*Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset HELMIKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hapsiainen80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Odessa tuota mäkin naureskelin äsken että niinköhän mä kiilaan noitten täysaikaisten ohitte. :laugh:
Tosiaan tää tulee vähän yllättäen, olin niin ajatellut että ei ihan vielä tulis, vaikkakin jollain tavoin olen aavistellut ettei tää maaliskuun lopulle mahassa pysy, mutta että jo nyt mulle veikkaillaan lähtöä. Joutuu vähän asennoitumaan uudestaan ajatukseen. :D Huomenna alkais vasta virallisesti äippälomakin. :D

No se tulee sitten kun on tullakseen. Mies totesi että Herne on yhtä hätäinen kun äitinsä... :whistle:

No niin ja kuka muu haluaa vielä ohitte, minä täällä vieläki odottelen omaa lähtöä :laugh: !!! Ei ku tsemppiä matkaan Hapsiainen!! Hyvähän se varmasti ois vielä vähän aikaa pysyä massussa, mutta jos saattaa jo edelläki olla arvioidusta ja koon puolesta kaikki ok niin eihän siinä sitten mitään hätää ole =) . Saattepas viettää enemmän laatuaikaa vauvan kanssa kun ei mene äitiysloman alku pelkäksi odotteluksi :heart: .

Piipille onnea viikoista :flower: !

Ja taas pätkäsi mitähän vielä piti kommentoida :D ...

Minä kävin tänään parturissa. Sain onneksi samalle päivälle ajan ja nyt on taas hiukan ihmismäisempi olo. Toivoin kyllä, että olisi vauvan tulo vielä ajan ehtinyt perua mutta kun ei niin ei :D .

Nanna 40+2

Voi hitsi Hapsiainen! Mä olen kyllä koko ajan mielessäni epäilllyt, että pääset ennen mua synnyttämään, mutta en ole viitsinyt sanoa ääneen, kun ajatus on tutnunut niin hassulta. :ashamed: Mutta tsemppiä nyt vaan! Ota päiväunia joka päivä kun vielä kerkiät. Muakin juuri kehotettiin, että jaksaa sitten synnyttää, jos yöllä täytyy lähteä.

Omat neuvolakuulumiset ovat hyviä ja huonoja. Huonoa on se, että verenpaine on taas noussut ja joudun kontrolliin perjantaiksi; hyvää taas se, että nyt vauvan pää on vähän sentään laskeutunut, että ehkä minäkin tästä jossain vaiheessa... Voi kunpa tuo perjantain aika jäisi käyttämättä. En jaksaisi enää yhtään kertaa mennä neuvolaan.

Piip: Tuo verenpaineen nousu saattaa olla myös merkki lähenevästä synnytyksestä =) ! Toki sille voi löytyä muitaki selityksiä, mutta tuo on yksi vaihtoehto. Itellä on aina ollu todella matalat paineet ja juuri ennen esikoisen synnytystä nousivat aikalailla. Samoin tämä nykynen neuvolatäti tuumas, että noin monesti on. Hb ja verenpaine kohoavat ja sitte tulee lähtö =) .

Nanna ja piip Mä nyt toivoisin niin että menisitte ennen mua. :D Mä joutaisin vielä odotteleen.

Hyvä piip että pää on kuitenkin edes vähän laskeutunut ja kuten nanna sanoi niin se verenpaineen nousu voi olla yksi merkki lähenevästä synnytyksestä. Toivotaan nyt että tulis pian. :)

Eihän tässä tosiaan haittaa ole kun sain ihan hyvät arviot koostakin niin mikäs tässä sitten ois kun synnyttämään vaan. Terkkari sanoi että hänellä on jännä juttu, että hänen asiakkaat synnyttää järestään aina ajoissa. Kuulemma keskimääräinen viikko tuon terkkarin asiakkaista on 35. :D Yksi on tullut (ihan terve, hyvä keuhkoinen vauva) viikolla 33. Liekkö tuo niin stressaava terkkari että äidit stressaa niin että vauvatkin syntyy etuajassa. :laugh:

