Laihojen mielipidettä lihavista....tahtois tietää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullukka itse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ne rumiin vaatteisiinsa pukeutuu,
Jotka ei oo ollut vuosiin muodissa.
On niiden hiukset rasvassa
Tai sitten ne kaljuuntuu.
Niillä on liian iso nenä ja vino suu.

Rumat ihmiset, menkää kotiinne.
Rumat ihmiset, ootte turhia.

Ne on liian lihavii tai liian laihoja.
Ne on liian lyhyitä tai kauheen isoja.
Ne on epäsuhtasii ja ne haisee pahalle.
Finnejä ja karvoja kasvaa niiden nahalle.

Rumat ihmiset, menkää kaljalle.
Rumat ihmiset, menkää itseenne.
Rumat ihmiset, ootte turhia.

Alkuperäinen kirjoittaja tähtiyö:
Et sitten ennen ole tätä palstaa lukenut :whistle: ?
Lähes päivittäinhän täällä on joku ketju jossa ylipainoisia arvostellaan ja haukutaan
kuinka ovat niin laiskoja ja aiheuttavat niiin suuret kustannukset jne.
juu,juoda saa ja rellestää mutt ei olla ylipainoinen...

Musta on ehkä jotenkin vastenmielistä jos on tosi paljon ylipainoa ja kävelee huonosti. Siis että näkee että johtuu lihavuudesta ja ettei polvinivelet ja lonkat kestä. Itse olen vammainen, niin sitä ei tajua miksei sellaisessa tapauksessa ihminen laihduta. Mutta pulskat vikkelät on ihania, semmoinen olisin itsekin, jos en olisi niin laiska syömään.

minä oon sitä mieltä, että lihavia ihmisiä ei ole. ylipainoisia kyllä mutta kilot on sen verran idioottimainen tapa kategorisoida ihmisiä niin mä en tee sitä. mä en muodosta mielipidettä kenestäkään kilojen perusteella, koska sitä ei voi kysymättä tarkasti tietää.

mä en oo havainnu painojen välisiä lautasmallieroja. mutta laihduttavien, painostaan huolehtivien ja painostaan ei-huolehtivien välillä olen.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
Toisaalta mua ei haittaa, minkä muotoisia ystäväni ovat. (on myös lihavia ystäviä)
Mutta toisaalta täytyy myöntää, että lihava ihminen saa minussa mielikuvan laiskasta ihmisestä. =(
En voi tätä mitenkään selitellä, tällainen mielikuva vain tulee

Mä olen lihava, mutta en silti laiska. Jos laiska olisin, niin en kai mä hullu opiskelisi ja tekisi osa-aikaista työtä. Helpommalla pääsisi kun olisi työtön. :xmas: B)

Niin mutta mikä on lihava??? minun kaverini sanoo olevansa lihava vaikka on 173cm ja painaa 57kg

No sun kaverisi on aika hoikka, varmaan just ja just normipainon alarajoilla. Mä olen lihava, koska mitat 168cm ja 100kg.

Vaikka mulla mitat nuo, niin en silti tunne itteäni laiskaksi. Ainakaan työelämässä. Laiska olen toki laihduttamaan ja liikkumaan.

Mäkään en katso et lihava ois laiska, en katso edes että huono kuntoinen. mun lähipiiris on yks henkilö joka on ollut kauan huomattavasti yliapinoinen, mutta silti AHKERAMPI kuin kukaan muu tuntemani. tekee töitä, siis melkeimpä vaan töitä, eikä ole istumis työtä ja on todella hyvä kuntoinen, hänen fyysinen kestävyys on niin paljon parempi kuin minun (minullakin on vielä puotettavaa, mut hyvän startin sain tuol laihis puolel palstalla) tai kenenkään tuntemani. jaksaa tunteja tehdä todella fyysisesti raskasta työtä vaikka on ylipainoinen, mutta ei silti mikään "ronski" neiti.

mulle ei koko oo tärkeä, joo itelki ylipainoo, mut siis niist keitä sit trukil nostetaa ni mun mielest ne ei oo enää terveitä, et se on jo sairautta mistä ei ihmist voi itseään täysin syyttää... joillekki jopa sopii pieni pyöreys.. mä esim ku oon täs laihiksel ni en silti vois kuvitella itseäni sinne normipainon alarajoille, ehkä juuri ja juuri sinne keskirajoille, koska minä olen se hieman "rotevampi" eli harteikkaampi ja pitkä ja muuten luustoltani leveämpi et näyttäsin varmasti friikiltä jos paino niin alhaal mut leveyttä on.. enkä ny vetoa et luut painaa, vaan siihen et jos tosiaa ihan laihaksi aikoisin (en anorektikkoakaan meinaa) oisin varmaa ku valkokangas :xmas: leveäää, ja litteääää :xmas:

