :) Eli tässäpä uutiset:

Löydökset: Normaali kohdunsisäinen raskaus
Sydänäänet: todettiin
CRL: 11,0 mm

Oon niiiin helpottunu nyt, vaikka tiedän, ettei tää helpotuksen tunne varmaan kestä juuri sen kauempaa kuin danulillakaan! :D Oli vaan aivan ihanaa nähdä se pikkuinen syke siellä ruudussa! :heart: Alkion koko vastasi hyvin viikkoja, ja laskettu aika säilyi samana, eli 12.10. Kuulemma vuodon pitäis olla ihan vaaratonta, kun nyt vuodon jälkeen löydettiin syke ja normaalin kokoinen alkio. Toivotaan, että näin on ja pikkuinen pysyy matkassa! :)

Valeska rv 7+3

Unico olen piipin kanssa samaa mieltä että nyt olisi varmaan syytä käydä siinä sisätutkimuksessa että saisi tiedon onko tapahtunut mitään.

Piip Tuosta synnytystaipumusten perinnöllisyydestä. Mulla ei kyllä ole äidin ruumiinrakennetta (tällä hetkellä muistutan enempikin isää tän mahan kanssa. :laugh: ), mutta jos tää päättää nyt oikeasti tulla etuajassa niin kai sillä jotain tekemistä vois olla perinnöllisyydenkin kanssa.
Äiti joutui esikoisestaan sairaalaan pari kuukautta ennen laskettua aikaa kun paikat olivat kypsyneet. No siskoni sitten syntyi noin 4 viikkoa etuajassa. Veljeni syntyi 6 viikkoa etuajassa, vaikkakin alunperin viikkojen mukaan raskauden olisi pitänyt olla pidemmällä, mutta keltaisuus, untuvakarvaisuus ja pienikokoisuus oli sitten näyttänyt sen ettei niin pitkällä raskaus ollutkaan, siihen aikaan ei varmastikaan ollut ihan tuollaisia ultriakaan mitä nyt. No minä itse olen tullut ns. täysiaikaisena, pari viikkoa etuajassa. Siskoni poika on tullut muistaakseni 3-4 viikkoa etuajassa ja veljeni tyttö tuli 4 viikkoa etuajassa. Että en ihmettelisi jos Hernekin täältä nyt tulisi...

Niin ja piip, kyllä siitä tulee vielä mitään. Siitä tulee se paras lopputulos. :heart:

Viime yö meni taas valvoessa. Ei oikein ollut mitään kummempia kipujakaan, mutta en vaan saanut nukuttua. Johtuiskohan jo tuosta kasvavasta kuusta...? Pyörin vaan ja en saanut nukuttua. Nyt heräsin kun mies lähti ajelemaan Lahteen veljensä valaan. Toivon todellakin ettei mulle tule lähtöä päivän aikana että ehtii mies palata kotiin. On se kuitenkin noin kolmen tunnin ajomatka sitten kun ilmoitan että nyt pitäis tulla. :D Tosin ehtiihän se takaisin ennenkuin pitäisi sairaalaan lähteä. Jos vedet menee niin saa olla sen kuutisenkin tuntia vielä kotosalla ja jos supistuksia alkaa tulemaan säännöllisinä niin ei muuta kuin soitto miehelle niin äkkiähän tuo lähtee sitten ajamaan tännepäin. En mä kuitenkaan samalla sekunnilla sinne sairaalaan muutenkaan lähtis.

Nyt meinaa vähän jomottaa taas alaselkää. Mä niiiiiiiiin toivoisin että pääsisin vielä maaliskuun puolelle. Pidän sormet ja varpaat ristissä että sinne pääsis. Haluaisin sen 36 viikkoa ainakin täyteen, mielellään enempikin mutta tuokin olisi jo saavutus.

Nyt pikainen surffaus vielä netissä ja sit menen takas sänkyyn. Nukun kyllä tänään koko päivän, tai no haluan käydä tuossa lähi-Lindexissä katsomassa Herneelle jotain pientä vaatetta. Nuo kotiuttamisvaatteet mitkä olin aiemmin katsonut valmiiks on tosiaankin vähän isohkoja ja ei ehkä soveliaita näille keleille. (Seli seli, mitä mä teille selitän miks haluan mennä ostaan pieniä vaatteita, te kyllä kuitenkin ymmärrätte... :laugh: )

- Hapsiainen ja Herne 35+2

Hei taas tänne!
Mulla oli sitten ihan kunnon mahatauti, en muista milloin olisin ollut noin kipeä! Huh, onneksi se taitaa nyt olla ohi, säikähdin että nytkö se raskauspahoinvointi sitten kunnolla alkoi kun ihan sama olo oli ja elin kaksi päivää pelkällä greipillä ja omenamehulla. Nyt on kuitenkin jo parempi olo, väsymys edelleen painaa, mutta tuntuu sille "normaalille" väsymykselle nyt :)

Nannalle paljon onnea, siellä se on vauveli jo varmasti sylissä!! :heart:

Piipille jaksamista noiden ylimenevien päivien kanssa, Helmi syntyi 41+0 ja mä olin sen vikan viikon NIIIIN kypsä! Toivotaaan että noi sun paineet ei kuitenkaan ala huidella liian korkealla ja saisit ihan rauhassa antaa vauvan käynnistää sitten synnytyksen. Ei mee enää kauaa, usko mua!! Ja sitten ei ole enää tylsää vaan saat tuijotella sitä tuhisevaa nyyttiä :heart:

Vadelmaunelma, odottelen innolla sun uutisia ja toivotan paljon paljon onnea matkaan!!