Mutta kai tässä ois kasattava tänään pinnasänky ja vaunujen runko. Sais noi loput romppeet jotenkuten aloilleen. Ja Herneelle pitää kattella vähän uudestaan kotiuttamisvaatteita, noi vaatteet mitä olin ajatellut sopis huhtikuulle, ei vielä helmi-maaliskuun vaihteeseen. :laugh:

Ada, teijän poika oli sit lumen tuoja :D

hapsiainen
, hui. Nyt sit jännätään hernettäkin ;) et kelle tulee teistä ekana lähtö. Mut hyvä et on jo hyvän kokoinen. Onko sulla ultrissa sanottu et olis edellä ikäänsä? no mut jos herneellä on joku tietty päivä mielessään ja tähtää siihen siksi kiireinen ;)

nanna, onnea uusile hiuksille, nyt ei heti tarvi miettiä sinne menoa sit kun vauva tulee :) niin on ainakin tukka hyvin.

piip, kurjaa kun paineet nousee. Mut josko se meinais et saisit pikkusen kohta syliin. Jaksuja! Mut kiva kun on jo laskeutunut niin :)

Tänne lääkärissä käyty ja plääh sairaslomaa pariviikkoa ja sit taas kattellaan kuinka käy pärjääkö töissä vai ei. no särkee särkee mut ei kummempaa. Toiveissa olis et Toukka nyt huhtikuulle ainakin pysyis, ettei nää kivut mitään sille tekis. Tosin ei kai pitäs mut silti tää on vähän skeptinen.

Hapsiainen aika huimaa et h-hetki on ihan pian!

Piip toivotaan ettei sun tarviis enää neuvolaan mennä, ainoastaan sitten kun sul on vauva sylissä ;)

Tää just tuli lekurista, hyviä uutisia siellä oli, vaikka niin epäilin ;) Olinkin jo pari päivää pidemällä rv 6+1, pikkunen köllettili just oikessa paikassa ja sen :heart: -syke näky jo, aika huimaa :) Nyt vaan pitää rentoutuu, gyne epäili et kivut johtuvat verenkierron lisääntymisestä kohdun saudulla. Et nyt tää opettelee vaan relaamaan ja nauttimaan, eihän sitä vielä tiedä kuin tässä käy, mut kai tästä vois jo iloitakkin? :)

Sori omanapaisuus, huomenna mulla on vapaata ja aattelin soitella nauvolaan ja lueskella täälläkin paremmalla ajalla!

Unico ei mulle ole sanottu missään vaiheessa että olis edellä ikäänsä. Siks mä vähän ihmettelin sitä terkkarin mielipidettä siitä että jos onkin jo pidemmällä. Kai se nyt niissä ultrissa ois näkyny?? Terkkari vaan pohti sitä että kun on ollut niin älyttömän epäsäännölliset ja pitkät kierrot että voihan se olla että hedelmöitys ois tapahtunut aiemmin, mutta kun mun kaaliin ei silti mene se että eikö se ois selvinny jo ultrissa! :o No se selviää sit kun syntyy että minkälainen Herne sieltä poksahtaa. :D

Danuli ihania ultrakuulumisia. :heart:

Tässä sinnittelen hereillä kun odottelen miestä lentopallosta. Lupasin pistää sille vielä saunan kun haluan itekkin saunomaan. Pitää saunoa nyt urakalla kun ei tiedä milloin sitten tulee hetki ettei niin vaan lähdetäkään saunomaan. :D Huomenna sitten taas nukun, jos en synnytä. ;) :D

Mut kyllä mä vielä ainakin sen 35 pääsen poksumaan, kerta se tapahtuu puolentoista tunnin päästä. :)

- Hapsiainen ja Herne 34+6

danuli, mukavaa että tuli hyviä uutisia ultrasta!

hapsiainen, siellä ei sit jännitystä puutu :D mitäs sitä sanottiin saunan käynnistävästä vaikutuksesta ;) Hassua kun luulis et ne ultrassa näkis jos se on vanhempi. Mulle ekassa sanottiin et olis 2 päivää vanhempi ja rakenneultrassa sanottiin et viikon, mut laskettua aikaa ei muutettu. Katotaan nyt sit mitä seuraavassa sanotaan :)

Onnea Danulille hyvistä uutisista!

