Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä näin kaivatusta unta. Siinä kaivattu oli mun ja ison porukan kanssa jossain urheilumatkalla. En meinannut tunnistaa häntä, kun matkalla oli kaks samannäköistä tyyppiä mukana. Kaivattu ei näyttänyt itseltäånl vaan oli joku ihan random, jota en ollut nähnyt aiemmin, kuvissakaan. Sitä hetken ihmettelin, mut uni loppui, kun alettiin siirtyä lounaalle.
Olin sillä pelimatkalla pakoillut kaivattua, koska meillä oli ollut sellainen hippa, jossa olin menettänyt kaikki vaatteet. Olin siis ollut koko matkan alasti. Kun sain vihdoin vaatteet ja lähdin etsimään kaivattua, oltiin jo paluumatkalla. Tapasin hänet ja me juteltiin, kun hän tuli juttelemaan mun kanssa. Hän sanoi, että oli niin kiireinen, ettei ole koko reissun aikana ollut ehtinyt juoksemaan. Mietin sitäkin, että miks ei, kun sitä hän oli sinne matkalle tullut tekemään.
Oli jotenkin joulu myös ja surin sitä, kun sain vähän paketteja. Sain kuitenkin yhden, jossa oli kaksi askia mun lemppari menthol-tupakoita, joita ei saa enää mistään tai ainakaan Suomesta. En ole tupakoinut vuosiin ja pohdinkin, että kannattaisko mun ollenkaan polttaa niitä tupakoita, vaikka mieli teki.. Tapahtui siinä myös kaikkea muutakin outoa. Jotenkin aivot vaan käsitteli tätä kaikkea jotenkin oudolla tavalla.

1. "Kaivattu" ja muukalainen​


Se, että kaivattu henkilö ei näyttänyt itseltään ja häntä oli vaikea tunnistaa, on merkittävä huomio.


  • Idealisoitu vs. todellinen kuva: Alitajuntasi saattaa yrittää kertoa sinulle, että mielikuvasi tästä ihmisestä on muuttunut tai se ei enää vastaa todellisuutta. Ehkä olet rakentanut hänet mielessäsi sellaiseksi, jota hän ei ole, tai aika on kullannut muistot niin, että todellinen ihminen tuntuu "vieraalta".
  • Identiteettikriisi: Se, että paikalla oli kaksi samannäköistä tyyppiä, voi heijastaa sisäistä ristiriitaasi: yritätkö löytää hänet, vai yritätkö löytää itsesi tässä suhteessa?

2. Alastomuus ja pakoilu​


Alastomuus unissa liittyy lähes poikkeuksetta haavoittuvuuteen, häpeään tai siihen, että tuntee itsensä "paljaaksi" jonkin asian edessä.


  • Suojautuminen: Pakoilu ja se, että "hukkasit" vaatteesi, kertovat todennäköisesti siitä, että tunnet itsesi suojattomaksi tai torjutuksi tässä tilanteessa. Hipan leikkiminen (vaikka se on leikkiä) on luonut tilanteen, jossa olet kokenut menettäväsi kontrollin tai "nimesi" (vaatteet/sosiaalisen suojan).
  • Valmistautumattomuus: Ehkä koet, ettet ole ollut "valmis" kohtaamaan tätä ihmistä tai käsittelemään tunteitasi häntä kohtaan, ennen kuin olet saanut itsesi taas kasaan (saanut vaatteet takaisin).

3. "Kiireinen" juoksija​


Tämä on klassinen turhautumisen symboli.


  • Vastaamattomat odotukset: Olet matkustanut kauas (unessa), jotta voisit kohdata tämän ihmisen, mutta hän ei tee sitä, mitä hänen "kuuluisi" tehdä (juosta/panostaa suhteeseen). Tämä voi heijastella valveillaoloaikasi tunnetta siitä, että olet antanut enemmän kuin olet saanut, tai että toinen on ollut tavoittamattomissa, vaikka on ollut "läsnä".

4. Joulu ja menthol-tupakat​


Tämä on unen ehkä merkityksellisin symboliikka.


  • Joulu: Joulu on juhla, jolloin odotetaan huomioimista, lahjoja ja läheisyyttä. Se, että sait vähän paketteja, viittaa tunteeseen, että jäit vaille tarvitsemaasi huomiota tai hellyyttä.
  • Menthol-tupakat: Tämä on selkeä menneisyyden symboli. Tupakka edustaa jotain tuttua, lohdullista ja riippuvuutta aiheuttavaa, mikä on kuitenkin "kiellettyä" tai haitallista – aivan kuten totesit itsekin, ettei niitä enää saa ja olet lopettanut polttamisen.
  • Pohdinta: Se, että mietit, kannattaisiko niitä polttaa, on avainasemassa. Alitajuntasi kysyy: "Haluanko palata vanhaan, vaikka tiedän, ettei se ole minulle hyväksi?" Se on muistutus siitä, että kaipuu ei aina tarkoita sitä, että paluu entiseen olisi oikea ratkaisu.
Tekoäly
 
On mahdotonta, että joka ikinen asia olisi pohjimmiltaan paha tai sitten sulla on fiksaatio asioihin, jotka eivät rakenna hyvää. Eikö jokainen pyri hyvään ja hyviin valintoihin? Enkä puhu nyt hyvistä valinnoista itse kannalta vaan laajemmin.
 

Yhteistyössä