Lahjojen palauttamisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shopping1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shopping1

Vieras
Kysyn vähän mielipiteitä. Tilanne on tämä : tämä on nyt toinen kerta kun joudun palauttamaan miehen antaman lahjan. Ekalla kerralla sain maljakon josta olin pitkään puhunut. Mies vaan osti sen maljakon ihan väärän värisenä koska se oli tarjouksessa..sain onneksi kuitin avulla vaihdettua sen. Nyt mies oli ostanut minulle lahjaksi laukun ( mun kaveri oli vissiin valinnut sen ) sain laukun eilen,mutta se on ehkä rumin laukku mitä olen ikinä nähnyt ja haluaisin palauttaa sen koska mielestäni olisi tyhmää jättää se pölyttymään kaappiin.. mies sitten alkoi valittamaan ettei mulle voi ostaa mitään kun hän tuntee itsensä idiootiksi kun kaikki palautetaan. Pitäisikö mun sitten vaan ruveta teeskentelemään että kaikki hänen ostamansa lahjat on ihania ja jättää ne jonnekkin kaapin pohjalle hapettumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja lahja:
ei ku sanot suoraan mitä haluat, jos haluat jotain tiettyä! :o tai osta itse..

no mielestäni oon sanonu aika suoraan että "haluan sitä tai tätä tai vaikka tätä" ni silti tulee väärän väristä tai ihan hutijuttuja. Mä en halua ostaa itse koska eihän se sitten ole lahja tai yllätys..vaan ostan itselleni lahjoja?

Mä ainakin sanon mitä haluan=tarvin, kaikki tyytyväisiä.Miehen ei tarvi menettää hermojaan pohtimalla mitä ostais ja mä saan oikeat ja tarvitsemani tavarat. Tee samoin, toimii. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no mielestäni oon sanonu aika suoraan että "haluan sitä tai tätä tai vaikka tätä" ni silti tulee väärän väristä tai ihan hutijuttuja. Mä en halua ostaa itse koska eihän se sitten ole lahja tai yllätys..vaan ostan itselleni lahjoja?

Siis oletko joku 3-vuotias? Yllätys....

no osta miehelles lahjaksi kuulolaite..
eihän se ole yllätys siltikään kun sanot että vedensininen aaltomalja-kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh:

juuh kolmehan minä..

minusta lahjoista kuuluu kiittää kauniisti ja olla napisematta, ehkä tyhmää mutta näin minusta. Tuntuisi tosi tyhmälle jos mies palauttaisi aina minun antamia lahjoja. Toki olen joskus huomannut että ei ehkä mennyt ihan nappiin ja sanonut että vaihda ilman muuta, mutta mies on sanonut että ei palauta eikä vaihda minun ajatuksella sille hankkimia lahjoja ja aina on jotain käyttöä löytynyt

Alkuperäinen kirjoittaja Häh:

juuh kolmehan minä..

No siltä kyllä kuulostikin!!

Mitä lahjoja tai ylläreitä ne on mitkä on etukäteen saneltu? Ehkä ois hyvä olla ostamatta mitään jos ei koskaan kelpaa toisen yritys. Joskus tulee huteja miehellä ja minulla, mutta ei me sentään kitistä ja aleta palauttelemaan.

Minä taitaisin sitten toivoa jotain edullista, jolloin "vahinko" ei olisi niin suuri, jos menisi hutiin. Ei tuo toistuva palauttaminen/vaihtaminen kyllä lahjanantajasta varmasti mukavalta tunnu. Tai sitten jos sopisitte, että ostattekin kerran, vaikka yhdeksi jouluksi tai synttäriksi, lahjat itsellenne, ikään kuin näytteeksi toisillenne, että tämmöisestä minä tykkään.

Mä en kyllä kehtais palauttaa lahjoja, joita mieheni olisi mulle ostanut??? Ajatushan siinä on tärkein ja ei kai se maljakon väri nyt niin tärkeä asia ole? Hyvää päivää vaan:)

Ja sitten ihmetellään, kun miehet ei huomioi merkkipäiviä/joulua/äitienpäivää millään lailla. En mäkään viitsisi, jos aina mun ostamani lahja olisi huono ja vääränlainen.

Ap, osta vaan lahjasi itse niin ei tarvitse miehenkään tuntea oloaan tyhmäksi. Voi sitten antaa sulle vaan kukkakimpun, vai mahtaisitkohan pitää niistäkään?

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Mitä lahjoja tai ylläreitä ne on mitkä on etukäteen saneltu? Ehkä ois hyvä olla ostamatta mitään jos ei koskaan kelpaa toisen yritys. Joskus tulee huteja miehellä ja minulla, mutta ei me sentään kitistä ja aleta palauttelemaan.

Pointti ei ole siinä että kitisisin tai valittaisin. Mua hävettää tää asia ihan saatanasti,mutta meillä on rahasta tiukkaa eikä luonto anna periksi jättää monen kympin laukkua hapantumaan kaappiin. Toisaalta en osaa teeskennellä..ehkä pitäisi opetella. Puhuttiin kyllä miehen kanssa asiasta eilen ja sanoinkin,että nyt kun lahja palautetaan niin haluan hänen keksivät jotain siihen tilalle. Ilmeisesti rehellisyys ei peri maata..