Saas nähdä joko nyt alkais täälläki suunnassa tapahtumaan. Limatulppa näytti irtoavan nyt kokonaan ja supistuksia ollut illasta asti. Josko tässä yön aikana /huomenna pääsis sitten tositoimiin!!!

Lähtö näyttää mitä todennäköisimmältä nyt :D ! Soitin just synnärille ja kyselin kuinka pitkään saan kotona sinnitellä. On niin lyhyt matka sairaalaan, että sitte täytyy lähteä kun kipuja ei enää kestä ja kyllähän nämä vielä tässä menee. Nyt supistelee 10-12min välein ja pientä verenvuotoa liman mukana tulee eli paikat on avautumassa. Huih, jokohan sitä on illalla vauva sylissä :heart: ?!?!?!?

Nanna 40+3

Juu on hapsiaisella ja nannalla jännät paikat! Peukut on pystyssä täälläkin! Ihana jotenkin kun täällä on kaikenlaisissa vaiheissa olevia, niin ihana ku pääsee kuulee synnytyksistä ja jännäämään niitä! Tsemppiä! :heart:

Unico kurjaa et sulla on kipuja :( Koitahan lepäillä, et pysys pikkunen hyvin messissä, eikä liian aikaseen haluis maailmaan.

Täällä pahaolo lisääntyy :x ei viel pönttöö olla halailtu, mut ei kyl oikein maistus mikään ja kaikki hajut ällöttää. Pitäs tänään mennä tekee metsäveroilmotuksia tädin luo, mitenhän sitä jaksaa keskittyä niihin? En oo vielä hänelle kertonut raskaudesta, joudun ehkä, jos tää pahaolo ei helpota. Lumitöitä tein äsken 1,5h, sillo ei kyl ollu yhtään pahaolo :whistle:

Mukavaa talvipäivää!

Danuli ja vielä nimetön rv 6+2

Hienoa nanna!
On se hyvä että mä säikyttelin eilen kiilaamalla ohi niin johan alkoi tapahtumaan, seuraavaks vielä piip niin sitten voin mä käyttää seuraavan lähdön. ;)

Unico Kurjia noi kivut. :hug: Yritä ottaa mahd. rennosti leväten.
Ei mulle muuten sanottu tuosta saunomisesta mitään, uimisesta totesi ettei enää suositteli ja saunomista sitten itse ajattelin että ei siitä haittaa ole kerta saa syntyä jos on syntyäkseen ja kun en kuitenkaan missään kamalissa löylyissä käy.

Danulille
tsempit pahaan oloon. Lohdutuksena voin sanoa että aika kultaa sitten siitäkin muistot. :laugh: Eilen just miehelle puhuin etten ikinä vois kuvitella että mulla oli tässä raskaudessa niin kamala se pahoinvointi. Että ihan kun sitä ei ois ollukkaan. :D Vaikka edelleenkin on sitä tiettyä etovuutta, mutta ei kuitenkaan mitään verrattuna siihen mitä oli ne ensimmäiset neljä kuukautta. :D

Täällä yö meni ihan hyvin. Ainoa mikä yön aikana häiritsi on tuo paineen tunne alapäässä. Oikeastaan koko ajan sellanen "kakkahädän" tunne. :/ Mutta muuten ei mitään hätää. Se lääkärihän sanoi että minimissään se 1 vuorokausi, eli tänään voisi aikaisintaan tapahtua jotain... Tosin en mä usko nyt, ja toivonkin että mentäis vielä maaliskuun puolelle. :)

Vähän mietin että jaksaisinko käydä vielä kirpparilla katsomassa josko löytyis joku pieni kiva toppapuku, tuo äitiyspakkauksen toppis saattaa olla vähän iso Herneelle. :D
Mutta tää väsymys on sitä luokkaa että voi jäädä haaveeks, just heräsin yöunilta ja jos saisin tehtyä aamupalan niin sit vois taas pötkötellä.

Mut nyt aamupalaa. Onhan se aamu vielä tähän aikaan...