Mua ei muiden kilot häiritse, omat vain. Mä olen juurikin tuollainen hoikka joka valittaa et on lihava ja tiedän et vika on omassa päässä. Kun katson muita joilla on sama bmi, on ne mielestäni jopa liian laihoja. Olen kateellinen kaverille, jolla oikeasti on ylipainoa, koska hän on niin pehmeä ja pyöreä, muodokas ja kaunis. Joten ylipainosista ihmisistä en ajattele mitään, mutta itselläni en siedä edes sitä et bmi nousee 20:een.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras67:
Mua ei muiden kilot häiritse, omat vain. Mä olen juurikin tuollainen hoikka joka valittaa et on lihava ja tiedän et vika on omassa päässä. Kun katson muita joilla on sama bmi, on ne mielestäni jopa liian laihoja. Olen kateellinen kaverille, jolla oikeasti on ylipainoa, koska hän on niin pehmeä ja pyöreä, muodokas ja kaunis. Joten ylipainosista ihmisistä en ajattele mitään, mutta itselläni en siedä edes sitä et bmi nousee 20:een.

peesi. Muakin kiinnostaa vain itseni, en puhu enkä ajattele muiden läskejä.

No olin ennen tätä raskautta normaalipainoinen.
Ei mua inhota lihavat ihmiset, mutta en jaksa aina kuunnella valitusta siitä, et voi voi kun paino ei laske tai nivelet särkee.
No ihme, et paino ei laske jos joka päivä syö jotain herkkuja eikä käy lenkillä (kun ne nivelet särkee).
Ja ihme, et nivelet särkee, kun on sitä massaa päällä niin paljon. Kyllä mullakin on nyt tullut reilu 10 kg ja polvet on välillä vähän kipeet. Silti liikun päivittäin lenkkeillen, ettei lopahda synnytykseen tää liikkuminen.

Mun paras ystävä on reilusti ylipainoinen ja ei tulis mieleenkään mitään inhottavaa kommenttia hänen ulkonäöstä.Siis yleisestikkin ottaen sehän on tietynlaista rasismia jos toista lihavuuden tai minkään muun vuoksi käy solvaamaan :o Ja en todellakaan ymmärrä miten aikuiset ihmiset voi edes ajatella toisista niin.Lihava tai laiha,tummatukkanen tai blondi,kaikki samanarvoisia.

En inhoa lihavia, vaan yksinkertaisesti SÄÄLIN heitä syvästi ja tulen surulliseksi kun näen lihavan ihmisen. Ensimmäinen ajatus mikä tulee mieleen on aina se, että tuon ihmisen täytyy olla aika onneton. :(

Minua ei läskit haittaa, paitsi tosiaan ne jotka on jo niin sairaita etteivät pääse talostaan ulos. Olen itse hiukan ylipainoinen, mutta käyn salilla (ja teen 14-tuntista työpäivää) ja ulkoilen, joten en pitäisi itseäni laiskana. Ehkä juuri sen takia minua ärsyttävät eniten sellaiset ylipainoiset kaverini, jotka ruikuttavat aivan jatkuvasti siitä painostaan mutta eivät tee mitään. Viimeksi kun näin yhden kaverini, tämä veti kahvilassa kermamunkkia naamaan vaikka oli juuri valittanut taas siitä, ettei paino laske.

Ylipainossa ei siis ole mitään pahaa, mielestäni nainen saa olla naisellisen muotoinen jne, mutta sitten täytyy olla tyytyväinen siihen painoonsa jos ei aio tehdä asialle mitään. Ja jos on tyytyväinen, se näkyy.

Alkuperäinen kirjoittaja laiha:
En inhoa lihavia, vaan yksinkertaisesti SÄÄLIN heitä syvästi ja tulen surulliseksi kun näen lihavan ihmisen. Ensimmäinen ajatus mikä tulee mieleen on aina se, että tuon ihmisen täytyy olla aika onneton. :(

miksi sen onneton pitäs olla?

en arvostele ihmisiä ulkonäön perusteella.Minulla ystäviä niin laihoja kuin lihavia.vanhemmat ovat tukevia/liikalihavia enkä koskaan haukkunut heitä.Ennemminkin tsempannut jos ovat jollain laihiksella yms.