Danulille onnittelut ultrakuulumisista :flower:

Hmm... Mitähän vielä piti kommentoida.. Ai niin,

Hapsiainen, ihmetyttää kyllä että se terkkari voi sanoa nyt tässä vaiheessa että raskaus olisikin pidemmällä jo, kun etkö sä oo kuitenkin käynyt noissa perusultrissa? Mutta olikohan se niin että yrittävät estellä 34+0 saakka ja sitten antavat tulla vai miten se menee? Toivotaan, että Herne nyt vielä hetken jaksaisi odotella, mutta jos se lääkäri niin arvioi että olisi kohta tulossa niin hui! Onnea matkaan sitten kun se alkaa! :heart:

Lilla My, sä pääset sitten jo ajoissa sinne ultraan! Kun etkö sä sanonut että sulla oli vähän pidempi kierto niin siksi varmaan on "jo nyt"? Mulle ei oo vielä tullut edes niitä aikoja, kohta saisivat kyllä tulla niin mies saisi järjestettyä työhommat että pääsisis mukaan.

Mä yritin eilen kuunnella dopplerilla ääniä mahasta, mutta ei kuulunut mitään. Saattoi olla, että ihan hetken kuului istukan ääni, mutta en saanut sitä enää takas ja sykettä ei kyllä kuulunut. En siis huolestunut yhtään kun viikkoja vasta näin vähän, mutta ajattelin huvikseni kokeilla. Hetken päästä sitten uudelleen taas :D

Mä meen aamu-unille taas jos vaikka jaksaisin sitten päivän puuhiin. En mennyt tänään vielä luennolle, kun eilen olin vielä vähän huonossa kunnossa niin en halua jaella tätä tautia kaikille. Ja ihan mukavaa levätä. Jospa tämä väsymys alkaisi kohta väistymään, katsoin päiväkirjasta niin viimeksi näillä paikkeilla väheni pahoinvointi ja parin viikon päästä väsymyskin.. Toivossa on hyvä elää :D

:heart: Kvartti ja Mini 9+2

Hei taas naiset ihanaiset! :heart: :wave:
Tänne on tullut uusia! Onnea paljon odotukseen! :flower:
Mä oon käyny täällä vaklimassa ja jännäämässä piipin, nannan ja hapsiaisen tilannetta :)
Vielä niin tuoreessa muistissa tuo loppuaika. Paljon voimia teille loppumetreillä kärvistelijöille. Osa muistaakin kuinka kypsänä täällä oltiin kun Vili-Vitkastelija antoi odottaa. Sehän päätti tulla vasta rv 41+6 :D

Kaikille muille myös jaksuja :hug: ja nauttikaa ihanasta ajasta. Sitä on kova ikävä, kuin myös teitä! :heart:

Tässä uusimmat tervehdykset Vililtä. :)

:heart: lla Delfis ja Vili 2kk

Hei taas!

Ihania kuvia Vilistä! Ja onnea Valeskalle ja Danulille hyvistä varhaisultrakuulumisista! Se kestää mulla ainakin noin viikon, se onni sydänäänten kuulemisesta neuvolassa, sitten iskee taas huoli, kun nuo liikkeetkään eivät ole vielä niin selvästi havaittavissa joka päivä. Onneksi meillä tuntuu olevan sen suhteen aika joustava neuvolan täti, kun viikko sitten kysyi, että haluanko tulla uudelleen kahden, kolmen vai neljän viikon päästä, kun nyt sitä liikkeiden tuntumista arvaillaan ja odotellaan... Arvaatte oikein, minähän halusin tietenkin tulla neuvolaan uudestaan kahden viikon päästä... :)

Onnea Kevätesikolle valmistumisen johdosta! Itse saan tämän pienen massuna ilmenevän suunnitelmamuutoksen ansiosta odotella omaa tohtoriutta ja juhlia varmasti vielä seuraavat kaksi ja puoli vuotta. Äitiyslomalla ja vanhempainvapaalla kun en aio töitä ajatellakaan...

Miten sitä kestäisi vielä viisi kokonaista päivää ja risat sinne rakenneultraan... Ja jännittää se sukupuoli ja josko Natiainen on jalat ristissä vai ei. Ja tietenkin, että onhan kaikki hyvin... Ollaan ajateltu, ettei maksettaisi ylimääräistä ja mentäisi 4D-ultraan, mutta jos kaikki on hyvin muuten, mutta sukupuoli ei paljastu, niin sitten ainakin omalla kohdalla houkutus alkaisi olla suuri... Haluaisin siis tietää, ja mieskin on nyt pikku hiljaa siihen ajatukseen suostunut.

