LÄHTISITKÖ YKSIN uimarannalle vajaa 2v:n ja 6v:n kannsa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on ainakin yhdessä 2-vuotiaassa, (joka pysyy pinnalla ja ui eteenpäin) piteleminen, joten jos lapsesi ovat omani tempperamentilla varustettuja niin en. Mutta jos uskovat puhetta niin lähtisin.

Laittaisin 6-vuotiaalle säännön "vain napavesille ja polskitaan rannan suuntaisesti".

Mä käyn yksin rannalla ja uimahallissa useinkin lasten kanssa. Lapset ikähaarukalla 2-12.. Vain 12v osaa uida kunnolla. 8v jotenkin,vähän matkaa, 6v osaa pari metriä, 2v ei yhtään. Silmät tarkkana saa olla. Eikä koskaan mennä rannalle missä hirveesti väkeä. Ajellaan aina vähän syrjemmälle ja matalammalle rannalle.

Mä olin rannalla tän mahani, 2v, 4v, 6v , 8v ja 10v:n kanssa.
Hyvin pärjättiin. Lapsille ensin tarkka selonteko siitä mikä on sallittua ja mikä ei ja mihin asti veteen saa mennä ja tiukka lupaus että tulevat heti rannalle jos käsken olipa syy mikä tahansa.
2v ei osaa uida mutta sukeltaa itse pieniä matkoja, on muutenkin reipas vedessä, 4v osaa sukeltaa hyvin mutta ei uida ollenkaan, opettelee koko ajan ja sukeltelee paljon.
6v opettelee uimaan mutta tuntuu kiskovan vettä henkeensä jatkuvasti. 8v ui pienen matka ja sukeltaa mutta ei todellakaan osaa vielä kunnolla. 10v osaa uida.

Hyvin me pärjättiin. Mä olin itse vedessä koko ajan vahtimassa ja lapset pysyivät lähellä.
Ja mulla on itsellä hengenpelastuskoulutusta ja ensiapukoulustusta takana.

Yhteistyössä