Ai niin, poksun tänään sen 35 ja samalla olen virallisesti äitiyslomalainen. :)

- Hapsiainen ja Herne 35+0

Nanna jeeee! Olet varmaan jo laitoksella, mutta tsempit sinne! Toivottavasti synnytys on niin helppo kuin se vaan voi olla.

Ja onnea Danulille ihanista ultrakuulumisista! :heart: Hienoa, että sykekin näkyi!

Lähtikös Hapsiaisella mitään tapahtumaan saunan vaikutuksesta? Mietin tuota, että miksi sun terkkarilla on paljon noita ennenaikaisia tapauksia. Voisiko mitenkään liittyä siihen, että huolimatta siitä, että vauva on laskeutunut lähtökuoppiinsa ennenaikaisilla viikoilla, se edelleen suosittelee reippailua ja uimista äidille?! :D Kai se on käsin aina pään sijainnin tunnistellut. Jos nyt olet yhä linjoilla, niin saanko kysyä, minkä kokoinen Herne nyt arvion mukaan on?

Mulla tuo pieni on n. 3,5-kiloinen. Eilen se tuntui pitävän oikein hauskaa tuolla mahassa. Kumpu vaan venyi ja paukkui koko illan ihan kuin sieltä olisi yrittänyt eilien kuoriutua. Mitään muuta ei tunnu tapahtuvan. Kovasti kyllä sain lohtua tuosta tiedosta, että verenpaineen nousu voisi johtua lähenevästä synnytyksestä.

Aloin noiden paineiden vuoksi nyt odottaa sitä synnytystä vähän eri tavalla. Sillähän tämä tilanne sitten korjaantuisi ihan luonnostaan, eikä tarvitsisi hermoilla. Yksi syy on se, että mun pitäisi nyt olla mahdollisimman paljon päivisinkin makuuasennossa, mitä kokeilinkin eilen, ja se on kyllä tuskastuttavaa! |O Päivät eivät muutenkaan ole mitenkään erityisen tapahtumarikkaita... Nyt aion kyllä käydä suihkussa ja sen jälkeen vähän haukkaamassa happea tuolla auringonpaisteessa.

piip 40+1

Onnea Hapsiaiselle poksuista!! Ja äitiysloman alkamisesta!!

Ja tsemppiä synnärille Nanna =)

Unicolle terveiset, et jos illalla nukahtaa sohvalle kyljellään, niin kyllä ne lonkat näemmä kipeytyy :laugh:

Ajattelin tänään käydä kirppiksellä haalimas lisää vauvalle juttuja :D Ja herkuttelemas pikaruokalas, nam :whistle:

Odessa80 28+3

nanna, onnea matkaan!

danuli, toivottavasti se paha olo ei iske kovin pahana päälle!

hapsiainen, vähänkö siellä on jännää :) ja saat tarkkailla mitä se kroppa sulle kertoo :) Onnea poksuista ja äippälomasta! Vieläkö muuten herne on esitellyt jalkapohjiaan?

piip, jaksuja odotteluun, toivottavasti alkaa tapahtumaan niin pääset kunnolla liikenteeseen mitä nyt sitten ikinä tuntuukin hyvältä kun ei oo verenpaineet riesana.

Täällä nukutti tosi hyvin ptkästä aikaa :D eikä oo kun vähän kipeä toi selkä enää. Tänään siis saattaa olla jotain mahkuja tehdä jotain. Pitäs orjentoitua noihin Toukan vaunuihin ja patjoihin päälystämiseen siis et ei olis sitten ihan kesken jos aikoo ponkasta etuajassa ulos. noo se patja on edelleen hommaamatta :D mut mut sen voi sit heittää sänkyyn ja lakana päälle jos kiire tulee. Toukka myllää mukavasti, taitaa sillä joku päivä rytmi olla kun ei se mua yöllä herätä jos en muuten herää.