Eipä täällä sitten mitään ihmeellisempää, pientä päänsärkyä ilmassa, kun töissä on omaksi ohjaajaksi siunaantunut sanotaanko nyt että vaikea luonne... Muuten odottelen alkavaa viikonloppua, ettei tarvitse yksin täällä kökkiä. Kaikkea kivaa on tiedossa: tänään mammajoogaa, huomenna jakkaran metsästystä (alan tarvita mahan kanssa eteiseen sellaista, että saan kengännauhat solmittua, kyllä vain, alan muistuttaa valasta, ainakin kun salilla peiliin katson), leffaa kavereiden kanssa ja sunnuntaina nähdään toisiä kavereita ja mennään paritanssitunnille.

Tulisi pian ensi torstai,

Mekkala ja Natiainen 19+1

Kiitos onnitteluista! :flower: Täällä on päästy iloitsemaan iloisista ultrakuulumisista, onnea kaikille! :flower:

Ihania kuvia Vilistä! :heart:

Olen ihan totaalisen poikki, takana on nyt kolme lonkkasäryn vuoksi valvottua yötä. Tyynyistä oli jonkin verran apua aluksi mutta sitten ne lähinnä alkoivat ahdistaa. En nyt tämän enempää kirjoittele, katson jos ehtisin yrittää nukkumista ennen kuin kaveri tulee kolmelta hakemaan kaupungille.

Näin se vaan on, että ei musta tuu ikinä äitiä, ei koskan :'( :'( Ensin 2 biokemiallista raskautta, sitten tuplaraskaus IVF:llä, josta toinen alussa kesken ja toinen yllättäen rv 10+4 ja tuolloin hoettiin, että kun syke nähty varhain, kuten mulla rv 6+, niin 95-97% syntyy elävänä. Paska. Nyt koettu tuulimuna! Molemmat tarttuneet, istukat ja säkit on, mutta asukkaat puuttuu. :headwall: Ja tämän jälkeen varmaan luvassa kohdun ulkoinen, kohtukuolema ja lapsen kuolema synntyksessä. Ehkä sen jälkeen, jos pää on vielä ehjä ja järki jotenkin toimii, niin tulee se elävä lapsi. Se on taas sairaalareissu edessä ensi viikolla ja lääkkeelinen tyhjennys. Saisinkohan kohta jo jokun bonuskortin ja joka toisen reissun ilmaiseksi?!? Poistakaa mut listoilta.

Vadelmaunelma Nyt en löydä sanoja! :hug: Ei tähän olekaan sanoja. :'( Iso virtuaalinen voimahali sinne.

Tuntuu tuon uutisen jälkeen niin turhalle kommentoida mitään muuta, mutta yritän nyt silti kommentoida. :(

Kvart kieltämättä ihmetyttää aika montaa muutakin tuo mun terkkarin kommentointi siitä raskauden kestosta... No mä en nyt sinällään jaksa tuosta huolta kantaa, ei se kuitenkaan voi paljoa heittää, ei mitenkään, mähän tein nimittäin jotain viikkoa ennen plussatestiä negatiivisen testin, joten on sen pidettävä paikkansa. Aion tuosta mainita nyt terkkarille maanantaina kun menen seuraavan kerran neuvolaan, niin jos en ole sitä ennen poksahtanu.
Tosiaan viikon 34 jälkeen sitä synnytystä ei enää estellä, joten tulee sitten kun on tullakseen.

Delfiksen Vili on kyllä aivan mainio. :heart:

Mekkala Kyllä se aika menee nopsaan siihen rakenneultraan. :) Mulla muuten kävi niin että aika mateli raskauden alusta tuohon rakenneultraan, sitten se ykskaks hurahtikin ja nyt ollaan tässä. Ja nyt kun toivoisin muutamaa viikkoa eteenpäin niin tuntuu että taas aika pysähtyi...

Omaa oloa sen verran, että tänään olen taas ollut jalkeilla pidempään. Kävin kauppareissun yhteydessä kahvilla meillä toimistolla kun laittoivat kutsua. Muuten meni reissu ihan hyvin, mutta ai saakeli kun tekee pahaa istua, niin autossa kun siellä kahvillakin! Eikä mikään muu aiheuttanut sitä tuskaa kun ne mun peräpukamat!!!! Argh! Mä haluan eroon niistä!!!! Pelkään niitten takia jo synnytystä koska nehän räjähtää siinä ponnistaessa. :o On mullakin mietteet ja vielä jaan niitä julkisesti, mutta perhana kun elämään ei mahdu tällä hetkellä muuta kun noi pukamat. :laugh:

Nyt on muuten Herneellä melkoinen hikka. Tuo maha pomppii ihan hulluna tuon nikotuksen tahdissa. :D

Mut nyt taas lepoa. Mieskin on kohta jo kotona ja mä saan samalla itelleni Hese-aterian. :D Olen laiska ja en jaksa miettiä mitään muuta syömistä tänään. :p

- Hapsiainen

Yhteistyössä