Laina ja yrittäjyyden lopettaminen..?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii..

Vieras
Tietoa kenelläkään..olen lopettamassa yritystäni. Kuinkas lainan käy. Mulla on finnveran naisyrittäjä laina. Sitä on vielä muutama vuosi maksettavaa. Saanko maksaa sitä, kuten ennenki. omasta pussistahan se sitte menee. Vai pitääkö se maksaa nyt heti kerralla pois?

Tietoa, kokemusta ?
 
Mä maksoin kerralla loput pois. En edes kysynyt finnverasta, miten olisi pitänyt toimia, mua vaan ois vituttanut maksella jälkeenpäin firman lainoja, kun firma piti laittaa kiinni suurien tappioiden vuoksi.

Mutta mulla ainakin oli lainasäännöissä, että finnveralla on oikeus irtisanoa laina, jos muutoksia tapahtuu.
 
mää en pysty maksaan kerralla tuota laina summaa pois. joka kk joko muutaman satasen tai sit kuten nyt on mennyt laina. 3kk välein isompi summa. laitoin sinne kyllä viestiä. jospa sieltä huomenna vastattaisiin. mutta kiinnostaa tietää, jos jollakin on kokemusta.
 
Finnvera voi todellakin irtisanoa lainan ja laittaa perintään. Maksusuunnitelmaa kannattaa sopia, koska laittavat aika innokkaasti ulosottoon ja älyttömälle viisästyskorolle. Sikäli ymmärrettävää, että liiketoimintaa, mihin laina on tarkoitettu ei enää ole. Rahat on luultavasti hävitetty ja arvonlisäverot paukkuvat maksuun loppuvarastosta toiminnan loppuessa. Lisäksi verottaja käy muutenkin kimppuun, koska et voi enää vähentää palkkatulosta yrityslainoja verotuksessa, vaan ne muuttuvat yllättäen kulutusluotoiksi.

Lainasopimuksessasi lukee kaikki lainaehdot. l
 

Yhteistyössä