Unico ja Toukka 30+5

Heipsis! Ilmottaudun nyt tänne, vaikka itse asiassa olen tokakertalainen (tyttö 1.2.09), ja kolmekymmentäkin poksahti juuri rikki. Mutta kun sitä on kirjoitellut tuolla lähes kolmekymppisissä jakautuneissa, niin eipä sitä muualle osaa hakeutua. Ja kun Kvarttikin on täällä, ja Nanna vielä ainakin tähän aamuun... ;) Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Kävin justiinsa np-ultrassa ja hyvältä näytti, joten nyt uskallan jo alkaa oikeasti iloitsemaan tästä raskaudesta. Miten se mahassa potkiva viisisenttinen voikaan tehdä vanhempansa niin iloiseksi! LA meillä on 8.9., sitä sitten odotellaan malttamattomana ja kasvatellaan massua. Oon töissä, itse asiassa ollut jo elokuusta, kun mieskin halusi jäädä tytön kanssa kotiin, joten myös äippäloman alku elokuusta tuntuu kanssa houkuttelevalta. Vaikka onhan siihen vielä aikaa...

Nyt tässä arvon koska pitäis töissä kertoa. Maha tuntuu jo aikasta isolta ja jotenkin sitä kuvittelee, että kaikki tuijottaa vaan tota navan seutua.

Mä kerkesin jo käymään ulkosalla. Mun päivän ulkoilu oli käydä putsaamassa auto tuon lumikasan alta ja sitten kevyesti lakaisin rappuset. Ei uskaltanut kuitenkaan lähteä kävelemään, enkä kyllä olis jaksanutkaan.

Vetkulle
tervetuloa, käyn lisäämässä sinut tuonen listaan. :)

Piip Ei mulla se sauna vaikuttanut mitenkään. Tosiaan en oikeastaan löylyissä edes ollut. Istuin alalauteella jonkun tovin. Mutta voi vaan sanoa käyneensä saunassa. :D

Ja joo, tuota samaa mä oon ihmetellyt että miten just tuolla terkkarilla on näin paljon ennenaikaisia tapauksia, että pitäisköhän sen vähän miettiä omia kehoituksiaan... No mä en usko että oisin pysynyt paikoillaan vaikka ois mitä sanottu, oon sen verran tohottaja, että en osaa asettua aloilleen ennenkuin ihan viimeinen pakko on, tai sitten kun olen oikeasti ihan tosi poikki. Niinkuin nyt on kieltämättä olo ollutkin etten vaan yksinkertaisesti enää jaksa touhuta.

Kokoarviota mä en sen paremmin saanut. Päältäpäin sekä lääkäri että terkkari sitä kokeili ja molemmat totesivat sen vaan "ihan isokokoiseksi", lääkäri sanoi siitä vielä että pitkä tapaus tää vaikuttais olevan. Mutta mitään kiloarvioita en tosiaan saanut.

Unico
, se Herneen jalkapohja on niin tuolla kylkiluiden paikkeilla ettei se enää sitä ole niin tuonut esille. Lähinnä ehkä polvi(?) on nyt se mikä työntyy esiin. :D

Huomasin just lehdestä että Lastentarvikkeessa olis tarjouksessa vaipparoskis, ollaan sellasesta puhuttu kun ei jotenkin houkuttelis keittiön roskikseen pistää kakkavaippoja. Hoitopöytä siis olkkarin nurkassa niin ehkä sellainen hajuton vaipparoskis vois olla meille ihan passeli. En tiedä kun ei ole kokemuksia. :D Yks kaveri sitä suositteli. Ja sit näytti että joitain sittereitä ois kans siellä tarjouksessa. Jos vaikka sais miehen huomenna pyörähtämään mun kanssa Lastentarvikkeessa. :) Jos ei nyt lähtöä tuu ennen sitä. :D En osaa vieläkään ajatella että vois muka tulla. :D

Mut nyt päikkäreille taas kerran.

- Hapsiainen

Vetkulle tervetuloa! Hassua miten se tuntuukin että jotkut ihmiset katsoo sun vatsaa kun olet raskaana eikä se vielä kuitenkaan varsinaisesti näy. Mustakin tuntui että muutama ihminen aina välillä katsoi.. :)

Nannalle ja Piipille onnea, toivottavasti kaikki menee hyvin!

Hapsiainen: ehkä pian jotain tapahtuu! =) Oishan se varmaan hyvä että Herne pysyisi vielä hetken masussa. Mun sisko syntyi viikolla 34, hyvin kuitenkin sitten kaikki meni!