Pointti ei ole siinä että kitisisin tai valittaisin. Mua hävettää tää asia ihan saatanasti,mutta meillä on rahasta tiukkaa eikä luonto anna periksi jättää monen kympin laukkua hapantumaan kaappiin. Toisaalta en osaa teeskennellä..ehkä pitäisi opetella. Puhuttiin kyllä miehen kanssa asiasta eilen ja sanoinkin,että nyt kun lahja palautetaan niin haluan hänen keksivät jotain siihen tilalle. Ilmeisesti rehellisyys ei peri maata..

keksivät sitten jotain muuta palautettavaa! ;)

Puhuttiin kyllä miehen kanssa asiasta eilen ja sanoinkin,että nyt kun lahja palautetaan niin haluan hänen keksivät jotain siihen tilalle. Ilmeisesti rehellisyys ei peri maata..

Hmm, tuo minusta vielä lisää epäonnistumisen tunnetta, jos ensimmäinen yritys ei kelpaa, niin pistetään uudelleen asialle, varmasti on vielä epävarmempi olo valita jotain toiseen kertaan.

no, mun mies kysyy yleensä ku ollaan Stockal ostamassa muiden lahjoja et mitä muuten sinä haluat? Vastasin tarvitsevani uuden Joutsenen untuvatakin ja se käytiin hakemassa :) Edellisenä vuonna sain Eccon Gtx etukäteen ja käteistä vielä aattona, tänä vuonna taitaa olla uuden kännyn vuoro. Niin ainakin on vihjannut viime keväänä ja tarve onkin uudelle.

Koskaan en ole joutunut pettymään, vaikka olenkin sanonut hyvin tiukasti et minulle on turha ostaa mitään yhteis hyödyllistä jouluna lahjaksi ja tällä tarkoitan imuria, kattilaa tms. Lahjan pitää olla hekilökohtainen ja minua ajateltu, muulla niin väliä ole. Aina on osannut yllättää, jos ei ole suoraan kysynyt mitä haluan.

Lahja on lahja, mutta kyllähän se miehesi huomaa, jos et vaikka jotain laukkua sitten käytä, et kai se olis parempi et antaa sinulle vaikka lahjakortin, jos hän onnistu aivan nappiin valinnoillaan. Välttyy hän ja sinä suurimmilta mielipahoilta.

Niin että lisää piinaa miehelle... Kun eka lahja ei kelvannut, KEKSI UUSI. Haloo. Ja ihmetellään kun miehet käy vieraissa, nehän menettää hermonsa omien muijien kanssa. Unohda jo koko kassiepisodi, vaihda se pirun pussukka itse uuteen, sellaiseen joka sulle kelpaa!!

En kehtais minäkään palauttaa, enkä toistaiseksi ole halunnutkaan mitään palauttaa. Olen kai vähään tyytyväinen, koska mun mielestä mies onnistuu aina lahjan valinnassa. En osaa vaatia mitään tiettyä lahjaa vaan mies valkkaa mulle mielestään kivan lahjan. Jos haluan jotain tiettyä niin en todellakaan toivo sitä lahjaksi vaan haen sen itse/haetaan yhdessä miehen kanssa. Eli se ei ole lahja vaan "tarpeeseen" haettu ;)

On kyllä TOSI NOLOA!! IKINÄ En itse kehtaisi toimia noin. JOs miehesi oli oikein kaverisi ottanut mukaan kaupoille ja yrittäneet hankkia laukun, ja oot tuollainen... HUH HUH.

VAi, että miehesi oikein PITÄÄ, ostaa uusi ahja takaisin.

Veikkaan, että provo. Ei kai kukaan voi olla noin töykeä..?

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:

Niin että lisää piinaa miehelle... Kun eka lahja ei kelvannut, KEKSI UUSI. Haloo. Ja ihmetellään kun miehet käy vieraissa, nehän menettää hermonsa omien muijien kanssa. Unohda jo koko kassiepisodi, vaihda se pirun pussukka itse uuteen, sellaiseen joka sulle kelpaa!!

Niin.. valtise lahjasi itse: romantiikan huippu. Itse ajattelin asiaa enemmän uutena mahdollisuutena.

Tuntuuhan se varmaan pahalta miehestäsi, voisiko hän jatkossa vaikka lahja kortin liikkeeseen aina antaa ja sitten kävisit itse valitsemassa tai kävisitte yhdessä?

Meillä ei ole tuota ongelmaa koska olen sanut kaikille ettei mulle lahjoja tarvi ostella koska olen niin hankala tapaus noiden tavaroiden kanssa.
Sitten jos väkisin haluavat jotain ostaa niin kysyvät suoraan ja minä sanon suoraan.
Toisaalta kyllä tietävät mitä astiastoa jne...kerään niin usein ostavat niitä.
Miehelle tosiaan olen vannottanut olla ostamatta mitään.

Yhteistyössä