Mies sai palkkaa 4596,95 ?. Tuntuu et tämä oli viimeinen pisara.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paha mieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja gr:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Ap:lle. Jos auton vakuutukset ja verot ovat nimissäsi, niin entinen seisomavakuutus, (mikähän liikennekäytöstä poisto se nykyään onkaan... vakuutusyhtiöllä osaavat neuvoa) katkaisee sekä vakuutuksen että muistaakseni nykyisin veronkin. Autoa ei voi silloin käyttää liikenteessä, mutta eipähän siitä tarvitse mitään maksaakkaan. Muistelen että lyhin aika, jollaiseksi auton voi laittaa seisomaan on kuukausi, että saa hyvityksen laskuihin. Jos auto ei ole välttämätön, niin tämä on sellainen vaihtoehto, jolla kulut saa loppumaan ilman myymistä ja myyminenhän ei onnistu, kun auto ei ole nimissäsi.

Seisontavakuutuksen minimiaika on 1kk ja silloinkin maksetaan veroa.

Sulla on vanhentunutta tietoa.

On se kumma että kun päätetään hankkia lapsia niin onhan se ihan selvä että se vaikuttaa vaan naiseen nykysin. Laskut puoliksi on tasa-arvoa. Tasa-arvossa on se miinus että biologia määrää sen että nainen joutuu pois töistä. Lapsen paras vaatii sen että ollaan minimissäänkin vuosi pois töistä. Ei tuollasissa tapauksissa eletä siivillä vaan mies joutuu kompensoimaan tota naiselle langennutta tulon menetystä. Ihme ukkoja nykysin, ja ihme akkojakin kun heitellään tollasta siivellä elämis kommenttia!

meillä kolme lasta,minulle tulee lapsilisät ja äitiysrahaa n.400.meillä omat tilit,mies maksaa lainan,vakuutukset,bensat ja lapsien isommat ostokset esim.harrastusvälineet.minä maksan omat laskut,lasten vaatteet+muut lasten jutut,eläinten kulut,puolet ruuista ja kaikki omat vaatteet ja mitä nt sitten tarviinkaan,tv-luvan+plustv:n.Ja niiden on riitettävä minulle,mutta onneksi on äiti joka auttaa tarvittaessa.

Pahalta kuulostaa ap :( Meillä rahat yhteisiä. Mies tienaa netto jotain 3900e ja minä tällä hetkellä reilu 700... On mun opiskeluajat kustantanut, äitiys- ja hoitovapaat. Töissäkin olen tietysti välillä ollut. Tiedän olevani tosi onnekas. Mies halveksii ap:n kaltaisia miehiä (esim veljeäni) vaikkei sitä ääneen heille sano. Itse olin ennen mieheni tapaamista tottunut tällaiseen 50/50 -systeemiin entisen poikakaverini kanssa. Ihmetytti kun mieheni ei ikinä antanut minun seurustellessa maksaa mitään, osti tavaroita (teki muuten tiukkaa ensin ottaa ne vastaan) ja avioliitossa kaikki on yhteistä. Ehkä tämä on kulttuurisidonnaistakin, mieheni on intialainen. Yhdessä ollaan oltu 15 vuotta ja lapsia 2.

Kyllä tuo olisi selvä eron paikka. Menee niin totaalisesti yli. Jos kyse olisi vain erimielisyyksistä rahankäytössä, niin soviteltavaa vielä olisi, mutta että ukko ei maksa lapsen sairaalalaskua ja viitsii kuittailla ja kettuilla niistä parista kerrasta, mitä on elämässään antanut "ylimääräistä" niin minä en usko pätkääkään että tulee ikinä muuttumaan. Läpimätä paska. Suorastaan nauttisin, että saisin mokomasta erota ja vaatia hurjat elarit päälle. En kyllä tuollaiseen loukkuun itseäni ja lapsiani ikinä olisi ajanut.

Menepä sossuun, hae sieltä toimeentulotukea lapsen sairaalalaskuun. Siellä otetaankin perheen tuloiksi molempien tulot. Joten mies ei suurine tuloineen joudukaan maksamaan puolia perheen menoista, vaan suurimman osan!