Mitähän Valeskalle kuuluu..?

Danulille voimia pahoinvointiin!

Unico toivottavasti selkäkivut helpottaa!

Nanna Onnea :flower:

Onnea myös muille joilla synnytykseen lähtö lähellä!

Vetkulle tervetuloa!

Mulla alkaa vaan jännitys lisääntymään vaikka viikkoja ei vielä paljoa olekkaan.
Mutta tää maha voi luoja et on iso kohta kääntyy napa ympäri :D
olen ollut ihan kamalan väsynyt en ole jaksanut mitään tehdä moniin päiviin.
Närästys se vaan valvottaa...
Koitin minä taas vähän lumitöitä tehdä mutta en jaksanut kauaa.
Menen jossain vaiheessa jatkamaan...

Mä kans katoin et siellä lastentarvikkeessa on joku helmirysäys.
Voi kun pääsis shoppailemaan...
Koitetaas linkittää
http://www.lastentarvike.fi/content/2010/helmirysays_netti.pdf?from=10523185931285103

Jane ja veijokeiju 24+2

Vetku tervetuloa!

hapsiainen, no tiiät ainakin missä asennossa herne sit majailee :D Onnea matkaan ostosreissulle, jos sinne asti lähdet.

jane
, tää jännää kans et miten ton navan kanssa käy :) Huilaa ihan rauhassa jos vähänkin siltä tuntuu.

Tarttis mennä hiukka huilimaan niin jaksais lopun iltaa ton selkänsä kanssa se on hyvä kun se kertoo millon pitää mennä pitkäkseen. Noo kun muutenkin pitäs ruveta laittamaan asioita eteenpäin ennen kun Touka tulee kun sit ei enää välttis ehdi, joten Hiukan orjentoitua tonne kesään ja juhliin :D

Voi että, siellä on Nanna ehkä jo synnyttänyt! :heart: Toivottavasti kaikki sujuu hyvin! Mä suhtaudun ite nykyään ihan eri tavalla synnyttämään lähtemiseen kuin ennen omaa synnytystä. Jotenkin tajuaa, että siinä tarvitaan paljon enkeleitäkin matkaan, että kaikki menee hyvin.

Hapsiainen
kin lähtee pian, ja tietenkin myös Piip - ei ne vauvat siellä mahoissa aikaansa kauempaa kökötä. Meidän Ykkönenhän syntyi vasta viikolla 42+1 käynnistettynä, kun ei muuten meinannut mitään tapahtua. Käynnistys aloitettiin jo 42+0 aamulla, mutta vauva oli maailmassa vasta yli 30 tuntia myöhemmin. Oli ilmeisen hyvät oltavat siellä mahassa. ;)

Täällä väsymys jatkuu ihan niin kuin Kvartilla. Ens maanantaina päästään ultraan ja näkemään tämä Kakkonen (tai kaksoset niin kuin mieheni veikkaa, mutta sitä samaa se toivoi jo ekalla kerralla, hassu.)

Vetku tervetuloa munkin puolesta!

Hapsiaiselle onnea poksumisesta! Hyvä tietää että pahaolo muistot kultaantuvat jo odotusaikana ;) En mä viel oo pönttöö halaillu, et hyvin täs viel pärjää, mut onhan tää vähän inhottavaa kun ei oikein tiedä mitä sitä suuhunsa uskaltaa laittaa, kaikki kirpeä tuntuu parhaalta :)

Musta on tulossa hermoiöija syömisen suhteen :snotty: Eilen illa oliihan sairas nälkä, ja paistoin nakkeja pannulla, en maltanut oottaa, vaan purasin palan yhestä "raasta" nakista, ihmettelin ku tuntu suussa oudolle, ennen ku tajusin et se on aitokuorinakki, siis onks se jotain siansuolta se kuori, yök! En ees tiedä oisko noita saanu syödä "raakana", masentaa jos se oli kiellettyy, enkä älynny, ja luulempa ettei tää viimeseks kerraks jää ku tää tyttö laittaa jotain kiellettyy suuhunsa, ja harmittelee sitä sit jälkikäteen...

Yhteistyössä