Minä en ole laiha, vaan normaali, painoindeksin mukaan varmaan normaalin ja hoikan rajalla tällä hetkellä. Olen kuitenkin ollut 20 kiloa panavampikin joskus ja eihän siinä olomuodossa ollut kehuttavaa. Ihan tosissaan olo oli epämukava ja onhan ylipaino terveydellekin riski - tästä syystä en oikein ymmärrä ylipainoisia ihmisiä. Jos ylipaino on syömällä hankittu, siitä pääsee ihan oikeasti helposti eroon syömällä järkevämmin ja harrastamalla liikuntaa. Uskon, että joitakin ylipainoisia ihmisiä oma ylipaino ei haittaa ja he ovat sinut itsensä kanssa, mutta suurin osa kuitenkin tuntuu olevan harmissaan painostaan. Ja tosiasia on että yksikään reilusti ylipainoinen ei voi rehellisesti olla sitä mieltä, että olo olisi mukava, kun sitä turhaa painolastia kantaa mukanaan. Ja sitten se terveysriski, sekin on ihan turha.

hmm, no se vähän riippuu tilanteesta että mitä ajattelen..
siis tiedän että osa ylipainoisista kärsii sairauksista joka sitä aiheuttaa mutta se toinen osa joka vaan ei jaksa tehdä asialle mitään..
oon ollu kaupan kassalla töissä ja siinä näki aikahyvin ihmisten ruokatottumuksia..
esim. eräskin perhe, todella isokokoiset vanhemmat ja ikävä kyllä todella isokokoiset lapset.. kävivät viikottaisilla ruoka ostoksilla.. kärrysitä löytyi joka kerta nämä asiat: valmisruoka paketteja joka päivälle, kaikille perheenjäsenille, sipsejä,limua,suklaata,karkkia, pelkkää vaaleaa leipää, voita, meetvurstia, rasvaista juustoa, täysmaitoa,jäätelöä.. ja siis sipsejä oli oikeasti se 7 pussia, limua useampi sellainen tuplapakkaus etc. ainut vihreä mitä ikinä kärryistä löytyi oli herkukurkut purkissa...
siis tuossa perheessä ruoka tottumukset taisi olla suurin syy, ja ikävä kyllä se oli jo aiheuttanut lapsille hyvinkin näkyvää vahinkoa... että enpä mie hirveemmin arvostusta antanut... :/
eli jos itse syö epäterveellisesti,ei liiku ja antaa painon kasvaa huimiin lukemiin niin kyllä mie vähän negatiivisesti silloin ajattelen.. ikävä kyllä..

Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
Toisaalta mua ei haittaa, minkä muotoisia ystäväni ovat. (on myös lihavia ystäviä)
Mutta toisaalta täytyy myöntää, että lihava ihminen saa minussa mielikuvan laiskasta ihmisestä. =(
En voi tätä mitenkään selitellä, tällainen mielikuva vain tulee

Tuo laiskuuden mielikuva on aika yleinen ja mun mielestä hauska. Ehkä se kumpuaa siitä että ajatellaan miten lihavan pitäis lähteä lenkkipolulle sulattamaan läskejään ja kun hän sitä ei tee, niin on laiska. En tiedä, mutta näin mä oon miettinyt itse.

Mä olen ollut hyvin ison siivun elämästäni lihava. Mutta laiskaa musta ei saa Erkkikään. Päinvastoin, edelleen yritän opetella ottamaan rauhallisemmin ja olemaan juoksematta pää kolmantena jalkana milloin missäkin. Ja hoitanut sen miljoona projektia samaan aikaan, tehnyt töitä ja opiskellut aina samaan aikaan, kuulunut erilaisiin järjestö- ja luottamustoimiin.... siis en vaan osaa olla tekemättä mitään.

Toisaalta eräs hoikka tuttavani on semmoinen fiksu ja mukavuudenhaluinen. Koti on aina vähän epäjärjestyksessä ja jos pitää valita huilaamisen tai jonkun homman tekemisen välillä, niin kaveri huilaa, ilman huonoa omaatuntoa. Mutta harrastaa kyllä liikuntaa, eikä ole ylipainoinen.

Kun tarkemmin mietin, niin taitaapa enemmistö ystäväpiiristäni olla semmoisia järkevän lunkisti ottavia tyyppejä, jotka hoitaa yhden asian kerrallaan ja ymmärtävät levon tärkeyden. Ja sitten minä, porukan ainoa lihava, joka painaa hommia hullun kiilto silmissään... :D

Yhteistyössä